• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за диференциал

Започната от pumix, Сряда, 16 Май, 2012, 11:38:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SEMPER

Баце, ич не мой помогне лошио на твоя бръмбар.

Пумикс ти го е казал правилно - играта става точно с различни корони и пиньони.

И наистина са си елемент от главното предаване, само дето седят в ония тумбестите кутии, де всички им викаме диф-ове.

И когато познаваш конкретните модели на дъргелите, ти стига да погледнеш издалеч по средата на моста, че да разбереш дали бяга, или дърпа  ;D  Принципа е -  голяма корона в голяма кутия се слага.

А планети, сателити - вършат работа само у завоя, или колкото да ти буксува колелото у калта.

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Бриги Магнито

Светна ме Лошио баце на бире и обеща да пояде мойте компетенции по въпроса ,та за тва го джвакам,ма изглежда се смислил и ме пропущи. ;) ;)


Бриги Магнито



матадора

Да мъцнем и аз. ;D
Всичко е в предавателното отношение между короната и пиньона,т.е.главното предаване.Объркването иде от общата кутия,в която са поместени главно предаване и диференциал.Народът си е харесал да му вика на всичко това диференциал,и толкоз...Както феродо,както ксерокс...Дали е бърз или бавен един диф,зависи само от това предавателно отношение.Кутиите на диференциалите според мен са универсални,няма големи и малки кутии,защото освен всичко се гонят и параметри като просвет на пътя,универсалност заради по-ниската цена на продукта.Касетата,включваща сателитите и планетите,си е една и съща,полуоските са в зависимост от това дали е с редуктор на колелетата или е без.Така че,искаш ли бърз камион,който да пъпли по баира,поръчваш на производителя на камиона ти бърз диференциал/с по-ниско предавателно отношение между зъбите на короната и пиньона/и обратно...Ако си с бавен диф,за да поддържаш 85км/ч при Волво ФН12,трябва да държиш около 1800 об/мин.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

loshdancho

Това за бавен или бърз диференциал си е шофьорско  наречие.
Технически погледнато се изчислява  какви сили и обороти може да предаде и с какво предавателно отношение е.
Един "бърз" диференциал, в комплект с  краен редуктор става бавен, към това като поставиш и различните видове скорости избора за  варианти става огромен.
Производителите търсят оптималният вариант за  дадената модификация.
Изчислява се въртящият момент при тръгване, той трябва да е достатъчен за да може камиона да поеме при старт с максималният товар по максимален наклон(за пътните условия, в които  предвиден).
Натоварването и оборотите на кардана, по-малки обороти по-голямо натоварване и амортизация(кардан, висящ лагер, корона -пиньон, ), по-големи обороти  означават и по-големи загуби от триене и износване на лагерите. Всяка една въртяща се част има коефициент на триене и загуби, което е свързано с разход на гориво, отделно действа и като маховик (консумира въртящ момент и после отдава натрупаната енергия като инерционен момент. Колкото по голяма и тежка е  толкова повеще енергия ще отива за неиното въртене, но ще е по здрав детайла(възела) и цената по-голяма.
Размера на гумите също е от голямо значение за въртящият момент и скоростта на камиона.
Качвал съм камион от 315/60 на 315 /85 разликата беше към 11% скорост по спомен
И от 295/85 на 315/85 разликата беше към 7,5% скорост.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mandor

Така мисля че е малко по-ясно:
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

Та да запитам вече риторично. :)
Диференциала(планети и сателити ) имат ли отношение към предавателното числа на главното предаване.
И ако нямат , което е верният отговор, към какво имат отношение.
Тоест един диференциал е с повече зъби на сателитите от друг , който е с повече зъби на планетите.
Каква ще е разликата и ефекта ?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

pumix

На твоя въпрос мога само да гадая.Предполагам нещо свързано с различните скорости на колелата в завой. ??? ??? ???
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: loshdancho - Неделя, 20 Май, 2012, 09:32:06
Та да запитам вече риторично. :)
Диференциала(планети и сателити ) имат ли отношение към предавателното числа на главното предаване.
И ако нямат , което е верният отговор, към какво имат отношение.
Тоест един диференциал е с повече зъби на сателитите от друг , който е с повече зъби на планетите.
Каква ще е разликата и ефекта ?

     Нормално не се върти, тогава е без значение. Когато е в завой, тогава ще има разлика.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 20 Май, 2012, 12:20:32
     Нормално не се върти, тогава е без значение. Когато е в завой, тогава ще има разлика.

Правилно! Нещата в съотношението зависят от главното предаване, което е съставено от пиньон и корона. Точно по тази причина не бива да се поставят различни гуми на двигателния мост, за да не започне постоянно въртене на планетните и сателитните зъбни колела. Това би довело до преждевременното им износване.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 20 Май, 2012, 12:20:32
    Нормално не се върти, тогава е без значение. Когато е в завой, тогава ще има разлика.
Мислиш ли?
Аз мисля , че големината и броя зъби на сателитите няма отношение към броя на оборотите  на колелата в завой.
Каквито и зъбни колела да сложиш усреденият брой на сбора на оборотите на полуоските е равен на броя на оборотите на касетата (короната) оборотите на сателитите са без значение  за оборотите на колелата.
Те ако са по-големи са по тежки и здрави(диаметъра  на зъбното колело е от значение за предаваните моменти), но това е свързано с по-голяма касета, по-голямо "прасе" и по-голям  заден мост.
Ако са по малки се въртят по бързо и по бързо се износват, отделно от това  техният радиус е по-малък.
Практикува се монтирането на 4  малки вместо две големи сателитни колела, по този начин ще контактуват черти пъти повече зъби и ще предават момент черти пъти по-голям ако е едно сателитно колело със същият диаметър. Намалява се габарита и се увеличава здравината.
Да не се забравя , че и трябва всичко да е балансирано за това са Х 2.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 20 Май, 2012, 12:20:32
     Нормално не се върти, тогава е без значение. Когато е в завой, тогава ще има разлика.

Помисли обаче в какъв процент от общия пробег е налице абсолютно движение направо. В една част от цялото движение превозното средство се намира в състояние на завиване.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!