• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Собствен камион или фирмен?

Започната от Kozzirago, Вторник, 08 Декември, 2015, 14:31:08

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Hino


Единственото което бих добавил засега, че е дълга темата е, че изпуснах един влекач който много малко хора "броят за жив" или за вариант  :D . Това е МАН TGX V8 - 680 коня  ;) . Ако ще е гарга да е рошава :-)). НЕ го пиша случайно това. Ако човек е и собственик и иска да му достава удоволствие влекача ( има не малко такива хора) , това е най-изгодното предложение. Чист парадокс е, че от 2-3 години се продава на смешна цена. Всичко от този мощностен клас е практически на двойна цена. Към момента нивата му са 25-30Е нето. Смешно е чак.
Въпреки че, има причина за това. Ако някой му е интересно мога да споделя подробности. Но това не променя факта, че за такива смешни пари, човек може да кара , наистина най-високото ниво на влекач.....!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

juli76

Като заговорихме за рентабилност и ефективност при камионите интересува ме мнението на запознати  с Рено - Премиум 460 evv. автомат от 2011г. Знам че някой ще го критикуват заради тясната кабина но все пак това е бюджетен камион от който не може да се очакват чудеса.В случая се гони нисък разход и надеждност  при достъпна цена което го прави добра алтернатива според мен.Макар че мотор е само 11 литра все пак е Волво както и трансмисията.

juli76


ivopifeca

Премиума е наистина добър камион,автоматичната му кутия е перфектна.Минусите са ,ако си висок с дълги крака,липса на място-шкафове за багаж,а и понякога не е никак икономичен...

Haydutyn

Цитат на: juli76 - Събота, 19 Декември, 2015, 16:51:10Като заговорихме за рентабилност и ефективност при камионите интересува ме мнението на запознати  с Рено - Премиум 460 evv. автомат от 2011г. Знам че някой ще го критикуват заради тясната кабина но все пак това е бюджетен камион от който не може да се очакват чудеса.В случая се гони нисък разход и надеждност  при достъпна цена което го прави добра алтернатива според мен.Макар че мотор е само 11 литра все пак е Волво както и трансмисията.
Забележи, че ФМ7 е с 7хиляди няколко кубика, ФП9 е с 9хиляди и няколко кубика ФМ/ФН 12 или 13 е с 12777кубика двигател ФМ 16 е с16350 кубика 11 литра се слага само на рено

Hino


10.8 се слага основно на Волво FE !!! Мотора е 100% Волво. А на Рено Премиум се слага, също както и 12-ките и 13-ките на Волво, се слагат на Рено Магнум. С малката разлика, че са с преработена електроника за да "пасне" на Магнума, както и с други доставчици на някой елементи. Апропо, същото важи и за настройката на кутията - I shift.

FM12 е с 12,1 стария Д12. FM13 е с новия 12,8.

FM16 с големия шестак ( който е 16,1, не 16,35)  просто няма такъв!

А за Премиума ..... откровен минус е, че разполага с може би най гадната кабина в света. Малка, тясна, огромен тунел посредата (то не че ФМ-а или ФЕ-то са по-различни де) , малко място, въобще.... чудо. На обратната страна обаче са други неща. Икономичен до нива да поставя рекорди. При пълно тегло разликата не е толкова голяма ( то и зависи с какво се сравнява де), но при средно или ниско е перфектен. Отлична динамика, пътно поведение отлично, дори леко спортно бих казал, ясно изразено стегнато управление...! Въобще що се отнася до тези му качества е перфектен камион. Цената също е традиционно ниска. Само да не беше тази отвратителна кабина.....!


Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Haydutyn

  16350 кубика e 730к.с. на Скания, а на FН16 е 16125-моя грешка. Твоя грешка няма FM16. 10837 кубика не го слагат на Волво защото не е достатъчно добър за тях.

juli76

Понеже се засегна и марката DAF по горе в темата не особено ласкателно но без ясна конкретика интересува ме всякаква полезна информация за DAF XF105 ,460 EVV. автомат,средна височина на кабината производство 2011 г. Смятам че модела не отстъпва по нищо на останалите големи в бранша не визирам само кабината и приятна возия а и мотора 12,8 "paccar". За който обаче съм чувал противоречиви мнения най вече свързани с големия разход на масло в определени серии на производство както и мудността в изкачванията въпреки сравнително големия работен обем и турбината с променлива геометрия.

Hino

 Haydutyn, или аз нещо не съм разбрал ( напълно възможно, понеже ти си си написал мнението не особено разбираемо) , или ти си се объркал.
Кое е моя грешка, би ли споделил? Това, че ФМ16 няма ли? Защото ФМ 16 просто няма.

Друго - цитирам те: "10837 кубика не го слагат на Волво защото не е достатъчно добър за тях." , абсолютно НЕ вярно.

Слагат го масово дълги години в Америка и Африка ( предимно на ФМ-а и други модели за местните пазари). В Европа до 2009г. не (въпреки, че съм виждал боклукджийки ФЕ с Д11 !!!), защото разчитат на двете "крайности" 9 и 12/13 литровите, но СЛЕд 2009г., си е щатен мотор ( в FM/X ) --> http://www.volvotrucks.com/trucks/global/en-gb/newsmedia/pressreleases/pages/press_article.aspx?pubId=6321

През релийз за ФМ след 2005г. --->  "Volvo Truck Corporation had announced for FM a new version of an engine the D11B available in two power outputs 390 hp (290 kW) and 430 hp (320 kW) as well as new safety features such as Driver Alert Support monitor, Electronic Stability Program (ESP), Lane Changing Support, Cornering lights and Rain detection windscreen wipers. The naming of the series had also changed: engine size in litres is no longer used in the FM name. "

  И въобще не е лош мотор, доказал се е нееднократно. Незнам откъде идва това мнение, че не бил добър. Защо да не е добър, защото го слагат на Рено ( което си е собственост на Волво от 2001г.) ? А Рено не е престижна марка ли? Това ми напомня приказката, че .... "когато Ивеко счупи турбина, всеки сочи с пръст и казва : ах какъв боклук. Когато Волво или Скания счупи турбина : еми случват се такива неща" .....!

Юли, аз нееднократно съм казвал, когато пиша за даф, че това е мое мнение и никого неискам да обвързвам с него. В смисъл, чистосърдечно си признавам, че тази еврейска марка НЕ Я ПОНАСЯМ и коментара ми е абсолютно целенасочено негативен поради тази причина. То не, че ако трябва да сме обективни дафа е много стока, но си признавам, че съм пристрастен.
А иначе.....американски мотор Паккар,  абсолютна масларка и супер импотентен (но все пак не колкото Актрос). ФАКТ НЕУСПОРИМ!!! Плюсове - лесен и прост за поддръжка. Относително икономичен, факт. Кабина..... добра като цяло.
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Monster

 ФМ16 няма, има ФХ16.
Рено Магнум и Волво ФМ/ФН 12 или 13 е с 12777кубика двигател има 3 варианта: Евро4 / без променлива геометрия, без Аддблу, с ЕГР/Евро 5 с променлива геометрия, с Аддблу, с ЕГР. В Русия мосово им изолират Аддблу-то, а ЕГР по-избор на около 1млн.км. След няколко милиона като дойде време за основен ремонт се преправя/сменя главата, електрониката и т.н.-блокът е еднакъв/ на Евро 3 става без Аддблу, без ЕГР/. Кара по документи Евро 5 в чужбина. Подозирам, че с в схема с официялния вносител на Волво за Украйна-там предлагат услугата повишаване на екологичния клас.
  Поляците внасят от Великобритания Рено Магнум и Волво ФМ/ФН 12 или 13, тапицерията на химическо чистене, обръщат дирекцията и препродават в Украйна.

Hino


Съжалявам, че пак ще пиша, вече като някой кисел учител а.к.а. - "стрелочник" съм сигурно  :D, но и в последното мнение има грешка. Грешки при това!

Съжалявам, но ... 1-во - цифрата 12 и 13 при Волво ( FH/FM) е свързана с обема на мотора. FH/FM 12 е --> 12,1 D12. FH/FM13 е --> 12,8 D13. Тоест на новия като цяло модел FH/FM се слагат и D12 и D13, а НЕ само D13 (12,8) !!!

   При Магнум е абсолютно същото ( без цифри) - тоест слагат и двата - 12,1 и 12,8. Тоест НЕ Е само 12,8 при Рено/Волво...!
  Апропо извън въпроса тук - при Рено DCI е абревиатурата за техните мотори ( комън рейл) ИЛИ специално при Магнума ДО 2006г., за Мак моторите. След 2006 и при абревиатура DXI (помпа дюза) са Волво мотори ИЗЦЯЛО. При Магнума както казах е D12 - 12,1 и D13 -12,8 ( при Премиум - D11 - 10,8 ).

2-ро - Незнам аз ли неразбрах правилно за тези цитирани 3 варианта на Д13, но Д13 си има и във вариант Евро 3 ( Д13А) ;) . А това за схеите, ясно ....сефте  :).
Апропо пак извън "редакцията", за FH, само за FH, а не за FM, версията 500 коня е турбокомпаунд!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Haydutyn

  Hino на най-големия серийно произвеждан двигател/има и по-големи вариянти но само по поръчка/ , няма как да има средна кабина 16125 кубика.
  Относно 10837 кубика, правен на основата на ФМ 9. Помпата за високо налягане и на двата има по кратък живот от 12777 кубика, кокто и от предишното поколение 12130 кубика с различните версии Евро 1, 2 и 3.
  10837 кубика с Аддблу прави големи мизерий-трябва ти емулатор.
  12777 кубика при положение,че е посещавал всички сервизни кампаний, "малък сервиз", "голям сервис" /трите понятия за бългярските собственици на транспортни фирми са напълно непознати/на 600-650хиляди реялни минава на Тюв от първия път/за това в Западна Европа ги продоват след 700-750 хиляди/! Това постижение за 10837 кубика е трудно постижимо.
   Не е достатъчно надежден за да не излезе, че съм нещо тенденциозен срещу Рено- колегите, работили на Рига-Термез или Минск-Термез да разкажат колко Премиума с 10837 кубика закъсъха в Казакстан и Узбекистан, Колко издържат на жега и на студ? Защо в клипа няма нито един Премиум?https://www.youtube.com/watch?v=CkFfnZ2eLyY
   Отговор: След като му изчистиха недостатъците на 10837, тогава започнаха да го слагат в Волво.

Hino

 Haydutyn, раздвам се че си признаваш грешката, която явно е по скоро правописна. АЗ ГРЕШКА НЯМАМ , както ти писа също!!! Защото хубаво виж какво написа малко по-горе и го разтълкувай. Мисля не само аз го разбрах по този начин --> : "ФМ/ФН 12 или 13 е с 12777кубика двигател ФМ 16 е с16350 кубика" . И пак казвам - нито има FH12 с D13, нито fM с 16 литров. Btw, имаш и още една грешка в последния ти пост, но да не издребняваме  ;) .
Както и да е, разбрахме се.

Това дали един камион минава "тюв" от 1-вия път, зависи от толкова много неща, че...... няма смисъл да се коментира. Толкова е относително, че.......

Също, това на колко километра продават собствениците един камион, пък точно забрави да е обвързано до такава степен с километрите му. Всяка една уважаваща себе си фирма, си прави сметката и цяла стратегия -кое-как-защо, според собствените си нужди и на базата на изключително много разностранни параметри. И от това колко са компетентни там, каква е фирмата и това каква е цялостната ситуация в бранша и т.н., и т.н. И прибавяме към това КОНКРЕТНИЯТ лизинг/финансиране и уравнението "излиза". Варианти има от .... 1 година наем, до 7 години чист лизинг. От-до според зависи.

Километрите и/или тази граница от 600хил. е второстепенно понятие. Но ДА, много от НЕМСКИТЕ фирми например, аритметиката им е такава, че са си избрали 4 годишен лизинг. Често в края му, влекача е на около 600хил.км. Това незначи, че това е някаква "база за сравнение", кой мотор е добър и, че го продават заради това. Продават го поради 100 други причини ( най-често финансови) и параметри, залегнали в стратегията и "сметките" на фирмата.
Един добре и ПРАВИЛНО поддържан влекач, особено каран от грамотен шофьор и особено в Германия.... на 600хил.км винаги ще мине ТЮВ!!!

Незнам защо имаш такова мнение за Д11 и/или Премиум? Ако си карал или наблюдавал такива, които сте ги "запукали" по РФ и не са издържали.....може, не споря. В ЕС е друго.
Допреди няколко години се занимавах и с продажба на камиони. НЕ по малко от 200 най най различни съм купил и продал ( в 90% от случайте живеейки в чужбина) . Аз такива впечатления от Премиума нямам, но ... както и да е. Дълга тема.

P.S. - Какво точно трябваше да видя в този клип? Това, че немският селянин - доказан мошенник, многократно осъждан за финансови измами и лежал в затвора ( сина му пълен еквивалент на баща си) , е взел поредната линия и си я обслужва ли? Това, че 95% от камионите в този двуминутен клип са Мерцедес и Волво ( собственост на Бец) какво точно трябва да значи? Това, че в този клип има точно един МАН и една Скания ( частници), и нито едно Рено какво трябва да значи? Че са лоши камиони ли ?  ;D :D . Поправи ме ако греша, но Бец имаха не малко Магнуми ( имаха и Премиуми също не малко). Специално Магнумите ( ДА, с ДХИ 13, тоест Д13 Волво) ги караха точно по РФ и знайни и незнайни пътища, нали?. Сега да не излезе, че съм големия фен на Рено, но все пак .....  ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

ivopifeca

Цитат на: juli76 - Понеделник, 21 Декември, 2015, 14:47:25
Понеже се засегна и марката DAF по горе в темата не особено ласкателно но без ясна конкретика интересува ме всякаква полезна информация за DAF XF105 ,460 EVV. автомат,средна височина на кабината производство 2011 г. Смятам че модела не отстъпва по нищо на останалите големи в бранша не визирам само кабината и приятна возия а и мотора 12,8 "paccar". За който обаче съм чувал противоречиви мнения най вече свързани с големия разход на масло в определени серии на производство както и мудността в изкачванията въпреки сравнително големия работен обем и турбината с променлива геометрия.
Daf също е удачен избор,като изключиме 410-ката...уникален камион...Ман го забрави-капризен,изискващ компетентна поддръжка,и създаващ чести главоболия,от некомпетентни "майстори",а и самият той си е...не е Мерцедес ;)

Monster

   Правописна грешка ли? Ако спедицията ти обърка обозначението на контейнера с една буква или цифра спрямо написаното в товарителницата наколкодневни проблеми са ти гарантиране+висине по митницата+разправий на митницата.
   За бившия СССР там 90% от  Премиум второ поколение с Д11 са най-простия вариант Евро 3, който в ЕС е направо екзотика за разлика от Евро4 и5. Проблемите са с ЕГР и АддБлу основно и съответно кодове и грешки.
   Дафината с Паккар много филтри, бе защо толкова сложно? Иначе ценрофугата за пречистване на маслото един голям+-разхода за масла също е важен. Като цяло корава машина.
   За мен най-удачния избор е Магнум с Д13, то си е ФН 12 или 13, но частите са по-евтини, понякога и в пъти от Волво. Но шведите са измислили алтернатива Volvo Exchange Program. Другото важно на 600-650хиляди реални минава на Тюв от първия път и то с оригиналните части в повечето случай! Докото страдалис с курсор 10 на тия километри вече има един основен ремонт зад гърба си или скоро предстои, особенно, ако е с хидравлика.
   Сканията или да е 9000кубика или 15607 с 8 цилиндъра. 6 цилиндъра малко ги развалиха по-добре да е произведена в Швеция. Другото смотано нещо е като изгори едно реле, то е свързано с другите релета.
   Ман и Мерцедес много електроника, която поднася изненади и таблото точно го изчистиш от грешки и радостта ти трае кратко.

Monster