Както казах в предишната темаhttp://www.driver-bg.eu/index.php?topic=868.0 (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=868.0) трябва да се знае устройството и причините за авариите и това трябва да го знае всеки един добър шофьор .В тази тема ще ви дам примерни аварии на барабанните спирачки и вие дайте възможните причини , признаци и начините за отстраняване.
1.Камиона не държи на ръчна
2.Износва се феродото само на долната накладка
3.Чува се характерен шум(тропане) в колелата
4.Не разблокира или разблокира много бавно
5.Разрегулират се тресчотките
6.Спукан барабан
7.Посинял барабан
8.Неравномерно износване на феродото на различните колела
9.Блокирало колело
Ха тук причини иляди баце ;) тва май го писах у друга тема мислим.
Да спамнем некой нещица де се случват блокирал хебел на тресчотка ;) ремонтира се с чук и водопроводен ключ ;)
Счупена пружина на накладките.
Превъртела тресчотка,ма не умственно.
Кофти консумативи,феродото най-често,то е свирене,то е чудо.
Износени барабани,случва се често ма па с тех си маам.
Изгорело на барут феродо,спечена работа ма отвсекъде ,спирането трудна работа.
То е спирачни цилиндри,камери ,кранове заминали,бе купон си е с барабанките кой кво ще да ви разпраа.
;)
Тва си беше спам ма по темата.
За барабаните спирачки може да се каже -грес грес и пак грес.
1.Камиона не държи на ръчна -охлабени спирачки защото (буталото на цилиндъра за ръчната има по-малък ход от хода на мембраната)тресчотките не са гресирани и са блокирали или втулките на хебела са износени защото не са гресирани и от получените хлабини се създават вибрации и разбиват механизма на тресчотките.
2.Износва се феродото само на долната накладка- износени елипсовидно в долната си част поради не гресиране втулки на хебела , Тресчотката на това колело не може да се регулира правилно и феродото на долната накладка постоянно трие в барабана.
3.Чува се характерен шум(тропане) в колелата- нерегулирани спирачки поради горните причини, последващите аварии са свързани с подбиване на ролките и ексцентрика , счупване на пружината на накладките от постоянните вибрации на накладките .
4. Не разблокира или разблокира много бавно -клеясали втулкки на хебела поради не гресиране или разбита(в шлиците или механизма ) тресчотка може да има липсваща пружина на тресчотката или счупена на накладките
5. Разрегулират се тресчотките-негресиране , износване и последващите големи луфтове разбиват механизма на тресчотките.
6.Спукан барабан:1- дълга експлотация лош контрол.
2-рязко прегряване и изстудяване ( минали сте през локва със спирачка на горещи барабани)
барабана се къса точно покрай фланеца с отворите за барабаните болтове.
3 -постоянно рязко нагряване и изстудяване барабана е посинял на места и напукан навсякъде.
7.Посинял барабан прегрял поради блокирал хебел, разнитено или счупено феродо(чупи се ако е занитено некачествено или запалено )феродото също може да се счупи от голям луфт на накладките и произтичащите от това удари на накладките в барабана.
8.неравномерно износване на феродото на различните колела-разрегулирани блокирали или счупени тресчотки , разбити или клеясали втулки на хебелите, подбити ролки на накладките,подбит ексцентрик,
9.Блокирало колело-Прескочила тресчотка (износени накладки и едната прескача върха на ексцентрика), блокирали втулки на ексцентрика, разнитено или счупено феродо ,разбита тресчотка .
Така ,че гресирайте редовно.
Е така де,след водопроводния ключ и чука следващата стъпка е грес ;) по-добре късно отколкото никога.
за да няма проблеми с гресирането , хората са измислили това :) :
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/bfi1312827897m.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=bfi1312827897m.jpg)
Бе така е,ма после го отрекоха ;)-пътна безопасност ;)
Кака Лиса ви показва,как се натега тресчотчица. ;)
Да бе да, "кака ти" Лиса е голямо патенце, хахаха опитва се да натяга спирачки на дръпната ръчна...
Съмнява ме , че и на нея и показаха как става номера с натягането....
Цитат на: loshdancho - Сряда, 11 Април, 2012, 19:53:17
Да бе да, "кака ти" Лиса е голямо патенце, хахаха опитва се да натяга спирачки на дръпната ръчна...
Съмнява ме , че и на нея и показаха как става номера с натягането....
Е ти ко сакаш да го подпре ли бре,ми ако ръгне ко праим,ма виж как се напъна с опорна точка,мноо си е фешън и русичка.
И плюс тва доказателство за ръчната немаш,мое хебело да е блокирал ,тъй че не апи кака Лиса.
А ми защо после колегата с едно ключе "осмичка" свърши работата ......
Има ли колеги да обяснят как става натягането?...
Цитат на: loshdancho - Сряда, 11 Април, 2012, 20:17:51
А ми защо после колегата с едно ключе "осмичка" свърши работата ......
Щото не съм гледал клипа до края,за тва.
Голем бастун тоя ,мое ли ми срамва кака Лиса ,кажи ми.
И специално за Кака ти Лиса
Некой,че ме светне ли ква е идеята на тез накладки?
(http://im8.asset.yvimg.kz/userimages/montkristov/PrnoQrdiapDr9JYfOL2LmEzVgDcRdV.jpg)
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 14 Декември, 2012, 17:06:44
Некой,че ме светне ли ква е идеята на тез накладки?
(http://im8.asset.yvimg.kz/userimages/montkristov/PrnoQrdiapDr9JYfOL2LmEzVgDcRdV.jpg)
Това като гледам е камион от Париж-Дакар или друго подобно рали....
Единствената мисъл ми идва , че са специална изработка карбон или нещо подобно.
П.С. на гърба на човека има буквите Ка......маз. Питай там.
Темата е много добра и интересна и е моя грешката, че до сега не се съм я намерил. Един голям ,,+" на Данчо, за клипчетата и писмения материал ;) .
Ето и едно клипче как се сменят накладки за 20-тина минути(на моменти в клипа има превъртане на бърз ход напред но не смятам, че толкова фрапантно много ще удължи времето, и клипчето започва вече при монтажа на накладките на десния барабан на средния мост) . Пича, който прави ремонта един път не изпсува ;D аз не мога така.
Ако колегите с админски права имат желание и време нека коригират линка смятам, че ще е интересен на колегите, които се интересуват от техническия раздел, на мен нещо не ми се получава да кача клипчето, за което се извинявам предварително.
http://www.youtube.com/watch?v=6BkWKFB6b3I ето и линка на клипчето