Здравейте,
всички вие които сте решили или ще решите да смените спокойствието на домашното огнище със авантюрата да започнете нещо някъде другаде. В случая Обединеното Крластво(UK). Искам да поясня че това ще е тема не само за "професионални шофери" категория С+Е. Това ще е тема която ще разгледа аспектите и проспектите и за другите професионални категории с които може да се реализирате в UK. А именно В,С1(7,5т), С(HGV / LGV Class II) и D1, D.
Тук ще се постарая да Ви запозная със основни моменти които ще преживеете в началото и да дам моето мнение какво е добре да се направи и какво не.
Не знам вие какво мислите, но аз лично много се дразня когато някой ми се изпъчи и ми каже "Да, ама на мен един колега ми каза" затова тук няма да има слухове. Всичко което ще се публикува ще бъде във форма на брошури или диплянки от официални институции в UK, ваша грижа ще си е да ги преведете,разберете и ако имате въпроси да ги дискутираме.
Много от сега четящите, може би ще ме обвинят че дублирам една друга тема на един уважаван от мен колега. Може да сте сигурни че не е дублиране или плагиатстване, просто нивото ще е съвсем различно в което ще се убедите сами във времето.
Още сега мога да кажа че нямам намерение да печеля от Вас, нито работя за агенция за набиране на водачи, просто си мисля че ако човек не може да засади дърво, то той трябва да помогне на човек в нужда. А ако направи и двете, може би е по-добрия вариант. А и темата на колегата бе полезна, защо да се прекъсне връзката?
Също така да кажа че до понеделник(15/6/2015) ще се опитам да въведа възможно най-много информация. От понеделник ще съм зает и я имам един свободен ден през седмицата, я нямам......но при всеки удобен случай ще се опитам да съм полезен. Затова предлагам всеки който има въпроси да ги задава тук във темата, а не на лични. Така ще се избегне нуждата да отговарям на всеки един по отделно и дублирането на въпросите.
Другото което искам да кажа е че нямам чувството за собственност на темата, така че всеки който има да сподели свой собствен опит е добре дошъл.
И така това бе стъпителното слово, от утре сутринта започваме да систематизираме знанията и уменията които ще ви потрябват.
Страхотно начинание колега.Темата ще е много полезна.
Ще я следя с интерес,тъй като от 1 юни съм на острова.
Добро утро,
Да продължим.
Вече сте взели решението да се впуснете в авантюрата, така че е добре да си прецените колко сте готови за нея.
Трябва обаче да сте наясно че колкото и голям специалист да сте в шофьорлъка, тук ще сте никой и ще трябва да си изграждате реномето и историята си наново. Тук ще сте никой и трябва да го знаете!!! Така че се пригответе за джунгла където всеки друг ще ви е враг(конкурент) и не се впечатлявайте от ухапвания и моментни неуспехи, все пак сте живи и можете да продължите. А аз ще ви покажа най-лошите сценарии за да ви подготвя, поне ще се постарая.......
Ако сте в джунглата най-важния животоспасяващ инструмент е ножа, в тази тукашната джунгла е
1.Английски език
Тук се говори Британски английски, той се различава от Американския, Европейския и Шекспировия а най вече от този който се изучава по езиковите курсове у нас. Тук има много местни диалекти плюс много акценти като почнеш от индийски минеш през китайски и стигнеш до полси и румънски. Какво трябва да е вашето ниво на владеене на езика? Според категорията ви, колкото е по-висока(С+Е) толкова по-ниско. Защо това е така?
Ако сте с С+Е работата ви в 98% ще се състои да закачите натоварено ремарке в точка А да го закарате до точка Б да го разтоварят/натоварят и да го върнете обратно в т.А(това е опростено, сложното по-нататък) в този случай ще говорите само със служители на транспортните отдели и спедитори. Те са свикнали с чуждестранни шофьори и говорят бавно и разбираемо, дори понякога ги заболяват ръцете да говорят и очите да слушат.
За всички останали категории обаче нивото на английски трябва да е много по-високо, но не и най-високо, но поне да може да водите един опростен разговор в който да разбирате какво ви се казва и да бъдете разбиран дори и малко трудно от тях. Ако само разбирате не сте им нужен, за тях е важен клиента а той трябва да се гъделичка със внимание от ваша страна. Сиреч да се чувства значим.
Като водач с по-ниска категория ще управлявате по-малки коли, а с намаляне на размера се увеличава допуска до градски зони, което пък от своя страна увеличава доставките и нуждата от комуникация с клиенти на фирмата за която работите. Има възможност и за подобна работа като на С+Е, но за нея по-късно.
Най-лошия вариант за вас е да сте с никакъв или базисен английски и да нямате категория С+Е.
В този случай нямате шанс да започнете като шофьор освен ако нямате повече от две години стаж с С, но и тогава шанса ви е много малък в рамките на под 10%(оптимистичен вариант), а ако имате B или D шансовете ви са 0.1 на минус 13-та от процента. Все пак добрата новина е че и за вас има шанс. докато понаучите езика може да работите във фабрика.Работата там е трудна, условията са лоши и заплащането ниско по 6.50 на час(но има овъртайм който е поне с лира по-висок). Комуникацията ви ще е предимно с такива като вас, но румънци или поляци и тук таме някой англичанин. Добра идея е да имате сертификат за електрокар или за хидравличен кран(това важи междудругото за всички). тук ще трябва да минете опреснителен курс за да ви се издадът тукашни сертификати. Курсовете са еднодневни за по 150 лири всеки, но ще ви е нужен английски за да ги минете така че това ще е на по-късен етап.
Темата е предназначена за хора с относително средно владеене на езика, а тези с по-ниско трябва да наблегнат преоритетно на него за да успеят да се реализират, иначе само ще си потрошат нервите и парите.
Пример. тук съм с едно момче, което не е много добре с английския. Откакто сме тук блиозо три месеца той е работил около месец и половина във фабрика, напусна от там да се яви на последно трето интервю за шофьор на бус, но му отказаха заради езика и от понеделник започва като електрокарист в нова фабрика. За назначаването му във първата фабрика се яви на интервю и на следващия ден почна. За втората фабрика същото. Това значи че имате ли необходимите документи може да почнете веднага. С категорията си за тези три месеца е карал само един ден...попълни дупка, дай боже да му помогне във бъдеще, все пак им направи услуга на агенцията.
Сега ще спра за малко като постна написаното, че това ми е втори път писане на едно и също. Първия път се опитах да прикача файл и нещо се обърка, а не бях запазил написаното и го загубих.......
2. Квартира
Добре, стъпили сте на английска земя и от там какво?
Добре е да не сте оставили въпроса с квартирата за последно а да сте зе заели с него поне две седмици предварително.
Преди това обаче трябва да сте си избрали място за квартира което трябва да е близо до възможната ви работа. Трябва да прецените и евентуално предвидите колко е удобно като транспорт(градски ЖП) и до къде.
Аз например съм за сега в Стаффорд, но ще се местя надолу към Лондон по семейни причини, но и работата ми го позволява. Та значи мога ориентировъчно да кажа няколко думи за Стаффорд. Това е едно прекрасно градче добре разположено между два големи транспортни центъра Сток оф тренд и Бирмингам. Като за начало става с някой уговорки. В смисъл че за повечето работа тук трябва личен транспорт, но за транспорта по-късно.
Иначе да се върнем към квартирите. Наемите започват от 60 на седмица и стигат до няколко стотин дори хиляди на месец. За скъпите няма да говорим, ние сме бедни и спестяваме за да си постигнем целите. Има няколко възможности: наем на единична стая с общи санитарни възли и кухни(60-80), наем на двойна стая пак с обща кухня(започва от 60 на човек с двама човека вътре, с по един има и от 85), наем на необзаведен апартамент(127) наем на къща (150-175) всички цени са на седмица като за стаите са включени консумативите(ел,парно,топла вода,инетрнет) при апартаментите и къщата ги плащате отделно. За тези които са решили да споделят(share) стая има един отличен сайт за това:
https://www.spareroom.co.uk/
За тези които искат апартамент или къща могат да потърсят в Google като напишат Properties for rent.
Един съвет. Не бързайте, проверете района в който е квартирата дали не е опасен и какви общности живеят в него. За да е евтин един имот има защо, ако всичко е цветя и рози ще е скъп. Друго важно според мен условие е да не пращате никакви пари напред. Просто може да се договорите с хазяина когато пристигнете тогава да платите.
Парите които ще платите при подписване на договора на място варират. в нашия случай беше 100 -депозит и по два седмични наема всеки което общо бе 340 лири. Всичко е въпрос на договорка, запомнете го! За запазване на стая, примерно нашата хазяйка искаше две седмици предизвестие. Така че ако сте решили да е Стаффорд, трябва да знаем две седмици предварително за да видим дали тя ще може да осигури нещо.
Хубавото на това е че винаги във всеки един момент може да напуснете и смените квартирата ако с нещо не ви харесва
По принцип навсякъде е едно и също и това което е валидно за Стаффорд е валидно за цялото UK, но все пак има и изключения.
Да не забравя да предупредя. Мислете как да се оправите със пристигането си до квартирата и процеса на подписване, сами без чужда помощ. Под чужда помощ имам в предвид някой да ви посрешне и да ви закара специално. Това е възможно, но всички сме заети и едва ли ще имаме цял ден да отделим за вас. Трябва да сте способни да се справите сами с това.
И така, вече сте в квартирата, изкъпани отпочинали и готови да махате по задачите. Надявам се сте се сетили че първото нещо което трябва да направите е да си купите сим карта за телефон. Има ги навсякъде във всеки един супермаркет. Моя личен избор беше ЕЕ. Сим картата струва един паунд и първото ми зареждане беше за 10 лири валидно за месец. Сайта на компанията е
http://ee.co.uk/ (http://ee.co.uk/)
след като вече имате номера е хубаво да си направите регистрация на него където ще следите движението на ползването си.
Следващата ви стъпка е да се сдобиете с National Insurance Number(NIN) Без този номер сте за никъде. Добрата новина е че процеса за придобиването му е много лесен. Просто се обаждате на един номер и те ви насрочват час за интервю. На интервюто си носите договора за наем и личните документи и казвате че искате да почнете работа в UK. Офицера проверява, попълва едни бланки и в общи линии сте готови. Цялата работа отнема 20-30 минути. Не забравяйте да си поискате да ви изпрати писмо със номера ви на адреса на който сте. Това писмо ще е важно за вас в последствие. Сайта е https://www.gov.uk/apply-national-insurance-number (https://www.gov.uk/apply-national-insurance-number)
Да отбележе че това е най-евтиния вариант-безплатно. Има много сайтове на посредници които предлагат те да ви свършат работата и цените им стартират от 40 паунда. Не си заслужава, просто си хвърляте парите напразно.
Също така като се знае датата ви на пристигане и адреса на който ще сте, може някой друг да се обади и да ви насрочи интервю за следващия или последващия ден от пристигането ви. Така ще спестите около седмица загубена в чакане. След интервюто до пет работни дни ще получите писмо със НИН-а и пластика които тябва да пазите, хубаво е да им направите по няколко копия.
Докато чакате НИН-а може да се разходите из града да да се запознаете, да откриете евтините хранителни магазини като Теско,Лидъл,АСДА,Poundland и да се поровите в сайтовете за работа без да се регестрирате все още. Може да отидете и до пощата(Postal office) едни червени табели има ги и в магазини и в супермаркети и да си вземете пакет за подновяване на книжката. Ако сте под 45 взимате D2 ако сте над 45 D2/D4. Може и да се разходите до агенции за набиране на шофьори, но ако са извън града ви е излишно, просто напразно чупене на пари, а и пет работни дни не са толкова много. Почивайте и се наслаждавайте на свободното си време.
Вече имате писмото с НИН-а ви. Пощата си я получавате между 9 и 10 часа сутринта. Не губете време, вземете всичките си документи плюс писмото което получихте и договора ви за наем и отидете в банка(по ваш избор) и си открийте сметка. Процедурата е около половин един час. Поискайте им писмо с акаунт номера и сорт кода на сметката ви. Ще ви е нужно!
След което отивате в пощата да си пуснете формата за смяна на книжката.
Тук ще спра, за да отида и аз до пощата за да взема една форма която да попълня и да прикача за да ви е по-лесно и да не се лутате в попълването и.
Докато го направя вие може да разгледате сайтове за обяви за работа:
http://www.totaljobs.com/ (http://www.totaljobs.com/)
http://www.indeed.co.uk/ (http://www.indeed.co.uk/)
Тези двете са според мен най-масовите където повечето агенции търсят и пак: Не бързайте да се регистрирате от България. Нищо няма да спечелите, никой няма да ви потърси, освен българи които да ви предлагат да им работите за без пари.
Thank you , so much .
Темата е супер и с нетърпение чакам следващите стъпки ;
Ето и формата за книжката, частично е попълнена без имената ви и адреса в UK
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/D2_p1_zpslv8lda51.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/D2_p2_zps12rug91c.jpg)
Това са страниците(листа) които изпращате във DVLA другия лист който е със инструкциите го откъсвате записвате на него датата на изпращане и номера на личната си карта и си го прибирате.
Плащате 43 лири пощенски запис на гишето и го слагате също в плика.
В плика трябва да има
-Листа от формата със залепена паспортна снимка.
-Шофьорската книжка
-Личната ви карта
-Пощенския ордер
Един съвет, не се набутвайте да го пускате препоръчано, никъде няма да се изгуби, но ако е препоръчано струва 6.5 ако не е, а е само първи клас е 63 пенса. Вие си решете.
Ще видите че не съм чекнал от колко време сте в UK, не е необходимо да им казвате че сте по-малко от шест месеца, тогава ще ви искат допълнителни документи и може да не ви издадът книжка, а един път в системата ще трябва да направите шест месеца във фабрика.
Книжката ви ще пристигне по пощата в рамките на 7-14 дни, а може и по-бързо. Това в случай че всичко ви е наред. В случай че нещо не е ще ви върнат документите до 21-я ден със придружаващо писмо кое не е в ред и какво трябва да изпратите. Не се притеснявайте от червения химикал и драсканиците по формата ви те са само за вътрешно ползване. Също не се притеснявайте и за личните си документи(ЛК) тя няма да ви трябва освен ако не правите панаири и извикат полиция. Ще ви я върнат с новата книжка.
Другите ви документи и сертификати(тахогравска карта, ADR,CPC) не трябва да ги подменяте,напълно валидни са дори и издадени в България.
Тези над 45 години преди да пуснат тази форма и документи ще трябва да пуснат и D4 форма. Това е медицинско, което се попълва от лекари и трябва да отидете на преглед. Ако минете през NHS процедура то тогава може да ви отнеме до три месеца и ще ви струва ot 90 до 140 че и повече лири прегледа. Има обаче и други по-евтини варианти където ще платите около 50 лири. Един такъв сайт е : http://www.doctorsonwheels.co.uk/ (http://www.doctorsonwheels.co.uk/)
Има и други, просто потърсете в Google: Medical for HGV
Може и трябва да пробвате и без този преглед, тъй като книжката ви е валидна, но за подновяването и ще е необходим. Имайте го в предвид.
Пропуснах да спомена за снимката. Добре е да си носите пасспортна снимка или да имате такава на файл. В АСДА може да си я принтирате и ще ви струва 60 пенса, докато ако си направите в машина ще е 5 лири.
Така, изпратихте си документите и сега ви остава да чакате. Но вместо да се занимавате с трудоемката дейност "чоплене на нос" мисля че ще е по-добре да се запознаете с видовете работа и когато все още четете(без да сте регистриран) обявите по сайтовете да разбирате какво се търси.
За да е по-лесно съм ви приснимал три страници от един учебник(ще има още от него тъй като го намирам полезен). Прочетете ги ще ви е много по-лесно с разбирането на работата която се предлага.
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/TW_1_zpscqm32pnj.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/40ade133-3bf2-4929-9deb-2808bce21383_zpsawlmtkoj.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/32a8d280-6ad3-44c7-a0d5-60a87f03087d_zps91wg9whd.jpg)
Освен видовете професионална работа за водачи, на последната от трите страници има и възможности как юредически да подходите. Дали като нает работник,едноличен търговец или ООД. Един съвет от мен, ако искате да го приемете го приемете, решението обаче си е вашо. Останете си наемен работник,не се впускайте в ЕТ или ООД авантюри, особенно последната. Това може да ви вкара във големи неприятности и разходи, за счетоводство и/или глоби. Само един пример. Един познат юнак от България направи фирма в UK, регестрира я по ДДС, не попълни една тримесечна декларация и бе глобен с 3000 паунда. Сега си я закрива като ще плати още 300-400 паунда. Не ви трябва това!!! Ако сте нает, ще ви отдържат от заработката за данъци, здравни и платена годишна отпуска(28 дни годишно по закон). Ако сте селф-емплойд ще получавате повече но ще трябва вие да си плащате здравните осигуровки, да заделяте за данъци и да попълвате декларация даначна. Няма да имате платена отпуска, но пък така ще си осигурите повече работа и приходи. Така или иначе в началото започнете като нает чрез агенция. Аз поне в тази тема ще следя този път, защото според мен е най-лесния като за начинаещи каквито ще сте.
Тази тема. както започва трябва да е винаги най-горе във форума.
Според мен е добре докато си чакате, или още по-добре още от сега преди да сте тръгнали да се запознаете, а като сте тук да си припомните, следващите няколко учебника. Те са тукашни и разглеждат тукашните изисквания. Трябва да отбележите че не всичко валидно за Европа е валидно за UK. Тук си има собствени правила и ако не ви се налага да карате в Европа, се кара по местните правила. Това е особенно валидно за категории С и С1.
http://dox.bg/files/dw?a=f51fbb49a0
http://dox.bg/files/dw?a=4fd64671dc
http://dox.bg/files/dw?a=1133171177
http://dox.bg/files/dw?a=75388784cf
Прегледайте ги и ако имате проблеми с изтеглянето кажете да търся друг вариант. Не ми се вярва че ще имате защото са на БГ сървър и за вас трябва да е достъпен. Това може да ви е от полза при интервюто в която и да е агенция. Така или иначе ще минавате тест в повечето от тях. Само трябва да попитате по кои правила е теста, европейски или местни. Ще е добра атестация за вас ако знаете местните правила.Все пак това за изпитващият е вид гъдел, че някакъв си българин знае законите в UK.
Добавих файловете на сървъра, за да е сигурно, че ще могат да бъдат изтеглени от всеки. Благодарност към автора на темата за труда, който полага.
http://driver-bg.eu/files/UK/Driving_goods_vehicles.pdf
http://driver-bg.eu/files/UK/ETF_Modern_slavery_1092022a.pdf
http://driver-bg.eu/files/UK/Driver_CPC_the_offical_DSA_guide.pdf
http://driver-bg.eu/files/UK/Rules-on-drivers-hours-and-tachographs-goods-vehicles-in-gb-and-europe.pdf
В бързината(за къде ли съм се и разбързал) но съм пропуснал да отбележа че формата за DVLA трябва да се попълни със черен единственно и само черен химикал иначе ако е със син ще ви я върнат и ще се забавите излишно.
Също така пропуснах да напиша че е добре да си сложите два панталона, няколко ризи и вратовръзка/и обувки за тях в багажа, особенно ако сте с ниска категория. Сакото не е задължително, но едно леко яке или суичър(едноцветни, черни) ще е добре да имате. Не че тук няма, но ще ви излезе по-евтино от България.
Така че един съвет, не ме приемайте(това което казвам) като крайна инстанция, търсете и друго мнение, все пак сме хора и понякога правим пропуски.
И така, продължаваме по темата.
Допускам че някой от вас няма да имат много парични средства останали след пристигането им тук, а и не знаят езика на много добро ниво, пък и са с ниска категория. Това е лош вариант, но възможен. Все пак народа ни е беден. За тях има две опции, да си намерят работа или да се тръшнат на социални помощи. Втория вариант аз лично не го харесвам и определено няма да го разисквам или оказвам помощ по него!!!Мисля че е под достойнството на всеки един мъж, прав,корав в разцвета на силите си да се тръшне по гръб и мързелува в страна където работата изобилства и няма никакви законови пречки да започне работа...Та простичко по първия вариант.
Трябва да си намерите работа, каквато и да е в рамките на града в който сте. На интернет в гугъл пишете:
employment agencies in (града в който сте) или
recruitment agencies in (града)
след като ви се появят резултатите от търсенето, започвате да им звъните и да питате за работа. Картата за телефон която сте си купили има според плана поне 150 минути свободни към почти всички телефонни номера. Избягвайте номера започващи с 08, търсете телефони започващи с 01/02/03 те определено са стационарни и към тях на 100% разговорите ви са свободни и включени в свободните ви минути.
Много от тях ще поискат да отидете на интервю при тях, затова е добре да ги локирате на гугъл мап и да започнете с най-близките до вас за да спестите от транспорт. На интервюто трябва да си носите:
- копие от ЛК(не е проблем да не е оригинал все пак той е в DVLA)- не сте забравили да си направите няколо копия от двете страни, нали?
- копие от писмото ви с NIN
- копие от писмото от банката със сорт кода и акаунт номера ви.
Интервюто е опростено, попълвате писмен тест по английски( не се впечатлявайте, елементарен е) в който дори и да допуснете грешки не е болка за умиране, ще ви вземат. Елементарен аритметичен тест, който наистина е само аритметика. Лични данни и телефони на ваши близки(next of kin) в случай че нещо се случи с вас да им позвънят. И предишни работодатели за период от последните пет години. Не се притеснявайте да пишете работодателите си, но не включвайте имейл адреса им. Просто никой няма да си даде зор да им звъни. Ако все пак имате притеснения дайте телефон на ваш близък или познат, без значение знае ли той английски или не.
Един съвет. Не бъдете до болка честен с тях. Все пак целта оправдава средствата, а вашата цел е да си намерите работа!!! В този вариант в най-лошия случай ще си намерите работа за следващия ден в една от четири агенции.
Приемете каквато и работа да ви дадат, все пак е временна. Все пак обаче трябва да се съобразят че нямате транспорт и трябва да използвате градския и ако е твърде отдаличено мястото може и да не може да пристигнете преди 0800. След първия ден на 95% ще можете да намерите с някого да пътувате, но си предвидете че няма да можете.
Ако не си носите работни обувки и светлоотразителна жилетка, трябва да си купите като най-евтините обувки започват от 17 паунда, а желетката 3, но жилетки повечето агенции дават с тяхно лого. Хубаво е да имате резервна без нищо на нея.
Когато започнете работа трябва да сте наясно че няма да имате телефон и използването му по време на работа ще е забранено. Това от своя страна ще намали възможноста да отриагирвате на следващи обаждания от агенции за водачи, но повече от тях изпращат и имейл ако имат нужда. Но това е малко вероятно да ви помогне, тъй като по време на вашия имейл, най-вероятно позицията ще е заета. Няма да ви се разрешават и свободни дни през седмицата, освен ако нямате наистина уважителна причина и не сте предупредили минимум една седмица предварително. Не се надявайте че агенцията ще ви защити, такива като вас колкото искаш, така че ако отсъствате то трябва да е по болест. Обаждате се в деня който сте решили да не ходите на работа, с най-изтормозения си глас и казвате че сте зле с температура и отпадналост, което ви пречи да отидете на работа въпреки че много ви се иска. Така имате шанс да не ви уволнят и да си свършите каквото имате за вършене, но не трябва да ви става навик. Заплащането искайте да е на час. При него парите които сте заработили през седмицата ще бъдат по сметката ви до петък на обед на следващата седмица. Ако е на месечен договор очаквайте да ви се плати след месец и трябва да си прецените дали имате средства да изкарате този месец. И не се отчайвайте все в някоя агенция ще има работа за вас.
Както и да е работата ще ви даде стабилност и първоначална сигурност. И да не пропусна. В момента минималната ставка за час е 6.50 лири.
Но, нека оставим мрачните и подтискащи мисли породени от лошите варианти за фабрични възможности и да се върнем на подготовката. Според мен, а и нe само е добре да знаете термините и идиомите(словосъчетания от думи значещи съвсем различни неща от буквалният им превод,взети по отделно) използвани в транспорта в UK. Ето един според мен доста пълен справочник. За леки коли може да потърсите в гугъл: glossary of car driving terms. Но за лека кола термините са повече ако сте монтьори, а тук не разглеждаме този вариант.
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/gl_p1_zpsdxbu5qfq.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/gl_p2_zpspbecrjhy.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/gl_p3_zpsbahjbdm8.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/gl_p4_zpsxcy3eucz.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/6cc67541-bf7e-4827-8f61-1b8a93b85325_zpso0iyh8vb.jpg)
Само да уточня, тъй като на последната страница има реклама на агенция. Книгата е от 2009 година и не съм сигурен дали са валидни. Само да предупредя че ще има някой диплянки от агенции, което по-никакъв начин не значи че ги препоръчвам!!! Също така имайте в предвид че не бих се ангажирал със никой от вас да го препоръчвам или гарантирам за него пред работодател. Просто не ви познавам, нито какъв човек сте нито как работите. Разбира се че има изключения за хора които познавам, но вие най-вероятно не сте от тях. Мисля че е ясно казано и не се надявайте на изключение, аз казвам един път. Също не очаквайте от мен да давам отзиви за агенции или работодатели. Запомнете само че те са ви врагове, които ви използват за собствено облагодетелстване и ви таксуват за което! Така че единственият ви вариант да оцелеете е като играете с техните правила, поне докато нямате избор, но и тогава положението ще е "скочил от тия,пак в тия"
И така, писна ви да чакате, да четете рани глупави учебници, че и да ги преговаряте.....Най-после заветното писмо с вашата чисто нова книжка пристига сутринта по пощата. За ваша информация, в случай че искате да знаете какво точно представлява може да проверите този сайт http://www.drivingtesttips.biz/driving-licence-explained.html или да потърсите във гугъл: Driving licence explained. моята лично се различава от тази показаната, но не ми е проблем.
Сега е време да седнете пред компютъра и да си направите регистрации в сайтовете за търсене на работа.
В случай че нямате компютър на помощ идват библиотеките в града в който сте. Ставате член на библиотеката(безплатно) и може да ползвате компютърната им зала. Добра идея е всички да станете членове на библиотеката за да може да принтирате, не вярвам да си помъкнете принтер или скенер със вас, то скенер къде ли трябва сега с тез модерни телефони........Иначе цената за изпринтиран лист А4 е 10 пенса.
Освен двата сайта които по-напред ви дадох може да се регистрирате и на други места като например:
http://www.reed.co.uk/ (http://www.reed.co.uk/)
http://uk.jobrapido.com/ (http://uk.jobrapido.com/)
Има и други, но в общи линии обявите се повтарят. Стъпка по стъпка ще бъдете водени от сайта по време на регистрацията ви на него, така че аз няма да се впускам в подробности. Важното е да сте си направили CV-то правилно като имате на него новия си UK адрес, телефонен номер и имейл. Не бързайте, проверете ги внимателно да не ги объркате и после да се чудите защо не ви се обаждат. Когато ви питат какъв ви е лиценза вашият е :Clean UK driving licence with no penalty points
При регистрацията в сайтовете трябва да въведете ключови думи по които да се извършва търсенето и позициите за които ще ви изпращат имейли. Затова е добре имейла ви да е реален. Според мен най-добрия е когато пред @ е името и фамилията ви сляти или разделени от долна черта и пощата ви е в gmail.com За този сървър на Гугъл има много приложения и за мобилни телефони и за автоматично приемане на поща, което улеснява вас, а за тях е познато и вероятноста да допуснат грешки е по-малка. А те допускат грешки, особенно с имената ни.
Ще наппиша ключови думи които е добре да сложите като ги подредя по категории. Просто ако сте с по-ниска категория пропускайте на по-високата, а ако сте висока слагайте всички думи надолу по стълбата. От много глава не боли.
C+E - HGL, LGV, Class 1,
C - Class II, Class 2, rigid
C1 - 7.5, class C1
B - car delivery, van driver,courier, long distance van driver,multi drop delivery driver
За тези от вас със D и D1 прибавяте bus driver, passenger bus driver, Трябва да отбележа че ако сте с такива категории и искате да работите това трябва CPC-то ви да е за водач на автобус.Ако го нямате, недейте се надява
След като сте си направили регистрацията ще получите първите оферти ако не веднага то до няколко минути. На много от офертите има бутон "Apply". Натискайте го смело. Вероятностите са две, да ви регистрира автоматично и сайта да изпрати вашите документи или да попълвате форма на сайта на работодателя който е пуснал обявата. След което чакате те да ви се обадят или изпратят имейл. Колкото ви е по-висока категорията толкова по-бързо ще ви се обадят. А може и да не чакате, а да напишете в гугъл : driving agency и даги почнете подред и да им изпращате документи. Много от големите агенции имат сайт където си правите регистрация пригответе си всички документи на файлове. Там попълвате необходимите данни онлайн и им звъните. Казвате им че сте си направили регистрация и сте available to start work. Те от там на сетне ще имат грижата
Обикновенно като ви се обадят искат от вас да отидете на интревю, където ще си поговорите и ще попълните форми. Примерни форми ще постна в следващия си пост, ще ми е необходимо да ги снимам и обработя.
Темата е абсолютно плагиатство и просто можеше да допълниш другата, но явно имаш нужда от специално внимание.
Моля те спри да говориш за това как се работи като шофьор в Англия, защото ти нямаш представа какво означава това. Само си чул какво сме ти разказвали.За 3 месеца имаш един работен ден като помощник на един шофьор на бус до Шотландия, а ръсиш акъл все едно транспорта тука е почнал от тебе.
И така подгответе се за интервюто си по тези форми, Всъщност това са бланки на една от многото агенции, но в общи линии са еданкви, просто може да са подредени по различен начин и да са различни въпросите в теста, затова не се старайте да ги зазубряте, а си научете регламента като си го обясните(това е за тези които не го знаят). Също внимавайте за подвеждащи въпроси които са провокирани от парвилния отговор на предния въпрос. Когато попълвате и не разбирате нещо, питайте хората от агенцията, за тях не е проблем да ви помогнат или подскажат отговора ако зададете правилния въпрос.
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/cfb4ceae-2b19-49b3-921b-ed0b50d50c59_zpsmb2daxmt.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/d91a9dac-b860-458b-83cc-78fab4b7a604_zps4om1v6uf.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/d61a659c-cad7-4ab3-b57c-ba3ab26f0053_zps6dqznubc.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/ca11ece5-0d78-47cb-ba73-edf875d001bb_zpssu0we8cs.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/8070d9bf-38f2-42ba-8a08-b0b67d7b95e5_zps1llaamip.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/88c3eff1-05ae-4eb4-a245-3688e8c00045_zpsdj667fbo.jpg)
](http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/ef81abe3-4dfa-4e48-99b8-3e732f38e955_zpsxw5vtrrj.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/74c05052-b400-4de5-8581-c5e6c52f18d6_zpsxp5bm1io.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/dc81a7f8-aaa1-492b-a6b9-05fffd1614b4_zpsn0ulxk0u.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/32c7deb1-4b15-4fde-95d6-5c865c30a320_zpslah6agcb.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/2b395498-e04a-4581-83f3-c69bd7c885ba_zpsmvzgzq19.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/2a26c77d-6850-45c9-82bd-8a8cec6505e9_zpsuu3gkuzg.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/d514d1e9-9b8e-425b-bcf6-15fac1b3f1d0_zpsvegefy6g.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/4fe446b1-e429-4daa-b758-5842220654a7_zps9bnom4rp.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/ed03c348-043f-4e57-9c05-6b1ec1f52507_zpsk8c32ayy.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/89cb07cb-30fa-49a6-b1b0-2986c641485d_zpspl852rhz.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/70989717-02dc-4e01-97b6-f6995266b1e8_zpsykyq0dfj.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/fba4484c-4a8c-4b4c-9912-f45a50080369_zpscq2r6gba.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/43e0ed00-72a9-4bc5-be7d-584dd5553aab_zpsij0dycwj.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/a3518d6b-8dcb-4c65-aa06-08a043d98bb1_zpsko0fgeor.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/54dde56e-da9e-4b95-82a8-8dc13bcc3461_zpsbum0mztc.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/0669abfc-c4c1-4b9f-ae60-bbde39ae0312_zpsv2kro6vs.jpg)
Цитат на: dinko_ferrari - Неделя, 14 Юни, 2015, 13:16:28
Темата е абсолютно плагиатство и просто можеше да допълниш другата, но явно имаш нужда от специално внимание.
Моля те спри да говориш за това как се работи като шофьор в Англия, защото ти нямаш представа какво означава това. Само си чул какво сме ти разказвали.За 3 месеца имаш един работен ден като помощник на един шофьор на бус до Шотландия, а ръсиш акъл все едно транспорта тука е почнал от тебе.
Благодаря за мнението ти. Имаш право на него, но дали ще го взема под внимание е мой избор. А дали е плагиатство или не, всеки тук може да съпостави двете теми и да потърси различия и прилики. Ако си открил грешки в това което съм пуснал ги поправи. Предвидил съм още около два помощни поста за шофьори С+Е и от там нататък ще се занимавам с по-ниските категории, които не са явно по твоя вкус. Надявам се че ако искаш да продължиш темата на уважавания от мен колега ще можеш. Тъкмо ще е по-интересно за публиката. Можеш и тук да си постваш, ако намираш различия
Цитат на: dinko_ferrari - Неделя, 14 Юни, 2015, 13:16:28
Темата е абсолютно плагиатство и просто можеше да допълниш другата, но явно имаш нужда от специално внимание.
Макар и на пръв поглед новата стара тема да е дубликат, тази е с различна концепция, която ми допада. Дано се запази в същия вид и съдържание, а критиките да бъдат конструктивни, а не обратното.
Подкрепям решението да направи нова, която да е стегната, подредена и нагледна, докато другата е тип чат, в което няма нищо лошо, разбира се.
Относно критките, че едва ли не всичко което пиша е ЕШК. Предоставям ви документа си за компетентност. Не ми се влиза в спор от рода на кой е по-по-най и няма да го направя. В една друга тема си пуснах гърба на UK лиценза за да се види от кога имам професионална книжка(92 г.) Други подробности от живота си като какъв съм бил, не смятам че са от интерес за публиката. Не смятам че със писанията си заблуждавам някого
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/0aab475d-65a8-4e80-be65-8ece9c690338_zpssswitfyh.jpg)
И двете теми са полезни за хората които имат желание да работят там.Аз лично не бих отишъл,просто с тоя десен волан нема да се оправя,карах едно Волво с 70 с десен волан,което смятах да закупя...ми аз тепърва се едно сядах да карам,и скоростите щях да изроня...просто не е за мене явно,успех на тези ,които си търсят късмета там :)
Та да продължим след лирическото оклонение със вашите приключения по намиране на работа. Ако сте с С+Е или само със С и добре владеете езика, много е вероятно да започнете работа още същата вечер или следващата сутрин. Ще ви е необходимо да си преговорите базисни неща от рода на как се поставя тахогравска карта, какво да гледате по камиона преди и след смяна(ще ви се наложи да попълвате чек лист, да си подготвите навигацията и атласа. Ако не си носите навигация или атлас, докато ви дойде книжката задължително си купете. Има китайски навигации за камион за по 70 лири и Филипс атласи за камионджии от по 17 лири на ибей. Според мен и двете ще ви влезат в работа.Сега ще ви закача малко материали които са самодостатъчни и ще ви дадът идея какво трябва да правите за да си примомните базовите неща. нямам намерение да ви уча как да работите или колко атмосфери да е налягането във гумите ви. Просто показвам какво да очаквате от към документация и какво ще се очаква от вас да правите. След като сте вече приети на работа и имате час за асесмънт или за започване, топката е във вас, и запомнете. Всеки си шета на акъла!
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/f5ca1c42-22bb-48d5-8a2f-3736c76b739e_zpsrl1gs7cn.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/DSCF4762_zpsuou1zh6b.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/6f5d1797-7e6b-4b0e-8e38-05bf8bfd8fe1_zpsnoebqz7x.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/c2e3009b-9aa0-4df1-aaf5-02409e86a1d5_zpsxnj3nuky.jpg)
Тъй като имах проблем с ъплодването на файлове на фотобъкет, тука са някой екстра които намирам за нужно да ви предоставя:
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/b916cce4-9ec3-4b7f-981d-6b0e3ff12fc0_zpsuvoyjmwd.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/3062e4da-775f-4eb5-9a45-c50ddfb0504b_zpsabscxok6.jpg)
Проблема с ориентацията на снимките пак възникна,а тъй като времето ми напредна ще ги постна така за което се извинявам.
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/DSCF4767_zpstoz4jo6a.jpg)
(http://i1161.photobucket.com/albums/q503/ABBEY18C130/DSCF4768_zpsoy56rxdj.jpg)
Съжалявам,че малко съм по изоставил темата, но се надявам в събота да имам повече време и да мога да напиша за възможностите пред хора с малки категории. Смятам освен с възможностите за работа да разгледам и възможностите за повишаване квалификацията ви.
Искам да попитам нещо.Има ли шанс някой там,при положение че не владее английски?
J_L,не е ли редно преди да продължиш да развиваш тая тема да отговориш на колегата dinko_ferrari,истина ли е че нямаш никакъв стаж като шофьор или не е?С документи те видехме че си подплатен,но това нищо не означава.По-интересно е дали имаш реален стаж като шофьор,или си карал камион само в някое андроид приложение.Защото ако съм прав,и ти си само някакъв нереализиран шофьор,локумите които разтягаш не само може да не помогнат на никой,но и да му навредят.Така че ако искаш само да си форумнопопулярен кажи,ще ти нащракаме "+" и готово,и няма да навредиш на никой.Ако решиш да отговориш,ще те замоля да е само по темата,караш ли камион или не,какъв капацитет си не ме интересува.Предварително ти благодаря
Цитат на: ivopifeca - Петък, 26 Юни, 2015, 21:19:27
Искам да попитам нещо.Има ли шанс някой там,при положение че не владее английски?
Да, ако има С+Е и две години стаж. С другите категории няма шанс.
Не е на магарето работа! Не те карам да се интересуваш от мен. Като намериш нещо грешно в това което съм написал го покажи. Не ми вкарвай интриги от рода колко ми е добър английския и дали книжката ми е за автобус с двойна гума. Щото човека който ти го е казал си няма халхабер какъв ми е английския, просто щото никога не ме е чувал да говоря, както и аз него. Същият човек си няма и бегла представа от категориите в UК или злоупотребява с вашето невежество по въпроса. Така че, няма да ти пиша бавно, щото четеш трудно. Нито си ми на годините,че да ми държиш сметка. Пък камо ли на километрите и милите ( от двата вида) Така че ако смяташ че, със забележките си и оспорването на професионалното разбиране на транспорта, ще постигнеш нещо, си сбъркал човека.
Причина за редакция: Премахнати обидни и нецензурни думи!
Цитат на: J_L - Петък, 03 Юли, 2015, 16:56:22
Да, ако има С+Е и две години стаж. С другите категории няма шанс.
Говоря за комуникацията...няма ли да е проблем?Ясно е че ще е с Ц+Е.
Интересно аз ако съм магаре ти какво си?Бекярин.Много неща изговори,но пак не каза имаш ли стаж като шофьор на товарен автомобил или не.Но май няма нужда да отговаряш,едва ли се съмнява вече някой какъв "шофьор"си
Здравейте на всички , не съм адвокат на автора ,но бих разказал един пример:
наскоро се явявах на курс АДР - закупих си необходимата литература , четох , четох и си взех всички модули.Лектора който ни води курса каза, че познава авторката на учебното помагало и ако има някои неточни термини да не и се сърдим защото същата не притежава СУМПС...........Та , не виждам връзка в това дали имал стаж автора и това че се опитва да помага с практически съвети с нагледния материал.Ако някъде не сте съгласни с нещата които споделя - кажете , ама тоз настоятелен въпрос - Дали има сестра и колко му е дълъг кардана, звучи някак несериозно. Хайде със здраве!
И аз не съм адвокат на автора - евала за труда по темата. Евала и на Краси Тодоров за другата тема. Но всяка тема в Българския интернет форум се изражда. Колко му бил дълъг, какъв бил, що не бил. Абе я си кажи. Ти ли си не си ли ти.......
Абе аре стига с тези измествания на темите. Не съм му Фен на Радой Ралин ама тука си гое казал право в десятката:
Със съкращения:
...Срещнали се на полянка, прабългарин и славянка. Цуни-гуни, тури - вади, вади-тури, народили чукундури. Хем космати, хем брадати, хем ебливи, хем крадливи. Мръсни тъпи, и страхливи, но най-вече завистливи ...
дано ме разбрахте.
Цитат на: ivopifeca - Петък, 03 Юли, 2015, 20:05:15Говоря за комуникацията...няма ли да е проблем?Ясно е че ще е с Ц+Е.
Не мисля че ще е проблем. Просто трябва да има елементарни познания от езика. Пък и Краси също е вариант, все пак получава комисионна за всеки човек който се задържи по-дълго от три седмици при Кака Лаура.Нещо обаче напоследък все повтаря че няма да го прави за без пари, та явно има недостиг на финанси и може да иска нещо отгоре, все пак къща храни.
Цитат на: hunter_75 - Събота, 04 Юли, 2015, 10:28:44Интересно аз ако съм магаре ти какво си?Бекярин.Много неща изговори,но пак не каза имаш ли стаж като шофьор на товарен автомобил или не.Но май няма нужда да отговаряш,едва ли се съмнява вече някой какъв "шофьор"си
Не просто магаре, а магаре завързано за слива.........не го ли уточнихме вече това? Явно обаче ти се обиждаш на магаре, затова ще те наричам "Саше" Само за да мога да кажа култовото..........За толкова години в транспорта как не се научи каква е ерархията в него? Та да ти обясня. Най-долу са водачите на МПС, някой гордо наричащи себе си "шофери", над тях са диспонентите, след което следва администрацията и счетоводството и над всички тях стои ръководителя на транспорта. Хайде сега напрегни се малко и си припомни какво удостоверение имах аз, след което си спомни какво бе написал Динко, в оня другия("истинския")форум за мен че съм бил или пък че не, разбрал какво, що, че и как се пълни пълна кофа.......Ама, честно, Саше направо си мисля че си като милиционер(полицай) Как пък не различаваш картинки, та нали за такива като теб, тъпички, хората са нарисували камионче...Категорията за това камионче според теб на велосипедче ли съм я изкарал или ще ми пробуташ отново рефрена за купени книжки и удостоверения. Иначе съм шофьор ама освен че съм това, съм и много други неща, за разлика от теб, горския. Не те наричам лесничей щото ги мисля за умни, а и горските също не са като теб, но все някак трябва да те наричам,Саше. Та ти Саше, профисионалисте дето не ти знам името, ти що се отказа да бъдеш шофер, а сега се опитваш да ехидничиш? Че и да поставяш под съмнение че съм шофьор. Не се ли явяваш нещо като пета колонка на ментора си във този "псевдо" форум, що не си при истинските, достойните, а джиткаш между форумите?Саше, трябва да оцениш жертвата която правя. В момента съм на ферибота за Белфаст и вместо да си полегна аз ти пиша от осма палуба в отделението за truckers, та това значи Саше само едно, а то е че съм професионален шофьор изкарващ прехраната си като си карам велосипедчето, та да ти пусна ли снимка от вътре на салона или сигурно си плащам да съм тука. Та как да ме наричаш....ами както искаш дори може и "модерен роб" или "скиталец" щото аз си скитам по 7-800 мили на денонощие и не се правя на пич, по простата причина че знам що за стока съм и не ми е необходимо да избивам комплекси,за разлика от истинските комплексари снимани или подписани като driver-и, че и заявяващи смешки от рода на"аз съм шофьор, ама като казвам шофьор, ама шофьор та дрънкам"(е, няма по-комплексарско изказване). Ти обаче си друга бира, ти си ловец, ама млад ловец, неопитен, то и затова си с голям нож та и се пъчиш с него, ама нещо не вървиш......а и не знаеш къде да разпиташ за мен. Саше, няма да ти пусна снимка на тахографската си карта, ама ей така да си отговориш на два въпроса, тя на база какво е издадена и за какъв чеп ми е за лекия ми автомобил?
Саше, да те попитам...ти знаеш ли каква е разликата между мечка ядяща месо и вълк. Щото едва ли ще знаеш, то ти си ловец не зоолог, та ще ти кажа. Мечката е тревопасна, като вкуси месо и полудява(наричат я стръвница) и съответно я убиват, ама си я убиват така на харабия без зор, докато вълка всеки ден яде месо, яде по много, а ако няма в момента отива ловува и пак яде месо, забележи месо, не дренки и къпини.И другата разлика е че като убиеш вълк ти плащат, а за мечка ти си плащаш, прайш ли разлика,Саше? Та това по повод изказването на ментора ти че изкарва "пари, ама толкова много колкото някой хора не са сънували" , а всъщност пак избиващ комплексите на нямащия който виждайки малко си мисли че това е цялото богатство на света и че е горд с мижавите подаяния........ама то е така, беден е Видинския край.........за жалост
Та смятам, Саше повече да не ти обръщам внимание, просто от сега нататък каквото и да напишеш си го отмятай в графа "монолог" Не си ми интересен, а и с нищо конструктивно не допринасяш за темата, освен малоумни опити за подценяване на това което съм постнал. Ами няма как да се подцени,Саше, то са документи не приказки които я се помнят я не след два дни.
Аз ще подремна малко, а на връщане ще се опитам да драсна някой и друг ред за тези които имат нужда, Саше, с нищо не си по-значим от тях(анионимните четящи с малки категории), напротив, незначителен и ненужен си за темата.
Предполагам, че и двамата вече сте доволни. Наобиждахте се предостатъчно. Предлагам да се въздържате в следващите си публикации от подобен език. В противен случай се сърдете на себе си.
Относно онзи, който е "шофьор, ама шофьор ти казвам" и който "изкарва много пари, ама смятай, повече от всички вас заедно" изобщо не искам да го коментирам.
Божее,колко мъка има по тоя свят....На мене също не ми се занимава с тебе,ти явно си един, блъскащ се от бряг във бряг,нито с шофьорите шофьор,па с ръководителите хептен.А според мен причината да си на борда на ферито е че са те наели за хигиенист,недоумявайки за какво са ти на тебе толкова тапии,при условие че си нямаш хал хабер понятие за тая шофьорската професия
И така, смятам че и след намесата на администратора, наистина е време да се върнем към същноста на темата, а тя беше как да помогнем на хора с ниски категории да се ориентират за възможностите за работа в UK. според мен има поне два пътя за развитие по които може да тръгнете според възраста си и желанието за повишаване на квалификациите ви.
- Ако сте човек на възраст и не ви се занимава със курсове медицински или просто сте младо момче над 25(заради застрахователите) то тогава може да останете и с В категорията си. Имате следните възможности: Да карате леки коли за клиенти които са закупили нова кола и искат да им се достави до адреса. Да вземате от адреси и връщате обратно автомобили които трябва да минат преглед. Да разнасяте храна с хладилни ванове по адреси на клиенти на големи вериги от рода на Сейнсбъри,Теско,Асда,Окадо. Да работите като куриер с ван или баничарка.Да работите като куриер на дълги дистанции пак със ван. Може и да правите трансфери от летища, но там ще ви трябва D1 и специално CPC за превоз на пътници. При всички тези опции забравяте че може да минете през агенция за шофьори, всъщност можете, но на тях не им се занимава и работата която евентуално ще ви предлагат ще е епизодична и разпокъсана във времето, което вас едва ли ще ви устройва. Така че тук съвета е да се подстрижете, избръснете, издокарате със риза панталон и вратовръзка и да започнете лов за работа директно към такива работодатели. Предварително трябва да сте научили правилника за движение по пътищата(английския, и да има разлики от нашия които са важни и съществени) да сте се запознали и с теста за възможни опасни ситуации по пътя.....
Почваме качване на ферибота, а на борда нещо не ми се конектва системата и не мога да поствам, само от терминала. За сега толкова
после при възможност пак
Здравейте колеги , имам въпрос (по темата ;D)
Някой да живее/работи около York , ще се местя там и работа ще търся . Аз съм с Ц от месец работя във ферма , но това беше за начало 1 месец . Дайте мнение , в агенция ли да ида направо или да опитам с обявите в сайтовете , и друго , какво е необходимото време за намиране и започване на работа , знам че е различно но 1 седмица малко ли е :).
Като се има в предвид че езика ми не е мн ок , в смисъл разбирам се с хората но с опростени изрази.
Цитат на: ico123 - Сряда, 22 Юли, 2015, 01:04:05
Здравейте колеги , имам въпрос (по темата ;D)
Някой да живее/работи около York , ще се местя там и работа ще търся . Аз съм с Ц от месец работя във ферма , но това беше за начало 1 месец . Дайте мнение , в агенция ли да ида направо или да опитам с обявите в сайтовете , и друго , какво е необходимото време за намиране и започване на работа , знам че е различно но 1 седмица малко ли е :).
Като се има в предвид че езика ми не е мн ок , в смисъл разбирам се с хората но с опростени изрази.
Смени ли си книжката и имаш ли вече НИН? Ако отговора е да,то тогава пускай по сайтовете Cv-то си,подавай го и в агенции и директно към работодатели. На интервютата те ще преценят дали английския ти е на достатъчно добро ниво. Много от тях ще ти изпратят и-мейл или ще ти звъннат с оферта за работа и докато си говорите ще ти кажат дали английския ти става. Един съвет. Не отказвай оферта за работа,но и не се чувствай задулжен на агенция,просто си търси това което ти е изгодно на теб,но докато го намериш работи каквото има. Можеш да работиш със 100 агенции и 100 чадъра (счетоводните им фирми). Може да помислиш и за повишаване на квалификацията си във фирми които предлагат това и осигуряват работа след минаването на курса. За това ще пусна специално материали и обясненията на една такава фирма, но трябва да съм с достъп до интернет на лаптопа. Също пробвай и големите от рода на Еди Стробарт и Малколм. Те имат собствени учичища и школи, а и постоянно търсят шофьори.
Ок ,вече ми се обаждаха но от Норич , фермата ми е до норич та така (Driver hire от този сайт ) и другата седмица ще ходя . Книжката не съм сменил още , мисля като почна да я пусна (може ли така),нина още не ми е пристигнал ,но имам документ от интервюто с референтен номер
Разбира се че може. Все пак книжката ти е европейски документ и се признава, а за НИН-а и писмото само е достатъчно. Те ще ти кажат как да процедираш. Драйвър хайър са сериозна агенция и няма да те подведат. Успех на интервюто и да натъртя отново: С нищо не си им длъжен, пробвай и на други места. За теб най-важно е твоето благополучие, така че си гони интереса и избирай най-изгодния за тебе вариант.
Благодаря ти J_L , и още нещо , GPS трябва ли имам , тоест със сигурност трябва , но изискват ли (телефон , таблет може ли да го заместят) :)
и пак да ти благодаря за бързите и конкретни отговори ;)
Трябва навигация от първия ден. Някой фирми осигуряват други не. Най-добре е да си имаш твоя собствена. Иначе дали ще е таблет или навигация си е твой избор. Но ако ще си на камион,задължително с такава за камион, че да не отнесеш някой таван на някой мост. Има на ибей за по 70 паунда със 7 инчов дисплей.
Ок . от driver hire ми звъняха и предлагат шофьор доставки , дневна и нощна работа 8 на час , мисля като за начало е ок . Но преди това , когато ходих до офиса само ми записаха данните от книжката , никой нищо не казва за смяна с ук . Може пък да почна с бг , а застраговката кой я прави агенцията или фирмата .
И още нещо ,
Има ли някой , който е съгласен да помага с някой съвет по скайп , ако се наложи на "Нов БГ Дривер на острова:)"
ico_1007 - това ми е скайпа