Анкета
Въпрос:
Бихте ли членували в синдикална организация дори и с плащане на членски внос?
Опция 1: Да, бих членувал и дори бих плащал членски внос.
Опция 2: Да, бих членувал, но предпочитам да е безплатно.
Опция 3: Нямам мнение по въпроса.
Опция 4: Не, не бих членувал, защото не виждам смисъл от синдикална организация.
Опция 5: Не, не бих членуват, защото не вярвам на такива организации.
Здравейте колеги,
Правим проучване относно новосъздадена организация по смисъла на ЗЮЛНЦ и желаем да чуем вашето мнение. Организацията е създадена с една единствена цел, защита на правата и свободите на водачите на автомобили за обществен превоз на пътници и товари.
След доста задълбочено проучване от наша страна в България има до момента само едно сдружение, което е създадено с такава цел но до момента няма големи резултати. Ние сме насочени не само към товарните, но и към автобусните и таксиметрови превози.
Към настоящият момент имаме готовност и създадена работна група за законодателни промени с цел отпадане на температурната и петъчно неделната забрана за товарни автомобили. Оттегляне на законопроекта внесен в парламента от инж. Кирил Ризов от Съюз "ТАКСИ" за въвеждането на термина в данъчно задължено лице в ЗАП и патентен данък за таксиметровите водачи. Промяна на Данъчно - Осигурителният кодекс и наредбата за пенсиите за да може професионалните водачи да взимат тавана на пенсиите регламентиран за втора категория труд за товарни и автобусни превози.
Надяваме се да успеем да променим нещата така, че да може всеки, който желае да упражнява професията да бъде защитен.
Най-важният аспект на организацията е безплатната правна помощ, която предлагаме и се надяваме тази услуга да бъде използвана от по-малко колеги(дано да няма нужда да се съдим с работодатели и държавни агенции).
Нека всеки, който има нужда от повече информация да пита ние сме винаги на ваше разположение - скоро ще има и национален телефон от тип 0700.
Благодарим ви, че обърнахте внимание на нашата публикация, и че коментирахте тази анкета.
:) Добре, ще помагам с каквото мога. Организацията има ли име, че нещо не го разбрах, нали вече съм шофер ?
Първата ми забележка е свързана с картинката, използвана за аватар в профила на автора на темата. Струва ми се неподходящо използването на лъвовете от националния герб.
Иначе пожелавам успех на начинанието.
Гласувах за : Не, не бих членуват, защото не вярвам на такива организации.
Такива организации в БГ си е бизнес нищо повече.Може и да се опитате да промените нещо(пожелавам Ви го) ,но срещу Вас стоят корумпирани чиновници,недобре измислени закони и една загиваща държава.
Колеги благодаря ви за мненията.
Искам да отговоря на колегата briko - името на организацията е Съюз на българските транспортни работници и имаме нужда не само от членове но и от хора, които имат възможността да помогнат без значение от начина.
Admin това не е официален знак на сдружението а само една идея, може да бъде променено, на страницата във facebook има още едно предложение, ако някой има идея за нещо друго сме отворени за предложения.
micyri пределно ми е ясно, че към настоящият момент освен безотчетен бизнес друго не се прави с такива организации, надявам се да покажем на теб и останалите песимистично настроени колеги че сме коректни и желаем това да края на тази практика или поне това ни е идеята.
Цитат на: alex8205 - Петък, 08 Април, 2016, 18:29:50
Колеги благодаря ви за мненията.
Искам да отговоря на колегата briko - името на организацията е Съюз на българските транспортни работници и имаме нужда не само от членове но и от хора, които имат възможността да помогнат без значение от начина.
Admin това не е официален знак на сдружението а само една идея, може да бъде променено, на страницата във facebook има още едно предложение, ако някой има идея за нещо друго сме отворени за предложения.
micyri пределно ми е ясно, че към настоящият момент освен безотчетен бизнес друго не се прави с такива организации, надявам се да покажем на теб и останалите песимистично настроени колеги че сме коректни и желаем това да края на тази практика или поне това ни е идеята.
На мене ми е пределно ясно ,че от някъде трябва да се започне.За това и Ви пожелах успех,но помнете какво сте ми обещали,защото го има черно на бяло и ще ви наблюдавам ;)
;) да повдигна темата, че много малко колеги са гласували.
Благодаря на всички колеги, които гласуваха и коментираха. Предвид че има близо 7100 потребители в форума, като гледам повечето са неактивни. :)
Благодаря отново.
Цитат на: alex8205 - Понеделник, 11 Април, 2016, 18:31:34
Благодаря на всички колеги, които гласуваха и коментираха. Предвид че има близо 7100 потребители в форума, като гледам повечето са неактивни. :)
Благодаря отново.
Форумът има месечна аудитория около 50000 посещения, но това не означава, че всяко от тях е с цел задължително четене на всяка публикация или гласуване във всяка анкета!
Цитат на: alex8205 - Понеделник, 11 Април, 2016, 18:31:34
Благодаря на всички колеги, които гласуваха и коментираха. Предвид че има близо 7100 потребители в форума, като гледам повечето са неактивни. :)
Благодаря отново.
И тези гласували са предостатъчно , още повече, че ако извличате данни може да използвате честотно разпредение , още повече , че в един момент имате бимодално разпределение в нормална крива. От тук -нататък две формули за персентили и рангове в групираните данни и ще получите перфектни данни на които да се подпрете нататък. Ако не ви се занимава с формули и сметки - теглете си един пиратски IBM SPSS и всичко е розова мъгла и поезия :)
cigulkata ти шофер ли искаше да ставаш или се бъркам?
Я се хвани с политика,статистика и пр. :)
Цитат на: micyri - Вторник, 12 Април, 2016, 01:28:18
cigulkata ти шофер ли искаше да ставаш или се бъркам?
И в шоферлъка има такива понятия.Като изкараш диаграма за скороста на нея са отбелязаби биполярни модални криви със спадове и скокове или там както го каза.
Цитат на: micyri - Вторник, 12 Април, 2016, 01:28:18
cigulkata ти шофер ли искаше да ставаш или се бъркам?
Я се хвани с политика,статистика и пр. :)
:D :D
Това са елементарни неща, написаното от мен, нищо , че има малко терминология. Нещо като "чука ти аванса" ... :D Дядо ми постоянно употребяваше фразата за аванса за стария Москвич, но аз и до днес не знам какво означава това.
Иначе сериозно , според мен, идеята на алекс 8205 не е лоша-ако някой изобщо ще защитава интереса на работника-то това е някой синдикат и идеята "има хляб", лошото е, че и ти си прав и често такива добри намерения, прерастват в нещо користно. Все пак, ако тръгнете да се организирате в нещо подобно-бройте ме и мен-ще ви водя сметки "фор фри", че и ДАЙ и други е крайно време да разберат, че ще се чува и шофьорския глас, не само чиновническия :/ А тук-във форума,аз съм видял хора, които ако се хванат да го правят това, ще се родиме. Репутацията им заслужава един такъв кредит на доверие.
Цитат на: navara - Вторник, 12 Април, 2016, 05:18:24
И в шоферлъка има такива понятия.Като изкараш диаграма за скороста на нея са отбелязаби биполярни модални криви със спадове и скокове или там както го каза.
Разбира се, точно това си мислех, че във всяко пътуване или по-точно планирането на такова, има повече математика и по-точно статистика, отколкото средностатистически работещ в офис, изобщо някога ще използва. Факт, не се майтапя изобщо!
Досега някой чувал ли е за синдикат или сдружение, което макар и стартирало с идеални цели да не се е превърнало в мафиотска структура ????? Нали и там из търновско се заформи едно кво беше СБПШ или нещо такова ама май само софрите в кръчмата на родата останаха в спомените на участниците ,,,,,,,,,,,,,,,,,, Имаше един много готин филм даже не съм сигурен дали и Сталоун не участваше в него,,,, баш един такъв синдикат шоферски направиха и той си стана мафиотски и накрая един шофер застреля като куче основателя на синдиката ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Я каква хубава дискусийка се заформи. Колеги начина на изпълнение на задачите и вида на организацията се определят от много неща. Само мисълта да бъдем финансирани по някакъв начин от държавата означава, че заминаваме в трета глуха. Има не едно, а много сдружения на шофьорите но надали сте чули за някое, за сведение само в София са 5, а в Бургас 3. Много от тях са регистрирани не за да помогат.
Цитат на: rider777 - Вторник, 12 Април, 2016, 10:11:29
Досега някой чувал ли е за синдикат или сдружение, което макар и стартирало с идеални цели да не се е превърнало в мафиотска структура ????? Нали и там из търновско се заформи едно кво беше СБПШ или нещо такова ама май само софрите в кръчмата на родата останаха в спомените на участниците ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Нека не засягаме колегите, все пак сама птичка пролет не прави, а като се стигне до покриване на разходи всеки бяга като попарен. При нежеланието на хората да си помогнат, колкото и идеален да е един синдикат няма как да стане
Аз това намекнах в коментара си.
Вие може да имате голямо желание да направите нещо,но не му е дошло още времето!
Сама птичка пролет не прави!
Има много други фактори ,който са проблем за задвижване на процедурата.А само при споменаване на думата пари ,всичко приключва.
Като се появят резултати,дела спечелени от шофьори с/у шефове на фирми,шофьор с/у администрация на ДАИ ,примерно,тогава хората сами ще ви търсят и сами ще се обединяват в каузата.
За сега всичко е БЛЯ-БЛЯ-БЛЯ.....за съжаление :(
Цитат на: micyri - Вторник, 12 Април, 2016, 11:19:19
Като се появят резултати,дела спечелени от шофьори с/у шефове на фирми,шофьор с/у администрация на ДАИ ,примерно,тогава хората сами ще ви търсят и сами ще се обединяват в каузата.
Колега напълно съм съгласен но според сега действащият закон нашите работодатели не нарушават закона. Преди два дни имахме запитване и в момента се разглежда въпроса с една Дупнишка фирма осигурявала шофьор на различни от предвидените в закона ставки. А за ДАИ няма как да пратим във всеки град някои да ги следи, трябват ни сигнали. Иначе на 23.05.2016 ще внесем протестна декларация в министерски съвет за отмяна на темп. забрана. Мисля, че това макар и малка крачка е в правилната посока.
Поздрави и лек и безавариен път.
Аз лично се въздържам от крайни действия,до като не видя резултати.
Нагледал съм се на какво ли не в милата ни родина и за това от 2 г. вече не съм в БГ.
Може и да греша ,но това е положението и никой не може да ме убеди в противното,че вече е дошло време или нещата са се променили.
Сега се сещам и за стотиците македонски и гръцки фирми с БГ рег. номера ,който возят из Европа.
Нещо да кажете за тях ? Казвам го само като жокер ,за да ви намекна ,че нещата не стават само с желание.
След като няма закон или по-точно има ,но има и 16 вратички през който можеш да излезеш......за какво говорим тогава?
Просто не му е дошло времето ,повярвайте ми! ;)
Даже се чудя кой е гласувал 7 пъти ,че иска да членува в такава организация и да плаща чл.внос.
Аз съм бунтар по природа,имам и приятели по високите етажи на "Подкрепа" ,но все пак годината е 2016.....
Аз лично смятам, че няма нужда от никакви синдикати. Просто всеки трябва да си върши работата, за която е назначен или избран.
Колега micyri в отговор след постигнатият успех бих желал да споделя, че все пак има начин за постигане на всичко. Надявам се всички бъдещи начинания да се увенчават с успех. Лека и спорна работа.
Цитат на: alex8205 - Вторник, 07 Юни, 2016, 12:07:41
Колега micyri в отговор след постигнатият успех бих желал да споделя, че все пак има начин за постигане на всичко. Надявам се всички бъдещи начинания да се увенчават с успех. Лека и спорна работа.
Да,четох за постигнатото споразумение за падане на температурната и уйкенд забрани в БГ,поздравления!
Но,......това дано е наистина новото начало за синдикалните организации,който всъщност до сега не бранеха интересите на работника ,а гледаха да потушат излишното напрежение.
В момента съм в контакт с синдикатите в Германия,по мой си проблеми,но ще се интересувам и какви ги вършите и Вие ;)
Поздрави!
A има ли синдикат или някаква деистваща подобна организация в България която да защитава работника и да му отстоява интереса ако се наложи ???
Цитат на: stefanov - Вторник, 07 Юни, 2016, 18:52:37
A има ли синдикат или някаква действаща подобна организация в България която да защитава работника и да му отстоява интереса ако се наложи ???
Да колега, точно за това е дискусията. Ние, Съюза на българските транспортни работници сме една от тези организации. Към момента се занимаваме с работата на граничните служби, след като си отвоювахме правото да не ни спират по пътищата в жегите и в петък и неделя.
Това с границата е по скоро заштита на интересите на превозвачите а всъшност за да зашитавате работниците ше ви се наложи да воювате със самите превозвачи . Aз членувам в синдикат повече от десет години , плашам по 20 евро на месец членски внос . Преди 3 години ми се наложи да потърся помош от тях , определено надминаха очакванията ми многократно , перепоръчвам на колегите които работят в западна европа да членуват в синдикат определено е от полза а вие като нова организация трябва много да се подтрудите и наи вече за да наберете членска маса да покажете някаква статистика за разрешени казуси и спечелени дела в полза на работника иначе фаида от вас никаква.
Цитат на: stefanov - Сряда, 08 Юни, 2016, 00:06:04
Това с границата е по скоро заштита на интересите на превозвачите а всъшност за да зашитавате работниците ше ви се наложи да воювате със самите превозвачи . Aз членувам в синдикат повече от десет години , плашам по 20 евро на месец членски внос . Преди 3 години ми се наложи да потърся помош от тях , определено надминаха очакванията ми многократно , перепоръчвам на колегите които работят в западна европа да членуват в синдикат определено е от полза а вие като нова организация трябва много да се подтрудите и наи вече за да наберете членска маса да покажете някаква статистика за разрешени казуси и спечелени дела в полза на работника иначе фаида от вас никаква.
Колега знам какво е синдикат, но за да има за какво да воюваме първо трябва да има на какво да се опрем. Хайде ми кажи с кой да воювам като в България по закон осигуровката е върху четиристотин и някой лев и всеки я плаща. Всеки колега се разписва под хвърчащ лист, че си е взел парите и си е взел отпуската и няма за какво да се хване човек. Първо трябва да наложим правила да са по добре хората. От няколко месеца съм се заел да се създаде пакет от законопромени, с които да се наложи задължителното плащане на месечна заплата, осигуряването върху заплата+командировка и вдигане на прага на пенсията за втора категория. За да мога да ги внеса в социалното министерство и това на финансите първо трябва повече членска маса. За тая цел ние се опитваме да водим битки, които са по лесни за спечелване. Най-рано следващата година ще мога да внеса законопроектите с промените. След което ще има доста дела за спечелване. Това с границите е защото все повече колеги се оплакват от стоенето по кпп-тата и ние сме длъжни да реагираме.
Цитат на: stefanov - Сряда, 08 Юни, 2016, 00:06:04
Това с границата е по скоро заштита на интересите на превозвачите...
Значи на теб ти е приятно да висиш по границите в километрични опашки???
Здравейте колеги, нарочно не пускам нова тема за да не става претрупано но ако някой иска нека пусне. Та да си дойдем на въпроса от нашето съюзче сме се захванали с няколко неща и ни се иска да чуем и вашето мнение по въпроса. Ето и нашите инициативи към момента:
- промяна на пропускателният режим на ГКПП с страни от ЕС съобразно споразуменията за трансгранично сътрудничество с Румъния и Гърция и в съответствие с инструкция I3-1405-2009 за ГКПП и НАЦИОНАЛЕН ПЛАН ЗА ДЕЙСТВИЕ ЗА ПЪЛНОТО ПРИЛАГАНЕ НА РАЗПОРЕДБИТЕ НА ДОСТИЖЕНИЯТА НА ПРАВОТО ОТ ШЕНГЕН И ЗА ПРЕМАХВАНЕТО НА КОНТРОЛА ПО ВЪТРЕШНИТЕ ГРАНИЦИ, според които значително трябва да се улесни преминаването на границата.
-Проект за законопромени на Кодекса за социално осигуряване, Кодекса на труда, Наредбата за командировките в страната и чужбина, Приложението за минимален осигурителен доход и начините на институциите за контрол на изпълнението им.
Това е за момента ако някой има какво да сподели за да направим по добре разработките си по проектите-инициативите нека да каже.