• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Най-добрият Sprinter ?

Започната от Trucker_Boy, Понеделник, 17 Юни, 2013, 03:56:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy

Интересувам се от Sprinterite , кой е най-сполучливият модел от към поддръжка и разход на гориво ?
Обикновен двигател или CDI ?

Благодаря на всички предварително. :)
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

ИванТ

Предполагам, че става въпрос за първото купе на Mercedes Sprinter, тъй като само при тях има вграждане и на двата типа двигатели.

Mercedes Sprinter 210D, двигател: "OM602.980", 2874 кубически сантиметра:
- маслен филтър: Filtron  – 11.36 лева ("OM610")
- въздушен филтър: Filtron  – 17.71 лева ("AP157")
- горивен филтър: Filtron – 7.98 лева ("PP841")
- гарнитура на цилиндрова глава: Victor Reinz – 76.72 лева ("61-29245-30")
- гарнитура за капака на кланите: Victor Reinz – 20.28 лева ("71-26573-10")
- термостат: Wahler – 28.06 лева ("4176.85D")
- водна помпа: Dolz – 87.15 лева ("M176")
- подгревна свещ: Beru – 33.33 лева ("GN961")

Mercedes Sprinter 211CDI, двигател: "OM611.981", 2148 кубически сантиметра:
- маслен филтър: Filtron – 13.19 лева ("OE640/5")
- въздушен филтър: Filtron  – 17.71 лева ("AP157")
- горивен филтър: Filtron – 38.94 лева ("PP841/3")
- гарнитура на цилиндровата глава: Victor Reinz – 108.16 лева ("61-34300-00")
- гарнитура за капака на клапаните: Victor Reinz – 41.48 лева ("15-36393-01")
- термостат: Wahler – 88.46 лева ("410171.87D")
- водна помпа: Dolz – 123.11 лева ("M221")
- подгревна свещ: Beru – 27.29 лева ("GN003")

Вероятно това ще бъдат компонентите, които ще подлежат на най-честа подмяна. Самият аз съм почитател на този автомобил, но това е мое мнение.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

ИванТ

Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

MagnuM

Забрави да кажеш и ресьорите  :D Слабо място им е. :)
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

Trucker_Boy

Цитат на: MagnuM - Понеделник, 17 Юни, 2013, 16:53:51
Забрави да кажеш и ресьорите  :D Слабо място им е. :)

А предницата ?
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

MagnuM

предницата и тя е слаба, просто по пътищата на България няма как да е здрава и издържлива. Отпред е с един ресьор (напречен)  който също е доста слаб. Като цяла Спринтера страда много от ресьори, независимо предни или задни (с това впечатление съм останал), а ако и се претоварва, се чупят като вафли.  :)
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

Trucker_Boy

Цитат на: MagnuM - Понеделник, 17 Юни, 2013, 23:01:43
предницата и тя е слаба, просто по пътищата на България няма как да е здрава и издържлива. Отпред е с един ресьор (напречен)  който също е доста слаб. Като цяла Спринтера страда много от ресьори, независимо предни или задни (с това впечатление съм останал), а ако и се претоварва, се чупят като вафли.  :)

Това важи за всички бази ?
Интересувам се от всякакви модели Спринтери,предимно тези след 99 дето скоростите са им на таблото.
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

ИванТ

Това важи за цялото моделно семейство от 1995 година до 2006 година. Отпред е с един напречен ресор (в модели на Iveco се използва също подобно решение) и е еднакъв за всички бази:

- листов ресор: оригинален вариант – 794.56 лева ("A9043200401")
- листов ресор: Begel – 368.05 лева ("BG32264")

На задната ос ресорите се изменят и зависят от максимално допустимото тегло, като са единични ("A9033201906"), двойни ("A9033201806") и тройни ("A9033202006").
MagnuM, не съм споменал, защото авторът се допитва по-скоро за разлики между двигателите, но е добре да се спомене и окачването. А в предишното мнение съм допуснал и лека неточност в последното изречение. Всъщност в моделите с максимално допустимо тегло до 3.5 тона, моят фаворит е по-скоро друг производител. Задното предаване за по-лек микробус, без товар и през зимните месеци се явява като сериозна пречка.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

juli76

Имам опит с тези машини притежавам подобни.Листовете на предния ресьор са 2 за моделите с 3,5т. и 4,6т общо тегло.По малките с общо тегло до 2,8т. са с 1.Чупят ги основно от претоварване и лоши пътища като допълнение и износени амортисьори и тампони.Задни листове подчти няма проблем слабото звено на спринтера е предницата.Шарнири и накрайници са консуматив при повечко километри и посочените по горе причини.Демферния маховик също може да претрака но не е фатално карат доста.Цените на частите са поносими.Висящите лагери също страдат от претоварването,турските "бегел" вършат работа срещу 80лв. карат много, оригинален е 200+лв.Преден лист на ресьора турски от 80 до 120лв.по нищо не отстъпва на немския с изключение на цената.Шарнири "лемфьордер" 38-46лв.Накрайници-вътрешни варират от 15-30лв. според производителя.Външните и те са там някъде.  Като цяло са здрави и добре конструирани машини но не искат хамалско претоварване и каране като лека кола.Двигателите и турбините карат много с добра поддръжка и нормално шофиране.Електрониката подчти не създава проблеми.Като цяло тез машини са сполучливи и не се плашат от каране а от лоша поддръжка и калпави майстори.За моделите  с CDI мотор за предпочитане е 2,7 литровия по малкия 2,2 мотор е по проблемен.Основно при тях е качеството на горивото страдат предимно от дюзи,другото е като при стария спринтер.
Към автора на темата.VW LT в годините на производство на Mercedes Sprinter също са една много добра алтернатива.По същество това си е спринтер с мотор на AUDI  говоря за 2,5tdi моделите.Много здрав и непретенциозен мотор нищо че е на ремък а не с верига като при мерцедес. ;)

juli76