Мисля ,че сме забравили да вметнем този невероятен камион създаден за най-тежките условия на експлатация.
източник "Камиони.bg"
Нова ера за Tatra с гамата Phoenix
16.08.2011
В началото на август беше обявено, че е подписан договор за сътрудничество между чешкия производител TATRA и DAF, като DAF придобива 19% от чешката фирма. Седмица по-късно вече беше разбулена и новата гама на производителя от Копривнице, носеща името TATRA Phoenix. Името ни навежда на идеята за възраждането на TATRA както фениксът възкръсва от пепелта.
За първи път името Tatra се появява на превозно средство, създадено в чешкия град Копривнице, през 1919 година. Сега през 2011 година благодарение на кооперирането с холандския производител DAF и PACCAR Group Tatra прави сериозна стъпка към глобализация на продуктите и услугите си и сериозно повишаване на конкурентността си на традиционния за нея пазар на тежкотоварни офроуд камиони.
Новата гама Tatra Phoenix e оборудвана с 6-цилиндровите агрегати PACCAR MX с варианти на мощности от 360 до 510 к.с., а последващата SCR обработка на отработените газове позволява съвместимост с екологичните норми Евро-5.
Уникалното шаси на Tatra с централна тръбна рама е модернизирано с нови допълнителни понижаващи редуктори и пневматично окачване на всички мостове. Новите модели са комплектовани с кабини DAF CF 85 (къса или с легло за спане), а трансмисията е ZF - 16-степенна ръчна Ecosplit или 16-степенна aвтоматична AS-Tronic. И двете трансмисии могат да се доставят в комбинация с интегриран ретардер (интардер).
Гамата Tatra Phoenix продължава традицията за задвижване на всички колела с възможност за изключване или включване на предното предаване във всеки момент по време на управление на превозното средство. Камионите се предлагат в стандартни конфигурации 4x4, 6x6, 8x8 и сега вече и 8x6. Tatra Phoenix може да се използва без проблеми във възможно най-трудните терени (което е характерно и за предшествениците й), но сега е и по-добре адаптирана към операции на смесени терени.
Като доказателство за якостта и надеждността на новото си превозно средство производителите от Чехия изтъкват 36-месечната (или 300 000 км) гаранция на силовия тракт.
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1393 (http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1393)
Мисля да оставя видяното без коментар....
Е старите каренца отпадат ли бре баце,гледам шава целото джелезо барабар с онез зъбатите търкала обикновенно мислим ако турнеш каренце преди тех нема сми да бишкат и те,ма у готварското не съм ги учил и у моменто си спамим .
Ма да боднем въпросче,каренце нема ми след кат шава целото джелезо(полуоската) как му запират водите (маслото) да не изтечат ,мислим голему дупка се заформя и номера с едно семерингче отпада,тъй че я нали съм си бос та ако мое ме светнете как го запират кравето масло?
Па спамим баце,ма инак темето ,че увехне без да цъфне ти си му бацнал едно no coment и си ударник ма не стаа така. :) :) :) :) ей шегувам се понякога ма с тъпи и глуповати шеги сори ако съм сгазил луко.
Да ти кажа малко променено ми се вижда и сигурно са ги решили тези проблеми ма не знам как....
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 22 Август, 2011, 20:40:13
Да ти кажа малко променено ми се вижда и сигурно са ги решили тези проблеми ма не знам как....
Де де ти па имаш поглед аз и таквоз си немам,ма да си дъдриме .Я видим некаквиз маншоне ма колко и маншонести да са се ми се чини,че при такваз голема пробойна,рано или късно ,че текне ,тъй че се ми се струва има и нещо друго.Иначе пък кат са махнали един брой каренца шанса за скъсване на каренце силно намалява поради факта,че липсват половината.Ма друго си се чудим щом нема каренце,значи тоз вариант треа да е по-добър.А и друго си се чудим тез зъбатите не трее ли ги потпре и некое лагерче ей така колко да не е без ич примерно,щом шават номера с лагера ми става загадка,ма ....... тва ако ти се лафи,ако не отбраздвай ме.
Хи хи ми не съм меркал Татра баце ,но мерси разясни ми се туй онуй.
Я кът мъцам,че съм си технически инвалид нема кой да ми поверва.
Аз също не съм карал татра но на бет.възел имаше и само съм гледал и ожалвал татраджиите -много е тежка за ремонт татрата, но за сметка на това нямаше обект, който да и се опре. Разхода на гориво -да не ти казвам .... стгаше до 95/100км. сигурно затова са сключили (продали ) с DAF сделката.
TATRA PHOENIX 4x4
Радиус на завой завой 16.5 m * + - 1 m
Собствено тегло 8350 кг **
Междуосие 3700 / 4090 / 4500 mm
TATRA PHOENIX 6x6
Радиус на завой 18.5 m * + - 1 m
Собствено тегло 9800 кг **
База 3 440 / 3 900 / 4 500 + 1 320 (1 450 ***) mm
TATRA PHOENIX 8x8 (8x6)
Рдиус на завой 21.5 m * + - 1 m
Собствено тегло ** 11 500 (11 200) кг
Междуосие 2 150 + 2 300 / 2 950 + 1 320 (1 450 ***) mm
Motor
Шестцилиндровият PACCAR MX версии MX265/300/340/375, обем 12,9 литра, турбокомпресор с междинен охладител на въздуха. С обработка на изгорелите газове SCR (селективна каталитична редукция) позволява да се съобразят с пределните стойности на емисиите на Euro 4 и Euro 5
мощност 1 кВт (к.с.) 2 (Nm) емисии
MX265 265 (360) 1775 EU3-EU5
MX300 300 (408) 2000 EU3-EU5
MX340 340 (462) 2300 EU3-EU5
MX375 375 (510) 2500 EU5
Двигател MX375 може да се използва само в комбинация с намаляващи реукдори в колелата.
Последно предупреждение за няколко поредни публикации. Заради снимките, които си приложил, в момента нямам възможност да направя корекции! Следващият път ще бъда принуден да трия!
Малии тия за това получават пари... аз съм съгласен и така за удоволствие.
(http://img89.imageshack.us/img89/4172/t813.jpg)
Горското в Смолян,Гражданска защита и армията още таркалат Т813 (http://img145.imageshack.us/img145/3203/t813f.jpg)
Mного ме кефи двойна кабина-не знам защо!
T 815 (http://imageshack.us/a/img7/9296/t815ca18.jpg)
(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-3/alle%20Baureihen%20Teil%203/slides/Tatra-T-815-Thiele-161207-01.jpg)(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-1/alle%20Baureihen%20Teil%201/slides/Tatra-T-815-2-Armax%206x6-Hlavak-170505-02.jpg)(http://)(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-1/alle%20Baureihen%20Teil%201/slides/Tatra-T-815-6x6-PKP-Hlavac-270107-03.jpg)(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-1/alle%20Baureihen%20Teil%201/slides/Tatra-T-815-6x6-Polizei-Hlavac-191005-01.jpg)(http://)(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-2/alle%20Baureihen%20Teil%202/slides/Tatra-T-815-8x8-gelb-Hlavac-230508-04.jpg)(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-3/alle%20Baureihen%20Teil%203/slides/Tatra-T-813-Bergefahrzeug-Vaclavik-200505-01.jpg)(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-3/alle%20Baureihen%20Teil%203/slides/Tatra-T-815-blau-Vaclavik-200505-01.jpg)(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-3/alle%20Baureihen%20Teil%203/slides/Tatra-TerrNo1-Ivo-Vaclavik-200505-03.jpg)(//)
Цитат на: Monster - Четвъртък, 20 Юни, 2013, 16:27:04
(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-Vaclavik-200505-01.jpg)(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-3/alle%20Baureihen%20Teil%203/slides/Tatra-T-815-blau-Vaclavik-200505-01.jpg)(http://www.lkw-infos.eu/archiv/images/lkw_hersteller/tatra/teil-3/alle%20Baureihen%20Teil%203/slides/Tatra-TerrNo1-Ivo-Vaclavik-200505-03.jpg)(//)
Синия дзвер е 815 Турбо 8 цилиндъра с втора печка+духалка серийно,но трябваше да е над,а не в топ-слип-а за да не ограничава пространството в кабината! Червения дзвер с тия 4 оси направо цепи мрака!
Редактирани Ютуб връзки!!!
Края на миналта година видях бежова 815 6х6 с единични гуми/шаси като полицейската по-нагоре/хитрото беше че със сложеа подрама+алуминиева швейцарска тристранна каросерия. Една година по-рано видях още една същото изпълнение цялата червена. Алуминевата е възможно най-леката, а хидравликата и предаването е взета от лебетката. За да е икономически ефективна трябва да се прикачи триосно самосвално ремарке.
Сега някой да не тръгне да ми обясва, че всичките татри били еднакви.
Единични гуми имат по тънка рама полезен товар е около 9.300т., собствено тегло около 13.560т. Ресьорите са по-малко на брой, по-тънки и дълги за по-голям ход. Съответно проходимостта е за сметка на товароподемността.
Двойните гуми имат полезен товар е около 14.400т., собствено тегло около 15.825т. Двойните гуми може да ги претоварваш с много за разлика от единичните трябва усилване.
Цитат на: Haydutyn - Събота, 30 Януари, 2016, 14:34:33
Края на миналта година видях бежова 815 6х6 с единични гуми/шаси като полицейската по-нагоре/хитрото беше че със сложеа подрама+алуминиева швейцарска тристранна каросерия. Една година по-рано видях още една същото изпълнение цялата червена. Алуминевата е възможно най-леката, а хидравликата и предаването е взета от лебетката. За да е икономически ефективна трябва да се прикачи триосно самосвално ремарке.
Сега някой да не тръгне да ми обясва, че всичките татри били еднакви.
Единични гуми имат по тънка рама полезен товар е около 9.300т., собствено тегло около 13.560т. Ресьорите са по-малко на брой, по-тънки и дълги за по-голям ход. Съответно проходимостта е за сметка на товароподемността.
Двойните гуми имат полезен товар е около 14.400т., собствено тегло около 15.825т. Двойните гуми може да ги претоварваш с много за разлика от единичните трябва усилване.
Цитат на: Haydutyn - Събота, 30 Януари, 2016, 14:34:33
Края на миналта година видях бежова 815 6х6 с единични гуми/шаси като полицейската по-нагоре/хитрото беше че със сложеа подрама+алуминиева швейцарска тристранна каросерия. Една година по-рано видях още една същото изпълнение цялата червена. Алуминевата е възможно най-леката, а хидравликата и предаването е взета от лебетката. За да е икономически ефективна трябва да се прикачи триосно самосвално ремарке.
Сега някой да не тръгне да ми обясва, че всичките татри били еднакви.
Единични гуми имат по тънка рама полезен товар е около 9.300т., собствено тегло около 13.560т. Ресьорите са по-малко на брой, по-тънки и дълги за по-голям ход. Съответно проходимостта е за сметка на товароподемността.
Двойните гуми имат полезен товар е около 14.400т., собствено тегло около 15.825т. Двойните гуми може да ги претоварваш с много за разлика от единичните трябва усилване.
Правилно заключение затова няма Татра 815 самосвал, Камаз 6х6 самосвал/има буквално единици/и т.н. Единичните гуми са за специални условия/например далечния север или изток/, където нормалните 22,5 цола бързо се напукват като след земетресение и седмица по-късно гърмят.