Закачане и разкачане на ремаркета
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 13 Юни, 2024, 15:32:58 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 4 5 [6]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Закачане и разкачане на ремаркета  (Прочетена 37202 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #75 -: Четвъртък, 01 Януари, 2015, 15:25:29 »
ОтговорОтговор

Не си ме разбрал , исках да напиша че се повдига максимално ремаркето  след като първо се отключи лафета . Ако не е идеално нивелирана композицията трудно или дори невъзможно се отключва лафета.
Ето го всъщност реда на откачане на полуремарке/натоварено/:
1/ Избираме хубаво място , така че композицията да седи изпъната и права. Винаги оглеждайте настилката под ремаркето  , не откачайте   на  кална и мека повърхност . Това че не потъват гумите не е знак че повърхността е здрава/ повърхността та гумите и тази на контактната площ на краката  е различна/ . Ако все пак трябва да се разкачи на меко е допустимо да се подложи  плоскост/стоманена плоча например/ увеличаваща до толкава повърхността на  лапите че да се избегне затъване.
Та избрали сме място , сигурни сме че основата е стабилна и следва да слезем и да дръпнем паркинг спирачката на ремаркето също така и да го подсигурим с клинове/кучки/.
2/Отключваме лафета
3/ Максимално повдигане на задния мост на влекача. Защо!?
Ами ако приемем че товара е повечето съсредоточен пред краката на полуремаркето  се получава провисване и от там проблеми с измъкване или промъкване на влекача под ремаркето.
4/Пускане на краката да опрат в земята
5/Изпускаме налягането от възглавниците на задният мост така че да отлепи плочата на лафета от контактната площ на ремаркето.
!!! Не спускайте до край или не нивелирайте влекача защото  често се получава царският болт да закача по ключалката на лафета и да я повреди.
6/Издърпайте влекача на около метър /вече можете да нивелирате влекача/ и започнете да откачате електрическите и въздушни магистрали . При електрическите кабели няма огромно значение реда на откачане и закачане но при въздуха има. Откача се първо червена и след това жълта , закача се първо жълта и после червена .
!!!Винаги правете тези действия при дръпната паркинг спирачка
!!!При откачане на жълт маркуч  често се получава един лек "скок" на ремаркето/породено от частичното автоматично повдигане на окачването с  няколко сантиметра при  ремаркето . Това е факт забелязан при по новички Шмитц ремаркета/ при което е възможно  ако имате закачени някакви аксесоари по борда на ремаркето като стълби , пожарогасители и т.н. да ви ударят и наранят зле. Това е много опасно особено ако откачате/закачате без  да сте оставили място между  борда и кабината.
Закачане:
1/Нагласяте влекача идеално спрямо ремаркето като още не се подпъхвате под него. Следва оглед на ремаркето за дръпнат паркинг/червен бутон/ и поставени клинове.Отчитаме  височината на най-ниската  предна част на ремаркето при  борда дали не е по ниска от  височината на гумите . Поглеждаме дали ръчката на лафета не се е върнала в заключено състояние и се подпъхваме под ремаркето но без да закачаме.
2/Закачаме електрическите магистрали , въздушни такива/жълта първо и после червена/ .
3/ Повдигаме задният мост така че  плочата на лафета да опре в ремаркето и ако може да повдигне даже  за повече сцепление .
4/Тук вече осъществяваме самото физическо закачане като то трябва да става плавно без резки и бързи движения  и най-вече без удари
!!! Слушайте за щракащ звук идващ зад кабината , това обикновено подсказва за заключването на  лафета
5/Проверка на заключването се прави на ниска предавка/само напред/ и при пуснати крака. Защо !?
Защото ако  заключването е неуспешно и сте вдигнали краката  при пробата ще изпуснете ремаркето долу . При нормално пробване на закачането допълнителното натоварване над краката е минимално  , самите лапи на краката са конструирани да се тества закачането по този начин.
6/Вдигнете краката до край и подсигурете тяхната манивела за предвидените за това места. Нивелирайте композицията.
7/Освободете първо паркинг спирачката  на ремаркето преди да махнете  обезопасяващите  клинове. Защо!?
Честа грешка е  след пробата дали е закачил лафета  в бързината не се дърпа паркинга/в кабината/ и така след освобождаване на червения бутон /ремаркето/ композицията тръгва по посока наклона ако има такъв.
8/Добре огледайте ремаркето преди път за стърчащи  дъски  , не добре укрепени аксесоари по него , гуми и други  носещи непосредствена опасност за другите участници в движението и пешеходци.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #75 -: Четвъртък, 01 Януари, 2015, 15:25:29 »

 Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 4 5 [6]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!