Здравейте отново момчета, за съжаление, този път пиша по неприятен повод, с цел да дадете решение на проблема, ако изобщо има такъв.
Моля, да не ми триете сол на главата, аз сама съм си трила достатъчно.
Ето каква е историята:
Наех едно момче за един от бусовете ни. Днес направи лек инцидент - задра сериозно едната страна на буса в една греда на една стена. Обади ми се и ми каза какво е станало (и тук допуснах голяма грешка от незнание) и аз му казах, че няма нужда от КАТ и т.н., а да прибира буса. Когато дойде, обаче , имаше сериозни щети. Предложих му вариант да му удържам малка сума от заплатата , за да погаси щетите и той уж се съгласи, но си тръгна и след това си изключи телефона. Ясно ми е, че няма да го видим повече, но все пак се надявам и вие да кажете мнение-най-вече има ли шанс да си взема някакви пари от него? Имам единствено пътен лист и шайба, че днес е карал за нас.
Буса няма каско.
Ще съм много благодарна да изкажете мнение или съвет.
Не виждам какво щеше да се промени ако бяхте извикали КАТ. Само колегата щеше да се сдобие с акт. Щом няма каско, щетите са за ваша сметка. Но погледни от друга гледна точка. Да предположим, че имате 5 буса. От липсата на каско сте спестили да кажем 5x600=3000 лв. Щетите на този бус са примерно 1000 лв. Значи сте 2000 на далавера ;)
Имаме два...Уговорихме се-"чупи -купи" , не писмено....
Има трудов договор, издавали сме му анекс към него, утре ще попитам и адвокат, но едва ли ще има начин да си търся обезщетение по съдебен път.
Ами заработеното от него до момента? Ами стойността на щетата?
Много въпросителни оставате!
Щом се е съгласил да кара незастрахован бус на схемата чупи-купи, не ви ли светна, че нещо му хлопа дъската на човека?
Или защото на вас изгодно и дай да яздим и доим докато има добитък?
Заработеното до момента, при условие, че сме плащали на седмица...взел си е всичко, без от Понеделник до днес.
Стойността на щетата е наистина голяма.
40 лева на ден , за 6 курса в София със съвсем малко, до никакво товаро -разтоварване , с ръка на сърцето, не мисля е "доене"...още повече , че вие по-добре знаете, че шофьори най-малкото с всички документи са кът като ИТ специалистите и не бих си правила гаргара с някой.НО вината е изцяло моя и поредното доказателство , че човек не трябва да се лови на бизнес (в случая със собствен разнос на стоки) , без да го познава.
Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 00:17:52
да си търся обезщетение по съдебен път.
Мисля че това е единствената опция която имаш.
Мисля, че ако бяхме извикали КАТ да, но сега като няма орган , който да е установил щетата, се притеснявам, че накрая може да излезе така, че ние сме си повредили буса и сме го натопили ....
Още повече, че какъвто и да е орган ще ни зададе казуса, защо не сме уведомили съответните органи на момента, а не ми се заплащат и разноски по дело. Много неприятно.
Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 00:40:13
сме плащали на седмица...взел си е всичко
Като изгориш още няколко пъти и ти ще се научиш, как да плащаш.
След като той не материално отговорен само за една мистрия и една кофа и една лопата.
Обади се още днес на полицията и кажи че ти е докарал буса в това състояние и си е изключил телефона и не отговаря.
Поискай от тях да опишат това нещо за прад съда.
Направи снимки, опиши всичко това на хартия, цялата хронология на събитията. Защото се забравят подробностите с времето.
Ало Американ, виж нещо.
http://www.youtube.com/watch?v=qfsXoQS-AaM
Към шефовете и най-вече към американеца... Ако наемете един селянин да ви прекопае градината и му дадете една мотика, ще го съдите ли ако случайно счупи мотиката или ще му дадете друга да си довърши работата. Хайде слезте малко на земята. Никой шофьор не чупи и не блъска нарочно. Това е живота. Има рискове има и застраховане. Като не застраховате, качвайте се и си карайте сами МПС-тата и няма да имате никакви ядове. т.е. като се ударите ще се сърдите само на себе си. Хем искате бизнес да развивате и гонете големи печалби, хем ако може никакви ядове и рискове да няма. Е няма такъв филм. Ако не искате ядове, пенсионирайте се и си купете къщичка на някой тих гръцки остров. Спокойствие и добра храна само.
Миленче, твоя е грешката, че си му плащала всяка седмица,,,,, независимо от мненията тук е трябвало да му задържаш заработката с минимум 2 седмици и сега поне щеше да покриеш част от щетите с това, което принципно дължиш на шофера. Иначе решението са ти го казали по-горе,,,, викаш Полиция, правите опис на щетите и отиваш Гаранционен Фонд да направи Експертна оценка на щетите,,,,, после в Съда и се надяваш някога да си вземеш парите от този хубостник.
777, този вариант също крие доста рискове нещата да се усложнят-това, че не сме извикали КАТ на място и на време е проблем, поне според няколкото юриста, които успях да питам :/
Знаеш ли случай, в които описаният от теб вариант да е сработил?
Докато не опиташ няма как да знаеш какво ще излезе,,,, но един съвет от мен,,,, НИКОГА не плащай веднага,,,, след седмица-две могат да ти дойдат няколко писма от камери засекли твоя хубостник с превишена скорост или друго нарушение,,,, пак ли от джоба си трябва ги плащаш ????
Явно ще си пия една студена вода и за следващия път ще си оправя преди всичко моите грешки.
Цитат на: rider777 - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:06:14
Докато не опиташ няма как да знаеш какво ще излезе,,,, но един съвет от мен,,,, НИКОГА не плащай веднага,,,, след седмица-две могат да ти дойдат няколко писма от камери засекли твоя хубостник с превишена скорост или друго нарушение,,,, пак ли от джоба си трябва ги плащаш ????
Ех Иво, и ти се изучи гледам. Ама да те питам... когато обърна чужд камион, плати ли му всички щети???
Там нямахме уговорка Чупи- Купи,,,,, А Миленче не бързай да пиеш студената вода,,,,,, преди да си опитала не вдигай белия байрак !!!!!!!!!!!!
Цитат на: rider777 - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:31:46
Там нямахме уговорка Чупи- Купи,,,,, А Миленче не бързай да пиеш студената вода,,,,,, преди да си опитала не вдигай белия байрак !!!!!!!!!!!!
Точно така, не сте имали уговорка чупи-купи, защото шефа ти е бил предвидлив човек и си е направил каско за да спи спокойно. Така работят в белите държави. Не е като американеца, да мрънка после... шоферите били еди какви си... На всеки може да се случи. Перфектни хора няма. И пълно щастие няма.
Устна уговорка в съд... аз по-недоказуемо нещо не се сещам. Никъде нямаме "черно на бяло" подобна договореност за съжаление.Казвам го, защото евентуално дело също е разходи и ако не е сигурен човек (а аз не съм) поне малко за изхода, не знам колко си струва.
Колкото до каско и т.н. - сега ако катастрофираш тир ясно, но разни такива щети като моята и там се водят някаква небрежност - примерно ако опрете тавана на тир в тунел -не ги плащат, поне така сподели един превозвач имал такива ядове.
Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:42:49
Колкото до каско и т.н. - сега ако катастрофираш тир ясно, но разни такива щети като моята и там се водят някаква небрежност - примерно ако опрете тавана на тир в тунел -не ги плащат, поне така сподели един превозвач имал такива ядове.
Застраховката е като купуването на нов автомобил. Може да си избираш какви екстри да има. Какви щети покрива е въпрос на договорка със застрахователя и въпрос на пари. Ако искаш да ти излезе по-евтино, естествено, че няма да покрива всичко. А българина много обича евтино да минава ;)
В тази ситуация без застраховка тип "каско" или друг участник/виновен- ГО/ в настъпилото събитие, Гаранционен фонд няма как да помогне. Също така не мога да си представя документ, който ще има юридическа стойност за бъдеща вина на водача на МПС при евентуална катастрофа???
Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:42:49
Устна уговорка в съд... аз по-недоказуемо нещо не се сещам. Никъде нямаме "черно на бяло" подобна договореност за съжаление.Казвам го, защото евентуално дело също е разходи и ако не е сигурен човек (а аз не съм) поне малко за изхода, не знам колко си струва.
Милена, прочетете една или няколко трудови характеристики за длъжността шофьор на леко/тежкотоварен автомобил, това е документа, който описва точно задълженията и начина на работа на служителя.
Няма такова нещо като образец за длъжностна характеристика. Ако намериш пример някакъв то той е препоръчителен. Длъжностната характеристика се пише от шефа и той решава какви задължения да ти впише вътре. Кодекса на труда не го ограничава колко и какви задължения да впише. Ако иска може да впише че си длъжен след прибиране в гаража да окосиш тревата пред офиса. Друг е въпроса работника дали ще се съгласи да разпише такъв документ или ще си потърси друга работа. Длъжностната характеристика е неразделна част от трудовия договор.
:) Аз какво съм написал, точно това. Може да напишеш всичко в този документ, обаче ако се стигне до съд и работодателя съди шофьора за това, че не е изкосил ливадата пред офиса в следствие на това собственика на компанията е паднал и си е одрал коляното на 100% процента съм сигурен, че в края на делото работодателя ще плати разноските на адвоката, вещите лица и таксите на съда. Не може/няма стойност пред съда/ длъжностната характеристика да е за шофьор, а да е написано , че трябва да коси трева, чисти офиси и WCта това вече е друга длъжност, примерно домакин, общ работник и т.н.
Длъжностната характеристика се прави за да знае работника какво точно трябва да прави. И ако не го направи, може да го накажеш или уволниш. Не може да осъдиш някой, че не е окосил градинката. Длъжностната характеристика НЕ СЕ пише за да го съдиш после за нещо си. За уреждане на други претенции (финансови, щети, кражби и т.н) си има Граждански-процесуален кодекс, Наказателен кодекс, Съд и т.н.
Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 20 Август, 2015, 11:37:21
Длъжностната характеристика се прави за да знае работника какво точно трябва да прави. И ако не го направи, може да го накажеш или уволниш . Не може да осъдиш някой, че не е окосил градинката. Длъжностната характеристика НЕ СЕ пише за да го съдиш после за нещо си. За уреждане на други претенции (финансови, щети, кражби и т.н) си има Граждански-процесуален кодекс, Наказателен кодекс, Съд и т.н.
??? Стига глупости ;D Прочети това което пише в скобите.
Цитат:
"Това се налага с оглед на факта, че длъжностните характеристики могат да бъдат използвани като важни доказателства при разрешаване на спорове, свързани с трудовите правоотношения (трудови спорове, трудови злополуки, имуществена отговорност, дисциплинарни наказания), включително и при установяване наличието или липсата на право на допълнително трудово възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит. Oт 01.07.2007г. влезе в сила Наредбата за структурата и организацията на работната заплата(НСОРЗ), която отмени дотогава действащата Наредба за допълнителните и други трудови възнаграждения. Чл.12 НСОРЗ създаде нова правна хипотеза, според която допълнително възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит се заплаща само ако при смяна на работата или работодателя лицето работи същата, сходна или със същия характер работа, длъжност или професия. На практика единственият документ, чрез който може да бъде доказано сходството и еднородността на работата се явява длъжностната характеристика, което означава, че тя се превръща в документ с много важна доказателствена сила при възникване на спор с подобен характер."
Продължавам да пиша по темата с цел да помогна на Милена колкото мога.
Да задам и аз два въпроса. Шофьорът има ли договор с фирмата и ако евентуално има, като какъв е назначен? Спазвано ли е изцяло трудовото законодателство?
Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 12:34:17Не!
В такъв случай препоръчвам да не правите резки движения, за да не изкълчите някоя става. Доколкото разбирам сте взели решение шофьора на микробуса да се прибере на ваша отговорност. Разбира се, не го защитавам, но все пак как да постъпи, в случай, че искате той да плати вашата грешка? Много добре разбирате, че е силно препоръчително всяко превозно средство, извършващо транспортна дейност, да бъде застраховано срещу съответните рискове.
Taкa каза и адвоката....общо взето може да излезе така , че аз съм го тласнала едно към престъпление и напускане на местопроизшествието, едно и към изнудване....
Смятам случая да си остане така, каквото е било е било.
Брико, това което си цитирал показва че длъжностната характеристика е за уреждане на ТРУДОВИ спорове по трудовото законодателство- Кодекса на труда. Как ще напишеш в длъжн характеристика че работника ще покрива всички щети по камиона/буса от собствения си джоб. Кой ще определи дали работника е виновен? Кой ще определи размера на тези щети? 100-200-1000лв в зависимост от настроението на шефа ли? Кой член от КТ дава право на шефа да ти присвоява тази сума от заплатата. За такива претенции си има съд. Само той може да определи кой за какво и колко трябва да плати.
Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:35:52
шефа ти е бил предвидлив човек и си е направил каско за да спи спокойно.
Незнам колко е предвидлив шефа му, но вероятно камиона е бил на лизинг, в такъв случай лизингодателя го задължава да го застрахова.
Лизингодателите не пият никога студена вода.
Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:42:49
Устна уговорка в съд... аз по-недоказуемо нещо не се сещам. Никъде нямаме "черно на бяло" подобна договореност за съжаление.
Това няма значение, той е направил материални щети за които е отговорен, и спокойно може да си го съдиш.
Ако убие човек на пешеходна пътека ти ли трябва да лежиш в затвора ?
Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 13:25:03
Смятам случая да си остане така, каквото е било е било.
Добре, да речем че дадеш колата на съседа да си свърши някаква работа. На сутринта я намираш паркирана пред вас цялата смазана, какво правиш ?
Пак ли студена вода ?!!!
Разберете, той е направил тази материална щета от небрежност и това трябва да се заплати от него.
Така е в цивилизования свят, и ако в България има съдебна справедливост, то ти трябва да бъдеш обещетена. Защото не стига че му даваш работа, създаваш работни места, намаляваш безработицата, семейството му се издържа, той небрежно се е отнесъл към работата и е съсипал корпоративна собтвеност.
Цитат на: American - Четвъртък, 20 Август, 2015, 14:31:28
Незнам колко е предвидлив шефа му, но вероятно камиона е бил на лизинг, в такъв случай лизингодателя го задължава да го застрахова.
Лизингодателите не пият никога студена вода.
Ей затова трябва каското да стане задължително със закон при осъществяване на транспортна дейност. А не всеки път шефовете да преследват шофьора като престъпник. А някои шефове обичат да удържат от шофьора дори и да имат каско. И накрая викат - ама няма кой да работи, ще внасяме шофьори от Сърбия.
Цитат на: American - Четвъртък, 20 Август, 2015, 14:41:02
Разберете, той е направил тази материална щета от небрежност и това трябва да се заплати от него.
Така е в цивилизования свят, и ако в България има съдебна справедливост, то ти трябва да бъдеш обещетена. Защото не стига че му даваш работа, създаваш работни места, намаляваш безработицата, семейството му се издържа, той небрежно се е отнесъл към работата и е съсипал корпоративна собтвеност.
А аз като работник бих осъдил шефа си, че от небрежност и лакомия не е сключил застраховка и ми е нанесъл материални щети като ми е удържал щетите от заплатата. Защото не стига, че му носиш приходи, той небрежно се е отнесъл и те е лишил от полагащото ти се възнаграждение. Не звучи ли еднакво логично?
Какво значи небрежно отношение към работата???
Пример:
Двама работника произвеждат детайли на струг. Единия за ден изработва 100 детайла, а другия е изработил 90. Означава ли това, че втория от небрежност е нанесъл щети на фирмата - лишил я е от 10 детайла. Дайте да го осъдим.
Същия пример в транспорта:
Един шофьор прави един курс и носи печалба на фирмата примерно 500 евро.
Друг шофьор прави същия курс, носи печалба също 500 евро, но по време на курса чупи огледало за 50 евро и печалбата която носи на фирмата става 500-50=450 евро. Дайте да го осъдим, че е намалил печалбата на фирмата както горния стругар.
Хората са различни. Не може да имате едни и същи очаквания към всеки. Не може да очаквате един шофьор за цялата си кариера да няма нито едно ПТП. Физически е невъзможно. Такава е спецификата на работата. Така, че всеки шеф трябва да си калкулира малък процент "загуби", но не от небрежност на персонала, а от спецификата на работата.
Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 20 Август, 2015, 13:35:30
Брико, това което си цитирал показва че длъжностната характеристика е за уреждане на ТРУДОВИ спорове по трудовото законодателство- Кодекса на труда. Как ще напишеш в длъжн характеристика че работника ще покрива всички щети по камиона/буса от собствения си джоб. Кой ще определи дали работника е виновен? Кой ще определи размера на тези щети? 100-200-1000лв в зависимост от настроението на шефа ли? Кой член от КТ дава право на шефа да ти присвоява тази сума от заплатата. За такива претенции си има съд. Само той може да определи кой за какво и колко трябва да плати.
Грешно си ме разбрал, идеята за длъжностната характеристика беше за да я прочете Милена , понеже тя твърди "Никъде нямаме "черно на бяло" подобна договореност за съжаление." и да се увери, че не може да има уговорки за плащане от страна на шофьора при инцидент, защото служителите по фирмите и шофьорите в това число не са застрахователни дружества. :)
A защо не е споменато на колко +10години е буса???
Ако беше нов едва ли ще кара без каско! Все шофьорите Ви виновни на вас, няма оправия в тая България! Във всяка печалба трябва да има заложено и пари за инциденти. Няма безгрешни ама шефското мозъче веднага дела, съдилища да си вземе мизерните пари, ей няма се оправим никога!
А този където ти кара буса и никога не го е одраскал с колко го стимулираш?
Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 20 Август, 2015, 14:54:47
Ей затова трябва каското да стане задължително със закон при осъществяване на транспортна дейност. А не всеки път шефовете да преследват шофьора като престъпник.
Приветствам, няма пожелание, задължителна за всички занимаващи се с транспорт. Както Гражданска отговорност е задължителна! Има много големи транспортни фирми в България, които са без Каско!
Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 20 Август, 2015, 14:54:47
А някои шефове обичат да удържат от шофьора дори и да имат каско. И накрая викат - ама няма кой да работи, ще внасяме шофьори от Сърбия.
Наистина е честа практика. Както биха казали съседите (комшиите) отдолу чорбджията е на файда, при инциденти.
Цитат на: American - Четвъртък, 20 Август, 2015, 14:41:02
Добре, да речем че дадеш колата на съседа да си свърши някаква работа. На сутринта я намираш паркирана пред вас цялата смазана, какво правиш ?
Пак ли студена вода ?
Така е в цивилизования свят, и ако в България има съдебна справедливост, то ти трябва да бъдеш обещетена.
А ти сигурен ли си че точно съседът ти е ударил колата. Ами ако я е паркирал здрава и някой пиян е минал после и я е ударил на паркинга. В цивилизования свят работят с доказателства.
Нямаш на какво основание да му удържаш пари на шофьора,дори и да се върне на работа.Той в момента е по скоро уплашен,което го обърква още повече,но така без да разбира,той вреди и на себе си.
Ако наистина е бил на трудов договор,много важно нещо е какво пише в длъжностната му характеристика,покрива ли се тя с кода по НКПД за класификация на длъжностите и доколко е материално отговорен.Но въпреки всичко според КТ можеш да наложиш наказание--забележка,предупреждение за уволнение,дисциплинарно уволнение.Всяко от тях носи и съответна финансова санкция,но тя е в малък размер.
За допълнителни материални щети можеш единствено гражданско дело да заведеш.Шанса да го спечелиш е отрицателен,след като сама си избрала да не викате КАТ,съответно да се изготви и протокол и опис на щетите.Сега ако шофьора е недобросъвестен,ще каже--ми аз съвсем леко го одрах по бронята,но другото не е от мен.И няма как да докажеш че не лъже.
А другата ти основна грешка е липсата на каско.
Третата ти основна грешка е да му приписваш всичко на неговия задник....Половината би било редно да поемеш ти.Но това става с цивилизован разговор.
Изчакай 2-3 дни да се успокои шофьора ти--той има домашен адрес.Намери го и поговорете спокойно и човешки.Ако ти си била доволна от неговата работа до момента,ако той е изпълнявал съвестно своите задължение--ще намерете начин да се разберете..Но при всички положения не искай от него пълно възстановяване на сумата..
Много неща се изписаха,но да погледнем от страната на шофера,който след като преспи реши да бъде недобросъвестен и дори и да стане чудо и да се стигне до съд,изведнъж каже"Да бе,глупости аз буса си го докарах перфе" и какво може да стане?Трябва да намериш двама свидетели които да го посочат и да изревът"Е те тоя беше" обаче и той вади двама кошаревски и те казват"ААА,нема такова нещо,той нашия е пич"и се почват безкрайни дела,2 инстанции(3та едва ли).Направо немога да повярвам че някой занимаващ се с какъвто и да било транспорт може да няма каско,но факт.
За 6 курса из София 40 лв?И не спазване на трудовото законодателство от твоя страна,за чии к.р ревеш тогава?С пръдня боя не се прави,не го ли разбрахте?А големия баровец райдъра,дето сам си кара камиона понеже е много далновиден и ги разбира яко нещата,ама и той се изходи по темата.В държавните фирми се плаща месец за месец,та не знам кой грамотен работник,какъвто и да е ще ти седи да му плащаш с един месец назад
Месец за месец,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, стани общ работник на някой строеж и ще ти плащат всяка вечер ,,,,, там, където рисковете са големи и не се знае каква поразия може да ти направи шофера, която да излезе наяве след месец-два е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО заплащането да се забавя,,,,,,,,,,,,,,,,, Хунтер 75,,,, купи си камион, дай го на някой ахмак да го кара и му плащай веднага !!!!!!
Райдъре, няма смисъл да се хабиш да им обясняваш.
Само да попитам Райдера и Американеца,бихте ли дали ваш камион на шофьор без да има каско?Камионите които сами си карате имат ли?Тоя шофьор,ти чуква камиона по невнимание примерно,вие го изкарахте се едно е дошъл с кирка и е почнал да го млати нарочно.Дали ,като се качи да го кара,е с мисълта-е сега че го оперем у некой дирек огледалото...Кой че ти се качи на камиона да ти го кара с месец назад плащане бре?
Цитат на: rider777 - Неделя, 23 Август, 2015, 04:14:22
Месец за месец,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, стани общ работник на някой строеж и ще ти плащат всяка вечер ,,,,, там, където рисковете са големи и не се знае каква поразия може да ти направи шофера, която да излезе наяве след месец-два е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО заплащането да се забавя,,,,,,,,,,,,,,,,, Хунтер 75,,,, купи си камион, дай го на някой ахмак да го кара и му плащай веднага !!!!!!
Слушай сега да ти обясня фантазьоре как стоят нещата:фирмите във които аз съм работил,както и всички други сериозни такива,плащат веднага след приключване на курса и направа на отчет.А такива мишоци като тебе с по един–два камиона няма как да направят това нещо.Ти непрекъснато ревеш тука че всичко ти е скъпо и т.н,спомням си че и печката не щеше да си направиш понеже много скъпо било,и се увиваше с одеялата като пашкул,е как ще очаква някой че ти ще му платиш.За машинки примерно за Франция,Германия,Испания няма да те питам,убеден съм че нямаш а буташ по националите.Добре се усети че ти шофьор няма да си намериш никога,ще спиш у будката докато ти изгният кокалите.На строеж никог не съм работил между другото,и няма и да работя.Впрочем какво стана,нали по едно време обясняваше как си имал вече 3 камиона,шофьори си имал,или спря хапчетата и ти се поизбистри кратуната?
Продължавам да си пия хапчетата и да си губя времето тук,,,,, камионите са 4 от доста време вече а аз ще продължа да си карам даже и да успея да ги направя 40 ,,,,,,,,,,,,, Относно Каското задължително на всички ,,, без машинки, предимно национали както се досети сам ,,,,,, да всичко е скъпо и още не съм си направил печката и ще си се увивам с одеала, колкото си искам ,,,,
Много силно се съмнявам да са четири,ама както и да е,ни най-малко не ме вълнува.Колкото до националите и машинките бях сигурен,ти просто си си такъв тип,евтин на брашното и скъп на триците.Тя и тая с "ръководната грешка", с трите умрели буса,и тя същия филм гледа като тебе,да не сте роднини нещо?
Да, хвърлям пари само за което трябва,,,,, http://vbox7.com/play:a9adca6576
Страшилище си ти :D
Цитат на: ivopifeca - Неделя, 23 Август, 2015, 09:22:17
Тоя шофьор,ти чуква камиона по невнимание примерно,вие го изкарахте се едно е дошъл с кирка и е почнал да го млати нарочно.
Имаме каско, само че незнам точно защо му казвате каско, ако някой ми обясни какво означава тази дума ?
Казва се "physical damage coverage" и да ви кажа че шофьора законно е отговорен за щети до $1000.
Ства въпрос за това че въпросния "physical damage coverage" покрива от $1000 нагоре, това се нарича deductible. И идва от застраховката, така че собственика на камиона при щета от $1500 ще получи от застраховката $500 и другите $1000 трябва да си ги вземе от заплатата която има да дава на шофьора.
И понеже за всяко едно от трите "влекач ремарке карго" от шофьора могат да се удържат по $1000 това прави $3000 от заплатата на шофьора която има да взима напълно законно.
Това е при вас,тука е друго.Смятам,че и заплащането е по различно,както и самата работа.
Цитат на: HORNET - Петък, 21 Август, 2015, 16:12:27
Третата ти основна грешка е да му приписваш всичко на неговия задник....Половината би било редно да поемеш ти.Но това става с цивилизован разговор.
Изчакай 2-3 дни да се успокои шофьора ти--той има домашен адрес.Намери го и поговорете спокойно и човешки.Ако ти си била доволна от неговата работа до момента,ако той е изпълнявал съвестно своите задължение--ще намерете начин да се разберете..Но при всички положения не искай от него пълно възстановяване на сумата..
Много добро предложение. Бях чел в книга преди години, че финансов брокер донася компанията си загуби от 1 милион долара. Пред събранието казва: Току що инвестирахте в мен 1 милион долара, можете да ме уволните или да продължа. Продължил е и станал много успешен служител. Така или иначе няма да си върне парите може да опита това.
Цитат на: rider777 - Неделя, 23 Август, 2015, 04:14:22
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, там, където рисковете са големи и не се знае каква поразия може да ти направи шофера, която да излезе наяве след месец-два е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО заплащането да се забавя,,,,,,,,,,,,,,,,, Хунтер 75,,,, купи си камион, дай го на някой ахмак да го кара и му плащай веднага !!!!!!
Така е! Ахмаците е редно да плащат. Ама пичовете, дори и с няколко обърнати камиона. В никакъв случай и най-добре да не се договарят така: Чупи-купи!
Цитат на: hunter_75 - Неделя, 23 Август, 2015, 09:40:45
Слушай сега да ти обясня фантазьоре как стоят нещата:фирмите във които аз съм работил,както и всички други сериозни такива,плащат веднага след приключване на курса и направа на отчет.А такива мишоци като тебе с по един–два камиона няма как да направят това нещо.
Само за няколко години промяна в мисленето от: Не работете за по-малко от 3 500 € и да откраднете поне за още половината. И вече: Най-много за 1 500 €, ама и 500 € са много добри пари за месец. И вече всички шофьори са крадци.
Милена, до къде стигнахте? Има ли осъден шофьор или пихте студената вода?
Забравете за съд! Най-малкото не е етично от страна на работодателя, (ако въобще е останала някаква етика в тази държава) КАСКО му е майката по изброени от колеги по-горе причини.
Моето мнение е такова че всеки трябва да носи отговорност за последствия
Оня ден един мой шофер пред румънското посолство решил пича да мине в дясна лента без да погледне в огледалото и резултата е смачкани леви врати на колицата на една мацка а на Премиума броня, фар, степенка и ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, аре са се замислете ако камиона е ваш как бихте реагирали ,,,,,
Първата ми реакция е да проверя, дали хората, участващите в произшествието са добре. Най-важното нещо и най-голямата ценност е човешкият живот.
Най важното във всяко ПТП е да няма пострадали хора,както написах по горе всеки трябва да носи някаква отговорност за действията си,това дали има камиона каско не трябва да те освобождава от това да пазиш чуждата собственост.Всяка длъжност си има своите особености и ти търсят някаква отговорност,така трябва и да е при длъжността шофьор.Мисля че всеки работодател с пълното си право трябва да заплаща труда забавено както е в повечето длъжности,някой ще каже ЗАЩО.Ами в нашата професия работника разполага с телефон,карти за гориво,служебен аванс който в някой фирми е доста голям,от шофьора зависи как ще бъде доставена стоката в случай на рекламации липси и прочие по вина на шофьора кой ще плаща има много злоупотребили колеги.Някой от мненията са много точни,всеки работодател предвижда разходи за повреди в следствие на работата като примерно счупено стъкло,фар,стоп калник степенка и прочие никой не е застрахован че няма да му се случи да одари нещо дори и собственик .Но шофьора трябва да носи отговорност ако примерно се набие под някой мост и събори ремаркето,системно удря гуми,забрави нещо на леглото и когато в сервиз при вдигане на кабината отиде стъклото(каското не плаща в този случай)и много други примери могат да се дадат,просто трябва да се пази чуждата собственост а дост хора не пазят.Към започналата темата,рисковете на професията станало и това е оправяш го и продължаваш да работиш не да се занимаваш с глупости.Към собствениците всеки който мисли за своята собственост си прави нужните застраховки,друго е вече колко ще ти плати застраховката каско ако примерно техниката ти е на 11години.Някой се беше обърнал към друг участник в дискусията относно националите в Франция,абе колега че 80 процента от фирмите карат Франция по националите кво толкова.С две думи има криви и некоректни собственици и криви и некоректни шофьори,трябва да има добра комуникация и разбирателство между шеф и работник и всичко ще върви не е редно единия да опъва а другия да бяга от отговорност.
Нещо което забравих да спомена всички знаем какви са глобите в нашата професия за неспазване на правилата или по точно регламента за часовете,доста колеги си позволяват своеволия от които после някой друг може да го боли главата.Някой ще каже защо,ами как ако ви бъде наложена глоба за неспазване на часове,магнит и прочие кой ще извади пари на момента да ги плати собственика доста колеги после не искат да носят последствия от своите действия.Има разбира се и много колеги които стоят зад действията си понасят си последствията и нещата продължават да вървят,искам да кажа че винаги има две гледни точки и винаги трябва да се разглеждат и двете страни,не като ония има 2-3-5 камиона и държи на определени правила е не знам си къв.........
Цитат на: rider777 - Четвъртък, 24 Декември, 2015, 08:30:33
Оня ден един мой шофер пред румънското посолство решил пича да мине в дясна лента без да погледне в огледалото и резултата е смачкани леви врати на колицата на една мацка а на Премиума броня, фар, степенка и ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, аре са се замислете ако камиона е ваш как бихте реагирали ,,,,,
Райдъре, да ти кажа какво правя аз в такива случай.
Оправям камиона и не удържам парите веднага на шофьора, вместо това разширявам ескрола (escrow) със съответната сума със стъпка $100 от заплата (ние плащаме на седмица). И оставям задължението за когато се стигне до напускане на въпросния шофер.
Предлагал съм на други ако мине една година без други инциденти, опрощавам суми до $1000.
Ако веднага го подпетиш да плаща, може да се стигне до там да се разтурите.
Цитат на: American - Петък, 25 Декември, 2015, 21:56:16
Райдъре, да ти кажа какво правя аз в такива случай.
Оправям камиона и не удържам парите веднага на шофьора, вместо това разширявам ескрола (escrow) със съответната сума със стъпка $100 от заплата (ние плащаме на седмица). И оставям задължението за когато се стигне до напускане на въпросния шофер.
Предлагал съм на други ако мине една година без други инциденти, опрощавам суми до $1000.
Ако веднага го подпетиш да плаща, може да се стигне до там да се разтурите.
Значи тва си е чиста деспотична формула,ега нема кой да ти се предлага,та да се разтурите.Камион с каски маски и т.н.,он иска и се моли да изкара още некой долар за джебо ;)
Пифец, дай ми колата си, която има каско аз да я чукна нейде пък тя нали си има каско, нема кво да я мислиш,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: rider777 - Неделя, 27 Декември, 2015, 17:24:24
Пифец, дай ми колата си, която има каско аз да я чукна нейде пък тя нали си има каско, нема кво да я мислиш,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Пифец кола не дава, но като имаш Каско на колата си и я чукнеш тук и там или някой те удари, от ЗК ти оправят колата или сам я ремонтираш и с фактурите при застрахователя. Имаш едно губене на време до края на ремонта на колата ти. Всички стъклени части са плащат на 100% от цените на нови, без значение дали колата е 4 или 16 годишна. Тенекиите са до към 70%, оборудването в салона до към 60% от цената на нови части. Или общо казано, ако си застраховал колата си за 5000лв, след тотална щета можеш да вземеш към 4200лв и да ти остане смачканата консервена кутия. Само Армеец ти прибират колата и ти плащат нещото си, след 20-30 дни.
Раммбон,,,, на абсолютно сигурни 100% няма друг участник в този форум, който да има повече опит със застраховките от мен ( 17 откраднати леки коли, 4 микробуса, 2 камиона, 1 Кавазаки Нинджа ,,,,, няма да изброявам малки щети от които съм взимал кинти по Каско от безброй автомобили, които са минали през ръцете ми ) ,,,, ама предложението ми към всеки участник тук е ,,, даваш ми колата си, която има Каско и аз да я поочукам пък ти ходи си се разправяй със застрахователите после,,,,,,,,,,,,
Викаш да я поочукаш нарочно...я ми кажи тогава дали шофьорът е искал да ти удари камиона,казвате го се едно е извадил кирката и го е замлатил нарочно...
Цитат на: rider777 - Понеделник, 28 Декември, 2015, 16:45:23
Раммбон,,,, на абсолютно сигурни 100% няма друг участник в този форум, който да има повече опит със застраховките от мен ( 17 откраднати леки коли, 4 микробуса, 2 камиона, 1 Кавазаки Нинджа ,,,,,
Лелеле, ти си бил за оплакване. С толкова откраднати коли, сигурно си в черния списък на застрахователите. Как само на теб се случват тези лошотии? И я ни сподели, дали от всички застраховани коли си взел по 100% от Каското при кражбата. Това ми е интересно.
Много рядко взимаш от застрахователите това, което са обещали при сключване на застраховката,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Масово за дърти кошници , коли над 7-8години се взема около 80% от застрахованата сума при кражба. При щета според случая винаги се изплаща всичко или до 80-90% от цената на ремонта.
Парадоксалното е че бг боса спира сумата нужна за ремонта на шофьора след като застрахователя е извършил ремонта за негова сметка.
Е как става таа работа и защо ? Каква трябва да е финансовата отговорност на водача в случая?
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk