От 01.01.2015г. в Германия влиза в сила ново изискване към шофьорите на камиони превозващи товари от и за страната, както и за транзитиращите през нея. При проверка те ще трябва да доказват заплати не по-ниски от 1400евро/мес. т.е. - около 8.5 евро на час. При недоказване на изисквания минимум, фирмата-работодател на водача ще бъде санкционирана до 500 000евро! Същата санкция ще се налага и при установяване на опит за заблуда на контролиращите органи, както и превозното средство ще бъде спирано от движение и ще му бъде налагана забрана за превози на територията на Германия.
Както се казва - честито на печелившите! Знаех си, че след Франция и Белгия, рестрикции ще последват и в други страни.
И ще се доказва с ко?Фиш, банково извлечение или ще трябва да му ги покажа и преброя на ханс.
Пп. Де го пише това ?
Я дай източник да се поразтършувам аз.
Ето източника, а всеки може да си преведе смисъла с транслатора. Цифрите се разбират и без превод... ;D
http://www.forotransportistas.es/discussion/3635/multas-de-500-000-euros-a-las-empresas-que-sus-choferes-cobren-menos-de-1-400-euros-al-mes-/p1
Цитат на: Boroman21 - Вторник, 16 Декември, 2014, 08:55:06
И ще се доказва с ко?Фиш, банково извлечение или ще трябва да му ги покажа и преброя на ханс.
Пп. Де го пише това ?
Я дай източник да се поразтършувам аз.
Стига си една насрещна проверка до НАП. И после ще става весело. Или пак рушвет.
П.С. Валери, ако минимума беше 2000 евро, щеше ли да се завърнеш тук? :)
Цитат на: bobikat - Вторник, 16 Декември, 2014, 11:22:47
П.С. Валери, ако минимума беше 2000 евро, щеше ли да се завърнеш тук? :)
2000евро в момента за България са си една много добра сума, особено ако имаш недвижима собственост, но мисля, че е фантастичен доход в нашия бранш.
Лично аз не бих се завърнал и при този доход, но при мен причините са различни от финансовите. Аз нямам финансови проблеми, но имам здравословни, а при състоянието на здравеопазването у нас, за мен е животозастрашаващо. Но това е друга тема...
Цитат на: driver1 - Вторник, 16 Декември, 2014, 12:00:32
2000евро в момента за България са си една много добра сума, особено ако имаш недвижима собственост, но мисля, че е фантастичен доход в нашия бранш.
Лично аз не бих се завърнал и при този доход, но при мен причините са различни от финансовите. Аз нямам финансови проблеми, но имам здравословни, а при състоянието на здравеопазването у нас, за мен е животозастрашаващо. Но това е друга тема...
Съжалявам за което. Дай Боже дълги години да флудиш във форума. :P
Цитат на: driver1 - Неделя, 26 Октомври, 2014, 21:45:12
"Някой"..."някъде"....ЕШК - безброй! Не ми се вярва някой да осигурява (поне в нашия бранш) на тези пари, ама дори и да е така, как си предствяш да ти дават 1400лв. заплата и отделно - командировъчни за работа от България за Европа? Ако знаеш такава фирма, кажи я и на мен - зарязвам веднага Испания и се връщам в България! ;D
Просто исках да ти го напомня, но щом е друга ситуацията, сорри и успех.
Цитат на: bobikat - Вторник, 16 Декември, 2014, 12:47:11
Просто исках да ти го напомня, но щом е друга ситуацията, сорри и успех.
Благодаря за напомнянето и лукавия въпрос. Мислех, че е ясно, че казаното е риторика, а не буквално отразяващо намерения. И пак не виждам противоречие между казаното от мен преди и сега.
Ако може и аз да спамна.... Според мен няма правно основание да изискват такова нещо. Това са договори между трети лица, полицая няма право да изисква такава информация. Тя е поверителна, както и доходите. Ако някой иска да се оплаче от ниски доходи, предполагам има други начини или да напусне работа, а на бай Ханс много му здраве. Мисля че Брюксел пак е изтрещял...
Ма то кво ми е чудно, като знам кой изпратихме тая година там, другите сигурно са същите.
Цитат на: Красимир Тодоров - Сряда, 17 Декември, 2014, 16:40:25
... Мисля че Брюксел пак е изтрещял...
Ма то кво ми е чудно, като знам кой изпратихме тая година там, другите сигурно са същите.
Мисля, че тук Брюксел няма нищо общо - това си е изискване на германското законодателство. И нямам никакво съмнение, че немците добре са го огледали отвсякъде и са готови да се обосноват юридически, ако се наложи. Но...времето ще покаже.
Илюзия е, че в европейските страни цари взаимопомощ и икономически интернационализъм. В действителност всяка страна се старае да извлече максимални ползи за себе си, а да даде минимума, доколкото е възможно. Не можем да им се сърдим, защото в това отношение ние сме рекордьори.
Не е тайна, че под логичния и приемлив претекст за повишаване на сигурността на превозите се въвеждат закони, паралелни на Регламент 561, които целят да ограничат дъмпинговата цена на шофьорския труд в източноевропейските страни. Тези шофьори и фирми започват да се превръщат в проблем за вече постигнати в Западна Европа трудови привилегии и се реагира по този начин.
Съгласен съм, с повечето, но все пак няма сила с изключение на съдебна заповед която да ме накара да си разкрия доходите пред някой който не е данъчен, ако не искам. И не че е някаква тайна колко взимам (малко или много), а въпрос на принцип.
Иначе ако това някак си стане.... наистина честито на превозвачите... Ма те като са глупави да не си предоговарят цените, ЕС ще им ги регулира.. нема проблеми, те само да плащат 1500 еврака, па ако щат да се договарят. Макар, че къде отиде пазарната конкуренция.... заеби!
Впрочем остана ли някоя фирма дето да не ги дава тия пари? Аз като сондирам колеги тук там дето се засичаме, ако не ме лъжат, то тия пари задължително се взимат. Ако е така, просто супер. До преди 2 години ревех, че това е минимума и беше непостижим за международно. Надявам се да има промяна вече...
http://www.datev.de/portal/ShowPage.do?pid=dpi&nid=167699&stat_Mparam=ext_sumkad_07_c-mindestlohn%20deutschland (http://www.datev.de/portal/ShowPage.do?pid=dpi&nid=167699&stat_Mparam=ext_sumkad_07_c-mindestlohn%20deutschland)
това се говореше отдавна за мин 8.5 е на час и глоба от 500000 за който не го спазва,но има и няколко излючения които виждам,това е за стажант
и за сключени вече трудови договори на по ниски пари,като до 2017г им изтича един вид гратисния период.
Драйвър това което си го намерил на Испански не го намирам на Немски,качи го ако го видиш некъде от Немски източник.
Краси те повечето взимат около 1500е но колко плащат данъци на тия пари. ;) ;) ;) ;) ;)
То всички взимат тия пари но как се доказват ми е интересно ???
При нормално бг заплата 320 лв осигуровка ::)
Цитат на: RayH - Петък, 19 Декември, 2014, 20:55:10
То всички взимат тия пари но как се доказват ми е интересно ???
При нормално бг заплата 320 лв осигуровка ::)
Изобщо нямам идея как ще става. Показвам това, което съм прочел, дал съм и линк към източника. А какво ще става по-нататък нямам идея. Но ако Ханс го е решил - мърдане няма!
Съгласен съм че от 1500 евро повечето са командировъчни, обаче тогава се случва парадокс. Излиза, че ако дават заплата от 1400 евро и командировки от 1000 евро, защото по немско правило и по български закон няма как да е другояче, то тогава Алелуя, отивам си в България
Цитат на: Красимир Тодоров - Петък, 19 Декември, 2014, 22:51:40
Съгласен съм че от 1500 евро повечето са командировъчни, обаче тогава се случва парадокс. Излиза, че ако дават заплата от 1400 евро и командировки от 1000 евро, защото по немско правило и по български закон няма как да е другояче, то тогава Алелуя, отивам си в България
А не мислиш ли, че може точно това да е целта? Ханс прекрасно знае, че българските прошляци няма как да дадат такива заплати + командировъчни и може и да понамалеят там. Защото всички тези фирми, работещи вътрешно от България, Румъния, Унгария, Литва, Словакия и т.н. започват да стават проблем за местните превозвачи, които няма как да плащат минимални заплати и да осигуряват също на минимума.
И аз точно така мисля. Преди няколко месеца германските шофьори се наредиха в колона от 20 -30 тира и отидоха да протестират пред централата на литовска транспортна компания, със свирки, плакати и пр. Гледах и интервюта на немски шофьори, в които се оплакват, че поляците и източноевропейците им взимат хляба, защото возят на по-ниски цени и съответно товародателите дават товарите на тях. Оплакваха се, че седят на пристанището с дни, а товари и работа за тях няма. Според мен работата е сериозна, инициативата идва от техните синдикати, които се опитват да защитят членовете си и ще получат подкрепата на политиците си. Дим без огън няма. Рано или късно, според мен, бундестагът ще наложи официално известни ограничения на ,,дъмпинговите" превозвачи.
Малко видео: https://www.youtube.com/watch?v=VjcFqNVESz8
Видеото е много силно, дано има ефект от акции като тази,,, тези филипинци за които споменаха, че бачкат за 600€ месечно ги засичах постоянно в последните 3 месеца и даже веднъж на ферибота говорих с тях и те казаха, че и за 300€ пак биха работили ,,, дано се оправят нещата и да се вдигнат малко навлата, че в сегашната ситуация нещата са направо плачевни ,,,,,,,,,,,
Сега се замислих, че дори източно европейските превозвачи да повишат цените на транспорта, то все ще се намери някой който да вози на по-ниски цени. Просто няма да сме ние, а ние ще застанем от страната на потърпевшите без работа.
Та в тоя смисъл, не е малко и това което сме постигнали за нас шофьорите-едни сносни заплати, на фона на масовото нямане в България.
Незнам.. много е сложен проблема, няма да се реши с вдигане на цените... Просто има твърде много камиони на пътя. Това им се вижда на някой хора лесно и айде и те превозвачи... А пазара празно не търпи.
Каква сносна заплата получаваме в Бг.Минимална или 420 ,в повечето фирми изобщо не получаваш заплата Взимаш само командировка.Това за нормално ли го смятащ? ???
Май никой не каза нищо за това:
Цитат от АЕБТРИ:
"Законът за минималната заплата в Германия няма да се прилага при транзитните превози
Международният съюз за автомобилен транспорт (ИРУ) информира, че днес компетентните органи на Германия са направили официално съобщение, че Законът за минималната заплата в Германия няма да се прилага при транзитните превози, извършвани от чуждестранни превозвачи, до изясняването на евентуално противоречие със законодателството на Европейския съюз (което се очаква да стане през лятото на 2015 г). Законът остава в сила за каботажните превози, както и за международните превози с товарен или разтоварен пункт на територията на Германия."
http://www.aebtri.com/
Ще бъде интересно.....
Не виждам кой знае какъв повод за казване - временен мораториум и то, върху част от новото изискване. Вероятно се налага за да се изглади юридически. Пък и лятото вече иде...Да не говорим, че пак огромната част от българските превозвачи продължават да попадат под изискванията. Работещите в Европа камиони с българска регистрация имат като основна релация именно от/до Германия.
Да, но има фирми които са започнали да карат шофьорите си, да си вадят картите при дневна почивка. По този начин ще се намалят реалните часове които се плащат. Друг е въпросът, ако ги хванат с извадена карта.
Estimados colaboradores,
Tal como la mayoría de vosotros os habéis enterado, en Alemania ha entrado en vigor una nueva ley que obliga a las empresas a pagar a sus choferes con un mínimo de 8.5 € / hora durante el trabajo en el territorio alemán.
Os adjunto 6 hojas: 3 páginas vacías y otras 3 rellenadas como ejemplo.
Hay que rellenar las primeras 2 hojas y mandarlas a Alemania (cada 6 meses) al fax que aparece en la primera hoja, arriba – izquierda. La segunda hoja contiene el listado de vuestros empleados (que se supone que algún momento entrarán en Alemania para descargar / cargar); tenéis que rellenar el nombre y el apellido del chofer, la fecha de nacimiento y las fechas de entrada en vigor y finalización de su contrato. Como los alemanes piden que la información sea renovada cada 6 meses, yo he rellenado las ultimas 2 columnas con las fechas límites de este intervalo.
Cada chofer tiene que tener en su camión (para un eventual control) la tercera hoja y rellenarla cada vez que entre en Alemania para descargar / cargar.
Para evitar multas de 30.000 €, recomendamos a las empresas que rellenen las 2 primeras hojas y que las manden al fax especificado. Hay que repetir el proceso el 01 de julio 2015 y, a continuación, cada 6 meses.
Un saludo.Да се включа и аз в темата.На мен тва ми го изпратиха в началото на януари,от фирмата с която работя.Те Испанците са му намерили цаката,как да заблудят Немеца.Сигурно не всички във форума разбират Испански,но все ще се намери някой да преведе.Ако не се намери и има въпроси,ще го преведа аз,ама нека да е друг път че сега се подготвям за фиеста,Все пак е петък.Ако трябва ще кача и формулярите дето се попълват.Приятна почивка на всички. ;)
Цитат на: ruskov - Неделя, 21 Декември, 2014, 00:29:37
Каква сносна заплата получаваме в Бг.Минимална или 420 ,в повечето фирми изобщо не получаваш заплата Взимаш само командировка.Това за нормално ли го смятащ? ???
Да, за нормално. Припомням ти времето, когато месечния доход на шофьора се формираше на базата на това колко нафта си източил. Заплати немаше, колега.
Имам приятел, който работи в Магдак. Той ми спомена наскоро (и това е по повод май точно това изискване), че има БГ осигуровки и отделно има и немски осигуровки, на базата на всеки работен час на територията на Германия. (ДИОДИ обърни внимание - работен час, извадената карта в пауза не е грешно и не се счита за работен час). Та счетоводстово им смята работни часове в Германия и на базата на тия часове по еди колко си на час му се внася и немска осигуровка. Излизат на около 800-1000 лв. според месеца.
Това е явно начина, а не това което си мислехме в началото.