Бацета има камиончета с кранчета де също си бръмчат и те са специални мислим па и разни пътни помощи за коли,камиони и сте ги забраили та реших да им врътнем едно теме да си имат.
Хайде да взема да споделя малко опит и аз.Занимавам се с пътна помощ активно вече почти 6 години.Камиончетата наистина по талон се водят "специален пътна помощ" или "специален автоплатформа".Общо взето номера е да имат добре направена платформа с хубав ъгъл(за да не закачат "на корем" колите които се товарят) и добра лебедка-за предпочитане от 12000либри нагоре,а най добре хидравлична.
При превоз на аварирали коли нещата са горе долу ясни-отиваш,пускаш пътеките,закачаш лебедката и го издърпваш.Връзваш му два,най много три колана за джантите и си готов.
Екшъна е когато отидеш на някое ПТП,ако има пострадали обикновено се получава едно висене на пътя,поне 2-3 часа.И то обикновено при не най добрите метеорологични условия,докато дойде дознател,експерт,после се почва едно мерене,снимане,писане и т.н. докато разрешат да се товари.Никога не се връзвайте да ставате поемно лице!Не се знае кои кога ще се сети да обжалва някои акт и после ще ви дърпат за свидетел.
При товарене на силно катастрофирали автомобили най вече ви е необходима здрава лебедка и буса/камиона да е здраво застопорен за пътя(случвало ми се е на заснежен път да се връзвам с един колан за мантинелата за да извадя джип легнал на таван в канавка).Обикновено колата е с толкова щети по нея че не е нужно да ви пука дали ще нанесете още.
Ако е излязла извън пътното платно,най лесно се вади по пътя по който е излязла.
Кофти е че по някога се налага да виждаш не особено приятни гледки из купетата,но с времето някак си претръпваш.
Но основното с което се занимават тези бусове е най вече транспорта на автомобили от Европа,предполагам всички сте се разминавали с подвижните сергий които представляваме.Нагоре принципа е една платформа върху теглещия бус и един бус на теглената платформа.Може да срещнете и един пътнически бус с три платформи една върху друга отзад ;)
(http://media.snimka.bg/1450/009154630.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/0752/007759911.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/4614/015483821.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9041/024336825.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9120/024494748.jpg?r=0)
Последната снимка избива рибата. :D
Но по принцип ми е интересно за колко време се отива до Германия примерно и се връща с такава техника.
Мога да ти кажа за колко време стигам до Мелк/Австрия-около 18часа.Там почивам при мои приятел и продължавам нагоре.До Алдершот/Англия отивам за 3 дни без малко.
Пловдив - Йена за 22 часа.
Интересувам се как са уредени законодателно нещата с пътната помощ? Какви изисквания има относно документи и други подобни неща?
http://patno-ruse.com/?services (http://patno-ruse.com/?services)
Ето тук горе долу се вижда какво се иска.Цялата процедура излиза доколкото знам около 800лв.В моя случай карам на базата на лиценз за разкомплектоване на излезли от употреба МПС,в който има и разрешение за транспорт на такива.С две думи пак по ръба...
Това го намерих на сайта на Агенция "Пътна инфраструктура"
Удостоверения за извършване на пътна помощ
Изискуеми документи за издаване на удостоверенията за регистрация за извършване на пътна помощ по пътищата, отворени за обществено ползване:
1. Молба от лицето със законна представителна власт до изпълнителния директор на Агенция "Пътна инфраструктура" за издаване на удостоверение за регистрация по чл. 148в от Закона за движението по пътищата.
2. Нотариално заверено копие от съдебно решение за регистрация по реда на Търговския закон (актуално удостоверение за вписване в търговския регистър, издадено от Агенцията по вписванията) или нотариално заверено копие от документ за регистрация по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или от документ, удостоверяващ регистрация по законодателството на държава-членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
3. Удостоверение за актуално състояние (актуално удостоверение за вписване в търговския регистър, издадено от Агенцията по вписванията) – оригинал или нотариално заверено копие.
4. Декларация от лицето, което представлява фирмата, за липса на открита процедура за обявяване в несъстоятелност.
5. Списък на превозните средства, с които ще се извършва пътната помощ, включително:
5.1. Нотариално заверено копие от свидетелството за регистрация на превозното средство.
5.2. Нотариално заверено копие за преминат периодичен преглед за проверка на техническата изправност на превозните средства, валидно към датата на подаване на молбата за издаване на удостоверение за регистрация.
5.3. Нотариално заверено копие на договор за наем или лизинг на автомобилите със срок на наема или лизинга не по-малък от една година в случаите когато лицето не ползва само собствени автомобили, валиден към датата на подаване на молбата за издаване на удостоверение за регистрация.
6. Документ, удостоверяващ правата на кандидата като абонат на телефонния номер за повикване на пътна помощ.
7. Лични данни на Управителя (трите имена, л.к. и ЕГН)
8. Телефон за връзка с Управителя.
Всички документи се подават в сградата на Агенция ,,Пътна инфраструктура" (гр.София, пл."Македония"3), отдел ,,Деловодство", или се изпращат по пощата с обратна разписка.
Получаване на удостоверението става лично от Управителя или от лице, упълномощено от него с нотариално заверено пълномощно.
Имам въпрос към колегите които карат Пътна помощ.
Някой виждал ли е да се продават такива "патерици" като тези от клиповете?
Ето нещо интересно,мотоциклет пътна помощ ???
(http://3.bp.blogspot.com/_TahXQ2WiF0s/SrIRbWLdayI/AAAAAAAAXGk/UUfHgXZGYUI/s1600/New+Chinese+Tow+Truck+01.jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/_TahXQ2WiF0s/SrIRa65U-OI/AAAAAAAAXGc/yBPAs85PqE0/s1600/New+Chinese+Tow+Truck+02.jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/_TahXQ2WiF0s/SrIRaSM6dnI/AAAAAAAAXGU/1G6V5GaTcb8/s1600/New+Chinese+Tow+Truck+03.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/_TahXQ2WiF0s/SrIRZ6ryNwI/AAAAAAAAXGM/yB0T5JQhBQo/s1600/New+Chinese+Tow+Truck+04.jpg)
А относно патериците,ето какво предлагат в Англияhttp://www.ebay.co.uk/itm/Pair-2-Hydraulic-Car-Vehicle-Mover-Jack-Wheel-Dolly-Trolley-Skate-680KG-EACH-/320858508715?pt=UK_Lifting_Moving_Equipment&hash=item4ab4a84dab (http://www.ebay.co.uk/itm/Pair-2-Hydraulic-Car-Vehicle-Mover-Jack-Wheel-Dolly-Trolley-Skate-680KG-EACH-/320858508715?pt=UK_Lifting_Moving_Equipment&hash=item4ab4a84dab)
Малииииии.... тия са по изобретателни от швабите.
Тези мотоциклети ми приличат на трансформърс . Изглеждат доста мощни с тези двигатели.
Карах собствена пътна помощ през 1995-6-7 г, времето по кето не се изкаше никъкви документи за тази дейност. Имах си и колесар и го теглих с Москвич 2140Д . Хубави времена бяха. Никакъв контрол.
Наистина бяха добри времена,от 2001 до към 2005-та джитках с една Лада Нива с колесар...
Между другото идеята за такъв тип мотоциклети хич не е лоша,тъй като при едно задръстване заради ПТП или аварирал автомобил ще достигнат мястото много по лесно отколкото камион или бус.
И за да не е спам ето един сайт с малко по тежки машини
http://www.jige-international.com/index.php?langue=en (http://www.jige-international.com/index.php?langue=en)
Цитат на: RFF - Сряда, 29 Февруари, 2012, 20:48:55
Имам въпрос към колегите които карат Пътна помощ.
Някой виждал ли е да се продават такива "патерици" като тези от клиповете?
Аз съм виждал подобни. Като ученик, в часовете по практика правехме детайли за такива, специално за сервизи за камиони.
:)
Данчо тия образи на Острова съм ги признал,влачат се как ли не.Не можах да ги снимам как влачат кола закачена на нещо като лястовича опашка за носачите,стъпила върху четирите си колелета.Човека си влачеше самичък,без да има втори шофьор и на 90 градусов завой колата си вървеше зад него като по конец.
Ето един вид пътна помощ масово използвана в Англия,т.нар SpecLift.Ползват го предимно да карат автомобили до скрападжийниците
(http://media.snimka.bg/s1/0548/027340329.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0548/027340330.jpg?r=0)
Ето и нещо доста грозно ;D
(http://media.snimka.bg/s1/0548/027340331.jpg?r=0)
Цитат на: exon - Неделя, 27 Май, 2012, 07:35:46
Данчо тия образи на Острова съм ги признал,влачат се как ли не.Не можах да ги снимам как влачат кола закачена на нещо като лястовича опашка за носачите,стъпила върху четирите си колелета.Човека си влачеше самичък,без да има втори шофьор и на 90 градусов завой колата си вървеше зад него като по конец.
Тука на това му викаме руски теглич.
Устройството представлява триъгълник закачен за шасито на мястото на бронята.
Виждал съм само един път такова нещо, двама румънци се теглеха с прицепи и във вторият прицеп нямаше шофьор.
Дедати може да даде повече инфо за системата.
А ето нещо за рубриката смях:http://vbox7.com/play:e5e1ad9c (http://vbox7.com/play:e5e1ad9c)
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/522314_430699216954643_151782164846351_1437737_1920487114_n.jpg)
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/165889_429485373742694_1299548137_n.jpg)
E тоя от първата снимка ако го мярнат някъде от БАГ може и да го арестуват направо :o
Товаренето на силно катастрофирали коли е ясно - требва яка лебедка и здраво натегане, а как става разтоварването от платформата ??? ??? ???
Цитат на: ceko1969 - Четвъртък, 07 Март, 2013, 22:28:16
Товаренето на силно катастрофирали коли е ясно - требва яка лебедка и здраво натегане, а как става разтоварването от платформата ??? ??? ???
С връзването на катастрофиралото МПС за дърво и потегляне напред с колесара/платформата :)
Цитат на: Rammbon - Четвъртък, 07 Март, 2013, 22:56:44
С връзването на катастрофиралото МПС за дърво и потегляне напред с колесара/платформата :)
И аз си го мислех тоя начин, но би требвало да има и по грамотно сваляне ;D ;D
Цитат на: ceko1969 - Четвъртък, 07 Март, 2013, 22:28:16
Товаренето на силно катастрофирали коли е ясно - требва яка лебедка и здраво натегане, а как става разтоварването от платформата ??? ??? ???
Когато е силно катастрофирало МПС и няма жертви, обикновено се кара в пункт за скрап!
Там най-грамотното сваляне го направиха с мотокар и рогите през прозорците! ;D
Да поизтупаме малко прахът от темата!
Ето някой клипове!
Имам намерение да закупим едно бусче с кран до около 1 тон на него. Трябва ли ми някаква квалификация за работа с крана и има ли някакви особености свързани с него?
Цитат на: ceko1969 - Четвъртък, 19 Март, 2015, 23:04:16
Имам намерение да закупим едно бусче с кран до около 1 тон на него. Трябва ли ми някаква квалификация за работа с крана и има ли някакви особености свързани с него?
По прицип /закон/ трябва да имаш тапия от пуц за автокран.
Ако ще си вършиш твоя работа с камиончето може и без.
Но при евентуален сакатлък/щети ти ще си виновния.Затова фирмите които имат такава техника задължително искат шофьора да има и съответното свидетелство.
По бегли спомени преди струваше ок. 300 кинта /курса/
Само моя работа ще си върша с буса и крана - пчелар съм и ще товаря и разтоварвам само кошери, но искам да знам как е по закон за да не се вкарвам в излишни главоболия. Ако е много сложно ще си карам както досега - товарене и разтоварване на ръка.
Че защо не си я изкараш? 300лв. къде не си ги изял и изпил? А тапията не е психо, доживот е. Утре-вдругиден ще те викнат някъде на часпромче с тапийката. ;)
4. машинист на кранове стрелови тип, монтирани на автомобили или на самоходни или несамоходни шасита:
а) I степен - за кранове с товароподемност над 16 тона;
б) II степен - за кранове с товароподемност до 16 тона;
Погледни тук - http://kursove-za.com/2011-02-13-12-16-59/37-naredba-za-kursove-i-pravosposobnost-za-kranisti-i-avtovishki.html
Ако е само тази тапийка ще ги прежаля парите (толкова ми струваше и Е кат. преди няколко години), но доколкото разбрах имало още куп изисквания към крана?
Имам средно голяма фирма за пътна помощ в София (https://roadhelp.bg), мога да отговоря на част от въпросите Ви ? Ако имате такива към днешна дата питайте.