• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Професионална компетентност

Започната от admin, Понеделник, 29 Ноември, 2010, 16:23:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

До Рошко ,драйвъра и други не разбрали мисълта на Админа ще се опитам да обясня какво се опитва да мъцне шефчето.
Та момци има си всички категори,но за разлика от едно време когато имаш B, C и D изкараш ли и E тя си важи за всички,тоест можеше да си кичите ремаркенце към вашите категории и всичко Ви е на шест,сега и то от бая годинки вече Е категория е с малко по особен статут,например пак си имате всичките B,C и D категории,но карате курс за B+E,то в този случай можете да си закачите ремаркенцето само за личното таксе или некое бусче де джадайте го не спират,за категории C и D Ви трябва друго E,по принцип то също е разделено ,тоест можете да имате D+E,но да нямате C+E нищо,че D била по-стабилна категория,преди да се посмеете е точно така проблема е че това в БГ за в момента не се практикува поради технически причини и при налични категории C и D,карате курс C+E и автоматично получавате и D+E  .
Според мен това се опитваше Админа да ви мъцне,аз не може да не съм го обяснил точно,но е горе долу така.
Също да поясня и защо D е прието да е най-висшата категория дори и от C+E (където говорим за 40 тонно чудовище и нагоре) просто в D  категория става въпрос за хора и то чука си ора,а де има ора стане ли инфекция не дай си боже става лошо,докът големите камиончета на тонаж и дължина са друга губерня там може голямо мазало да е,но кат презумция е залегнало,че хората са в ограничен брой от самата категория ,а именно не повече от 8+1 са вече ако сте бутнали 2 рейса и 3 блока си е отделен въпрос,но така са приели някога или тоест D се приемаше за по-голяма от CE .
Тва е от мен и си обсъждайте професионалната компететност,която е много интересна тема дори и за мен,а пък категориите ако толкова Ви се спори за тях е хубаво да се отвори нова тема.
Сори за спама. ;)


Бриги Магнито



admin

И ти май не си разбрал. Няма как да имаш D, без да имаш C. За да се явиш на изпит за D, трябва да имаш C от две години. Но принципно за Е категорията си напълно прав.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Бриги Магнито

Цитат на: admin - Събота, 07 Януари, 2012, 08:35:15
И ти май не си разбрал. Няма как да имаш D, без да имаш C. За да се явиш на изпит за D, трябва да имаш C от две години. Но принципно за Е категорията си напълно прав.
Правилно тва по новото ,преди немаше такива филми,то и за Е има някакъв срок,но за съжаление и с него не съм запознат.
Молим простете бацко,че па се е изказал неподготвен,ма по мое време кога се водех курсист беха други наредбите и като скаран с всичко ново си пеем на свободно съчинение. ;)


abator

Цитат на: driver1 - Петък, 06 Януари, 2012, 23:23:56
Последен опит правя да обясня въпроса си, след което се обявявам за тъп! :)

Имам кат. С от 14.02.1986г.
Имам кат. Д от 16.12.1991г.
Съответно и "подкатегория" Е ми е от 16.12.1991г.

Въпросът ми е: кой е крайния срок за да се явя на курс зА професионална компетентност?

Курсовете за професионална компетентност за Ц и Д са различни. Трябва да изкараш два различни курса. Този, който е за Ц със сигурност ще е по-евтиния. За другия не съм сигурен.

driver1

Най-сетне нещо конкретно, обясняващо проблема! И понеже курсовете са различни, остава да си изясня следното: ясно е, че ако съм карал курс за проф. комп. за категория С той няма да ми се зачете, ако управлявам автобус. Но се питам: ако изкарам курс за проф. комп. за кат. Д той ще се зачита ли и за кат. С?

Don_Bazilio

Курсовете за проф. компетентност са два-за товари и за пътници(не се говори за категории). Ако искаш и двата едновременно да караш, цената е 500 лв.(говоря за Пловдив). Друг е въпроса, че двата курса се различават само по една тема( една повече за превоз на пътници...). Иначе цената за всеки по отделно е 250 лв. Ако се съберат повече от 10 човека(група, самоорганизирала се за този курс)-отстъпката е 40 лв./човек за всеки курс. За справки: Барбанаков или Трансинг в Пловдив.

viktory

Мисля че се бъркат понятията "Професионална компетентност" е ако ще ставате управител на транспортна фирма.А ",,Карта за квалификация на водача" е това което ни трябва на нас има разлика и много хора се бъркат

Don_Bazilio

Има два вида професионална компетентност:1.За Ръководители на транспортни предприятия. 2. За водачи за превоз на пътници и товари. Карта за квалификация на водача се получава след като изкараш курс за Проф. компетентност за превоз на пътници и товари. И чакаш ДАИ да ти я направят за 30-45 работни дни... За справки - сайта на ИААА!

Don_Bazilio

Информация от днес! Разговарях с колега, който си е подал документите за дигитална карта и карта за квалификация на водача(първо издаване) на 12.12.2011 г.. Днес е разговарял с ИААА-София за това, че обявените от тях срокове за издаване не се спазват(днес е бил 20-ия работен ден от подаването на документите) и още не си е получил тахографската карта(обявеният от ДАИ срок е 15 раб. дни). Ще цитирам отговора, а Вие си направете сметката как работи сертифицираната по ISO 9001:2008 система на на работа в ИААА на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България:
    " Господине, в момента имаме затруднения в обработката на документите и издаването на Дигиталните карти за тахограф, като реалният срок за изготвянето им е около 30 раб. дни, а за Картите за квалификация на водача - 60 раб. дни. Причината е, че работим в намален състав - само двама човека сме. Такава е ситуацията с днешна дата! "
                                   КРАЙ НА ЦИТАТА!!!
    Мила Родна картинка!!!

imter

Колеги прочетох цялата тема,но на един въпрос не мога да си отговоря,защо вече почти всички фирми,които карат само в България искат и "Професионална компетентност"?Питах и самите фирми,защото аз съм в графата до 2013г.,и те не можаха да ми отговорят,но въпреки това искат и този документ :o.

LKW

Професионалната компетентност не е само за международен транспорт.Няма значение дали ще караш в Германия ,Франция,Испания или вътрешно в България или само в гр.София или в която и да е Европейска държава или град караш ли нещо на 3/5тона или над 9места се иска професионална компетентност.Що се отнася за датите на изкарване на категориите и датите до кога трябва да имаш професионална компетентност ,всяка фирма си решава какви изисквания да има към кандидатите.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Don_Bazilio

Професионалната компетентност се изисква за кат. С и всички нагоре. Друг е въпроса, че някои работодатели не са наясно от кого да я искат(има график).

imter

Точно това имах и аз в предвид,че и те не знаят за какво я искат,и че все пак има график.

LKW

Има страни като егеш мегеш(Унгария) където полицаите са малко странни.Предполагам можеш да се сетиш сам какво имам напредвид ,все пак си стара птица нали.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Don_Bazilio

Цитат на: LKW - Събота, 21 Януари, 2012, 17:17:17
Има страни като егеш мегеш(Унгария) където полицаите са малко странни.Предполагам можеш да се сетиш сам какво имам напредвид ,все пак си стара птица нали.
Не са странни, защото си пълнят джобовете с нашите пари! И за да не става това, един съвет към всички колеги: Е**те мамата на графика и си преминете курса за Проф. компетентност.

Don_Bazilio