Форум на българските шофьори

Работодатели => Черен списък => Темата е започната от: Николай Иванов - Сряда, 31 Декември, 2014, 12:55:52

Анкета
Въпрос: Как да кандидатстваме за работа?
Опция 1: Проучване гласа: 9
Опция 2: Възможности гласа: 3
Заглавие: Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Николай Иванов - Сряда, 31 Декември, 2014, 12:55:52
Казвам се Николай Иванов шофьор и искам да споделя мнение относно наемането на шофьори.Едно от първите неща е информация за фирмата,с какви транспортни единици разполага.Когато се прoвежда интервюто добийте впечатление относно компетентността на човека, който провeжда интервюто - дали има познания по автомобилния трaнспорт.Ако се говорят общи неща значи човека срещу вас няма необходимия образователен ценз.Вие трябва да изисквате при подписване на договора за наемане,да се впише точно определената длъжност -  шофьор,а не после да се изисква от вас да бъдете автомонтьор и товаро-разтоварач.Защото една не малка част от така наречени ''работодатели'' се опитват да заобиколят Регламент (ЕО)№561 от 2006 година.И едно от важните неща е трудовото възнаграждение,да се избягват устните договорки, че после не са доказуеми.Мнението ми е за шофьори притежаващи необходимите знания опит и ценз за извършване на транспортна дейност,и за шофьори с по малък опит.Защото пазара на труда изисква компетентни работници и работодатели, а не лаици.


съвсем лека правописна редакцийка
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: valentino_88 - Сряда, 31 Декември, 2014, 13:51:46
В капана на некоректните работодатели попадат колегите, които са на зор за работа. 90% от хората около мен имат заеми, доста от тях плащат квартири, отглеждат деца и т.н. Ясно е, че без средства не става, а "работодателите" това чакат. Отиваш за шофьор, а ставаш докер и монтьор и то за смешни пари, ако не те устройва се махаш и на твое място идва друг като теб. Техните камиони вървят и джоба се пълни, а ти.....
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Красимир Тодоров - Сряда, 31 Декември, 2014, 14:13:57
Причината е тази, но не само. Всеки има кредити на днешно време и на всеки парите не му стигат, не зависимо с колко разполагаш. Това не е причина да се държиш като глупак.
Искам да попитам къде са синдикатите, какво стана с тоя прочут шофьорски синдикат дето голяма пара се вдига при учредяването му?
Естествено, че повечето шофьори не могат да се защитят. Така е навсякъде, не само в България. За това са измислени професионалните съюзи, синдикатите и прочие п§§*** майни, които у нас са само за украшение. И да се пъне некой некъде си, че е председател на нещо.

От друга страна, ако на господин шофьор му се каже "Плащай месечна или годишна вноска от толкова и толкова и разчитай на пълна правна помощ", то 90% ще кажат я си глей работата.

И от там проблема, нито синдикалните организации правят нещо, за да спечелят доверието на шофьорите, нито те са мотивирани да си платят за услугата, а дървавния регулатор ДАЙ си чака такса спокойствие и дреме... за това, а не че хората имат кредити.
.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 14:52:55
   Да споделя нещо в частта за т.нар. Синдикати и има ли такова животно в България.
   Член съм на испанския Синдикат ССОО от 2007г. Плащам 16евро членски внос ЗА ТРИМЕСЕЧИЕ! През есента на 2008г. бях уволнен от испанска фирма, единствено защото отказах да напусна синдиката под натиска на работодателя. Това беше в самото начало на кризата. После същият този Синдикат, който не предадох поведе съдебна битка заради мен и само 3 месеца по късно ми бяха платени с чек пред съдия не само неизплатените 7000евро, но и 9200евро обезщетение заради едностранното прекратяване на постоянен договор. Общо - 16200евро! За всичко това платих точно 500евро такса и то - единствено защото преди събитието съм бил член по-малко от точно 1год. на Синдиката. Иначе е напълно безплатно! Правни консултации, жалби, явяване на синдикален адвокат на дело...Всичко! За мен - българина, чиято единствена заслуга е, че си е плащал редовно символичния членски внос! Да не ви разказвам пък за безбройните други инициативи и дейности с които се занимават испанските синдикати. Дори за Коледа редовно изпращат на домашните адреси на членовете си малък сувенир и рекламните материали за инициативите си
    Кажете - кога в България ще стане това!? Чета го понякога един форумен кретен, забил се в тъпото си село, който за щяло и нещяло се заканва виртуално с дърво, че оправял нещата...А испанците нарича мароканци и цигани. Дълго ще стои в дупката си с това приматско мислене...
   А прословутия и шумно прокламиран Шофьорски синдикат в България в последна сметка тихо-мълком се трансформира в Съюз на българските професионални шофьори - (СБПШ), а видимата му дейност беше да организира коледно-новогодишни банкети за 20-30 човека.  От онзи ден и в този форум е публикувана обява за финансова помощ на някакъв колега, но очевидно "никой" не я е забелязал. А дори банкетите май са в историята.
  Та за каква организираност на шофьорите в България може да става дума тогава?
  Това обяснява и причините да има тема като тази.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Красимир Тодоров - Сряда, 31 Декември, 2014, 15:53:00
Максимално се изкефих от това което разказа за испанския синдикат. другото... жалко.
Даже се чудих колко би могъл да понесе българския шофьор като синдикална такса. Та това нищо не е!!! това са 10 лв на месец!!!
Представете си как 2000 шофьора дават 20 000 лв на месец за поддръжка на екип сериозни адвокати, които да разказват играта на разни шефчета... приказно просто! Мечта!
Ама не, я че си купим бутилка ракия и кутия цигари, па кво ще да става!
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: bad_kras - Сряда, 31 Декември, 2014, 16:18:56
Нека да изкажа и аз едно мнение относно това :  " А прословутия и шумно прокламиран Шофьорски синдикат в България в последна сметка тихо-мълком се трансформира в Съюз на българските професионални шофьори - (СБПШ), а видимата му дейност беше да организира коледно-новогодишни банкети за 20-30 човека.  От онзи ден и в този форум е публикувана обява за финансова помощ на някакъв колега, но очевидно "никой" не я е забелязал. А дори банкетите май са в историята. "

Не можем да си обясним , защо повечето ВИЕ колеги , не можете да направите РАЗЛИКА между СИНДИКАТ и СДРУЖЕНИЕ ?  Питам ви ?
Колкото до : "....видимата му дейност беше да организира коледно-новогодишни банкети за 20-30 човека." , мисля , че беше достатъчно оповестено поне навсякъде във Фейсбук из шофьорските групи , че всеки , който желае да присъства , е добре дошъл , след като си заплати предварително куверта ! Това се определи , защото миналата година , точно по същия начин - аз ще дойда , аз ще дойда и т.н. , лично аз платих 350 лв от джоба си заради "такива точни колеги".
МОЛЯ , престанете да спекулирате с името СБПШ , защото това СДРУЖЕНИЕ на БЪЛГАРСКИТЕ ПРОФЕСИОНАЛНИ ШОФьОРИ - НЕ Е НИТО ТРАНСФОРМИРАН СИНДИКАТ , НИТО ТРАНСФОРМИРАНА ОРГАНИЗАЦИЯ , НИТО Е СИНДИКАТ !!!!   
ТОЧНО ЗАЩОТО СМЕ 30 ЧОВЕКА (САМО КОЛЕГИ) И ВНАСЯМЕ ПО 10ЛВ ЧЛЕНСКИ ВНОС НА МЕСЕЦ , ТОЧНО ЗАТОВА НЕ СМЕ СИНДИКАТ !!!!!  НЕ СРАВНЯВАЙТЕ ИСПАНСКИ , ФРЕНСКИ , НЕМСКИ , ДАТСКИ И КАКВИТО И ДА Е ДРУГИ ЕВРОПЕЙСКИ СИНДИКАТИ , ЗАЩОТО НИЕ СМЕ МНОГО ДАЛЕКО ОТ ТЯХ!!!!!!
АКО СЕ ОБЕДИНИМ И СТАНЕМ ХИЛЯДИ В СБПШ , ТОГАВА  МОЖЕМ ДА СЕ ПРЕРЕГИСТРИРАМЕ КАТО СИНДИКАТ !!!!!!
НА ПЪЛНА САМОИЗДРЪЖКА СМЕ И ЧЛЕНСКИЯ ВНОС НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА ЗА БАНКЕТИ ИЛИ ЗА ДРУГИ ПОДОБНИ ПРОЯВИ КАКТО Е ПРИЗИВА ДА ПОМОГНЕМ НА ПОСТРАДАЛ КОЛЕГА !!!!!!!!
АКО ПОВЕЧЕТО КОЛЕГИ СИ МИСЛЯТ И ЧАКАТ НАГОТОВО , НЯКЬДЕ ДА СЕ ПРЪКНЕ ЕДИН БЪЛГАРСКИ ШОФЬОРСКИ СИНДИКАТ - АЗ ЧАКАМ ОТ 23 ГОДИНИ !!!!!
ВСЕКИ КОЛЕГА Е ДОБРЕ ДОШЪЛ В СБПШ !!!

ВСЕКИ ИМА ПРАВО НА ИЗБОР , НО С ТОВА СИ МИСЛЕНЕ , ЧЕ СЕ СЪБИРАМЕ САМО ЗА БАНКЕТИ И ИЗПОЛЗВАМЕ СЪБРАНИТЕ ПАРИ ЗА ТОВА , НЯМА ДА ПОСТИГНИТЕ НИЩО !!!!!   САМО СПЕКУЛАЦИИ И ОМРАЗА , А КАКТО ВИНАГИ , ТОВА ПРЕОДОЛЯВА НАВСЯКЪДЕ ИЗ БЪЛГАРСКОТО ПРОСТРАНСТВО , БИЛО ТО ПО ПАРКИНГИ , БИЛО ТО ПО ФОРУМИ ИЛИ СОЦИАЛНИ МРЕЖИ !!!!!!!
ВЕСЕЛО ПОСРЕЩАНЕ НА НОВАТА 2015 ГОДИНА И НЕКА БЪДЕ ДОХОДНА И БЕЗАВАРИЙНА ЗА ВСИЧКИ КОЛЕГИ !!!!!
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 16:27:53
   Краси, не съм запознат в детайли със структурата на испанските синдикати, но от това с което съм имал контакт съм разбрал следното: Самият синдикат е разделен на професионални секции. В моя случай, естествено, това беше транспортната секция в клона на синдиката в Памплона. В нея работеха цифром и словом 3 (трима) души. Те са с юридическо образование в областта на трудовото право. Когато се оплачеш от нещо, те прикрепят  към един от тях и той води цялото ти дело. С него контактуваш за всичко по казуса си, ако има проблем в общуването, ( а аз имах известен проблем тогава), се свързва с друга местна организация, която пък осигурява преводач при срещите. На самото дело пък осигурява заклет преводач, което е задължително когато едната страна е чужденец. И всичко това срещу 16 евро чл. внос! За три месеца! Пък оня глупак нека ги нарича цигани...
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: bad_kras - Сряда, 31 Декември, 2014, 16:50:32
Разбрах , добих представа !!!   Но , нашето СДРУЖЕНИЕ е в много далечен план от СИНДИКАТ ! 
И не разбирам защо , колегите не правят тази разлика , а се започват с опорочаващи коментари относно Банкети и т.н.
Ами , аз мога да кажа , че : Когато загина и колегата в ЧЕЛЯБИНСК , изпратихме на съпругата му 1200 лв !  НЕ , че парите ще върнат колегата - няма !!!  Но все пак е помощ !
И не само се опитваме да работим в тази насока , има доста много неща които трябва да се правят за развитието. Но с тези 10 лв и от тях внасяме редовно около 20 човека - как мислиш ?   
Без пари , няма кой и няма и да има кой да ни свърши някоя полезна работа !

Всеки колега който желае да помага за развитието и да дава съвет , е добре дошъл да се включи!
НО , моля не спрягайте СБПШ като СИНДИКАТ и да търсите отговорност - защо не е направил това , защо не е направил онова ....
За да се търси отговорност от някого или някоя организация , трябва човек да е навътре в нещата!
Дори и този призив да помогнем на пострадалия колега ( при когото кабината е паднала върху него и му е спукала гръбначния стълб) , дори и това означава , че се опитваме да правим нещо - нещо добро !!!
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:09:31
      bad_kras, напълно разбирам раздразнението ти, поради пряката ти ангажираност със Сдружението...Дори дължа извинение, че поради разсеяност го прекръстих на Съюз.
     Оттам, нататък апломбът ти е неуместен. А и спекулираш. Пределно съм наясно с разликата между Синдикат и Сдружение и не ги бъркам. Наясно съм отчасти и с проблема, който попречи да се случи Синдикат, а не само сдружение.  Щом смяташ, че това на този етап е максималното възможно - ОК. Не скачай само защото съм посочил фактите, които съм забелязал. Вероятно има и нещо, което съм пропуснал. Но пък и не видях с нещо да ме опровегаваш. Както и да е...Това са моите впечатления и не скачай прекалено, че съм ги споделил.
    Дори си мислех, че споделяйки останалото, което подминаваш, може би съм полезен, като разказвам собствен опит от това как ги правят нещата по белия свят. Защото не мисля, че са много колегите, членове на чуждестранни синдикати и още по-малко тези, които са взаимодействали с тях.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: SEMPER - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:20:18
Хубава тема,но ... за раздумка предимно.

Защо в България няма действащ синдикат, за разлика от останалите европейски държави ?

Отговора  май е простичък.
В България работодателя най често се нарича ЧОРБАДЖИЯ.
Чорбаджиите ползват работна ръка,която се нарича АРГАТИ,ИЗМЕКЯРИ или РАТАИ

Ако някой не вярва,да си направи справка в някой речник за остарели думи и термини.

И във времевия отрязък, когато са били популярни тези термини - просто СИНДИКАТИ  не са съществували.

В исторически план синдикатите са се появили доста след повсеместната индустриализация - по мой спомен,някъде след 1850 та година.

Какво можем да направим - просто да изчакаме  още 150-200 години, за да се случат тези неща и в България


В момента действащи синдикати у нас има единствено на места,където  все още собствеността е все още държавна - болници,БДЖ и други подобни.
Само че  действията на синдикатите са предимно да изкярят от политическата ситуация, и една от последните им грижи е да мислят за работниците.

Та за това няма шофьорски синдикат в България. вината изобщо не е в bad_kras



Защото няма синдикат, който да може да помогне на човек,който не се интересува от собствените си права.

Колко от вас на интервю за работа,когато разберат че плащането ще е на километър биха казали - БЛАГОДАРЯ, ДОВИЖДАНЕ.

Комай почти никой, нали  ;)

Всичките оплаквания се въртят предимно до това  - Какво е ОБЕЩАЛ  чорбаджията, и после е станало нещо съвсем друго.

В този случай няма синдикат който да може да помогне.

Единствено молитва в църквата може да помогне. И спазването на всички пости, но това така или иначе е ясно. Пари за блажно просто няма да има.


Кой имал кредити,кой задължения - добре.  Аз още не съм чул обаче да са почнали да намаляват кредити, ако някой е работил два три месеца за без пари.

Че така де, лафа да върви ........
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Fransa - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:24:43
Аз преди да кандидатствам , проучвам фирмата в търгоския регистър, как и по колко е плащал данъци предходните години, колко човека е освободил за предходната година и др. показатели.
Ще дам за пример фирма Сима Троян, където работиха за 14 дни едни наши момчета. Там са били назначени за шофьори на автовози, а са ги осигурявали  за монтьори, за трета категория. Ето едини мошенници.  При едно дело какви права ще си търсят, за полагащите им се командировки по чужбина?
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: SEMPER - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:33:49
 Fransa   що пък ще са мошенници от СИМА Троян.

Предложили са договори на твоите приятели, те са приели и подписали.

Къде виждаш мушенгийщина тук  ;D ;D ;D ;D


Аз поне виждам тотална незаинтересованост от страна на твоите приятели.
Предполагам са грамотни, или ..... Все пак две седмици за да разберат като какви работят ми се струва прекалено дълъг срок.


А си представи, че се бяха подписали за КОСМОНАВТИ, тогава какво правим, пак ли фирмата ще е мушенгийска  ;D ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Рk
Публикувано от: bad_kras - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:44:28
Цитат на: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:09:31
     bad_kras, напълно разбирам раздразнението ти, поради пряката ти ангажираност със Сдружението...Дори дължа извинение, че поради разсеяност го прекръстих на Съюз.
    Оттам, нататък апломбът ти е неуместен. А и спекулираш. Пределно съм наясно с разликата между Синдикат и Сдружение и не ги бъркам. Наясно съм отчасти и с проблема, който попречи да се случи Синдикат, а не само сдружение.  Щом смяташ, че това на този етап е максималното възможно - ОК. Не скачай само защото съм посочил фактите, които съм забелязал. Вероятно има и нещо, което съм пропуснал. Но пък и не видях с нещо да ме опровегаваш. Както и да е...Това са моите впечатления и не скачай прекалено, че съм ги споделил.
   Дори си мислех, че споделяйки останалото, което подминаваш, може би съм полезен, като разказвам собствен опит от това как ги правят нещата по белия свят. Защото не мисля, че са много колегите, членове на чуждестранни синдикати и още по-малко тези, които са взаимодействали с тях.
Не , не пак ме разбираш погрешно !   Нито скачам , нито се заяждам!  Просто обясних моята гледна точка !   И единствено това , че вместо да виждам някаква подкрепа в това , че сме решили да помогнем на пострадал колега и разбираш ли да давате дори някаква морална подкрепа , аз отново виждам негативност.  Както и да е ! От самото начало съм очаквал , че ще е много трудно и въпреки това продължаваме напред !
Весело посрещане на Нова година на всички колеги и техните семейства!
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: bobikat - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:48:24
Цитат на: Fransa - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:24:43
Аз преди да кандидатствам , проучвам фирмата в търгоския регистър, как и по колко е плащал данъци предходните години, колко човека е освободил за предходната година и др. показатели.
Ще дам за пример фирма Сима Троян, където работиха за 14 дни едни наши момчета. Там са били назначени за шофьори на автовози, а са ги осигурявали  за монтьори, за трета категория. Ето едини мошенници.  При едно дело какви права ще си търсят, за полагащите им се командировки по чужбина?
Би ли ме светнал как става номера? Ако не искаш тук, на лични. Че се опитвах да събера информация за една фирма от търговския регистър, но след като не и знам булстата и не мога да я открия въобще. Мерси.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: SEMPER - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:58:52
С търсене по ИМЕ в Търговския регистър се открива и ЕИК номера

Но за целта трябва да знаеш  поне пълното име на фирмата

Резултата от търсенето ти дава всички фирми в чието име е включена думата от търсенето, ако знаеш точното име, ще се ориентираш в резултатите.

После ти трябват и елементарни счетоводни познания да се ориентираш в балансите и отчетите за приходите и разходите.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Рk
Публикувано от: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 18:01:07
Цитат на: bad_kras - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:44:28
Не , не пак ме разбираш погрешно !   Нито скачам , нито се заяждам!  Просто обясних моята гледна точка !   И единствено това , че вместо да виждам някаква подкрепа в това , че сме решили да помогнем на пострадал колега и разбираш ли да давате дори някаква морална подкрепа , аз отново виждам негативност.  Както и да е ! От самото начало съм очаквал , че ще е много трудно и въпреки това продължаваме напред !
Весело посрещане на Нова година на всички колеги и техните семейства!

   Ами...какво да ти кажа - продължавайте напред! Не знам в какво, но продължавайте...:-)
   И мисля, че помогнах в правилна посока, като заострих отново вниманието върху случая с колегата. Дори, ако не се лъжа, тук съм единствения, който направи коментар по този случай. Не знам къде откри негативността по този повод? Ама пък и ако виках УРА, ДРУГАРЕ, май нямаше пак да съм полезен...
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Рk
Публикувано от: bad_kras - Сряда, 31 Декември, 2014, 18:06:41
Цитат на: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 18:01:07
   Ами...какво да ти кажа - продължавайте напред! Не знам в какво, но продължавайте...:-)
   И мисля, че помогнах в правилна посока, като заострих отново вниманието върху случая с колегата. Дори, ако не се лъжа, тук съм единствения, който направи коментар по този случай. Не знам къде откри негативността по този повод? Ама пък и ако виках УРА, ДРУГАРЕ, май нямаше пак да съм полезен...
А не е така!  Адмирации към теб , ти беше единствения коментирал ПРИЗИВА за помощ.  Вметнах , че и добих някаква представа относно твоята ситуация в Испания. Все пак чета от край докрай , но пак казвам , ние сме много далеко от техния начин на структура и работа!  Хубаво е да се помага , дори със нагледни примери като теб.  Благодаря !
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Рk
Публикувано от: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 18:13:11
Цитат на: bad_kras - Сряда, 31 Декември, 2014, 18:06:41
А не е така!  Адмирации към теб , ти беше единствения коментирал ПРИЗИВА за помощ.  Вметнах , че и добих някаква представа относно твоята ситуация в Испания. Все пак чета от край докрай , но пак казвам , ние сме много далеко от техния начин на структура и работа!  Хубаво е да се помага , дори със нагледни примери като теб.  Благодаря !

     За нищо! А това, че сме далече от тяхната структура и начин на работа го обяснявай на пенявещия се бай Ганьо, който ги нарича цигани. Пък той - големия българин!?
       Весели празници на колегите и леки пътища през следващата година!
   Поздрави и на колегите, които са на път и ще останат за празника далече от дома!
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Красимир Тодоров - Сряда, 31 Декември, 2014, 22:40:53
Добре де, в крайна сметка, що за съюз е това? Що трябва да се кръщавате съюз на българските шофьори за да се събирате за нова година. Ей това не го разбирам. Добре, съберете се и без да сте съюз. Ако искате да помогнете на някой, важно ли е да сте се съюзили?
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: kron - Четвъртък, 01 Януари, 2015, 09:24:19
Хайде и аз да драсна някой ред по темата за задълженията на шофьора,към започналия темата.Аз ли по други пътища карам или не ги срещам тея фирми където налагат на шофьорите си системно да нарушават регламента ама айде не съм догледал фирмите.Относно започването на работа поне при нас е така подписваш длъжностна характеристика какви са ти задълженията ако не ти харесва не започваш,ама забелязвам че започват колеги работа и никой не поглежда какви са му задълженията след това.А те са, сигурно има такива който им тежи да закарат камиона на автомивка,да вкарат камиона в сервиза да му сменят маслото,да му бъде извършена някаква сервизна дейност аз лично познавам такива хора.Доста колеги си мислят че задълженията им приключват с прибирането в гаража,а според мен не е така все пак лицето което кара даден камион автобус или велосипед трябва да сподели своите впечатления от машината за всяка промяна в дадена машина трябва да се уведомява собственика или ако фирмата е по голяма механика за да може да се реагира на време,за да не става лицето монтьор на пътя които качества при доста колеги липсват,нима смяната на гума не влиза в задълженията на шофьора.Някой са недоволни че са им направили забележка или са им наложили глоба за мръсна кабина,е няма как някой е дал 100 и кусур хиляди евро за камион и бай Ганьо си ляга с ботушите примери за това сте виждали много.В доста фирми се търси отговорност от шофьора за нанесени щети по камиона,ударени гуми и прочие ами няма как българина трябва да се научи да пази чуждата собственост а когато системно се чупи и се налага шофьора да плаща се оплакваме.По пътя срещам колеги които пазят поверените им камиони повече от необходимото похвално за такива хора,защо те не се оплакват от нищо а работят с години.Започналия темата какво значи да си докер на ръка разтоварваш чували,каси с бира ли в редките случай когато се е налагало да се товаря или разтоварвам е било на рампа с електрическа количка много рядко с друга и какво ти тежи това не знам да вървиш отзад палетната количка.Относно заплащането факт е че е по ниско от работещите в Европа но и като цяло транспорта в България е по слаб ако мога така да го нарека,и все пак се достига една прилична заплата, дори и в Европа в бранша не се получават тези хиляди евро за които се говори по форумите.Нещо друго се питам защо като има толкова недоволни от професията все повече хора се насочват към нея.Факт е че има доста некоректни работодатели но има и доста коректни попаднали на големи калпазани(шофьори).За синдикат добра е идеята но според мен в България неосъществима шофьорите сме единни само по софрите,а в последно време забелязвам че и там няма единство пък камо ли да се решават важни проблеми да се защитават интереси и прочие.Все по често ми се случва румънци,унгарци и други народности колеги да ме поздравяват по паркингите а българите се подминаваме без да се поздравяваме ако има някакъв проблем ще гледаме сеира как някой се мъчи примерно да смени гума на някой паркинг.Ако съм засегнал някой съжалявам това е моето мнение,нито се оплаквам нито се хваля просто си работя работата.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Рk
Публикувано от: bad_kras - Четвъртък, 01 Януари, 2015, 11:22:11
Цитат на: Красимир Тодоров - Сряда, 31 Декември, 2014, 22:40:53
Добре де, в крайна сметка, що за съюз е това? Що трябва да се кръщавате съюз на българските шофьори за да се събирате за нова година. Ей това не го разбирам. Добре, съберете се и без да сте съюз. Ако искате да помогнете на някой, важно ли е да сте се съюзили?

Е хубаво де , пак разбрали , недоразбрали !!!   
Обяснявам за пореден път :  Идеята за Новогодишен банкет дойде от една група във Фейсбук наречена : ТИРАДЖИИ БГ !!! Поканват се всички желаещи колеги ! Тази идея се породи , защото има доста колеги , които работят и в чужди фирми , във фирми с по 2-3 камиона български или по малко. Не виждам , защо трябва да ви учудва , че колеги от цяла България се събираме на Новогодишен банкет ?!!   Който има тази възможност и е присъствал е останал доволен ... от хората с които се е запознал , от обстановката в която е бил и от преживяните емоции.
Сега : дали съюз , дали не - пак има разминаване на термини!  Сдружението , което регистрирахме и основахме е с цел да се обединим и защитаваме правата си по законен начин!  Но явно , ще споделя мненията на Крон и драйвър1 - ние българите сме много скептични относно такива прояви и организации. Ние искаме , да щракнем с пръсти и магия да оправи проблемите ни.  Е такъв свят няма !   Затова няколкото колеги решихме да потърсим Неволята , ама тази приказка от детството надали сте я чели.
Научили сме се в годините на прехода , само да търсим в кого е вината , да се оправдаваме и оплакваме. А в крайна сметка нищо да не се прави.  Дали ще има промяна , дали нищо няма да стане , докато не пробва човек , няма как да разбере!
Честита да е Новата 2015 год и нека бъдем здрави и по добри!
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Рk
Публикувано от: rider777 - Четвъртък, 01 Януари, 2015, 12:25:48
Кроне,,,, един голям + от мен за поста ти.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Fransa - Събота, 03 Януари, 2015, 19:38:42
Цитат на: SEMPER - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:33:49
Fransa   що пък ще са мошенници от СИМА Троян.

Предложили са договори на твоите приятели, те са приели и подписали.

Къде виждаш мушенгийщина тук  ;D ;D ;D ;D


Аз поне виждам тотална незаинтересованост от страна на твоите приятели.
Предполагам са грамотни, или ..... Все пак две седмици за да разберат като какви работят ми се струва прекалено дълъг срок.


А си представи, че се бяха подписали за КОСМОНАВТИ, тогава какво правим, пак ли фирмата ще е мушенгийска  ;D ;D ;D ;D
Подписали са договор за шофьори международен транспорт, което са и работили. Но в НОИ са им пуснали договор за работници в автоработилницата. Ти ми кажи сега кой е мошеннника? Кой е казал на личният състав така да се пусне договора. Ами я си представи ти да си на тяхното място, да въртиш волана из ЕС поне година и да разбереш , че те осигуряват за III категория.
А защо са работили само 2 седмици и са напуснали, всеки сам може да си отговори, защо има текучесто на обучени кадри от разни фирми.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: driver1 - Събота, 03 Януари, 2015, 19:55:56
     Аз моля да бъда извинен, ако се окаже, че съм невежа в съвременното договориране за работа в България, затова ще попитам така:  Във НОИ не се ли изпраща именно оригинален екземпляр от договора, подписан от двете страни? Ако е така, няма начин назначеният да не знае на каква длъжност го назначават. Следва да се запознае и с длъжностната си характеристика за съответната позиция. Ако е така и не го е направил, то може да се сърди единствено на себе си, че не си следи документацията и се е предоверил.
     Освен това, доколкото знам, може през Интернет да провериш в реално време плащат ли ти вноските и в какъв размер.
     За работилите в товарния транспорт над 12т., както и за тези в превоза на пътници е много важно при напускане в трудовата им книжка да е записан точния период от/до в който са работили на позицията и ИЗРИЧНО да е отбелязано, че са работили за този период при условията на 2-ра категория труд. Това ще бъде решаващо при пенсионирането и изчисляването на стажа във 2-ра категория.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: diyodi - Понеделник, 05 Януари, 2015, 20:08:39
Закона им дава вратичка да те назначат на две длъжности (примерно шофьор и космонавт) и в длъжностната характеристика ти пише да управлява повереното му МПС и да се вози из космоса. Работодателя решава на кое от двете да те осигурява. Ако за шофьор минимума е 414 лв месечно, а за космонавт 212,50 кое мислите че избират? Та така...
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Fransa - Понеделник, 05 Януари, 2015, 23:02:03
Цитат на: driver1 - Събота, 03 Януари, 2015, 19:55:56
     
     Освен това, доколкото знам, може през Интернет да провериш в реално време плащат ли ти вноските и в какъв размер.
     
За жалост в реално време не можеш да провериш  кой как те осигурява. Можеш да видиш в края на месеца в предходния , кой , на колко и за каво те осигурява, за коя  категория. Или след дъжд качулка. Ако още пазят договорите и длъжностите си характеристики, ще ги сканирам и постна тук, дори и сканирано от НОИ, как да осигурени и за какво. Кода от НОИ е 83322006 Шофьор, товарен автомобил (международни превози).
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Красимир Тодоров - Вторник, 06 Януари, 2015, 12:25:14
Цитат на: diyodi - Понеделник, 05 Януари, 2015, 20:08:39
Закона им дава вратичка да те назначат на две длъжности (примерно шофьор и космонавт) и в длъжностната характеристика ти пише да управлява повереното му МПС и да се вози из космоса. Работодателя решава на кое от двете да те осигурява. Ако за шофьор минимума е 414 лв месечно, а за космонавт 212,50 кое мислите че избират? Та така...
Е това не го знаех!!!
Ако е така... кво се чудиме!
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: diyodi - Четвъртък, 08 Януари, 2015, 19:49:53
Даааа. И заплатата която ти превеждат, на платежното пише "основание на плащането: АВАНС"!!! И после като ти удържат пари ходи ги съди, ако можеш. Те ти превели примерно 2000 лв като аванс, ти ги съдиш за заплата понеже сте се уговорили за 3000. Да ама по договор си на заплата 360 лв те са ти дали аванс, и какво се оказва: че ти им дължиш!!! За това съветвам всички да внимават, `щото си ни клецат ( админа да ме извини ама си е така) яко. И ако Ви висят с пари не се качвайте на курс.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Красимир Тодоров - Четвъртък, 08 Януари, 2015, 20:50:33
Добре бе колеги,
ами ако съществува агенция, която да ви лансира на работа в транспортната фирма и която отговаря за вас, вие ще се навиете ли да се запишете и да ходите там, където ви изпратят? Щото това е практиката на някои места. Но в България законодателството не позволява точно... Но ако имаше такава възможност??
Щото аз предполагам, че повечето от вас ще кажат "да бе, тоя ще отговаря за мене, и ще печели от това, а го остави тоя, аз ще си кандидатствам сам"
Та това ми е интересно, колко от вас ще са съгласни да ги представлява някои и да ги лансира на работа?

Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: diyodi - Четвъртък, 08 Януари, 2015, 21:04:36
 Аз бих се записал. Първо: Ако фирмата иска да печели (в рамките на разумното) трябва да е коректна относно шофьорите. Само така ще привлече повече. Второ: За да ги задържи трябва да работи с лоялни транспортни фирми т.е. не с тия от "черния" ни списък. Така всички ще бъдат доволни. Но за съжаление фирмите ни не стават...
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: naum4o - Петък, 09 Януари, 2015, 11:50:30
По принцип точно през агенции за подбор на персонал трябва да се кандидатства. Те се явяват един вид двустранен гарант: от една страна гарантират на работника, че работодателят е стабилен, както и предоставят информация за подробностите по бъдещия договор. Тоест работникът още в самото начало може да се информира и да взима решения, дали да предприема последващи действия. От друга страна агенцията гарантира на работодателя, че кадърът е компетентен и ще може да изпълнява служебните си задължения задоволително. Това е идеалният вариант и за двете страни.
За съжаление обаче, някои от модерно нароилите се агенции, злоупотребяват с положението си и към услугите им в България, трябва изключително внимателно да се подхожда. Лятото имах изключително неприятен случай с една от тях: http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4822.msg66107#msg66107
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Красимир Тодоров - Събота, 10 Януари, 2015, 19:46:41
Ами ето :)
това доказва всичко. А може би самата фирма за която колегата пише не е чак толкова лоша :) Не казвам че не е, просто предположение.
Аз не можах да си съставя мнение за въпросните агенти на базата на това, че събират данни. Ами ако са сертифицирани оператори на лични данни (например аз и управляваната от мен някога фирма бяхме, налагаше се да се сертифицирам).. та може би нямало да стане толкова зле, ама ти просто не си имал доверие.
Това е, няма доверие, няма бизнес...
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Fransa - Петък, 23 Януари, 2015, 20:26:13
Та да спомена за Сима как осигуряват шофьорите. В НОИ са записани с код 01.
01 - за работници или служители, осигурени по чл. 4, ал. 1, т. 1 КСО при един работодател, вкл. и членове на кооперации, работещи по тр. правоотношение в кооперацията, без обхванатите от следващите кодове
03 - за работещи при условията на втора категория труд
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Zaron - Неделя, 12 Април, 2015, 21:10:30
Цитат на: Николай Иванов - Сряда, 31 Декември, 2014, 12:55:52Казвам се Николай Иванов шофьор и искам да споделя мнение относно наемането на шофьори.Едно от първите неща е информация за фирмата,с какви транспортни единици разполага.Когато се прoвежда интервюто добийте впечатление относно компетентността на човека, който провeжда интервюто - дали има познания по автомобилния трaнспорт.Ако се говорят общи неща значи човека срещу вас няма необходимия образователен ценз.Вие трябва да изисквате при подписване на договора за наемане,да се впише точно определената длъжност -  шофьор,а не после да се изисква от вас да бъдете автомонтьор и товаро-разтоварач.Защото една не малка част от така наречени ''работодатели'' се опитват да заобиколят Регламент (ЕО)№561 от 2006 година.И едно от важните неща е трудовото възнаграждение,да се избягват устните договорки, че после не са доказуеми.Мнението ми е за шофьори притежаващи необходимите знания опит и ценз за извършване на транспортна дейност,и за шофьори с по малък опит.Защото пазара на труда изисква компетентни работници и работодатели, а не лаици.


съвсем лека правописна редакцийка

Добре си го написал, но завършека малко куца.
Заглавие: Re:Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''
Публикувано от: Zaron - Неделя, 12 Април, 2015, 21:21:22
Цитат на: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 14:52:55
   Да споделя нещо в частта за т.нар. Синдикати и има ли такова животно в България.
   Член съм на испанския Синдикат ССОО от 2007г. Плащам 16евро членски внос ЗА ТРИМЕСЕЧИЕ! През есента на 2008г. бях уволнен от испанска фирма, единствено защото отказах да напусна синдиката под натиска на работодателя. Това беше в самото начало на кризата. После същият този Синдикат, който не предадох поведе съдебна битка заради мен и само 3 месеца по късно ми бяха платени с чек пред съдия не само неизплатените 7000евро, но и 9200евро обезщетение заради едностранното прекратяване на постоянен договор. Общо - 16200евро! За всичко това платих точно 500евро такса и то - единствено защото преди събитието съм бил член по-малко от точно 1год. на Синдиката. Иначе е напълно безплатно! Правни консултации, жалби, явяване на синдикален адвокат на дело...Всичко! За мен - българина, чиято единствена заслуга е, че си е плащал редовно символичния членски внос! Да не ви разказвам пък за безбройните други инициативи и дейности с които се занимават испанските синдикати. Дори за Коледа редовно изпращат на домашните адреси на членовете си малък сувенир и рекламните материали за инициативите си
    Кажете - кога в България ще стане това!? Чета го понякога един форумен кретен, забил се в тъпото си село, който за щяло и нещяло се заканва виртуално с дърво, че оправял нещата...А испанците нарича мароканци и цигани. Дълго ще стои в дупката си с това приматско мислене...
   А прословутия и шумно прокламиран Шофьорски синдикат в България в последна сметка тихо-мълком се трансформира в Съюз на българските професионални шофьори - (СБПШ), а видимата му дейност беше да организира коледно-новогодишни банкети за 20-30 човека.  От онзи ден и в този форум е публикувана обява за финансова помощ на някакъв колега, но очевидно "никой" не я е забелязал. А дори банкетите май са в историята.
  Та за каква организираност на шофьорите в България може да става дума тогава?
  Това обяснява и причините да има тема като тази.
Това е много хубаво,но работещите в България продължават да си нямат синдик, и няма кой да ги защити. Изпадал съм в такива ситуации както повечето от нас, предполагам.
Да се опитаме да направим нещо и в нашата родина.