• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Със 140 километра в час

Започната от admin, Вторник, 31 Януари, 2012, 22:40:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Одобрявате ли увеличаването на максималната скорост по родните магистрали?

Одобрявам
26 (55.3%)
Не одобрявам
21 (44.7%)
Нямам мнение
0 (0%)

Общ брой гласове: 45

МИНКО ИЛЧЕВ

#30
Цитат на: dimich87 - Събота, 04 Февруари, 2012, 13:01:20

Има голяма разлика с каква скорост ще се движи МПС-то при удар. Защото не се увеличава силата на удара правопропорционално на скоростта, а се увеличава с квадрата на скоростта. Или с пример: при 50км/ч и при 100км/ч за челен удар на лека кола с маса 1тон, силата с която ще се ударят ще бъде
за 50км/ч силата е 96450 нютона което е 9,645тона
за 100км/ч силата е 385802 нютона което е 38,580 тона.
скоростта се увеличава 2 пъти, но силата на удар се увеличава 4пъти.

     За енергията съм съгласен. Би ли обяснил, по каква формула смяташ, силата на удара. Това ясно, че зависи от скоростта, а и от деформиращата се повърхност. На мен ми се струва, доста сложно. Та пак ще те помоля за формулата. Ето за енергията, E=m.V.V/2. И да те помоля, уважи Нютон, на който е кръстена единицата за сила. Пиши го с главна буква!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

#30
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

dimich87

Значи формулата е разликата в енергиите е равна на работата. Имаме една енергия преди удара и такава след него. Преди удара е скоростта с която се движим, а след него е 0км/ч. В случая преместването е пренебрежимо малко и се приема за равно на слиата която действа.
Е1-Е0=сума от силите. Вслучая Е1 е кинетичната енергия след сблъсака=0, Е0 е кинетичната енергия преди сблъсака. А силите са с отрицателен знак понеже действат обратно на движението от което се вижда че силата на удар е равна на кинетичната енергия на колата.
Разхода на гориво също се увеличава със същата зависимост и примерно ако при 50км/ч и при 100км/ч, скоростта се увеличава 2 пъти, но разхода на гориво 4 пъти.

dimich87


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: dimich87 - Събота, 04 Февруари, 2012, 16:20:32
Значи формулата е разликата в енергиите е равна на работата. Имаме една енергия преди удара и такава след него. Преди удара е скоростта с която се движим, а след него е 0км/ч. В случая преместването е пренебрежимо малко и се приема за равно на слиата която действа.
Е1-Е0=сума от силите. Вслучая Е1 е кинетичната енергия след сблъсака=0, Е0 е кинетичната енергия преди сблъсака. А силите са с отрицателен знак понеже действат обратно на движението от което се вижда че силата на удар е равна на кинетичната енергия на колата.
Разхода на гориво също се увеличава със същата зависимост и примерно ако при 50км/ч и при 100км/ч, скоростта се увеличава 2 пъти, но разхода на гориво 4 пъти.

     Пишеш нещо, тук там има що годе вярно. Пак да повторя, енергията при двойно по-голяма скорост е 4 пъти повече. Тя при сблъсък отива в работа за деформация. Това в което се сблъскваш, действа със сила на реакция в обратна посока. Безспорно е, че удара е около 4 пъти по-опасен. Силата е много сложно, трудно ще го обсъдим. Преместването е "пренебрежимо малко", не е вярно търси се да е максимално голяма, деформируемата зона (1; 1,5 и 2 метра). Във формулата, преместването е в знаменателя и колкото е по-малко (камо ли пренебрежимо), ускорението/закъснението е по-голямо  a=V.V/(2S). За нас за оцеляване, ни интересува, закъснението на спиране да не е много голямо. Мисля космонавтите понасят около 9 пъти земното, а за да останеш жив някъде 20-30 пъти земното, което е около 9,81 метра в секунда на квадрат. Ако се движиш с 90 км/ч или 25 м/с и при удара си спрял за 1 метър, следва 25.25/2.1= 310 м/с.с или около 30 пъти земното. А, че разхода се променя с квадрата на скоростта. Колкото и други невероятни твърдения за разхода да съм чувал това е първото подобно. Разхода зависи от сили на триене, въздушното съпротивление (което действително при обичайните скорости, зависи от квадрата на скоростта), много от КПД, на двигателя, който при ниска скорост не е добър. Ще взема да пробвам, ще се движа с 10 пъти по-ниска скорост, следователно разхода ще ми е 100 пъти по-малък. Както сега е над 32л/100км, очаквам да стане около 0.3 л/100.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

dimich87

За разхода има много фактори които влияят върху него. Най малкото което е че има променливи характеристики в различни обороти. То ако характеристиките му бяха линейна функция, тогава нямаше да има нужда от скоростна кутия, а щеше да бъде като електромобилите. Но всеки двигател има интервал в който е с максимални и относително постоянни характеристики. Ако се кара в началото на този интервал е най-икономично и с увеличаването на скоростта разхода се увеличава. А след този интервал в максималните обороти на двигателя ряско се намалява ефективноста на двигателя.
За сега само теоритично ги уча тези неща и с успех поне за сега.
П.П. Насочил съм се към ефективността на двигатели, експертизи, екологични изисквания и контрол върху транспортните средства. Но самия курс струва 2000лв и за сега ще събирам пари. от следващата година ще имам възможност да се запиша и в този курс и едва след като взема дипломата за више, ще си взема и този документ, който отваря доста преспективни позиции.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Нещо явно ми е трудно да те разбера. Да не правиш разлика, между различни физични величини, с различни мерни единици?!
     Сила се мери в Нютони, енергия и работа, в Джаули. Все едно да кажеш, че 1,5 литра е повече от 1 килограм или 800 секунди са повече от 2 метра. НЕ МОГАТ ДА СЕ СРАВНЯВАТ РАЗЛИЧНИ ВЕЛИЧИНИ.
     Странно е, аз съм в групата на "простите шофьори" и го знам. Питам те съвсем недвусмислено, по коя формула смяташ сила на удара, която е толкова сложна в случая. Дал си няколко числя от къде ги получи. Все едно си говорят, глухия и немия.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Бриги Магнито

 :D :D :D :D Я па като още по -прост шофер да мъцнем ,туй със сметките на удара съм го гледал тоя филм,но да Ви светнем формулата е нефелна и нема как да Ви се получи,но пък евала подхванахте спор ,а от спора се ражда истината.
Са да ви мъцнем без сметки не дай си боже се улефите с 140км/ч както се зове темата апропо ,шанса да сте пътници от тоя свет е 70-80%,но тъй като имате еърбъци,колани и сие мое и да устискате у 20-30% и да прескочите трапо.
Също да Ви мъцнем удар с скорост над 80км/ч независимо от теглото на автомобила и наклона на пътя или духащия вятър е опасен за вашето здраве.
Относно темата 140км/ч по магистрала нашенска с нормален шофер и що годе добър водач не мисля,че е болка за умиране просто при инцидент щетите ще са малко по-големшки от досегашните  ;).
Също да мъцна,че у формулата де я ползвате за сметките треба да турите и фактора въртене на волан и ъгъл на удара.
И двете са важни нещица при въртенето на волана също се гуми скорост ,а и сила на удара заради ъгъла при който се получава удара.
Ако не сте съгласни с прост шофер ,че Ви мъцнем най-гадно се удря заспал водач ,защото е спал до самият удар и инстикта му за съхранение не му е позволил да върти волан(тоест да избере ъгъла на сблъсъка) или да тресне спирачки(тоест да намали силата на удара).
Теорията е хубаво нещо,но практиката е истината при нея малко се разминават нещата сметнати  по формула.
Тва е тъпоумието на мойта особка и не е нужно да го четете. ;)


dimich87

Колега Минко Илков. Това е една проста теорема. За изменение на кинетичната енергия. Разликата в двете е работата която довежда до тяхната промяна. А работата се смята като силата се умножи по вектора на преместването. При на с теоритично го вземаме за 1м преместването. То мозе да се определи, но за нас по-важно е било да ни се покаже каква е разликата между различните скоростти. А вземаме вектора на преместването за да можем да отчетем ъгъла между силата на удара и самото преместване. Така както каза Бригадира ако завъртиме геврека и не се ударим челно а под някакъв ъгъл се намаля действително приложената сила.
По-нагоре аз не съм се впускал в подробности и не сум разглеждал различните случаи. дадох пример с най-големите поражения. Челен сблъсък. При равни други услови (преместване и ъгъл на удара) проняната ще е една и съща. При увеличаване на 2 пъти скоростта силата (силите) на удара са 4 пъти по-големи.
Опитен водач може и да успее да прецени ситуавията и да се удари по подходящ начин, така че силата на удара да е с незначителни последствия. Но не винаги ситуацията позволява и не винаги е възможно. Аз така се при моето еднинствено ПТП на паваж при току що завалял дъжд, отнемат ми предимство и спира на средата на платното. Опитвам се да спра но не мога, колата полетя на шейна, а с волана не искаше да се коригира на никаде. Движех се с 40км/ч а имах спирачен път около 10м и спрях в другия.
Има толкова много фактори, които не могат да се отчетата.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Съвсем ясно, съм написал Ника - Минко Илчев. Което случайно съвпада с истинското ми име. Гледам си писал за вектори. Вектора има големина и посока, следователно там е зададен и ъгъла. Обясняваш ми с думи прости - да те разбера, да не се затрудня. Нещо те е страх да дадеш формулата. Тази сила, която си я изчислил, ясно - не е ясно точно как. Тази сила, действа на стълба, да кажем, ние сме загрижени дали ще оцелее, стълба? Инак, ако е мантинела има смисъл да я търсим. За оцеляване, е важно, при сблъсък да спира най-продължително, за да бъде закъснението най-малко. И да, ако скоростта е два пъти повече, а деформацията същата, закъснението ще е 4 пъти повече.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

dimich87

Извинявай колега за грешката в иметоти. Надявам се да не си се засегнал, не беше умишлено.
Формулата е следната
Ек1-Ек0=Сума Аi.
Ек1 е кинетичната енергия след удара (равна е на нула)
Ек0 е кинетичната енергия при движение
Сума Аi всички сили който извършват работа довела до сблъсака.
Аi=F*M0M1 (M0M1 е вектор, има големина има и посока)
по нагоре съм записал същата формула но вместо работа съм казал че е сила, защото приемаме (докато са ме обучавали че е 1м, а сблъсака челен, което си е косинус 0)
За да научим колко е времето за спиране, имаме друга формула, която е за изменение на импулсите. Но там първо трябва да знаем силата. Като приложим първата, намираме силата и можем да приложим втората:
Q1-Q0=sum Si.
Q1=m.V1
Q0=m.V0
Si=Fi.(t1-t0)
Тука скоростта не е на квадрат. А намерената сила я умножаваме по времето.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: dimich87 - Неделя, 05 Февруари, 2012, 18:21:05
Q1-Q0=sum Si.
Q1=m.V1
Q0=m.V0
Si=Fi.(t1-t0)
Тука скоростта не е на квадрат. А намерената сила я умножаваме по времето.

     Най-после формули. Гледам имаш желание да се изразяваш на високо ниво! Интересно е, масата мерим в килограми, грамове, тонове и др. А силата, как и нея я мерим в тонове? В темата "За разхода" мериш плътността в грамове? Чувал съм килограм/(на метър кубичен); грам/литър, ама само грам. Много универсална е тази единица килограм и производните й. Ще кажеш ли? С какви единици мерим, физичното явление "Инерция"? Как да определим, по-голяма и по-малка инерция?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

stoan

Скоростта за движение по-магистралите в България се увеличава от с 10 км/ч. Това обаче се отнася само за новите отсечки от аутобаните в страната ни, където според депутатите настилката позволява тази скорост.

В ожесточената дискусия по промените в Закона за пътищата, които бяха одобрени на първо четене обаче, никой не повдигна въпроса: Дали масово използваните автомобили "втора ръка" са годни безопасно да се движат с тази скорост.

На всеки е известно, че след като ограничението е 140 км/ч. болшинството от водачите без проблем ще си позволяват скорости от поне 150 км/ч. Всъщност радарите на КАТ винаги се настройват с 10 км/ч. отгоре. Това е така, защото се знае, че скоростомерите на много от автомобилите дават отклонения.

Една интересна статистика, над която депутатите трябва сериозно да се замислят преди да приемат промените на второ четене, изнесе Иван Иванов от ДСБ. Според нея повишаването на скоростта с 10 км/ч, повишава катастрофите с 20%, а смъртните случаи с 30%. Тук обаче едва ли се отчита техническото състояние на родния ни автопарк, което както е известно по надеждност е доста под средните нива за Европа.

Много по-смислено е решението на новите аутобани да не бъдат поставяни билбордове. С новите промени стана ясно и значението на термина "скоростен път". Той ще представлява магистрала, но без аварийна лента. Там ограничението ще е 120 км/ч.
http://fakti.bg/avto/37341-sas-140-km-ch-po-bg-magistralite-da-ili-ne

!na

Аз съм против.
Заради състоянието на пътищата и "културата" на движение.
Само дето това няма никакво значение, защото промяната е приета и независимо, че става въпрос само за определени магистрални пътища и/или отсечки от тях, се нареждам в графата на скептиците. Дано не съм права!
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

admin

И аз съм против. Обединих двете теми, тъй като се дублират. Явно правителството е твърдо решено да съкрати броят на хората в България и поради тази причина се приемат безумни закони.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Безсмислена стана дискусията. Много са малко тези които карат над тази скорост. Ако иска Администратора, да редактира анкетата, да видим колко хора биха се възползвали.
     Да попитам, защо почти всички хора наричат магистралата аутобан - това е на немски. На английски - моторей, американки - фрииуей, хайуей, на френски - ауторут. Защо точно АУТОБАН!?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 24 Април, 2012, 19:56:33
     Безсмислена стана дискусията. Много са малко тези които карат над тази скорост. Ако иска Администратора, да редактира анкетата, да видим колко хора биха се възползвали.
     Да попитам, защо почти всички хора наричат магистралата аутобан - това е на немски. На английски - моторей, американки - фрииуей, хайуей, на френски - ауторут. Защо точно АУТОБАН!?

Малко са тези, които карат над тази скорост? Аз пък мисля, че по българските "магистрали" масово се шофира с високи скорости.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!