• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Тънкости при зареждане с антифриз

Започната от loshdancho, Събота, 26 Май, 2012, 16:22:59

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Ха , който е  имал приключението да извършва операцията на полеви условия знае за какво говоря.
Та има един начин (заводски) за който е мислено -отдолу на горе през радиатора.
Трудността идва от наличието на клапан  в пробката на радиатора и специалният накрайник през който се извършва  пълненото.
Много са викали неволята,  и е време да споделят опита си с другите.(малко ме мързи да пиша та ще оставя това за други "специалисти")
http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CFcQFjAB&url=http%3A%2F%2Ftil.scania.com%2Fgroups%2Fbwd%2Fdocuments%2Fbwm%2Fbwm_0000219_01.pdf&ei=vuDAT5GHAa7P4QSL1oz8CQ&usg=AFQjCNEsC6cYP2_2RPJKHfdd9grLTq8N8g&sig2=-D8SlSheLQHGieKHQZqDsA


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

Заводския начин е с помпа.. Моя начин е с надуване.. слава Богу, устат съм и успявам да надуя системата... на няколко пъти и антифриза влиза, мотора задължително работи, като спре да поема и тръгне топлото, значи е ОК

Красимир Тодоров


loshdancho

#2
Аз  на вдиганата кабина съм свалял  маркуча  от преливното казанче и през самия маркуч с една фуния, после се слага на казанчето и само се допълва.
При V8 колеги сваляха и единия маркуч от компресора за да излиза въздушната възглавница.
Друг вариант са ми споделяли колеги:  с пожарникарска кофпомпа, маркуча се стяга на пробката на радиатора и се помпа здраво.
Ако  направи  накрайник за да натисне клапана, не е нужно да се помпа, а само да се вдигне на нивото на  преливното казанче маркуча през който се налива.
За да се отвори клапана в пробката е нужно едно парче тел  да се се пъхне  и огъне,  така  че  да се стегне заедно с маркуча и да натиска клапана.

Една схема специално за Дедо, щото много ги обича.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

О, при мен с надуване с уста... идеално става

translogistic

Колеги колко литра антифриз събира Scania 164G. Смениха ми казанчето и сега парното дууа  студено...

Dido

Цитат на: translogistic - Петък, 13 Декември, 2013, 19:08:45
Колеги колко литра антифриз събира Scania 164G. Смениха ми казанчето и сега парното дууа  студено...
100
Не е важно какъв камион караш,важното е да е с осем цилиндъра и да е Шведски

American

Аз се напатих от друго, и препоръчвам на всеки който кара по-стар камион да направи така че системата му да НЕ бъде под налягане.
Бацнал съм по една дупчица на пластмасовия разширителен съд на всички камиони.

Какво ми е коствало ?
големия радиатор $800 + $240 труд = $1040
Радиарора в слипера $350 + $240 труд = $590
На дриг от камионите $500 големия радиатор, смених го сам, беше лято и ставаше за работа.

Де не ви казвам даже че на Volvo D12 заради въпросното налягане се стигна до основен ремонт за $12000
Защото издуха антифриз в картера през долните пръстени на цилиндрите.
smoking gun

Mystang

То хубаво ама мисля че водната система трябва да работи под налягане около 1 бар за да е ефективна.

loshdancho

Мисля си, че налягането в охладителната система повишава температурата на кипене и намалява възможността за поява на физичното явление кавитация.

Кавитацияhttp://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F


Кавитиращо витло в експеримент с воден тунел

Кавитацията е природен феномен, свързан с процеса на образуване на кухини във флуиди, когато в резултат на високата им скорост тяхното налягане спадне в съответствие със закона на Бернули. В основата ѝ седи кумулативният ефект. Запълнените с пара кухини изчезват, когато попаднат в области с по-високо налягане, а полученото ударно налягане може да предизвика образуването на вдлъбнатини по повърхността на твърди тела.

Ефектът ѝ се наблюдава при корабните витла (или в частност при машинни части--82.137.66.176 12:08, 31 юли 2013 (UTC), които работят в хетерогенна среда, например работното колело на центробежните помпи). Ефектът от кавитацията при всички случаи е разрушителен. Предизвиква ерозия, разрушаване, изкривяване, скъсване или други повреди по въртящата се част на тялото при продължителна работа.


http://www.kamioni.bg/bg/menu/10/post/200/Povr%D0%B5di-pri-butalata?page=





Кавитация на цилиндровата втулка

Описание: По мократа цилиндрова втулка има силни белези от кавитация в областта на водната риза. Те са се разпространили до такава степен, че вече във вътрешността на цилиндъра се е образувал проходен отвор.
Обяснение: Кавитацията се появява в равнината на накланяне на буталото (по страната, която е била подложена на натиск, или по срещуположната страна) и се причинява от вибрациите на стената на цилиндъра. Много бързите промени в налягането при горене, съчетани с редуващата се смяна на повърхностите, по които буталото трие между ДМТ и ГМТ, и на страничните сили в буталото предизвикват високочестотни вибрации.
Когато охлаждащата течност вече не може да следва вибрациите на стената на цилиндъра, се получава моментно откъсване на водния филм от цилиндровата втулка. Във възникващата при това зона на подналягане се образуват микроскопични мехурчета пара, които при обратната вибрация на стената на цилиндъра се спукват. Водата, изтласкана от мехурчетата при спукването им, се блъска силно в повърхността на цилиндъра. Енергията от ударите избива най-малките частички от повърхността на цилиндъра. С течение на времето така се образуват истински отвори. Особеност на кавитацията е, че тези отвори се разширяват в дълбочина/навътре (фиг. 8 ) и така се образуват дупки в материала

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.