МAН ТГА губи антифриз. От никъде няма теч. При отвиване на капачката на антифриза има сериозно налягане. Камиона стоя два дни на паркинг и като отвих капачката си имаше голямо налягане. Дали е от въздушен компресор или от някоя глава? Може ли да е нещо друго?
Здравей колега изолирай компресора и виж дали пак ще надува радиатора, а така също провери бутилките за въздух ако е компресора възможно е да има антифриз.
И аз имам същия проблем от капачката фучи се едно има спукана възглавница .
Това е често срещано при TGA. Ние го имахме този проблем, карахме го къде ли не и накрая решението с по малко губене на антифриз беше капачката да бъде малко отвита, за да може да излиза налягането което създава. Дори продупчихме капачката и на нея сложихме медна тръбичка и с маркуч в едно шише за да се събира антифриза. Много казаха, че е компресор, отворихме го, нови бутала, сигменти, гарнитури затваряме го, нова капачка (непродупчена и затегната както си му е реда), системата отново се наду и доведе до пукане на радиатора ;D Най добрия вариант според мен, е с леко отвита капачка с тръбичка и шише..... :D :D
Виж си EGR.Когато спука някоя тръбичка и почва да се пълни.Когато запалиш изгорелите газове напъват в водната система.А антифриза бега през ауспуха.
Цитат на: MagnuM - Четвъртък, 20 Февруари, 2014, 18:26:46
Това е често срещано при TGA. Ние го имахме този проблем, карахме го къде ли не и накрая решението с по малко губене на антифриз беше капачката да бъде малко отвита, за да може да излиза налягането което създава. Дори продупчихме капачката и на нея сложихме медна тръбичка и с маркуч в едно шише за да се събира антифриза. Много казаха, че е компресор, отворихме го, нови бутала, сигменти, гарнитури затваряме го, нова капачка (непродупчена и затегната както си му е реда), системата отново се наду и доведе до пукане на радиатора ;D Най добрия вариант според мен, е с леко отвита капачка с тръбичка и шише..... :D :D
Само щуротии правите.
EGR най-вероятно, компресор глава , гарнитура на главата, гарнитура на водната пома, При някои модели и (D2867 ако не бъркам) ангренажна плоча, тръби на интардера. Малко вероятно парно или радиатор или преливно казанче.
Почне ли Ман да губи вода- не е добре положението.
Много вероятно е да е точно това което ви казва Мустанг.
Като за начало колега би ли споделил с какъв мотор е тоя Ман че то тъй да гадаем не става ;D ;D ;D ;D.Сега ако е компресор(на д28 правят бели при д20 не съм срещал) като угасиш мотора се чува в казанчето да бълбука(това от опит го знам) или пълни бутилките с антифриз.Може да е агиера там го разбираш сутрин като тръгнеш пуши бяло(пара) и като развиеш тръбичката отзад на агиера има влага това сутрин.Може да е плочата в предния край на мотора там е с една стоманена гарнитура и прави бели,вкарва антифриз в маслото и ако е малко го изпарява и не се разбира,където влиза гърловината за наливане на масло в картера на чупката прави бяло ако е от там(това важи за стария мотор д28,при д20 е решен проблема).Може да е глава или риза на мотора щом казваш че има налягане и ако надува виж дали не хвърля по малко антифриз от клапана на радиатора.И като цяло почваш да гадаеш,изолираш компресора ако не е от там,надуваш Агр-а и тогава се захващаш с сериозния ремонт,а камиона грее ли прекалено малко информация си дал,ако е с интардер и скоро си сменял съединение прегледай ги да не капе някое.
Мотора е 2866. Не загрява. Няма ретардер. Само моторна. От никъде няма теч на антифриз. При загасен двигател, като отвия капачката на казанчето и се чува бълбукане. Налягането, което изпуска системата не е малко, но не е и много голямо. Форсирам двигателя на място /от темпомата до 1500 об/мин./, слагам си ръката на гърловината и не мога да усетя да надува. Агренажната плоча съм сменял преди 3 години.
Значи налягането във водната система е ок,търси течове някъде.Сложи малко цветен туш във водата и ще видиш ясно от къде бяга.А колко вода харчи?
За м.януари съм долял около 15 л. Но сега се засили загубата и за последните 1400 км. съм долял 12л.
Направи една проба.
Като отвиеш капачката на студен мотор и напълниш вода до горе.
След което го палиш и го държиш на около 800-1000об/мин да загрее.
Щом напипаш топли маркучи и радиатор гасиш.
Системата ще е вдигнала налягане и ако тече извън мотора или радиатора ще покаже веднага капки или теч по земята.
Повечето пъти когато работи мотора не се вижда теча поради засмукването на въздух от перката. Така да се каже самият вятър суши водата(антифриза).
Ако не покаже нищо- водата отива цилиндрите(което е малко вероятно тъй като да е направил воден удар до сега).
Компресора- ще са пълни бутилките с вода (антифриз). И ще надува и изхвърля водата от казанчето.
Ако отива в картера- както ти е казал Kron ще има отлагания покрай капачката за наливане на маслото.
Тогава търси причината в ангранажната плоча.
Ако е EGR пак Kron ти е дал информация как да го откриеш.
Намирисва ми на водна помпа.Разгледай хубаво двигателя отдоле след като се стоял цяла нощ.Нем начин да не се види теча.Ако искаш когато го оставяш вечерта му бодни един картон под моторя да видим къде тече.
От това което си написал направо си провери АГР-а,това е много антифриз няма къде да отиде толкова много антифриз без да се вижда освен през Агр-а в ауспуха или в цилиндрите,не е голяма играчката изкарай отзад тръбичката и в предния край също защото отзад може да е сухо но в предния край да е мокро.
Нормално ли е като свалиш ЕГРа да има 3-4 капки като конденз при положение ,че не е пален от предишния ден .
Не е нормално,там трябва да е сухо.
Затапих/изолирах AGR-a и засега всичко е наред.
Благодаря на всички за съветите и помощта.
Трябва да видиш какво точно му е защото сигурно ще ти вдигне разхода .
Когато е затапен АГР разход на гориво се понижава. :P
Щом е от него си караш така.
Благодаря! И аз мисля, че разхода не трябва да се повиши, а по-скоро ще падне. Има чувството, че камиона сега върви повече.
Не те лъже чуството.Така е.Сега конете идват на по ниски обороти и набирането става по лесно.
Колега и аз го имах този проблем. Какво ли не правих ??? ::) и си реших проблема, като смених гарнитурата предния край на мотора - това се случи и при мой колега- там им е слабото място- плочата в предния край на мотора там е с една стоманена гарнитура и прави бели,вкарва антифриз в маслото и ако е малко го изпарява и не се разбира,където влиза гърловината за наливане на масло в картера на чупката прави бяло ако е от там
Колега, да това е другата вероятност - от агренажния капак, само ченего съм го сменял преди 4 години и сега беше другото възможно - ЕГР клапата.
Някой може ли да обясни къде се намира АГР-а и как се изолира и аз имам такъв проблем надува на леко отвита капачка карам...
Като за начало с какъв ман си с кой мотор е не всички имат АГР ;D,после от къде си сигурен че точно от АГРа ти надува.Иначе ако си с мотор евро 3 или 4 Агра е една тръба над изпускателния колектор лесно ще го познаеш затапва се в двата края на тръбата с планки.Друг ориентир ако си с мотор Д20 има едно цилиндърче в задния край на агр-а,ако си със по стария мотор д28 с отделните глави това цилиндърче е в предния край на АГР-а над перката.
MAN TGX EVRO5 2008 година е камиона не съм сигурен че е АГР но от доста време надува няма да е двигател или гарнитура.. може ли да е от компресора?
Нямаш АГР,при евро 5 тази инженерна простотия е икономисана ;D.Ако е компресора след като го угасиш 1минута някъде бълбука вътре в казанчето,на скоро чух от един приятел за проблем с надуване и накрая излезе от Притардера или по точно някакъв клапан, но много малко камиони имат тази система.Иначе имах случай с пукната риза на по стар ман и не надуваше много карахме го 1 година до като го направихме ей така като теб го карахме с развита капачка.
Правен му е основен ремонт съмнява ме да има нещо по двигателя....само компресор не е сменян и да бълбука след като го угася...
Ами какво чакаш колега проверяваш компресора и веднага имаш точен отговор,на по старите проблем правеше главата на компресора продават се,има два варианта или пукната глава или гарнитура на главата.Когато развиеш дехидратора по принцип и там вкарва малко антифриз капки не много според зависи къде е пукнатината ама ще провериш и ще разбереш по принцип от както излезе този мотор Д20 не съм чувал да пукат глави на компресора но не е изключено.