• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

За кого сте на Дакар 2014?!

Започната от Hino, Петък, 03 Януари, 2014, 22:23:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Hino


Ако въобще успея да си публикувам това мнение, моят коментар е следният:

Отзад напред за коментарите. За "неспортсменската" проява на Шибалов?!! Понеже имам известен опит, точно с тази състезателна деиност нека да си кажа мнението. Този индивид там , който е застанал по този начин - МЯСТОТО МУ НЕ Е ТАМ въобще. На никого неможе да се сърди. Той самият е огромен проблем. Това от клипчето НЕ са дюни. Това е път, които той е запречил. Не ми е ясно , каква маневра трябва да направиш, че така да застанеш на път с два ската отстрани  :o ???.
Рали спорта ( защото и Дакар е РАЛИ, макар и малко по-различно), НЕ Е художествена гимнастика, или шахмат примерно. И точно руснаците го демонстрират най-добре. Те са там ЗА ДА ПОБЕДЯТ. Всеки един етап, всеки един ден, всяко едно изпитание. Такива индивиди , като тези, дето са им се изпречили (по най-малоумният начин)....... просто... НЕ ВЪРВЯТ, сори!!! Да споменавам ли как легендата Чагин, с камиона си има 5-6 ( дали не бяха и повече) смъртни случая?!!? Имам предвид причинени ОТ Чагин и компания? В два от тях, май дори и не бяха разбрали какво са направили!!!
А и не са само те, ОСОБЕННО когато си с камион. Особенно!!! Същото е както и на пътя.....и в живота...... пази се от по-големия, защото него не го вълнуваш никак ти. Да припомням ли как другата легенда Петерханзел ( основно мотоциклетна легенда) , миналата година СГАЗИ мотоциклетист, аматьор, пак французин при това. А е легенда абсолютна.......
Това е Дакар, не се ли пазиш сам, не мислиш ли с главата си, нямаш ли нужният ОПИТ.......--> пред компютъра вкъши , на климатик.... Това е.


Относно "спортсменската" проява на евреиското хюмне Де Рой. НИКЪДЕ, повтарям НИ-КЪ-ДЕ няма документирано, как помага 22 минути на Айрат Мардеев. Гонят се постоянно до този момент, Мардеев дори на няколко пасажа, казано на жаргон "влиза на война", скача, лети, вдига на две гуми камиона постоянно......БОРИ СЕ , въобще не се дава на холандеца. За съжаление се "изпука" като последният аматьор на задушница  ::) !!! Толкова малоумно, че неискам и да го коментирам. Голям скандал е имало в КамАЗ Мастер и лично от Чагин за което, но това сега няма значение.
Де Рой спира, ДА. Помага на един от НАВИГАТОРИТЕ на Мардеев да излезе, ДА, факт. При това НЕ Де Рой, а един от неговите навигатори. При спирането намества камиона 3-4 минути и ЗАСЯДА. Повтарям - ЗА-СЯ-ДА!!! Руснаците вадят "ластиците" и закачат на Ивекото. Следващите десетина минути са пълен клинч. ЗАСЕДНАЛОТО Ивеко се окопава, защото неможе да изкара КамАЗ-а. Махат въжетата много бързо и цялото останало време се опитват да ИЗЛЯЗАТ от ситуацията "дъч гаи"-овците. ТОВА Е ИСТИНАТА. Помощ, помощ ама друг път. Всички медии се развикаха : "каква джентълменска постъпка на Де Рой". Да, ама не ( П.Бучаров). ФАКТ, посвтарям ФАКТ е, че КамАЗ-а НЕ Е МРЪДНАЛ и сантиметър. Изкарват го от мястото асистенцията след последната кола, а НЕ някой от участниците. Това е истината за "джентълмените" Де Рой. Както и да е.


Другите - Манчето (холандците с Ван Влийт) хвърлило водите...... "родило ТГЛ-чета" насред пустинята  ;D ;D ;D , после "уж" се объркали с навигацията ( според организаторите нямало такова нещо). Стейси с нормалното ( имам предвид нормална кабина, а не с "предница" :D) Ивеко е горе долу постоянен. ТАТРА - Лопраис младши дава газ момчето, но досега имаха много проблеми със зверски закъсвания и оттам силна загуба на време. Темпо обаче имат. При това много добро, а това е супер важно в едно рали. Другите Татри са много добре също, при това и от двата модела ( подобно на Ивеко и Татра са с два модела и две кабини). Проблем им е закъсването и навигацията, а не темпото.
КамАЗ - оказа се, че всички който са с Либхерите де факто не се представят особенно добре. Никой неможе да си обясни тактика ли е, или просто толкова си може, но звездата на отбора, "наследника на Чагин", "протежето на Чагин" - Николаев, досега е по-скоро посредствен. Всичко ще стане ясно от втората половина на състезанието. Ако е тактика добре, ако не .....     Супер интересен факт е, че т.н. "водоноски" , който са с руските мотори от Ярослав се представят мнооого стабилно. Ама много. Реално те са силните два екипажа на КамАЗ. Включително и с етапни победи. Евала от мен на точно ТЕЗИ момчета. Абе като цяло ще е мноого интересно до края.

Мойте хора - ХИНО. Бащата Сугавара обърна камиона и чакаше някой да го закачи час и половина ( никой не спрял). После спукали две гуми ( от едната страна и двете) и докато ги сменят ( все пак са екипаж само от двама души, а не от трима), ...пак сума ти и време. Затова е 26-ти в генералното. Сина обаче "цепи мрака" и "дави рибата"  ;D. 13-ти  :o!!!! Пак в ГЕНЕРАЛНОТО. Само едно уточнение - засега са към 55 камиона ( ориентировъчно)  в състезанието!!! А в техният си клас, то реално само там трябва да се гледа, са естествено 1-ви и 2-ри!!!

Друго - "нашите" хора. Ами какво да кажа. На мутрите ( без значение бивши или не) мисленето и въобще организацията никога не им е била силната страна. Ама никога. Сега направо са избили рибата. Мисля, мисля и немога да си го обясня..... колко грама мозък трябва да имаш, за да РИСКУВАШ ЦЯЛОТО СЪСТЕЗАНИЯ.....при това не ......Планинско Ливуново, а ДАКАР.....с това да заредиш колата ( че и камиона май) с "някаква нафта", на първото място където ти попадне. Че имат и "мениджърски" екип.  ::) ::) ::) . Просто без коментар. И само с един резервоар ли се тръгва на състезание като Дакар? И гъбите не са ли наясно, че за да спират "разходката" на горивото вътре в резервоара ( защото това им е функцията)  те и АБСОРБИРАТ. Каквото и да е горивото, след каквато и да е промивка, ПАК ще има проблем каквото и да налеят после. Затова трябва да се махнат ВЕДНАГА при констатирането на такъв проблем....успоредно с промивка на цялата система до дюзите чак. А пък и ако е вярно това , че са се разяли и станали на парчета.....немога да си представя каква ще е тази нафта дето са я наляли, че за първи път чувам гъба такава да се .....разяде!!!! Това са супер специални гъби, а самите резервоари струват над 2-3 хиляди евро ( реално са към 5 за джип)........   За състезания си има специално гориво, най-различно, хомологирано и не хомологирано. Да, струва пари, но сега тези спестени пари излизат през..... Абе не ми се говори. То мениджмънт, то чудо. Отделно вътре в колата било 60 градуса. Ами нормално....за тази работа си има едни малки климатици - точно ралиджииски, тежат към 3-4 килограма , много малки, но ефективни. НЕ са забранени. Струват към 2Е, да, не правят от 60 - 15 градуса, но си вършат работата. Друг е въпроса дали от този отбор въобще знаят за съществуването им........ Съвет - да отидат в Италия...примерно на Рали Сардиния и да видят на 30км отсечка какво става в колата и какво е решението......

  И така, интересно е, весело е , аз стискам палци на моите хора от Хино да завършат, защото засега особенно младия се представя страхотно. Влезе ли в десятката на финала ще е просто феномен....

И последно, имаше една статистика, как от последните 20 екипажа, 16 били .... холандци  ;D. Великата тираджииска нация  ;D . Все си мисля ако имаше не 30, ами поне 5 БЪЛГАРСКИ екипажа в камионите .....какво щеше да стане.....ех мечти....  ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

RFF

#16
Колега Hino, да това е рали, но и в този спорт си има неписани правила и човешко отношение!
Аз също съм участвал в състезания, дори и на най-добрият може да му поднесе автомобила и да застане като този участник, никой не е застрахован(вчера "Чалеко" си разби мотора и отпадна, а той беше един от фаворитите)! Ако се засече времето за което Камаза обиколи с риск да се обърне върху бъгито и времето за което другият камион го издърпа може да няма разлика във времената! Относно постъпката на Педерханзел (точно така съм си го кръстил заради тази постъпка) доста от феновете му го оплюха.

Благодаря ти за хубавите и изчерпателни постове!
Лек път и безаварийни километри на всички колеги!

Една красива снимка от вчерашният етап!



Още малко снимки:







Едно видео, как се прави камион за Дакар!
Поздрав за колегата Hino!

0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

RFF

#16
0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

RFF

0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

Максимус

Цитат на: SEMPER - Събота, 04 Януари, 2014, 01:43:19



Между другото, и тази година има (пра)българско ;D участие.

Миналогодишното ни БМВ X3 е претърпяло козметични промени, изрязали са му маската с бъбреците,присадили са нова решетка и нови фарове и  тази година ще е на чертата като FIAT Freemont.

Да им стискаме палци да завършат.


Така е SEMPER (винаги?), BMW  е най-българският автомобил !!! Който се чуди що говоря така, да чете истинската история и ще разбере истината.

-----------

Хино, направо къртиш братле.  8)  Удоволствие е да те чете човек. :)

-----------
На мен Камаз ми е на сърце и ми се ще, те да са победители. Но нека победи най-достойният!

8)

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

RFF

Цитат на: admin - Събота, 22 Февруари, 2014, 08:09:53
Интересни новини...

http://www.webcafe.bg/id_764632717_Razsledvat_BG_pilot_ot_rali_,,Dakar"_za_narkotitsi?

"Съвместна операция на няколко държави е заловила 1400 килограма кокаин на кораб, превозващ състезателните коли на българския отбор, участвали в рали ,,Дакар"

Това е цитат от статията!
Нашият отбор бил много богат бре, цял кораб им вози колите!
За това не им чета простотиите които пишат!
Скоро и телевизия ще спра да гледам май!
0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

RFF

0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО