• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Закачане и разкачане на ремаркета

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Петък, 04 Май, 2012, 02:35:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Цитат на: Boroman21 - Четвъртък, 18 Септември, 2014, 18:43:50
Все спорите коя шлауфка е първа а до тук не прочетох нито една дума за правилно обезопасяване на ремаркето при разкачане? !
Откачаш и тръгваш, Ако не си откачил, ти е време, щото в тоя занаят нормални не останаха.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Цитат на: dimich87 - Четвъртък, 18 Септември, 2014, 18:42:27
Днеска ми се наложи същата Каска да я закачам и да местя ремарке. Обаче ремаркето спряно и откачено на ниско. Лафета се заби леко задния край, но ме достраша да напъна, че да не падне от петите, както споменах по-горе петите ги подпират. Утре има едина смяна на гуми да правя в едно село и си мисля да се измъкна лекинко, а който иска да си закача ремаркето и да си го мести. Само че не виждам шофьор който да го дръпне до рампата за товарене.
Абе ,колега Димич,как си го обясняваш ,че това ремарке е откачено ,и не е възможно да се закачи ???Вземи да мисллиш мкалко повече ;)

ivopifeca


dimich87

Ремаркето е откачено на най-ниско положение на влекач за мега. Наличния влекач е висок. Закачането стана след като с мотокар надигнах ремаркето и бутнах лафета под ремаркето. Без повдигане с мотокар беше невъзможно да се закачи. Утре ще ходя на работа за да го местя от рампата, да го откача, че вечерта като дойде влекача на ремаркето да заминава на път. Почнах да го играя маневрист вече във фирмата.
Не е нищо сложно композирането, но трябва мислене.

ivopifeca

Ми ако нямаше мотокар ???Пак ли нямаше да стане :)

Boroman21

Е сега,  ще ползва влекача за да повдигне ремаркето и да навие краката или подложи още трупчета в неговия случай.

driver1

Цитат на: Boroman21 - Събота, 20 Септември, 2014, 23:36:58
Е сега,  ще ползва влекача за да повдигне ремаркето и да навие краката или подложи още трупчета в неговия случай.

   На бавната предавка на манивелата за краката толкова ли не успя да повдигнеш с няколко сантиметра за да подпъхнеш влекача?  Вдигал съм много пъти така напълно натоварени хладилни ремаркета.

dimich87

Краката на въпросното ремарке не помръдват. Влекача няма как да се ползва за повдигане, понеже лафета му е почти до края. Този влекач е за да влачи ремарке за коне. Само че вече не е за дълъг път и замина другия влекач с конете. На другия влекач ми се разказа играта с местене на лафета. За около месец 7 пъти го местя и сега ако се усети шофьора ще е за пореден път.

Boroman21



Eй това е принципа когато нямаш мотокар , кран или друго.

dimich87

Само че на нашия влекач лафета е изместен максимално назад. Остават около 10 см от шасито, но са с много голям налкон назаде и е много вероятно да изплъзне, понеже и паркинга на ремаркето не държи. При откачане на ремаркето не знаех че ще се наложи местене на рампа и за това не го вдигахме. На петите днеска подпрях с две джанти и ми дойдоха на височината. То и самия камион не мога да кажа че става, ама какво да се прави, мъчим се с него.

driver1

Цитат на: dimich87 - Неделя, 21 Септември, 2014, 18:01:45
Само че на нашия влекач лафета е изместен максимално назад. Остават около 10 см от шасито, но са с много голям налкон назаде и е много вероятно да изплъзне, понеже и паркинга на ремаркето не държи. При откачане на ремаркето не знаех че ще се наложи местене на рампа и за това не го вдигахме. На петите днеска подпрях с две джанти и ми дойдоха на височината. То и самия камион не мога да кажа че става, ама какво да се прави, мъчим се с него.

    Колега, прочетох те някъде да казваш май, че шофьорите във фирмата ви не ставали много-много? Ама от всичко споделено дотук оставам с впечатление, че става дума за фирма сякаш извадена от филма "Гробищен свят"?
    А и виждам, че всеки прави това, което не му е работа - ти се чудиш, че шофьорите не разбирали достатъчно от електроинсталациите на композицията, а пък ремаркето няма паркинг-спирачка, което е в твоята сфера, но ти пък маневрираш ремаркета... Да не говорим, че освен паркинг-спирачка, това ремарке вероятно изобщо не спира добре, нали?  Ремаркето било разкачено от нисък влекач на най-ниското му положение (???), но пък после трябвало да се прикачи от нормален влекач, но на него пък лафета му не бил на мястото си, а краката на ремаркето не помръдвали с манивелата! Пълна лудница!

dimich87

Не мога да кажа че камионите ни са върха на техниката. Това със спирачките го установих при разкачането на нормалната композиция. От шофьора не съм чул да е споменавал за проблеми със спирачките. Отделно че камионите не се спират и искат само да пътуват. Този днешния се прибра в четвърък и в петък разхвърля вътрешно групажите. Вчера е товарил и утре рано сутринта тръгва отново. Имаме 10 камиона 2 буса 5 леки коли. Само двама механика сме и разполагаме с един канал. Нямаме много добри условия за работа и обслужване на накладки на ремарке (барабанни) е около 2 дена. Дисковите накладки ги правим около час на ос.

Boroman21

Когато е откачено едно ремарке задължително се обезопасява с клинове и няма мърдане. Те , още наречени кучки се слагат на средния или първия мост .

Красимир Тодоров

Цитат на: dimich87 - Сряда, 17 Септември, 2014, 20:13:25
Има много неща, които научих от шофьорите. Камионите са ни горе-долу добри, но ремаркетата са доста стари. На полуремаркетата петите много трудно се вдигат и смъкват. Един ден при разкачане предложих на шофьора да ги подпре с две трупчета и дойдоха идеално. С възглавниците се спуска ремаркето и се разкача. Понеже трупчетата си ги ползваме в гаража и няма как да му ги дам. От тогава подлага камите легнали. Казал и на другите шофьори за това и трите ремаркета така се разкачат. При закачането гледам единия шофьор заключва лафета, пробва да дръпне леко напреде ремаркето и тогава слиза да закача въздух и да освобождава петите (така и разбра че лафета не е заключил, защото се скъсала вътре пружинката). Другите двама преди да закачат лафета си закачат лулите и кабелите, че било трудно да се врат зад кабината. Обаче ако не закачи този лафет при потегляне ремаркето ще се окаже долу.
Димич, тебе съм те запомнил с една тема, в която колега счупил лафет. Да не е същия лафет като на тоя дето го описваш сега? Излиза, че май проблема не е в шофьорите ви. И това дето го пишеш за краката на ремаркетата, че ги подпирате с трупчета. Никога не го казвай на друго място, че ще ти се смеят. Или ще те изгонят от работа. Като не ви работят краката сменете ги, продават се по магазините.

Колегата дето ще ходи в Ким. Ако не си се прецакал да отидеш - иди в МГ Транспортес. Имат обяви в джобса. Мисля, че ще ти хареса повече отколкото при Ким - и като пари и като работа

kron

Колега не се учудвай все пак това е България,на 1000 ремаркета ще се намери едно да му сменят един или два крика ;D ;D ;D масово се практикува варианта с трупчетата даже и забелязвам колеги без грам притеснение си разнасят трупчетата из Европата ;D ;D ;D

Красимир Тодоров

В България не се практикува постоянно смяна на ремаркета. Там една композиция много рядко се разкачва.
В тоя смисъл краката не се използват толкова много и донякъде разбирам причината да са занемарени.
Няма да коментирам причината краката да се прецакват, тя е във шофьорите. Мога да разбера и шефчето дето не ремонтира едни лапи, които се движат трудно, ако не се ползват толкова.
Но да не се движат изобщо и не се ремонтират?!?! Това не мога да го разбера. Трупчета...
Това ако го види полицая в нормална западна държава, директно ще спре ремаркето от движение.
Тук дори ако не обезопасиш лафета със закопчалка гориш с 3 точки на книжката. Ако не си вдигнал краката докрай е по 60 паунда на всеки оборот. (ЕШК разбира се, но може и да е така)

Ето мойте 3 стъпки за откачване и закачване. Понеже го правя по минимум 2 пъти на ден, претендирам да са правилни :)

Разкачване:
1. Композицията нивелирана. Дърпаш паркинг на ремаркето (червено копче). Пускаш краката. Откачваш лафета.
2. Изтегляш се само 1 м. напред за да имаш място, откачваш въздуха и тока.
3. Пускаш диференциала докрай, измъкваш се и нивелираш.

Закачване:
1. С нивелиран влекач подхождаш до около метър преди да закачиш лафета В идеалния случай може и да е с пуснат диференциал при подхождането, ама не е зор. Вдигаш диференциала до край! Краката се отлепват от земята!
2. Закачваш въздуха и тока. Вдигаш краката. Паркинга не го изключваш още!
3. Щракваш лафета и тестваш напред. Не е нужно да се престараваш с тестването. Нивелираш, освобождаваш паркинга на ремаркето.

Винаги отключвай лафета при нивелирана композиция! Никога не закачвай лафет и не тествай заключването при пуснати крака! Еба%%$ им майката.
Абсолютно винаги преди да започнеш дръпни паркинга на ремаркето! Иначе следващия след теб има да споменава родата ти..
Ако имаш проблем с повдигането, значи нямаш достатъчно въздух. Подай газ до макс 1500 оборота, или просто изчакай.
И на последно място тая операция я правете винаги при пълна концентрация. Не че е нещо сложно, но е важно да не изпуснете ремарке, скъсате кабели и т.нат. Последствията са неприятни.
Аз всеки път си правя самопроверка: Крака, лафет, номер, кабели. Краката са най-важни! Никога не бързай.

Ако си мислите обаче, че не съм късал кабели... жестоко се лъжете :) таман 2 пъти абс кабел
Умора, разсеяност и готово...

Красимир Тодоров