• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Дайте мнение коя машина е по-добра

Започната от kron, Събота, 26 Май, 2012, 21:57:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

Цитат на: profi - Понеделник, 19 Август, 2013, 13:44:00
Според мен М А Н. Мерцедеса е все едно си хванал крава за рогата.
Kолега не мога да се съглася!Сега карах МАН голямата кабина и не съм очарован много откъм удобство,докато шофирам,висок съм и десния крак трябва да го държа прибран към волана,защото коляното ми се забиваше в касетофона-знаете къде се намира!При Мерцедеса съм нямал този проблем-по удобен е за шофиране!Иначе кабината на Ман-а е по голяма,като цяло,и има по хубави кревати ;)

ivopifeca


Boroman21

Вече 3 седмици карам ТГХ  и мога да кажа че определено не е машина мислена за шофьора спрямо Актрос 3.  Кусури мога да намеря много но нека посоча най фрапантните .
- на ТГХ:
- волана не може да се настрой прецизно спрямо позицията на водача
- същото може да се каже и за седалката заради недостатъчният и ход напред или назад
- дисплея на борд компютъра е меко казано постен  , можеше поне да показва скоростта с цифри
- позицията на таблото с бутоните за управление е меко казано идиотска (дори на ДАФ е по-добра)
- таблото дето е по средата на кабината с копчето за управление на автоматика и паркинг спирачката също е мнооого тъпа инженерна мисъл
- стърчащия хладилник изпод леглото много пречи , писна ми да си бия  петите от него
- а също и липсата но достатъчно място за склад вътре в кабината или кажете вие къде си държите чинията +  чашата + джезвето и т.н.
- подът не е равен , а според мен има място да се изправи за ХХЛ кабината говоря
- климатика е смешен , добре че вече няма жеги
- няма aux при базовото радио
- автоматика не е много умен и много подскача
- като начало добър ретардер , но незнайно защо имащ навика сам да сваля степени което е опасно според мене
+ на ТГХ
+ добър обзор на ситуацията около автомобила заради витрината отпред
+ отлична печка
+ голямо "кралско" легло
+ постоянно активните запалки без да е на контакт

Като цяло съм разочарован от МАН , от към комфорт и удобство за шофьора . Пространството вътре в кабината може и да е голямо или дори най-голямото сравнено с това на конкурентите , но определено не е добре използвано. В сравнение с Мерцедес има още какво  да се желае  и то доста.

Boroman21


loshdancho

Цитат на: Boroman21 - Неделя, 08 Септември, 2013, 17:55:52
Вече 3 седмици карам ТГХ  и мога да кажа че определено не е машина мислена за шофьора спрямо Актрос 3.  Кусури мога да намеря много но нека посоча най фрапантните .
- на ТГХ:
- волана не може да се настрой прецизно спрямо позицията на водача
- същото може да се каже и за седалката заради недостатъчният и ход напред или назад
- дисплея на борд компютъра е меко казано постен  , можеше поне да показва скоростта с цифри
- позицията на таблото с бутоните за управление е меко казано идиотска (дори на ДАФ е по-добра)
- таблото дето е по средата на кабината с копчето за управление на автоматика и паркинг спирачката също е мнооого тъпа инженерна мисъл
- стърчащия хладилник изпод леглото много пречи , писна ми да си бия  петите от него
- а също и липсата но достатъчно място за склад вътре в кабината или кажете вие къде си държите чинията +  чашата + джезвето и т.н.
- подът не е равен , а според мен има място да се изправи за ХХЛ кабината говоря
- климатика е смешен , добре че вече няма жеги
- няма aux при базовото радио
- автоматика не е много умен и много подскача
- като начало добър ретардер , но незнайно защо имащ навика сам да сваля степени което е опасно според мене
+ на ТГХ
+ добър обзор на ситуацията около автомобила заради витрината отпред
+ отлична печка
+ голямо "кралско" легло
+ постоянно активните запалки без да е на контакт

Като цяло съм разочарован от МАН , от към комфорт и удобство за шофьора . Пространството вътре в кабината може и да е голямо или дори най-голямото сравнено с това на конкурентите , но определено не е добре използвано. В сравнение с Мерцедес има още какво  да се желае  и то доста.

Мали мали...
Явно не му разбираш.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Boroman21

Няма нужда да го разбирам защото не ми харесва , а като гледам няма и да ми хареса. А за това са виновни само инджинерите дето са го мислили.

MagnuM

Цитат на: Boroman21 - Неделя, 08 Септември, 2013, 17:55:52
........
- таблото дето е по средата на кабината с копчето за управление на автоматика и паркинг спирачката също е мнооого тъпа инженерна мисъл
......
- климатика е смешен , добре че вече няма жеги
......
- автоматика не е много умен и много подскача
......


Лично на мен ми харесва мястото където е ръчната, по- добре там, отколкото да стой като к*р по средата на таблото :)
......

Интересно, за първи път чувам някой да се оплаква от климатика на MAN било то TGX или TGA.
.......

TGA 2005 година на 900 000 няма подскачане, а TGX 2008  (и нагоре) подскача  ??? ??? , се пак се смята, че след като е по нов модел на MAN, болешките от стария модел (TGA), смятам, че трябва да са били премахнати... :)

Изказвам лично мнение, не защитавам никого! :) 
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: MagnuM - Вторник, 10 Септември, 2013, 20:49:44
...
Интересно, за първи път чувам някой да се оплаква от климатика на MAN било то TGX или TGA.
...

     При нас са само нови MAN, почти всички - TGX. При повечето, не работи правилно за разпределение на въздушния поток. И както и да завъртиш, в краката ти духа студено (на климатик). На мен поне ми е горещо в по-топлите дни и почти винаги е на 16 градуса.
     С няколко думи и аз се оплаквам!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

MagnuM

За първи път го чувам този проблем, може би защото се интересувам повече от TGA отколкото от TGX...
Извинявам се!
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

Boroman21

Точно и разпределението на въздушните струй не е като хората , се ми е студено на краката.Иначе за климатика е така , няма колега дето да е доволен от климатика или стационарния охладителна ТГХ.

ПП. Прясна случка от снощи , спя си в кабината на Проктър и Гембъл в Крайлсхайм и изведнъж цялата кабина се разтресе . Скачайки от леглото да видя какво става  познайте на какво стъпих , ами на лоста на паркинга добре че не седнах на него ;D

kron

Колега склонен съм да не се съглася с теб за тези недостатъци на Ман.Като основен недостатък на ман е голямото предно стъкло при голямата кабина ХХЛ,при големи външни температури климатика наистина е малко не ефективен но никога не е бил до такава степен не ефективен че да ми е жега при работещ климатик.Има и други причини да не е ефективен климатика 1 смени си филтъра отпред,после 2 а дали не е отървал малко фрион.Волана какво значи прецизно да се настрой,е не е като волана на Скания но имам пълно наблюдение към всички уреди на таблото лесно се работи с копчетата на волана без да си отклоняваш вниманието.Седалката малко смешно прозвуча недостатъчен ход напред ;D,а за ход назад наистина има малък проблем,ход има но облегалката опира в леглото за което пак има решение вдигаш леглото и ето ти място.Но ще дам пример с мен аз съм човек 2 метра че и малко отгоре и мястото си ми е добре и то без да вдигам леглото.За дисплея не знам какво разбираш под постен,на едно показва моментен разход  отгоре разход на 100,друг варианта показва ти времето което си карал и времето за двете седмици и ако си направил пауза примерно 15мин,винаги ти показва зададената от темпомата скорост е не ти показва с колко караш с цифри но това не е Рено ::).Хладилника стърчи не повече от 15 см което не смятам че е кой знае какъв проблем но по важното е че е голям а за всеки колега пътуващ на дълги разстояния това е важен фактор.За автомата много може да се говори Лошия колега повдигна цяла тема по този въпрос добре е да се прочете,но при теб щом е налице подскачане значи не е първа младост и може да иска да посети сервиз.Интардера да много е добър както при всички автомобили използващи ск.кутии ЗФ,малък недостатък когато си на пуснал интардера държи много високи обороти на мотора постоянно сваля предавки но това е с цел по добро охлаждане.Печката тука уцели Даф и Ман това са камионите с най добри печки безспорен факт.Леглото наистина голямо широко но с лек кусур тънък матрак пробвай да сложиш по дебел матрак ефекта е огромен.За парно в сравнение с Тга,Тгх е в пъти по добре,за разлика от Тгато с Тгхикса зимата краката са ми врели от жега но може би при мен все още всичко работи знам ли.А място за склад защо ли ми се струва че пак малко си се поизложил,имаш 3 шкафа от горе под тях има 2 ниши които не са нужни според мен трябва да ги вкарат към шкафовете,после имаш 2 чекмеджета  на таблото които хич не са малки едното ползвай за документи другото си сложи джезвето и кафето ;D,после под леглото зад хладилника има преграда която събира доста цигания,от там големите външни долапи единия за инструменти и оборудване другия остава.Като недостатък както е писал колегата Ивопифеца малко е тясно шофьорското място има на къде да се разшири.Копчето за автомата и паркинг спирачката не са ми в тежест че да им скачам отгоре но виждам че не при всеки е така, е можело е да ги сложат на таблото ама така са решили инженерите ;D.Доста от колегите карали Ман споделят мнение че от към удобства камиона е добър,е от към вървене изостава пред Волво,но пък здрав камион даващ добър разход на гориво и прочие.

Boroman21

На 260 хиляди е , 2011  е произведен и все още е в гаранция и всичко му се сменя на дата .Или още казано всичко е сменено преди 3 или 4 седмици .Възможно е климатика да не смогва заради витрината отпреде.Иначе днес забелязах че имам скъсан тампон на ляв амортисьор , и идея си нямам как се е скъсал така . А също така и забелязах че и  лястовицата е разбита до някаква степен и при рязко потегляне има чувството че целия мост мърда леко назад.

ПП.При мене ограничителя е на 89 , Волвото не му знам на колко е но е факт че ги изпреварвам  почти всички .

profi

Цитат на: Boroman21 - Сряда, 11 Септември, 2013, 20:43:52
Точно и разпределението на въздушните струй не е като хората , се ми е студено на краката.Иначе за климатика е така , няма колега дето да е доволен от климатика или стационарния охладителна ТГХ.

ПП. Прясна случка от снощи , спя си в кабината на Проктър и Гембъл в Крайлсхайм и изведнъж цялата кабина се разтресе . Скачайки от леглото да видя какво става  познайте на какво стъпих , ами на лоста на паркинга добре че не седнах на него ;D

тц тц тц тц тц ::) ::)

profi