Здравейте, мой приятел е решил да купува товарен бус тип фургон от Германия. Ще пътуваме двамата до там с колата му. На връщане е решил да качи колата вътре за да спести разходи.Буса е двойна гума но с регистрация до 3,5 тона.Според мен такъв превоз е незаконен по две причини първо претоварване и второ изменение предназначението на превозното средство.Разни уж разбирачи му споделят че нямало проблем за това без да отчитат посочените от мен по горе причини.Според компетентните тук възможен ли е все пак подобен превоз или не си заслужава риска ?
Няколко държави в ЕС между които са Гърция и Унгария, преди няколко години приеха закон, който забранява превоз на автомобили с непригодени за целта товарни коли. А глобите са доста солени, доколкото зная.
И кое му е неприспособеното на фургона за превоз на кола ?
Качваш колата, стягаш коланите,затваряш капаците и караш,какво има да му мислиш. Ако греша, някой да ме поправи,но аргументирано. Щото по тая логика фургоните на auto-siegl, къде превозват прототипи и всякакви модели много тайни автомобили, трябва да ги късат от глоби.
Законодателството в ЕС отдавна е уеднаквено, каквото е забранено,е забранено навсякъде, глобите само са различни,и стриктноста на контрола.
Цялата идея обаче е налудничава. Няма проблем да си докарате колата по този начин. Желателно е на границите да си я стоварвате и колата да минава на ход.
Няма проблем да минавате и натоварени,обаче всеки нормален митничар ще ви помисли или за изкукуригали,или по вероятно ,че нещо не съвсем в ред. Има голям шанс да се бавите излишно по границите, там някой може и да се сети че сте претоварени. С празен бус се минава бързо, само с едно здрасти.
Докато карате няма почти никакъв шанс където и да било да ви направят проблем за претоварване на бус до 3,5 тона. Просто не сте в обичайния таргет на проверяващите.
Глобите в държавите по пътя ви не ги знам какви са,но предполагам че са поносими,тъй като явно не събарят нашит джамбази с платформи, които винаги са в нарушение.
За Гърция наистина съм чувал, че глобите за претоварване са умопомрачителни,но вие нямате работа там.
И един личен съвет от мен. Най добре изобщо не тръгвай с този твой спестовен приятел. Щом търси идиотски начини да спести 150 евро за гориво, бъди сигурен че ще спестявате и от храна,и от спане. ;) По добре някой друг негов приятел да бере мизерията по пътищата вместо теб
Дай му един безплатен съвет вместо присъствието ти.
Вместо да тъпче колата в фургона по добре а събере стари гуми от боклука,или ръждиви хладилници и перални за БГ и ще избие горивото, може и горница да му остане ;D ;D ;D
Цитат на: juli76 - Събота, 10 Януари, 2015, 07:15:38
Здравейте, мой приятел е решил да купува товарен бус тип фургон от Германия. Ще пътуваме двамата до там с колата му. На връщане е решил да качи колата вътре за да спести разходи.Буса е двойна гума но с регистрация до 3,5 тона.Според мен такъв превоз е незаконен по две причини първо претоварване и второ изменение предназначението на превозното средство.
Здрасти,
зависи колко е тарата на въпросното камионче и колко е тежка /по голям талон/ колата.
Няма проблем ,стига колата да се събира във фургона. Вслучай че общото тегло отиде над 3.5т. ще трябва да взимаш го-боксове ,а в Румъния трябва да минаваш през граници където няма кантари....Транзитните номера - задължително "червени ! ;D
ivan*borisov , дай да пробваме малко с математика на аба, и да направим една груба сметка.
Колко може да е тарата на 3,5 т товарен бус ?
Да заложим 2300кг, че долу горе в тоя порядък се въртят.
Ако на някой му се занимава с подробности, да потърси технически данни за Ивеко и ЛТ, понеже аз други не се сещам да влизат в категорията двойна гума и до 3,5т
Има и едни много стари транзити, но не вярвам да бият толкова път за бус олдтаймер.
Да сложим наум още 100кг за фургона.
И останаха 1100 кг за колата. Само че кола с такова тегло ще претовари задния мост.
Малко по лекичка трябва да е,за да няма никакъв проблем - нещо като смарт фор ту.
Но не вярвам да тръгнат за Германия с такава въшка.
Всичкото това го пиша,не за да се направя на умен, а за да не остане някой с грешно впечатление, че съществува възможност да се качи кола на нормално камионче до 3,5т и да не е претоварено.
Както и да ги смяташ, сметката не излиза добре.
Няма такава възможност,освен ако не става дума за някой микромобил.
Цитат на: SEMPER - Неделя, 11 Януари, 2015, 15:36:20
ivan*borisov , дай да пробваме малко с математика на аба, и да направим една груба сметка.
Колко може да е тарата на 3,5 т товарен бус ?
Да заложим 2300кг, че долу горе в тоя порядък се въртят.
Ако на някой му се занимава с подробности, да потърси технически данни за Ивеко и ЛТ, понеже аз други не се сещам да влизат в категорията двойна гума и до 3,5т
Има и едни много стари транзити, но не вярвам да бият толкова път за бус олдтаймер.
Да сложим наум още 100кг за фургона.
И останаха 1100 кг за колата. Само че кола с такова тегло ще претовари задния мост.
Малко по лекичка трябва да е,за да няма никакъв проблем - нещо като смарт фор ту.
Но не вярвам да тръгнат за Германия с такава въшка.
Всичкото това го пиша,не за да се направя на умен, а за да не остане някой с грешно впечатление, че съществува възможност да се качи кола на нормално камионче до 3,5т и да не е претоварено.
Както и да ги смяташ, сметката не излиза добре.
.
*SEMPER* ,освен Ивеко за момента се сещам поне за две други марки ,Спринтер и Рено Маскот които са с двойни задни гуми и са под 2,300кг. тара с фургони.....иначе си прав ,среден клас кола е ок. 1300 кг.
Затова писах ако надхвърля теглото - да си прави сметка през кои граници ще минава ,за да няма глоби и *бакшиши*... иначе е безпредметно
Поздрави !
За Реното се съгласявам веднага, забравих го. ;)
Обаче много искам да видя Спринтер 2ра или 3та серия с двойна гума. ;D ;D
Даже не да го видя,ами направо да го купя.
Каква е колата? Ще се събере ли във фургона за да стъпят и четирите гуми. За затваряне няма да питам.
Проблем ще има при видимо неправилно укрепен товар, също така, ако е самосвал. Като за последното проблема е в Австрия - 5000ЕУР, за другите е на късмет. Го-бокс трябва, ако по документи е над 3,5 т. Ако е до 3,5 т и в някакви допустими граници има глоба за претоварване. А тези допустими граници са някакво абстрактно понятие. Аз за три болта в Австрия, че не бяха бели платих по 100 евро на болт, не ръждясали, просто не бяха нови. На тях се четеше 10.9, а и бяха някъде назад, не е да да кажеш държат теглича. Рови, гледа, спирачки, клатиха ме на всички посоки и накрая болтовете... Всичко ми беше ново, гуми на ремаркето и то зимни, кой слага чисто нови зимни товарни гуми на ремарке?!? Нови жила, няма една точка ръжда никъде... Както и да е.
Аз понеже не съм в Европа от известно време, проверете и за някакви еко норми в Австрия и стикери, не за друго, а ми да не ви спрат за тях и по край тях да добавят и другите неща.