• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

MAN TGX 18.480 предавателно число

Започната от Joro Stoqnow, Четвъртък, 28 Април, 2016, 22:16:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Joro Stoqnow

Hino, последно време много вали при нас .... явно проблема ми нее от слънцето  ;D
ЮМЗ-то  какво не ти харесва нека сега малко по рано уточня че е с мотор ОМ 471 второ поколение ... мале мале по надолнищата ще пее  ;D и е с бигспеис кабина която се оказа доста по голяма и просторна от XXL

Joro Stoqnow


emilpopoff

Цитат на: Joro Stoqnow - Събота, 21 Май, 2016, 23:02:31
loshdancho , и аз съм съгласен с теб ... все пак в Европа се мисли за икономии и решението при някой за да ти надува турбото и в ниски обороти е такова с променлива геометрия а при МАН проблема е решен с две турбини ..... така че при 1150 оборота един 13 литров мотор е все още в разцвета си.
Колега, малко извън темата и без да се заяждам  :), ама и братя хамериканци от доста време си имат мотори с две турбни- CAT, Detroit Diesel.  А и по-опростената с-тема turbo compound, пък и от доста годни имат мотори с турбини с променлива геометри - Къминс ISX, SIGNATURE, че има и по ДВА горно разположени разпределителни вала У главата  ;D.

emilpopoff


Hino


Сега, Жоро, слушай ме. Ставаш, отиваш до банята, пускаш водата. Изчакваш да стане ледена. Хубаво си измиваш лицето. Излизаш от банята. Сядаш, палиш една цигара, биеш си два шамара и се запитваш ... какви трактори, какво чудо  ;D. Това е моя съвет.
Апропо, БигСпейс по добра от ХХЛ-а... по-добра, ....чушки по-добра  ;D .

Така, се извън шегата. Незнам с какви неща са ти пълнили главата в МВБ Трък ( така ли бяха новите "ман"-аджий) и БецСтар (Балкан Стар) , но имайки предвид че това е работата им е разбираемо.
Виж сега, от новите Трактори, гледаш САМО, повтарям САМО 1842!!! Това е същия 12,8 нов мАтор, комън рейл 421 коня. 45 и 51 --> НЕ. Да повторя НЕ. 42-ката ( не я бъркай с 1843 новия малък мотор 10,7 !!!) е наистина И-КО-НО-МИ-ЧЕН!!! При това до такава степен, че е на едно от първите места в които и да са тестове, както и при реалните резултати от фирмите. Да, трактор е като всички мерцедеси, бучи като трактор, управлява се като трактор, клати се като трактор, но е наистина икономичен ...трактор :-) . ФАКТ неуспорим. Другите - НЕ!
Забележи и друго. Сега цитирам по памет, но рядко, да не кажа почти никога, не греша в тези неща - 42-ката и 45-цата и двата имат топ торг, като и на двата максимума е при 1100/1 ( нормално, няма да е като Ивеко я, че от малък мотор да държи еквивалентен на големите въртящ момент цели..... 500 оборота ФИКС  :D). 42-ката е базово 2100, а 45-цата 2200, ОБАЧЕ на малкия, топ торга му е 300, а на големия 200, така че реално с топ торг са ЕДНАКВИ!
Автомата е ПауърШифт ( голям "пауър", да  ;D) 3-то поколение и може да е всичко, но поне не е като предшествениците си.... да е нужно да пиеш по една бира докато превключи скорост  ;D . Факт.

Запомни от мен, 42-ката е МНОГО по-икономична (разликата е 2+ литра, и НАГОРЕ!!!). Тоест , икономичен ТРАКТОР. Това е вън от всякакво съмнение. Другите - НЕ ( апропо, изключение е 1863, колкото и парадоксално да звучи, но това е съвсем друга тема).

За кабината, аз признавам единствено и само --> СолоСтар. И сега ще каже нещо..... то май е пак комплимент от моя страна тук и сега за новия Актрос, но извън шегата, обективен съм, включително и към марките които откровенно НЕпонасям --> Актрос със СолоСтар кабина е може би НАЙ-ДОБРАТА кабина към момента на пазара. Факт!

А ако говорим за две турбини, то и Ивеко имат такива, още от началото на 80-те. При това абсолютната легенда - ТурбоСтар ( ах как ми се докара такъв "пехотинец" в момента, малиии :-))) ) ... 17,2 битурбо, такава емоция е, че .... ! А иначе... турбокомпаунд е запазена марка на ..Сьодертале , а в последствие и на Гьотеборг ( ФХ-а 500к.с. е малко известен факт, че и той е такъв) ... колко години им трябваха на Щутгард, че да се сетят за турбокомпаунд :-)) !

Жоро, от цялата работа аз едно разбрах. И това е, че на теб ти трябва една Скания - R480, 12,7 литра ( две духалки или променлива  ;) ) Е5 (стандартно БЕЗ АдБлу)  или Е6, комън рейл, която СТАНДАРТНО си е 2500нм/1000-1300 , и си решаваш кардинално ВСИЧКИ проблеми ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Joro Stoqnow

Ааааа на студено не държа  ;D но цигарка ударих една .
Топ торка и на 1842 е 200 нютона .... но както и да е  все същия умрял кон ще е .... но пък на вторичния пазар държат доста висока цена и съчетано с ниския разход са големи +

Hino


Това е вярно да. Но пък и темата е дълга. Включва и експлоатационни разходи и т.н. Като цяло, ако намериш шофьор, фен на Мерцедес, скоростта не те бърка и ти излиза сметката, всичко е ок. Но това винаги е било уравнение с повече от едно неизвестно :-) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino


Жоро, сподели моля те с момчетата тук, колко ти иска... Фердинанд Пийх за "пълна гаранция" за отрочетата му  :D. Честно, би било интересно.  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Joro Stoqnow

Hino , тоя не напусна ли след дизелгейт или .....
А относно пълната гаранция за 4 години ти ляга скромните 4800 евра .
Въпреки това харесвам немското , друг е въпроса че някой е единствен представител за страната и той коли и той беси  ;D . Това си личи и по цените на някой резервни части , тук или са ментаци или са на по високи цени отколкото в Европа.

Hino


Не Жоро, точно той го ПРЕДИЗВИКА  ;) .

100Е/месец за "пълна гаранция"  :D. 10 хиляди лева за 4 години за "гаранция". Ако "пълната" е толкова на великия МАН, стандартната гаранция не ми е ясно какво би включвала :-)) .

  И в добавка на това средно 15Е по НИСКА стойност ( "гарантирана" иначе ;) ) на 4-тата година от официалния вносител. То наглост, то чудо.... !!! После Ивеко какви били.....!

Хубаво е да се споделят тези неща (особено тук) според мен, че наглостта на някой официални вносители граници няма!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

nevega

Hino не те разбрах, но понеже аз проучвах цените само ще споделя

Ивеко 450 Евро6 - 79 000 евра (11л мотор)
МАН 18.480 XXL  - 83 000 евра  (13л мотор)

Разликите не са толкова големи в полза на една или друга марка.

Hino

 Не невега, аз не визирах базовите цени, а условията за финансиране и като цяло. При МАН  го написах , Жоро Стоянов е пресен свидетел. Доплащане за "пълна гаранция", което за 4 години лизинг ти идва 10 ХИЛЯДИ лева!!! Уж МАН, уж най-добрия камион, пък да си доплащаш за ...гаранция?!?! То смешно чак. И отделно, само и единствено ако си платиш ( 10 бона за 4-те години), ще имаш "удоволствието" да ти го изкупят ( гарантирано) за средно 15000Е ПОД напълно реалната към този момент цена  ;D :D . Кажи ми, как да не ги ..."зачеластриш" тези велики "немски възпитаници"  ;D. Какво ли би било ако си без уникалната екстра "пълна гаранция" ( в експлоатационният период неискам да си помислям дори) и колко ли биха ти оценили 4 годишния МАН, ХХЛ с повечето екстри и големия мотор , на реални към 400хил. и малко километри. Може би 20000Е знам ли :-)). И после при тях, "пресен, пресен" втора ръка , "MAN Top Used" за ...45000Е  ;D . Извинявай.... наглостта на Фердинанд Пийх вече е прекалена.

А за Ивеко.... предполагам визираш 460, а не 450 (10,3). Тоест новия 11.1 ( и различните му разновидности) , въпреки, че аз мисля, че най-добрия избор е новия - 11,1 - 480 коня, както и 12,9 - 500 ( не 560)!!! А за цените специално при Ивеко, там няма монопол на един вносител. Много са и всеки си е самосиндикален, което за мен е огромен плюс за клиентите. Всички се сещаме защо.

А иначе, за почти всяка една марка, съвсем спокойно, човек може да си намери в ЕС еквивалентен камион ( понякога и точно подходяща спецификация) за 10, да не кажа и 15.000Е по ниска цена, отколкото нов в България. ФАКТ ! Който както иска да го разбира....!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)