Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Общ раздел => Темата е започната от: Красимир Тодоров - Неделя, 12 Януари, 2014, 10:19:02

Заглавие: Осови натоварвания
Публикувано от: Красимир Тодоров - Неделя, 12 Януари, 2014, 10:19:02
Колеги, пускам тази тема, понеже не видях такава и ми се струва важно да се напишат някои неща.
Например как да се редят палетите, колко тона до кой капак на полу-ремаркето (различно е за ремаркета и люлки), или когато буксуваш да вдигнеш или пуснеш диференциала?
Ето например, аз съм се играл на един кантар на една граница, да вдигам и пускам диференциал и ремарке и да гледам какво отчита кантара и се оказа, че фактите се разминават с това което твърдят много колеги.
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 12 Януари, 2014, 18:28:27
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 12 Януари, 2014, 10:19:02

Ето например, аз съм се играл на един кантар на една граница, да вдигам и пускам диференциал и ремарке и да гледам какво отчита кантара и се оказа, че фактите се разминават с това което твърдят много колеги.
И какво толкова твърдят тез колеги,че чак толкова да ти се разминават фактите с твърденията ?

За да имаш някакъв ефект от пускане или вдигане на възглавници се съм си мислил ,че е много обвързано и свързано с разположението на тежеста из ремаркето или с други думи не можеш да очакваш еди кво си всеки път само поради факта,че си вдигнал или пуснал някаки си възглавници,даже понякога ефекта е точно обратен на желания,тъй че мъцни кой ,какво ти твърди и най-вече при какви условия ,така наизуст кой,каквато и да твърди е нормално да не е достоверно
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Boroman21 - Неделя, 12 Януари, 2014, 18:49:29
Ефект има от вдигане на окачването но е ограничен , по-силно изразен е при мега композиция. Иначе осовите натоварвания са 7100-11500-7100-7100-7100 говорим за максимално допустимите. Аз ползвам следната схема 5единички+3двойки+1единичка+3двойки+1единичка+2двойки+1единичка=24палета и няма никъде претоварване.
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 12 Януари, 2014, 18:56:23
Цитат на: Boroman21 - Неделя, 12 Януари, 2014, 18:49:29
Ефект има от вдигане на окачването но е ограничен , по-силно изразен е при мега композиция. Иначе осовите натоварвания са 7100-11500-7100-7100-7100 говорим за максимално допустимите. Аз ползвам следната схема 5единички+3двойки+1единичка+3двойки+1единичка+2двойки+1единичка=24палета и няма никъде претоварване.
Баце респект,но ефект има навсякъде и при вдигане и при пускане ,а тва с единичките,двойките,5 тона до еди къде си си го ползвайте,претоварване може да ти даде винаги поради ред причини,но при твойте 24паленца с по тон да кажем шом си нямаш грижи дерзай,но говориш неща на изуст ,а така ефект няма и няма и да има
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Mystang - Неделя, 12 Януари, 2014, 19:05:45
За полуремаркето съм правил следното.До краката на ремаркето макс 4.5 т. ако след последната ос на опашката има повече от 2 т....Колко по малко има за опашката толкова по малко слагам отпред.За кантара ако съм сигурен че прескачам с малко разрешеното си играя с възглавниците.За да покаже по малко пускам надолу и то малко преди да стъпят гумите на кантара.Но това е игра за около 200-300 кг разлика.За повече няма смисъл.
Ха сега да ви питам за друга композиция.
Колко и как се товари композиия от камион с боге и двуосно ремарке.Лошото е че тарата е 17 т. защото е за контейнери.Та барабар с празните контейнери е толкова.Колко в камиона?Колко в ремаркето?Имали значение по тежкото къде е?
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Boroman21 - Неделя, 12 Януари, 2014, 19:10:33
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 12 Януари, 2014, 18:56:23
Баце респект,но ефект има навсякъде и при вдигане и при пускане ,а тва с единичките,двойките,5 тона до еди къде си си го ползвайте,претоварване може да ти даде винаги поради ред причини,но при твойте 24паленца с по тон да кажем шом си нямаш грижи дерзай,но говориш неща на изуст ,а така ефект няма и няма и да има

Тая схема не съм я измислил аз , този схема се дава от една солна мина в Австрия .Там всичко са разчели и претоварване няма , факт е че кантара не лъже.Единствено проблеми съм имал с ремаркета KRONE дето са подсилени и са мулде /тежат по 7,7тона/ и като го комбинирам с 8,5тона актрос и ставам 41+тона
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 12 Януари, 2014, 19:14:11
Цитат на: Boroman21 - Неделя, 12 Януари, 2014, 19:10:33
Тая схема не съм я измислил аз , този схема се дава от една солна мина в Австрия .Там всичко са разчели и претоварване няма , факт е че кантара не лъже.Единствено проблеми съм имал с ремаркета KRONE дето са подсилени и са мулде /тежат по 7,7тона/ и като го комбинирам с 8,5тона актрос и ставам 41+тона
Окей,както казах щом ти върши работа дерзай,но прочети и кво ти е написал и Мустанг,това което е написал е вярно а пък пуска,а не вдига нещо да ти идва на ум.
Мустанг тез 4,5тона за фриго ли имаш впредвид ,щото малко малко ми идват при 2 тона на опашката
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: American - Неделя, 12 Януари, 2014, 20:36:13
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 12 Януари, 2014, 10:19:02
Ето например, аз съм се играл на един кантар на една граница, да вдигам и пускам диференциал и ремарке и да гледам какво отчита кантара и се оказа, че фактите се разминават с това което твърдят много колеги.

Има манометри които могат да се монтират на въздушните възглавници и много добре служат за ориентация какво е положението с претоварването.
Някой от влекачите при нас ги имат монтирани заводски на таблото, на ремаркетата ги монтираме допълнително (отзад непосредствено до възглавниците).
Прост манометър върши работа за груба ориентация.
Това нещо вероятно го изчислява в pounds:
http://www.airtecaustralia.com.au/mass-management-truck-scales/truck-scales-digital-gauges/axl300-axle-load-gauge/

С надуване и изпускане на възглавниците нищо не става. Или товара се мести или осите се местят, или лафета се мести.
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 12 Януари, 2014, 22:05:28
Цитат на: American - Неделя, 12 Януари, 2014, 20:36:13
Има манометри които могат да се монтират на въздушните възглавници и много добре служат за ориентация какво е положението с претоварването.
Някой от влекачите при нас ги имат монтирани заводски на таблото, на ремаркетата ги монтираме допълнително (отзад непосредствено до възглавниците).
Прост манометър върши работа за груба ориентация.

     Тези камиони Скания където съм се качвал/карал имат вътре, обикновен манометър разграфен в тонове или на дисплея на компютърът. При спускане възглавниците на влекача и почти максимално натоварване показва с 300-500 кг по-малко.



Цитат на: American - Неделя, 12 Януари, 2014, 20:36:13
С надуване и изпускане на възглавниците нищо не става. Или товара се мести или осите се местят, или лафета се мести.

     Естествено така е най-добре. В Европа рядко има влекачи на които да се мести лафетът, а оси съвсем не знам да има.
     Този ефект за разтоварване на двигателната ос се получава, ако изобщо има товар от трите оси на полуремаркето и назад. При спускане на влекача се товари първата ос на ремаркето и всичко разположено по-назад облекчава. Има гондолни ремаркета разкачени стоят без пуснати крака, поради тази причина. На много от влекачите на които окачването е ресор-възглавница (двигателния) също се измества оста назад и предния мост поема, а при влекача той няма как да се претовари.


     При повдигане на полуремаркето осите се изместват напред и би следвало да разтоварят лафета?! При една проба която правих на осова везна с свален влекач и повдигнато ремарке показа повече на двигателната ос с около 200 кг., т.е противоположното на теорията.

     Моля тези които имат изведени на таблото такива уреди да направят проби и споделят!

Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Rammbon - Неделя, 12 Януари, 2014, 23:25:51
На гондола WIELTON / 2005 г / има манометър разграфен до 14. Свързан е с  с възглавниците на всяка ос на полуремаркето. При отчитане 12 , товара е 40т , а когато показва 6.5 - товара е 25-26т.
Бордови камион с боге и с 2-осно ремарке съм товарил по следния начин. В камиона 2 палета, после 1, после пак 2, 1-накрая още 2. В ремаркето пак така за останалите 8 палета. А иначе си го товарих 13 палета в камиона и още 12 в ремаркето. Тарата ми беше 13200 и никога нямаше как да се претовари с палетите от 1тон всеки.
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: American - Понеделник, 13 Януари, 2014, 01:15:09
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 12 Януари, 2014, 22:05:28
В Европа рядко има влекачи на които да се мести лафетът, а оси съвсем не знам да има.

Значи задължително трябва да имате манометри. За да нагласите още при товаренето.
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Mystang - Вторник, 14 Януари, 2014, 18:05:00
Щора.Мега композиция.Така съм гледал да съм натоварен когато товара е около 20те тона.С по малко ако съм не слагам повече от 3 т. отпред.Тази беше сега съм с друга композиция и ми е малко незнаино как да я товаря.Камион с буге и двуосно(каруцарско) ремарке.За контейнери.
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Бриги Магнито - Вторник, 14 Януари, 2014, 19:40:36
 :D  Интересна темичка се заформи,излиза,че трябвало манометър да си слагам-хмм интересна идея

Илчев това дали да пуснеш или да вдигнеш зависи от натоварването на тъй наречената опашка,бацин(да знааш да се не излагаме)

Мустанг баце аз не ги разбирам мноо нещата,но ми се струва,че до 15т поставени с акъл във влекач с буге не би трябвало да покажат претоварване,където и да било или поне така съм чувал.

Чуда се какво правите ако покаже претоварване на ос на полуремаркето,оти и те тва се случва,гаранция закачането на влекача изодзадзе дава най-арен ефект,ма пусто лафета ми се мести ма бронята на полуремаркето не,па и царски болт забравили да заварят
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 15 Януари, 2014, 02:28:00
Цитат на: Бриги Бичкията - Вторник, 14 Януари, 2014, 19:40:36
Илчев това дали да пуснеш или да вдигнеш зависи от натоварването на тъй наречената опашка,бацин(да знааш да се не излагаме)
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 12 Януари, 2014, 22:05:28
      При спускане на влекача се товари първата ос на ремаркето и всичко разположено по-назад облекчава.

     Христов, удебелил съм да ти е по-ясно. Можеш да цъкнеш няколко пъти "Ctrl&+" да си уголемиш шрифта. Аз съм от незнаещите, тези "компетентни" по всички въпроси да му мислят за излагане! Нали бацин?!

     На двигателният мост дават по-голямо допустимо натоварване! Защото е с двойни гуми или за да има теглителна сила? Има и ремаркета с двойни гуми, при тях защо не е завишено?
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 15 Януари, 2014, 21:21:09
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 15 Януари, 2014, 02:28:00
     Христов, удебелил съм да ти е по-ясно. Можеш да цъкнеш няколко пъти "Ctrl&+" да си уголемиш шрифта. Аз съм от незнаещите, тези "компетентни" по всички въпроси да му мислят за излагане! Нали бацин?!
Илчев да си признаем правилно си предположил,че туй твое писание съм го проспал,ма познай въпреки ,че си го задебелил не е баш вярно,въпреки,че си близко до топлата вода. ;)

Илчев за тройните гуми и диференциала не съм компетенция бацин,но га имаше двойни гуми немаше коловози по-пъто,повниш ли или нечеш да повниш тез времена
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: Красимир Тодоров - Понеделник, 20 Януари, 2014, 14:22:28
         --------------------------------
О              О                 |  О О О

Ако предположим, че ремаркето е натоварено равномерно с 33 палета плътно от отпред до отзад (аз слагам 1 тройка някъде между втора и трета ос на ремаркето) Та и с 22 тона да съм пак няма да претоваря диференциала
Там дето съм нарисувал вертикалната линия, около средата на ремаркето, да речем че е кантара. Тоест ремарекето трябва да е малко по-натоварено към задната част, заради това, че повече оси носят товара.
От друга страна, разстоянието от предния борд до оста на диференциала и от трета ос на ремаркето до задния капак е горе-долу еднакво и натоварването може да е еднакво.
Извода е, че ако не сложиш товар на опашката на ремаркето, можеш да претовариш и с доста по-малко общо тегло.
Когато се мерех на границата бях равномерно натоварен над 20 тона... и при пускането на ремаркето и двигането на дифенециала кантара олекна. (обратното на това което колегите твърдят, че като буксуваш трябва да вдигнеш възглавниците на диференциала)
И обратно, като изравних ремаркето (дори не го вдигах) и пуснах диференциала до край, кантара отмери 500 кила повече. Горе-долу това е
Заглавие: Re:Осови натоварвания
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 12 Декември, 2022, 13:40:11
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 12 Януари, 2014, 22:05:28
    Този ефект за разтоварване на двигателната ос се получава, ако изобщо има товар от трите оси на полуремаркето и назад. При спускане на влекача се товари първата ос на ремаркето и всичко разположено по-назад облекчава. Има гондолни ремаркета разкачени стоят без пуснати крака, поради тази причина. На много от влекачите на които окачването е ресор-възглавница (двигателния) също се измества оста назад и предния мост поема, а при влекача той няма как да се претовари.

    Към този момент не мога да се съглася много с написаното. Наистина малко се облекчава при спускане на предната част на полуремаркето, но тя е забележима при празно. Съществено намаляване на товарът върху двигателния мост идва когато конструкцията е такава, че лафетът си променя разстояние до този мост и част от товара отива да натиска на първия мост. Вероятно за не всички влекачи важи това, защото имат различна конструкция.


Цитат на: Бриги Магнито - Сряда, 15 Януари, 2014, 21:21:09
Илчев за тройните гуми и диференциала не съм компетенция бацин,но га имаше двойни гуми немаше коловози по-пъто,повниш ли или нечеш да повниш тез времена

    Не открих да съм писал тройни гуми, ама има група оси (тройни). Като не съм сигурен, че не е руска дума и като не знам как да я кажа на български, а пък май и по форумите не могат да се открият шофьори да питам. Май бях 5 години по-голям от теб, има логика да помня, ама дали? Това дали са много на брой гумите не значи да правят по-голяма контактна площ, а тя изцяло зависи на какво налягане е гумата. По-малко налягане - по-голяма площ и асфалтът се пази повече. При двойни гуми всяка носи по-малко товар и може би това е причината. На трактори също слагат двойни гуми, което не прави мачкането на пръстта по-малко, освен да се кара на по-малко налягане. Обикновено 0,5 бара е допустимо, ама не съм убеден, че се спадат от например 2,5 бара за шосе на толкова. Като текезесарче можеш да ме светнеш. Но поне двойните гуми при трактора, разпределят в два реда.
    Онова време какъв асфалт правиха, не може да издържи по 40 и няколко години - некадърници. Дали това не е по-същесвено?


Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 20 Януари, 2014, 14:22:28
Ако предположим, че ремаркето е натоварено равномерно с 33 палета плътно от отпред до отзад (аз слагам 1 тройка някъде между втора и трета ос на ремаркето) Та и с 22 тона да съм пак няма да претоваря диференциала.

     Ако са са 33 Европалети и са подредени от един ред от 3 палети до 11 по 3 реда, колко по-различно от 13,2 метра ще бъде целият товар? Ако са еднакви въобще няма да промени натоварването, дали ще са по два нашироко или три надълго, за осовото натоварване няма въобще значение. За брезент е подходящо защото странично са най-стабилни по две нашироко и на последните колони, три надълго.

    Да не си помисли някой, че очаквам отговор, все още не съм като дъртият педофил (Жое Биден по шофьорски) да се поздравям с духове. Ако имам зор ще намина през Форумът на свободните шофьори. Само да проработи, че май има разлика да приказваш и да направиш нещо, въпреки че е много лесно се прави форум? Както и деца често лесно стават, ама после...

    Да не се усъмни някой, че злорадствам? Както казваше Стефан Данаилов на Асен Кисимов във филма "От нищо нещо": - сигурен бях, не се съмнявах.
    Та не се съмнявайте ЯКО злорадствам, то покрай такива "светци" като шофьори и всичко, какъв да бъда?!