• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

MAN TGX - масло в антифриза

Започната от nevega, Събота, 05 Март, 2016, 23:07:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kron

Щом сте му правили ремонт възможно е тези отлагания да са от ремонта все пак ризите се мажат с масло или смазка при поставяне,ако е спукан охладителя на мотора има масло в казанчето черно масло и се увеличава като бръкнеш с пръста цапа започва по малко и се увеличава,ако е спукан охладителя на интардера има чисто масло в системата кафяво по всяка вероятност и се увеличава а в кутията  маслото намалява,има и един друг вариант да е нещо от самия антифриз знам ли.За губенето на антифриз сигурен ли си че добре ти е изолиран АГРа,за плочата изкарай гуфрираното пластмасово съединение през което се налива масло от долу от към картера прави лека чупка виж дали там е чисто или има бяло от изпарението само там прави конденз поне при нас беше така.Ако има конденз сваляш картера и то си личи къде е текло ако е капака както написах на 1ви цилиндър през зъбчатката на компресора тече и да не го надуваш се появява теч като го оставиш.Нямам спомен ако е капака колко горе долу се губи на ден но го изпарява и само при свален картер си на 100% сигурен че е от там.Имах случай от съединението на интардера да губи по 2 литра на 5-6 000км видим теч нямаше само като загрее капеше.

kron


ivanz

Егр-а  е затапен ,двата входа на газове към охладителя му са затапени с тапи рязани на лазер и изхода му е затапен който е бил към пълнителния колектор,даже днес се съмнявах да не там да се е напълнила откъм газовете пространството и затова да е изчезнал антифриз след ремонта ,но уви днес махнах тапите и определено там където са минавали газове е напълно сухо и няма следи от антифриз даже днес го карах без едната тапа .Значи варианта за охладителя на интардера отпада понеже там си е на ниво.Ами днес за 60-70 км падна с литър и половина някъде .Последните курсове много вода загуби говорим за над 100 литра доляти ,не вярвам толкова много вода да влезе в картера и да я изпари ,но ще проверим това което казваш за тръбата за доливане ,аз знаех че прави бяло от там където се налива отгоре и прави завоя.

ivanz


kron

100литра загуба за няколко за 10 дена примерно са много,толкова много антифриз може да се губи само през ауспуха ама камиона би трябвало да пуши особено сутрин като тръгнеш,дори и от капака да има теч щеше да вдигне малко нивото на маслото ама може и да не го вдигне знам ли системата ти събира 60литра антифриз ти си налял два пъти по толкова.

Nachinaesht

Имал съм  подобен случай със загуба на антифриз. Оказа се агренажня капак. Първоначално губеше по-малко. Но в един момент започна да губи по 20-25л. на ден. Най лесно е да провериш, като надуеш охладителната система за около 1 час с една атмосфера. После проверяваш нивото на маслото на щеката и ако се е повишило е от там. Аз надух системата, като разпробих една капачка от казанчето за антифриза и в дупката монтирах винтил за гума. После изпуснах въздуха от компресора, докато налягането падна на 1 атмосфера. След това просто закачаш накрайника за помпене на гумите на винтила, който е на капачката и чакаш.

ivanz

Да разбирам ли ,че когато ти е губило по 25 литра на ден не е пресякъл маслото,и не е вдигал нивото?

kron

Колега днешните масла не се пресичат,другия вариант е като го оставиш вечерта на сутринта развиваш леко пропката на картера и ако пусне първо вода антифриз значи там е проблема,но ще вдигне нивото и по принцип като върви камиона го изпарява.

SEMPER

Цитат на: ivanz - Сряда, 18 Януари, 2017, 08:39:24
Да разбирам ли ,че когато ти е губило по 25 литра на ден не е пресякъл маслото,и не е вдигал нивото?

И аз не разбрах какво точно има предвид "капака на ангренажа"
Семеринга ли, гарнитура ли, и коя точно.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

ivanz

Да за плочата на ангренажа става въпрос не съм доуточнил,въпроса ми беше към колегата Nachinaesht за неговия случей.

Nachinaesht

Маслото не се пресича. Попадналия в картера антифриз се изпарява и просто го няма. Сменява се плочата/капака, само със смяна на гарнитурата няма да е сполучлив ремонта. Ако не е много изкривен, може да се шлайфа и да се мине по-тънко. 

ivanz

Ще гледам каква ще я правя ,малко да се вдигне снега.

Благодаря на всички откликнали

kron

Ако не е каран много да има теч става и без нов капак а само с нова гарнитура,правил съм го и до сега няма ядове в сервиз направо ти казват нов капак а той не е евтин,гарнитурата е метална за всеки случай я намазахме с един уплътнител на локтайд и всичко приключи.

rad73

Само едно малко уточнение: в МАН Сервиза турбината е 1450 лв. без ДДС със смяната, а сервизният час е 48 лв. без ДДС - за сверка на часовника ;)

kron

Малко са им нагоре цените в МАн затова там се ходи само когато не можеш да чакаш или да намериш съответната част единственото хубаво ако ти правят някакъв ремонт че дават гаранция 1 година на частите имах случай с датчик който смениха за тяхна сметка след 6 месеца когато даде дефект там ходят предимно големи фирми с много камиони не е за сиромаси.Турбината която предлагат в повечето случай е рециклирана затова ти прибират и старата,а в същия момент от Скуба турбина не рециклирана за 1100лв мисля че беше с ДДС.

kron