• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно

Започната от Hristo Lishev, Петък, 10 Юли, 2015, 14:38:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Hristo Lishev

Въйй, както викат по ямболско. :o Такива добитъци съм виждал само по Дискавъри, предаването за австралийските шофьори на композиции.

Hristo Lishev


Hristo Lishev

Теоретичната част от нещата приключи. В понеделник листовката с 0, преди малко АДР - основен и цистерни, 0 на 0, остава кормуването и чакането на драгите ни институции после...

Hristo Lishev


Hristo Lishev

Изпитът по кормуване вече е в историята, вече съм правоспособен водач кат. СЕ. Сега започва сагата с подаване на документи и чакане, чакане, чакане...

neroniro

Цитат на: Hristo Lishev - Четвъртък, 13 Август, 2015, 15:18:40
Изпитът по кормуване вече е в историята, вече съм правоспособен водач кат. СЕ. Сега започва сагата с подаване на документи и чакане, чакане, чакане...

За някои е в историята,а за други като мен са тепърво прохождащи нещата.В понеделник 7 септември съм на листовки.Още не съм се качвал на композицията и дори не съм я виждал всъщност,понеже искат да вземеш листовките и след това на кормуване.Теоретично си представям как би трябвало да станат работите с маневрите назад,но и аз като всеки прохождащ в тази сфера имам известни притеснения.Много ми помогна мнението на 3df поне в теоретичната част и така както си ги представям нещата,но наистина докато не се кача и инструктора не ми каже къде да гледам,как и колко ..... ще се чувствам несигурен до известна степен.Така или иначе желанието го имам и няма нещо което може да ме спре в развитието ми в тази сфера.Успехи и безавариен път на всички.
От един млад(на години не толкова млад) "бъдещ" колега.

sek.1

Върнахте ме в спомените бая години назад . 1991 година закачих ремарке без да имам категория Е. Така 2 години докато накрая една сутрин един премръзнал катаджия на Ребърково видя че я нямам и ми написа акт за несъответствие на категориите . Курса го изкарах където сега е автобитака на Горубляне . Бяха две европи с ремаркета едната зелена и една оранжева . Инструктора беше един възрастен колега забравил съм му името помня само че беше от Йорданкино . Още първия ден отидох с моята европа полуремарке цистерна 24 000 литра и човека като ме видя бая се зачуди защо съм там . Обясних му ситуацията и се разбрахме да се чуем няколко дни преди градското да завъртя с учебната някой километър щото европа с европа еднакви няма . На градското пред КАТ (тогава бяха катаджии) карах от мелничния при Сточна гара до пазара в Хаджи Димитър . Ремаркето въобще не го мисли ще му свикнеш много бързо . Аз даже и не разбрах кога свикнах . Пунктовете  от където събирахме млякото по селата бяха правени най много газка или ЗиЛ да влиза а аз с тоя туч да го навра там бая зор виждах особено зимата . 

ivan*borisov

Цитат на: sek.1 - Сряда, 23 Септември, 2015, 19:43:45
Върнахте ме в спомените бая години назад . 1991 година .

Курса го изкарах където сега е автобитака на Горубляне .  Още първия ден отидох с моята европа полуремарке цистерна 24 000 литра и човека като ме видя бая се зачуди защо съм там . Обясних му ситуацията и се разбрахме да се чуем няколко дни преди градското да завъртя с учебната някой километър ....
И аз там съм карал Е-то , само че по рано.... това преди беше пуца на автокомбинат София (в територията на дап-7)
И за двете категории ,Е ,и доста по късно Д (1995та) , първо сме имали И теоритичен изпит (листовки)....

sek.1

 Тогава теорията (листовките) нямаше нищо общо с кормуването . Курса по спомени се водеше 45 дневен а изпита по теория беше някъде на втората седмица . Беше още старата система една листовка 30 въпроса за 5 грешки . Тогава категориите Д и Е вървяха заедно пак по старата система Е се водеше най високата . Аз Д въобще не я исках ама казаха че не можело без нея сигурно за да ни вземат повече пари . Имахме някакви часове на Чавдар 11 М 3 на които аз така и не отидох . Спомням си че искаха за Д и Е 3 години стаж на камион с товароносимост над 3.5 тона .

ivan*borisov

Цитат на: sek.1 - Сряда, 23 Септември, 2015, 20:47:21
Тогава теорията (листовките) нямаше нищо общо с кормуването . Курса по спомени се водеше 45 дневен а изпита по теория беше някъде на втората седмица . Беше още старата система една листовка 30 въпроса за 5 грешки . Тогава категориите Д и Е вървяха заедно пак по старата система Е се водеше най високата . Аз Д въобще не я исках ама казаха че не можело без нея сигурно за да ни вземат повече пари . Имахме някакви часове на Чавдар 11 М 3 на които аз така и не отидох . Спомням си че искаха за Д и Е 3 години стаж на камион с товароносимост над 3.5 тона .
Че кой твърди че за теория и кормуване е отговаряло едно лице ?....от поста ти се остава с впечатление че за Е не си минавал изпит по теория ?
Лекторите си водеха теорията а инстуктори по управление - кормуването. Когато взимах Е , 1986та не беше задължително да се взима и Д... изобщо по него време рейсаджийската се избягваше , защото прощаха на 3месечни принудителни командировки по линиите....А градския транспорт си имаха отделен пуц....аз Д я карах последна - там където сега е Дай - на Витиня ,теория(листовки) и изпит по кормуване на една умрела Чавдарка РТ... ;D

п.с. по спомен струваше равностойноста на ок. 200 марки... :D

Hristo Lishev

Цитат на: neroniro - Петък, 04 Септември, 2015, 18:34:34
За някои е в историята,а за други като мен са тепърво прохождащи нещата.В понеделник 7 септември съм на листовки.Още не съм се качвал на композицията и дори не съм я виждал всъщност,понеже искат да вземеш листовките и след това на кормуване.Теоретично си представям как би трябвало да станат работите с маневрите назад,но и аз като всеки прохождащ в тази сфера имам известни притеснения.Много ми помогна мнението на 3df поне в теоретичната част и така както си ги представям нещата,но наистина докато не се кача и инструктора не ми каже къде да гледам,как и колко ..... ще се чувствам несигурен до известна степен.Така или иначе желанието го имам и няма нещо което може да ме спре в развитието ми в тази сфера.Успехи и безавариен път на всички.
От един млад(на години не толкова млад) "бъдещ" колега.

Колега, как е, успя ли да си одругоячиш мисленето за маневрите? Както вече бе споменато в един от горните постове, нещата се случват някак си изведнъж с маневрирането. Важното е да не се отчайваш и да си имаш вродения усет. Познавам хора, по-големи и от мен, които никога не са имали СУМПС и никога няма да имат. И по-добре, самите те явно осъзнават, че ще са опасни на пътя и не стават за това начинание. Аз още чакам трите карти, все едно от платина ги правят, да им... Подразбрах, че дигиталите чак в Австрия ги правели, затова толкова се мотаят. Както и да е, когато - тогава. Днес си подадох документите за пенсия, бърза работа общо взето нямам. Поздрави на всички и безаварийни километри, както и здрави гуми.

sek.1

Цитат на: ivan*borisov - Сряда, 23 Септември, 2015, 22:00:34
Че кой твърди че за теория и кормуване е отговаряло едно лице ?....от поста ти се остава с впечатление че за Е не си минавал изпит по теория ?
Лекторите си водеха теорията а инстуктори по управление - кормуването. Когато взимах Е , 1986та не беше задължително да се взима и Д... изобщо по него време рейсаджийската се избягваше , защото прощаха на 3месечни принудителни командировки по линиите....А градския транспорт си имаха отделен пуц....аз Д я карах последна - там където сега е Дай - на Витиня ,теория(листовки) и изпит по кормуване на една умрела Чавдарка РТ... ;D

п.с. по спомен струваше равностойноста на ок. 200 марки... :D
Двете категории вървяха заедно с една теория и един изпит по кормуване . Аз Д въобще не я исках щото до ден днешен автобусите не ги обичам . Аз и тогава не ги обичах щото малко много ми идва отговорността за 50 човешки живота . Имах една случка с автобус Чавдар 11 М 4 на стария път над Правец известния на по старите шофьори баир в месността Дръвница . Там рядко минаваше седмица без някой румънец да влезе в бетоновия възел . Возих една студентска екскурзия за 8 декември . Там на спускането рейса ми се завъртя върху леда първо на ляво изправи се после на дясно и как стигнах долу не помня . Помня гробната тишина в автобуса и че двигателя беше изгаснал а аз не мога да натисна съединителя крака ми трепери върху педала . Някак си стигнах до София хвърлих ключовете и се зарекох повече на волана на автобус в тоя живот да не сядам . После сменях за няколко нощни курса един колега на симеоновската 67 линия на рязан Икарус щото той си имаше една работа с една девойка ама това не го броим  ;D С камиона нещо и да стане гледаш ти да оцелееш другото е железария а с автобуса не ми се мисли .  Та за това не я исках кат Д като я нямаш не се качваш иначе може да се изкушиш я за пари а за нещо друго .

vasil

преди  години карах с ремарке / не прицеп/  та голем проблем ми беше  да маневрирам  назад   после една измислих   , откачаш  ремаркето   закачаш го отпред и готово......абе    голема  радост  беше

Monster

Цитат на: vasil - Неделя, 27 Септември, 2015, 10:57:20
преди  години карах с ремарке / не прицеп/  та голем проблем ми беше  да маневрирам  назад   после една измислих   , откачаш  ремаркето   закачаш го отпред и готово......абе    голема  радост  беше
Това са стари трикове, но ако си с хенгер или ценрални оси или нисак теглич е неприложимо.

ivopifeca

глупости,че го закачаш с предницата на камиона...като не можеш да го караш назад,напускай,и се качвай на прицеп...

ivopifeca