(http://www.picvalley.net/u/2237/202646166611867979941312740999CFTJ4XAi9KrYGT3o6xmW.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2237/202646166611867979941312740999CFTJ4XAi9KrYGT3o6xmW.JPG)
Подразделението Special Trucks на Mercedes-Benz, което се занимава с армейска и строителна техника, представи концептуален открит камион. Той е подготвен в чест 60-годишния юбилей на всъдехода Unimog. Возилото бе показано пред широка публика в предприятието на Daimler AG в град Вьорт.
Според създателите си, в дизайна на необичайния прототип "в авангарден стил са съчетани черти от миналите и бъдещите всъдеходи Unimog". В процеса на създаване на камиона разработчиците са се вдъхновявали от отровните дървесни жаби. Заради това са ярките цветове, в което е изпълнена машината - ярко зелено купе и червените пружини на окачването. Освен това, както твърдят в компанията тези жабчета и специалния Unimog се чувстват комфортно и във вода, и на суша.
Концептуалният камион е изграден върху платформата на най-тежкия и мощен всъдеход на Unimog - U 5000. Засега не се съобщават подробности за силовата установка на юбилейното возило, а серийната машина се снабдява с 4,8-литров дизелов двигател, развиващ 218 к.с. и 810 Нм въртящ момент.
Източник: www.autoclub.bg
само тази снимка успях да намеря в компа :
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/rgh1312825929b.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=rgh1312825929b.jpg)
от ляво - Unimog 5000 ; от дясно - Actros 1832 4x4
От няколко месеца ми е направило впечатление ,че вече има доста камиони Actros в българската армия.
Срещат се по-редно и нови рейсове.Може би у нас все още няма много машини като Unimog.
В армията не знам колко са станали ( имай в предвид че е по-скъп от Актроса ) . Актросите мисля са повече ! Купиха и някакъв модел Зетрус , но на него не съм се качвал. Унимог има и в пожарната и службите за поддръжка на пътищата .
Ето ви един напълно автентичен Unimog, заснет лично от мен в Германия.
Страшен е !!! Искам един такъв (е може и по-новичкия :) ). Иначе точно такъв може да се види да коси тревата около мантинелите на магистралите в БГ !
Цитат на: godji - Петък, 12 Август, 2011, 20:53:16
Страшен е !!! Искам един такъв (е може и по-новичкия :) ). Иначе точно такъв може да се види да коси тревата около мантинелите на магистралите в БГ !
Ама тук и тревата ли косят около мантинелите на магистралите? Честно казано, не съм виждал. :D
По-скоро въпросът е - Имаме ли магистрали :) иначе косят тревата редовно!
Цитат на: godji - Петък, 12 Август, 2011, 21:33:53
По-скоро въпросът е - Имаме ли магистрали :) иначе косят тревата редовно!
На мен много ми е интересно кой поддържа оградата отстрани на магистралите,която служи да опазва случайно някое животно да не изскочи на пътя.....
Някой мое ли ме светне колко предни и задни скорости има туй дръгелче?
U5000 има скорости като на Актрос МР1 . В смисъл същия скоростен лост, същото прещракване в кутията , същия авариен превкл. , 8 предавки (4 в/у 4 ) с половинки. Има обаче бърз реверс за превключване на предвките и когато е включен предавките назад са колкото напред (стига да можеш да караш назад толкова бързо :) ) . За стария модел не съм сигурен , но в кабината съм виждал че има много ръчки.
А ко ше кажете за тоз звяр ???
Всъщност в зависимост от приложението на конкретния Унимог са възможни следните три групи скорости: пълзящи, бавни и нормални. Не мога да се сетя в момента коя група с каква картинка е указан на таблото (примерно заек, костенурка и пр.)
Произвежданите в момента модели Унимог също са 3 групи: серия U300/400/500, U4000/5000 и U20. За повече инфо в който искаш цивилизован (имам предвид западноевропейски) сайт.
поздрави
Мercedes разкри подробности относно новия Unimog
(http://1.bp.blogspot.com/-FAVmJ3duIag/UGc19n6rzkI/AAAAAAAAifE/qGiTamt7DkE/s1600/2.jpg)(http://1.bp.blogspot.com/-BIiveCvLqLk/UGc17YJzxUI/AAAAAAAAie8/Vv8QmldAk1M/s1600/1.jpg)
Тази седмица станаха ясни детайлите относно новото поколение на Mercedes Unimog, което трябва да бъде достъпно на пазара през следващата година. Новият модел ще разчита на модифицираната платформа от настоящото поколение заедно със задвижването на четирите колела. Интересното е, че за пръв път моделът ще се предлага и с 6-цилиндров, дизелов агрегат. Той ке бъде с работен обем 7.7 литра и ще разполага с 299к.с. Всички агрегати включително и по-малкия, 4-цилиндров, 5.1 литров мотор ще работят с технологията BlueTec и ще покриват нормите Евро6. Те ще са с директно впръскване на горивото, 4 клапана на цилиндър и променливаи фази на газоразпределението, което за пръв път е налично в дизелови агрегати. До края на годината се надяваме да разполагаме с официални снимки на модела, както и с по-подробна информация за него.
От този линк ще видите още много модификации на специализирания камион http://www.benzworld.org/forums/unimog/1425377-deutsche-bahn-unimogs-2.html
Те тва товари повече от една гондола :o