Понеже така и така си спамя сам ....
Да ви отегча до последно.
На хладилния фургон задължително има 2 термометъра : единият мери температурата на въздуха в охлаждащата пита.От него черпи информация електрониката на управляващия блок ако той с обледени се обърква системата .
Вторият термометър се намира отделно от хладилния агрегат . Измерва температурата в хладилното помещение (товарното пространство) и циферблата му е изведен обикновено така че да се вижда на огледалото за обратно виждане.Той е само информативен но не по малко важен , при разминаване на двата винаги има причина за тревога( стоката не е достигнала температурата зададена от термостата , замръзнала е питата , задната врата е отворена и др.).При разкрежаване е нормално да се повиши температурата на охлаждащата пита и термометърът може да го отчете това , не се притеснявайте , това е само там , клапата е затворила (разделила) товарното пространство от охлаждащата пита след приключване на процеса всичко се нормализира. Разкрежаването може да се включи само под определена достигната температура при всеки хладилник тя е различна . Примерно товарите стока на 20C и задавате температура 8C градуса а разкрежаването включва при 10 C то до като термометърът на агрегата не покаже 10C колкото и да включвате DEFROST то процеса няма да започне .
Избягвайте да отваряте вратите на хладилника при работещ агрегат!!!
Избягвайте да отваряте вратите преди да почнете да разтоварвате . много честа правят този номер на разтоварният пункт а после (след 10 мин. ) идват да премерят температурата и разликата е на ваш гръб.....
Не оставяйте хладилника без наблюдение на разтоварният пункт може да разтоварят бе вас и с включен агрегат (на кой му пука ,че ще гръмне компресора).
Пазете термографа той ви е гаранция за температурния режим във времето на превоза на стоката!!!! Ако трябва го преснимайте и сложете свеж печат на разтоварния пункт.
Много често търговците ви използват са склад на стоката поради две причини.
Първата е ,че гледат да използват безплатен хладилник..... ако усетите такова нещо веднага го коментирайте с началниците . Този престой се заплаща!!!
Втората е ,че до като стоката е в хладилника се води прясна и току що пристигнала в фирмата без значение че сте висяли 3 дни отпред.Търговецът през това време е продавал старата, която няма да му купи никой ако вие разтоварите веднага . Това също се заплаща!!!
Особености на експлатацията и обслужването:
За дизеловият двигател нищо специално(масло , вода, горивен филтър, акумулатор) но има едан особеност- не позволявайте да ви свърши нафтата.Поради голямата разлика във нивата на мотора и резервара , помпата на инжектора трудно засмуква нафта. Прилага се един трик-отвива се бушона или най-високата точка на горивната система и после се надува резервара с въздух , налягането качва гориво до помпата. Извършва се от 2-ма човека.
Проверявайте ремъците за да не останете неприятно изненадани в даден момент .Добре е да имате резерва.
Проверявайте захващането на всички втулки и тампони и обтегачи (мотор , ел.мотор перка ит.н.)-от постоянните вибрации имат навика да се отвиват.
Проверявайте захващането на агрегата към коша на хладилника -понякога също се отвиват болтовете.
Проверявайте редовно дали сачмата на фреона е в горно положение когато хладилника работи в студен режим.
Проверявайте охлаждащата пита за засмукани боклуци.
Снабдете се с кабели за палене не се знае кога ще ви потрябват (ХЛАДИЛНИКА СЕ ПАЛИ САМО НА 12V)
Пазете при шофиране агрегата от клоните на дърветата.
Дано съм бил полезен.