Здравейте колеги . Искам да си купя бус ,но не съм карал до сега и не съм на ясно много с марки , модели и т.н. Трябва ми нещо надеждно със стъкла , но да има товароносимост поне 2 тона. Гледах доста бусове, обаче немога да избера. Спрял съм се на Опел Мовано , Мерцедес спринтер и Ивеко-те също били много надеждни. Моля дайте ми някво предложение и мнение по въпроса. Благодаря ви предварително.
Мованото е Рено, Ивекото е компромис , от това към което си спрял е само Спринтер. Има доста писано по разните форуми за бусовете. Влизаш във форума на Мерцедес и разбираш всички слаби и силни места , така и за Ивеко, или за Мовано/Трафик и т.н.
Благодаря за информацията :)
Мовано-Мастер.Виваро-Трафик плюс Нисаните.От Мастера съм очарован разход като на лек автомобил,замести го Дукато и за мен не става,не икономично не удобно върви по слабо,не са само Мерцедес Спринтер бусчетата,зависи и за какво ще се ползва.Всеки автомобил си е със предназначението-от мен не подценявайте Рено-има си и то капани но по сиромашка кола е.
Динко, от де го измисли това че Реното върви повече ::)
От една година всеки ден карам Рено и Пежо (Дукато ;) )
Реното с мъка (не)поддържа 150, с Пежото разбирам че съм прехвърлил 170 като почнат да се тресат и вибрират страничните огледала.
На Реното беше драма докато му подложа достатъчно вестници и хартийки по пластмасите вътре в кабината, че да спре да резонира.
На Реното седалката изглежда по гъзарска и ергономична, но след повече от час вътре почва да ми се схваща гъза, на Пежото седалката е като фотьойл от социалистическа чакалня, обаче си ми е добре на нея. Това е субективно де, може и в моя задник да е проблема. Но все пак като новобранец,трудно се дореждах до Пежото, все Реното ми се падаше ;D
За разход, и двете при душманско каране правят около 8,5 на 100
За повреди -никакви. Но Реното е само на година,Пежото вече стана на три години, досега са му горели крушките на късите само.
Не виждам какво може да харесаш на Реното пред Дукатото
Цитат на: SEMPER - Петък, 08 Август, 2014, 22:31:38
Динко, от де го измисли това че Реното върви повече ::)
От една година всеки ден карам Рено и Пежо (Дукато ;) )
Реното с мъка (не)поддържа 150, с Пежото разбирам че съм прехвърлил 170 като почнат да се тресат и вибрират страничните огледала.
На Реното беше драма докато му подложа достатъчно вестници и хартийки по пластмасите вътре в кабината, че да спре да резонира.
На Реното седалката изглежда по гъзарска и ергономична, но след повече от час вътре почва да ми се схваща гъза, на Пежото седалката е като фотьойл от социалистическа чакалня, обаче си ми е добре на нея. Това е субективно де, може и в моя задник да е проблема. Но все пак като новобранец,трудно се дореждах до Пежото, все Реното ми се падаше ;D
За разход, и двете при душманско каране правят около 8,5 на 100
За повреди -никакви. Но Реното е само на година,Пежото вече стана на три години, досега са му горели крушките на късите само.
Не виждам какво може да харесаш на Реното пред Дукатото
Колега, ако имаш предвид Пежо Боксер III/Ситроен Джъмпер III и Фиат Дукато IV, приликите м/у двата буса свършват с купетата. Боксер 3-то поколение е с 3-и разновидности на фордовия 2.2(100/110 кс, 120/130, 150 кс) да правилно сте прочели фордов мотор от типа "PUMA"(същия като на Транзит) и много по рядкото изпълнение с 3.0 ,,hdi", което си е Ивеко мотор, дори по реперите на двг-то пише Фиат или Ивеко. Фиат Дукато 4-то поколение само в първите 1-2 години се произвежда с 2.2 Форд и то само в на-слабата му версия 100 кс, дори тази модификация е само на малките бази 8 куб. м и 10 куб. м масово Дукато 4-ка е 2.3 Ивеко мотор, както и 3.0 пак Ивеко.
Така относно Реното/Опела/Нисана от време оно т.е времето на Рено Маскот, рендаците ползват Ивеко мотори добрия стар 2.8 d, 2.8IDTD или 2.8 комънрел(в двете му версии с турбината променлива геометрия и тази с "нормално" турбо). Новите Мастари имат и 2.3 Ивеко и 3.0 ,,dci" ,което си е пак Ивеко. Вартим-сучем и пак стигаме до Ивеко мотори :-))))) .
Не мога да се съглася, че Боксер 3-поколение с 2.2 Форд мотор върви повече от 2.3 Ивеко(карал съм и двата мотора) а надежността 2.2 комънрейл Форд мотор тип "Puma" е пословична т.е никаква първите "пуми"(2006-2008 г) на Боксер/Джъмпер изкарваха около 100-150 хил км преди някое от буталата да има дупка с диаметър колкото моненета от 20 стотинки, следващите "пуми" изкарваха малко повече на около 300-350 хил км "биелите започват да излизат извън блока за да видят слънчева светлина" ;-). Лично аз не съм срещал 2.3 Дукато с прецакан двг, а иначе имам поне 2-3 извадени мотора 2.2, а съм най-новия на моето работно място(бил съм и зад волан и в сервиза), а едно време 2006-2008 колегите разказват, че постоянно вадели 2.2 "пума", като смяна на масло ;-) , накой ще каже, че това е монтьорски вариант на ЕШК, нооо работя в официално представителство на определена марка и гаранционите досиета от "лето"2006 насам още се пазят и работат хич не ЕШК.
Аз лично бих избрал Дукато 3-то поколение/Джъмпер/Боксер 2-ро поколение с 2.8 комънрейл железен мотор, но вече буса си по-остаря, ако ще е по-нов т.е евро 4, Дукато 4-ка с 2.3 мотор, изпълнение със 16 цоловите колелета, което е с усилено окачване, по-яки главини (сравнено с версията с 15" колела), по-големи спирачни апарати и дискове, а ако изпадне читав 3.0 комънрейл Боксера и Пежото също са оферта но пак да са усиленото изпълнение с 16" .
Казвам го от личен опит,от РЕНО не очаквах това но ме изненадаха с един Мастер 120 коня с мотор 2464 кубика води се мотора- G9U.След инцидент с колега го смени ФИАТ Дукато 2,8, е неудобен не вървящ и консумиращ повече с две думи за мен е дърво как да кажа че е по добро.В SEVEL фабриката от която излизат тризнаците съм бил много пъти доста модели и все различни изпълнения,но туй което е във фирмата в която работя ме разочарова.ИВЕКО е друга бира,но това са компромисни варианти,за МЕРЦЕДЕС не говоря.За мен най важно е да не създава проблеми и да си върши работата,избора е на този кой го плаща.
Цитат на: динко - Събота, 09 Август, 2014, 16:12:15
Казвам го от личен опит,от РЕНО не очаквах това но ме изненадаха с един Мастер 120 коня с мотор 2464 кубика води се мотора- G9U.След инцидент с колега го смени ФИАТ Дукато 2,8, е неудобен не вървящ и консумиращ повече с две думи за мен е дърво как да кажа че е по добро.В SEVEL фабриката от която излизат тризнаците съм бил много пъти доста модели и все различни изпълнения,но туй което е във фирмата в която работя ме разочарова.ИВЕКО е друга бира,но това са компромисни варианти,за МЕРЦЕДЕС не говоря.За мен най важно е да не създава проблеми и да си върши работата,избора е на този кой го плаща.
Колега, не съм много запознат със бусовете на Рено(карал съм по старите), но няма как сравняваме двата мотора 2.8 и 2.5, 2.5 на Рено е поне едно поколение по нов от 2.8 Ивеко мотора-този мотор е с един разпределителен вал-8 клапана, и си е вариация "разтърган" т.е с увеличен обем 2.5 Ивеко мотор(директния дизел) от средата на 90-те години на 20 в. До като 2.5 дци G9U и 2.2 дци G9T са от едно поколение и семейство имат минимални разлики и минимална разлика в работния обем - и двата са с по 2 рапред. вала- 16 клапана и т.н, съвсем друга генерация двигатели. Ако ще ги сравняваме с Ивеко мотори, нека да с 2.3 и 3.0 комънрейл 16 "волтовите", тези мотори са от поколението на G9U и G9T.
А пък колега, не си пояснил какъв тип е било 2.8 Дукатото( 2.8 директен атмосферен дизел, 2.8 турбо дизел-директен, 2.8 къмънрейл със "нормалното" турбо или 2.8 комънрейл с променливата геометрия на лопатките на турбото) защото първите два варианта не могат да се опрат на 16 "волтов" комънрейл, но пък последните два варианта(комънрелите) вървят прилично и пак са си старо поколения мотори преработени да бъдат с горивна с-тема комънрейл ? А относно разхода на гориво нормално 2.8 Ивеко да гори повече от 2.5 дци Рено. В реда на нещата е Реното да гори по-малко поради по-горе написаните причини- различни поколение мотори и по съвременната концепция на Рено мотора.
Нормално е и Дукато да е по неудобно вероятно(гадая-както казваше водещия на една телeвизионна игра от моето детство :-)))) ) е било Дукато III(БоксерII/ДжъмперII ), което си е почти непроменено Дукато II(което отговаря на близнаците му Боксер I / Дъжмпер I ), а тези бусове са си от средата 90-години на 20 в.
И между другото последните години Рено се понаучиха да правят прилични бусови двг-дълги години си сътрудничат с Ивеко и повече от 10 год. с Нисан. Затова,че не е чудно че вървят много добре моторите им.
Не мога нищо да кажа за ДУКАТО за ИВЕКО казах е друга бира.Всички се борят за по-добро представяне на първичния пазар докато нас ни касае втора ръка-там е по-друго-много марки, как да си харесаме по-добрия вариант.Германските представители мисля че са по добрия вариант,поне тъй се получава.
Имаме едно Рено Мастър 2010г. 2.5 двигател, събира 3 европалета на 1,90h. От 4 години всеки ден вози 1200-1400кг. Извън маслата, течностите и филтрите по сервизна книжка, един единствен път даде проблем - ,,изтекоха му водите". Много читава машина, удобна за каране и сигурна на пътя. Абсолютно успешен модел за работно магаре.
Но за шофьора не е помислено особено. Климатикът е пълен боклук, а зимата и в сериозен дъжд ситуацията е плачевна - огледалата са под много скапан ъгъл и задържат водата и леда, а подгряването в този модел е спестено. Или спираш да бършеш джамове през 5-10км., или си возиш компания, която бърше, или се натрисаш в някого при престрояване.
Цитат на: naum4o - Неделя, 10 Август, 2014, 19:26:02
Имаме едно Рено Мастър 2010г. 2.5 двигател, събира 3 европалета на 1,90h. От 4 години всеки ден вози 1200-1400кг. Извън маслата, течностите и филтрите по сервизна книжка, един единствен път даде проблем - ,,изтекоха му водите". Много читава машина, удобна за каране и сигурна на пътя. Абсолютно успешен модел за работно магаре.
Но за шофьора не е помислено особено. Климатикът е пълен боклук, а зимата и в сериозен дъжд ситуацията е плачевна - огледалата са под много скапан ъгъл и задържат водата и леда, а подгряването в този модел е спестено. Или спираш да бършеш джамове през 5-10км., или си возиш компания, която бърше, или се натрисаш в някого при престрояване.
Колега, както при камионите така и при бусовете ,,всичко е опция" затова, че за спестяването на подгрева на огледалата трябва да отправяте негодуванията си към човека поръчал и закупил въпросния бус ;) , а че инженерите от Рено не са го до измислили е втори проблем ;D . Според мен човека закупил буса надали си е давал сметка какво е да си зад волана целогодишно. Според мен опцията електрически управляеми, отопляеми и ел. сгъваеми(прибиращи се към купето) огледала е АБСОЛЮТНО
задължителна при закупуването на бус, пък още повече и било фабрично нов.
Колеги,
само човек ,който не е сядал в спринтер(905) може да каже ,че един фиат бил много удобен.имаме няколко спринтера 2009,сега тази седмица чакаме още 4бр.карат се постоянно.освен масла,филтри и накладки (на 65000-70000км) нищо друго.Вкабината на спринтера можеш да се изправиш,много висока и много просторна.мисля ,че при по-продължително шофиране е важно.За разхода 10/100(говориме за 150 к.с.).Ако го караш с 120 разхода отива на 8.5/100.За боксер освен ,че ламарината е като вестник и се цепи.Вратите отзад се отварят,защото мърдат(загледайте се по боксерите из старната,които се движат по пътя).Моторите (говоря за 2.8 хди) наистина железен мотор и върви много.това са ми наблюденията върху бусовете ,които имаме.
P.S.маме и едно ивеко 65Ц17,но то е на 20000км и нищо немога да кажа за него.Но както каза един колега:"В този живот трябва да те е страх от две неща-Жена ку-ва и камион ивеко.
несъм го казал аз :)
Цитат на: vasvvv - Понеделник, 11 Август, 2014, 21:27:40
Колеги,
само човек ,който не е сядал в спринтер(905) може да каже ,че един фиат бил много удобен.имаме няколко спринтера 2009,сега тази седмица чакаме още 4бр.карат се постоянно.освен масла,филтри и накладки (на 65000-70000км) нищо друго.Вкабината на спринтера можеш да се изправиш,много висока и много просторна.мисля ,че при по-продължително шофиране е важно.За разхода 10/100(говориме за 150 к.с.).Ако го караш с 120 разхода отива на 8.5/100.За боксер освен ,че ламарината е като вестник и се цепи.Вратите отзад се отварят,защото мърдат(загледайте се по боксерите из старната,които се движат по пътя).Моторите (говоря за 2.8 хди) наистина железен мотор и върви много.това са ми наблюденията върху бусовете ,които имаме.
P.S.маме и едно ивеко 65Ц17,но то е на 20000км и нищо немога да кажа за него.Но както каза един колега:"В този живот трябва да те е страх от две неща-Жена ку-ва и камион ивеко.
несъм го казал аз :)
Колега сравняваш ,,кон с магаре", като сравняваш Мерцедес Спринтер с Дукато/Боксер/Джъмпер. Каква е цената като фабрично нов на Спринтера и каква е цената като нов Дукатото/Боксер/Джъмпер при сходна мощност, сходна база, сходни опции(екстри) ? Каква е цената на нормо часа при гаранционното обслужване(сервизиране-масла филтри, накладки, дискове и т.н) в официалния сервиз и частите(консумативите) при Мерцедес и Фиат/Пежо/Ситроен ?
На кой Боксер му е тънка ламарината, на този с 2.8 hdi ли? Защото ако е на него то това е Боксер II, който се произвежда от 2000-2005(а всъщност си Боксер I от 1995 г. ) няма как да го сравняваме с Спринтер от 2009 г. или с който и да е Мерцедес.
На Боксер III също му пропадат задните врати но след лека намеса от опитен тенекеджия всичко се оправя и повече няма проблеми, подсилват се слабите места, които са заводска слабост и всичко е Ок. Другия проблем е страничната плъзгаща се врата и там е решено нов подобрен(усилен) механизъм от официалното представителство и пак нещата са решени.
Проблема на БоксераIII/Джъмпер III са не сполучливите фордови мотори 2.2(писал съм в по горния си пост) ако са 3.0 хди(160кс, ,180 кс ) (което си е Ивеко мотор всичко е на 6 ) . А Дукато IV страда от същите неща по купето като двете си близначета, а моторите му 2.3 са железни, 3.0 е същия като на Боксер III /Джъмпер III, е поне една класа над 2.2 спринтеровия мотор с двете турбини. Но като цяло тези бусове си остават средна ръка и не може да ги сравнява ме с премиум класа на Мерцедес Спринтер .
В Англия карах Нисан Интерстар 2007г, 74KW,пълен ел.пакет. Много добър бус. Беше на 260 000км, а вървеше като часовник. Ако някога ми потрябва бус до 3,5т. бих си купил точно този. Отопляем, вентилиран, климатроник, предполагам почти два пъти по-евтин от спринтера, а като теглиш чертата страхотно работно добиче. Шаси и кабина почти като на Мастъра, но много по-добре е помислено за шофьора.
Стига бе вие все едно сравнявате круши с орехи.
едното било 2,2 другото 2,8 мотор - ама било харчело повече ;D ;D ;D
Моите сравнения са на два абсолютно еднакви буса - и предаване, и междуосово,и габарити, и обем на двигателя,и мощност,и като товароносимост
И със сигурност единия е доооооста по-бърз от другия.
А,и да поправя Емил Попов - двигателя на Боксера не е Форд. Двигателя е разработен някъде в Англия, и се ползва както от Пежо/Ситроен, така и от Форд. Със същия успех можеш да кажеш че Форда е с Пежо мотор . Между другото,има и Фиати с същия мотор. На Фиат основно слагат мултиджетите, обаче съм виждал и от тези.
Наумчо,тоя твоя дъргел колко вървеше ?
Моето Рено е 90 КW и ги държи 150 само по нанадолнище.
И да - наистина върши същата работа като Спринтера, само че няма нищо общо ;D ;D ;D
Като ми дадоха Реното първия път - гледам го -бонбонче. Току що излязло от магазина,наближавам го, и телефона ми се свързва с музиката вътре. Детска радост - бенгалски огън.
Като направих едно кръгче - Мамка ви, що ми пратихте ръждивия Спринтер за скраб.
На Реното -нито завиването му е завиване ( дето можех да си правя с Мерцедеса обратните,с Реното пак става,но му трябва маневра) Нито возенето му е возене.А като се качих на магистралата - и вървенето му няма абсолютно нищо общо с Спринтера.
Пежото също не може да завива,но поне вървежа му е долу горе колкото на Спринтера.
Спринтера за който говоря - също отговаря по всичко на Пежото е Реното.
Единствено по разход ги биеше много, но все пак беше на 10 години. Предполагам новите са по икономични
И баба знае на лесното ;D... Говорим за добро магаренце на приемлива цена. Потта е от шАфьора. ;D
В интерес на истината Нисанът поддържаше 145-155. С повече не съм го карал. За Реното си прав, много му е трудно да вдигне над 145. Но пък за какво им е, това са товарни бусове, не роадстари.
Маневреността не ми е правила впечатление, завирал съм Реното на милимунди из строителни обекти и молове, но като се замисля, си прав - спринтерът е с класи нагоре, както и пежото.
По- изказахме се,но все някой трябва да го припознае за работно добиче и да го купи за работа,къде най-удачно да се търси камиончето,какви товари ще има и как ще се възвърнат средствата вложени в него,то най лесно- туй става а другото не.
Цитат на: SEMPER - Сряда, 13 Август, 2014, 21:45:58
Стига бе вие все едно сравнявате круши с орехи.
едното било 2,2 другото 2,8 мотор - ама било харчело повече ;D ;D ;D
Моите сравнения са на два абсолютно еднакви буса - и предаване, и междуосово,и габарити, и обем на двигателя,и мощност,и като товароносимост
И със сигурност единия е доооооста по-бърз от другия.
А,и да поправя Емил Попов - двигателя на Боксера не е Форд. Двигателя е разработен някъде в Англия, и се ползва както от Пежо/Ситроен, така и от Форд. Със същия успех можеш да кажеш че Форда е с Пежо мотор . Между другото,има и Фиати с същия мотор. На Фиат основно слагат мултиджетите, обаче съм виждал и от тези.
Наумчо,тоя твоя дъргел колко вървеше ?
Моето Рено е 90 КW и ги държи 150 само по нанадолнище.
И да - наистина върши същата работа като Спринтера, само че няма нищо общо ;D ;D ;D
Като ми дадоха Реното първия път - гледам го -бонбонче. Току що излязло от магазина,наближавам го, и телефона ми се свързва с музиката вътре. Детска радост - бенгалски огън.
Като направих едно кръгче - Мамка ви, що ми пратихте ръждивия Спринтер за скраб.
На Реното -нито завиването му е завиване ( дето можех да си правя с Мерцедеса обратните,с Реното пак става,но му трябва маневра) Нито возенето му е возене.А като се качих на магистралата - и вървенето му няма абсолютно нищо общо с Спринтера.
Пежото също не може да завива,но поне вървежа му е долу горе колкото на Спринтера.
Спринтера за който говоря - също отговаря по всичко на Пежото е Реното.
Единствено по разход ги биеше много, но все пак беше на 10 години. Предполагам новите са по икономични
Колега, не знам с какво си вадиш хляба, ама моя от последните 8 годни основно е в отрасъла на сервизирането (работил съм в три официални представителства за тези години и никъде другаде) официалните сервизи на няколко марки. Който иска да сравнява 2.2 16в комънрел мотор поколение след 2000 г, с мотор разработен преди средата на 90-те год на 20в. 8 клапанов в последствие преработен да работи с горивна с-тема комънрейл. За мен лично 2. 8 Ивеко комънрейл (128 кс и 145 кс) вървят доста добре, но като разход не могат да се сравнят с 2.2 дци заради различните поколения мотори, а според мен като надеждност този мотор( 2.8 Ивеко ) може да се сравнява с мерцедесовите мотори и един най-добрите мотори за времето си карал съм такива Дукато и Джъмпер и понашите пътища доста леки коли са се чудили че им просветвам да се прибират в дясно и да ми освободят пътя :-) , за Реното нямам преки впечатления. А новите 3.0 Ивеко(след 2005 г) мотори по вървене не отстъпват на никой аналогичен на тях мотор, пък бил и той на Мерцедес, дори напротив.
Така относно 2.2 Пума мотор никъде не съм на писал че НЯМА Дукато с такъв мотор дори на против, но италианците използват само 2.2 100 к.с и то само на малките си бази, в последствие мисля, че след 2009 вграждат техен италиански 2.0 комънрейл мотор(това е модифициран 1.9 комънрел, с леко увеличен работен обем и дефорсиран) . Така да се върнем на Пумата, в нея за радост няма нищо френско нито като архитектура на двг (от 5-6 год карам комънрел мотор на ПСА и пък доста съм видял) нито като произход. Ако не ми вярваш колега, просто може да си направиш една безплатна регистрация в сервизните програми на Пежо(Service Box) и на Ситроен(Citroenservice) и като зададеш рамата на някой Боксер или Джъмпер в програмата ще видиш, че в графата мотор пише ,,произход на мотора: "Форд" ", а с/у 3.0 хди- ,,произход на мотора : "Фиат", а преди няколко години пишеше "Ивеко" . Така, че всичко което пиша много лесно може да бъде проверено. Другото за общата разработка е за пред Ауто Билд :D ;) . Относо 1.6 хди си е чисто френски(ПСА) като архитектура мотора няма нищо общо с никой фордов мотор, а случайно прилича 1.4 хди 1.4 16в хди(и тях ги вграждат във Форд- Фиеста ) , просто ПСА и Форд им е по изгодно да разменят мотори по-между си и да го представят пред широката общественост като общи разработки. Както 2.7 V6 хди(Ситроен Ц5,Ц6, Пежо 407,607 ) си е чист мотор на Ягуар и Рейндж Ровър(а кой до преди няколко години беше техен собственик може би се досещате вече - ФОООРД ;) :) ) , в сервизните програми на 2-те френски марки пак си пише ,, произход на мотора: Форд " .
Относно моето предложение за бус съм го казал(написал) по-горе - Дукато 17 куб.м база 2.3 комън рейл мотор 120/130 кс, 16" гуми т.е усиленто изпълнение(обяснил съм по- какво включва) ако е 3.0 Дукато/Боксер/ Джъмпер.
Емиле, аз съм се занимавал със сервизиране на собствени превозни средства, обаче в онова недалечно време,когато гаечни ключове и гедоре бяха достатъчни като екипировка. ;) ;)
Откакто стана необходимо преди всичко да имаш компютър, интерфейси и кабеляци, се ограничавам да си сменям само крушки и накладки. Останалото е за умните глави.
Иначе си прав, преди форда си беше форд, мерцедеса си беше мерцедес. Сега емблемата отпред вече е само маркетингов трик.
Докато не тръгнеш да провериш в интернет какво са ти сложили под капаците, нищо не е ясно.
Аз скоро купих една лека кола Митсубиши,оказа се с мерцедесов дизел. Друг модел на Митсубиши пък е с фолксвагенова помпа дюза ;D
А хората по навик си говорят колко са яки японските дизели. ;D ;D без да си дават сметка, че всички марки вече са оплетени като свински черва.
Спринтер и Крафтер се сглобяват на една и съща поточна линия, верно слагат им различни двигатели,но освен предния капак,другитеим тенекии са еднакви.Други марки пък ги сглобяват на различни места,обаче им слагат еднакви двигатели.
Изобщо е манджа с грозде автомобилостроенето.
Важното вече е да е по новичко превозното средство,и с гаранция. Че иначе ремонтите почват да стават много тежки за джоба