• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Тахошайба

Започната от insalud, Петък, 02 Март, 2012, 23:07:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

insalud

Колеги колко време по рано може да се смени шайбата.И местенето по рампите брои ли се за каране.

insalud


Бриги Магнито

Баце има тема нейде де се бистреше туй явление смяна на тахошайба и мненията варираха яко ,разтърси се и ще си останеш пак без отговор.
Иначе местенето по рампите си е каране баце само тогава ,когато е драснало шайбата  ;) инак си е паузица баце,но ако си с карта си е каране баце ,та каране.


Бриги Магнито



bizzart

Всички шайбички и шайбенца на вън само дигиталите вече да остават.

insalud

Мисля че ако местим по леко няма да отчете.Какво мислите.

driver1

Цитат на: insalud - Петък, 02 Март, 2012, 23:23:45
Мисля че ако местим по леко няма да отчете.Какво мислите.

   Ще отчете и още как! Има един лек тарикатлък, ако си с шайба - ако наближава времето за смяна изваждаш шайбата и с отворен тахограф местиш на кратко разстояние, след което поставяш новата шайба. Но всичко това трябва да стане много бързо.

loshdancho

Цитат на: insalud - Петък, 02 Март, 2012, 23:23:45
Мисля че ако местим по леко няма да отчете.Какво мислите.
Нема какво да мислиме  на тахографа се появява  друг символ.... Става ако се спира през 50см. и се кара много бавно.
Ама не си е работа,  има вероятност да не успееш ....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mystang

Всичко под 15 мин. ти се брой за каране и работно време.

Бриги Магнито

 :D :D :D Баце скива ли ,питаш за неща де става мани ,мани.
Аз си местим и освен на микроскоп нема жив джадай де да познае ,че съм местил  ;) са вече тва си го права аз,но всеки ще ти мъцне друго .
;) Успех ти желая ако намериш отговор на твоя въпрос .

П.П. Сичкото ми писание се отнася за автора на темата.


insalud

А колко по рано може да се смени.

Бриги Магнито

Цитат на: insalud - Събота, 03 Март, 2012, 00:20:33
А колко по рано може да се смени.
Баце мерни и четни тук http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=722.0 . Моя милост си я сменя кога му кефне,дори и със до час презастъпване,чичко джадай кат види застъпена вади актове да пише,но кат му кажа,че съм закъснел оти е имало задръстване на градскио транспорт и омеква.
Също така веднъж направих 6 часа каране ,поради стачка на трактористите ,прибирах се и на Богров стачка трактори пъплат с 5км/ч към Големо село ,а аз имах тамън 30 мин. се довлечем до гаража,но дедов ,въпреки тва си се завлекох у гаража и просто на другия ден врътнах шайбата и написах ,,СТАЧКА ТРАКТОРИСТИ,, ;)  :D :D :D :D у БГ сме европейци на глоби и регламенти ,ма на паркинги и организация на движението забрави.
Пример прост ти бъцнем спазвал си шайба и забуксуваш на некоя магистралка на бат ти Бойко висиш 3-4 часа и хоп требва те измъкват кво,че направиш,че им кажеш не стаа требва ми дневна пауза ли?

Убаво нещо са регламентите,че свинщина беше станала голема по едно време,но и не им се впрегай бре они са за пари измислени,би ги у регламентите.
Не съм чувал да има професия по света де 28 дена ти дират сметка къв си го дървил по дарогите,ма те набедиха ни за касапницата по пъто и ко да чиниш.


Баце от мен пример и акъл не взимай,за първото не стаам от съм бичкия,за второто си немам па съм ръгнал ти давам. ;)


LKW

Бриги кажи каква е тая бичкия?
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

admin

Цитат на: insalud - Събота, 03 Март, 2012, 00:20:33
А колко по рано може да се смени.

Ти колко пъти и в колко теми ще задаваш един и същи въпрос? Казаха ти няколко пъти вече да прочетеш темата за шайбите, както и Регламент 561 и ще разбереш отговора.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Бриги Магнито

Цитат на: LKW - Събота, 03 Март, 2012, 08:53:07
Бриги кажи каква е тая бичкия?
Бичкия баце е трион де реже дърва ,реже ги дорде е остър изтъпи ли се става тежко,та моя милост си е баш ,, тъпа бичкия,, требва да реже ма тц,греда само мъка с мене. ;)


LKW

Цитат на: Бригадира - Събота, 03 Март, 2012, 09:34:48Бичкия баце е трион де реже дърва ,реже ги дорде е остър изтъпи ли се става тежко,та моя милост си е баш ,, тъпа бичкия,, требва да реже ма тц,греда само мъка с мене. ;)

Ама на бичкията като й наостриш листа и й натегнеш канапа продължава да бичи ;D
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

kkkvd

Ето нещо, което съм правил за мой колеги, понеже и ние патим особенно на митница Надлаг:

○ – управление на автомобила – кръгче    
Стандартния лимит на управление на автомобил за един работен ден е 9 часа.  Стандартното време за управление може да бъде удължено на 10 часа в произволни (т.е. може и последователни, липсва забрана) 2 дни от работната седмица.
Периодите на управление могат да бъдат с различна дължина, но не повече от 4 часа и 30 минути. (Например 3 периода по 3 часа)
○ – управление на автомобила – кръгче    
Времето за управление не може да надвишава  56 часа за една работна седмица и не може да надвишава 90 часа за две последователни седмици.
h - почивка от управление на автомобила – креватче  - Абсолютна почивка    
Почива се  не по-малко от 45 минути след  4 часа и 30 минути непрекъснато  управление.  Ако се прави пауза преди да изтече периода за непрекъснато управление, то паузата трябва да е минимум 15 минути. Три почивки от минимум 15 минути заместват една цяла почивка от 45 минути за едно непрекъснато каране, но не е ясно дали го признават навсякъде.  Прекъсване на управлението за по малко от 15 минути не се счита за управление, но не се счита и за пауза (задръстване, светофар, тоалетна, винетка...). След малка  поне 15 минутна пауза е допустимо паузата между периодите на управление да бъде намалена до не по-малко от 30 минути. Всички видове почивки не се прекъсват от друга дейност!
h – дневна почивка в края на работния ден – креватче -  - Абсолютна почивка   
През 24 часовия тахографски период се прави задължителна дневна почивка:
-   Минимална продължителност 11 часа
-   Може да бъде намалена до минимум 9 часа три пъти седмично (между две седмични почивки)
-   Дневната почивка може да се раздели на два периода, като първия период е не по-малко от 3 часа, а втория не по-малко от 9 часа, като общата почивка е не по-малко от 12 часа. (когато се дели почивката)
h – седмична почивка -Абсолютна почивка   
След шест 24-часови тахографски периода (шайби) се прави седмична почивка от минимум 45 часа. Тя може да бъде намалена до минимум 24 часа (независимо дали автомобила се намира в базата или извън нея) веднъж на всеки две седмици. Всяко намаление се компенсира с 9 часа добавени към седмичната 45 часова почивка в края на третата седмица.
Период на разположение – квадратче

Най-важен, поради необходимостта да се влиза ръчно в този тежим при  доста чести ситуации
   
При соло или екипажно каране се използва за регистриране на период на разположение.
Период на разположение е времеви период за изчакване, дължината на който е предварително известна.
Примери:
-   Очаквано време за товарене/разтоварване, а водачът е свободен да разполага с времето си както в кабината на автомобила, така и в обособени места за почивка (столова, чакалня, стая за почивка)
-   Чакане в/извън повреден автомобил
-   Придружаване на автомобила, докато се транспортира с влак/кораб
-   Предвидено за изчакване време на митница (граница)
-   Очаквано закъснение (в добавка към т.1) на територията на клиента
-   Пътуване в кабината като втори шофьор (не като пътник
-   Водача е на работа, но не извършва никаква дейност, освен да стои на работа за предвиден период от време (нормално работно време)
-   Предвиденото за изчакване и разположение време е приключило, но водачът остава в кабината (или в столова, стая за почивка) поради други причини (безопасност, лошо време, здравословен проблем)
-   Времето прекарано на мястото за спане, по време на движение на автомобила (тоест може да се спи на кревата при разположение, но не е желателно)
Друга работа – чукчета
   Този режим се използва за да регистрира периоди от време различни от чакане, изчакване, разположение и регламентирани почивки, когато:
-   се извършва товаро-разтоварна дейност
-   ремонт/обслужване на автомобила
-   работа за настоящия или друг работодател,  различна от управление на автомобила
-   движение по пътища извън републиканската мрежа (напр. офроуд, селски път, индустриални зони)
-   почивка (Разликата е, че тази почивка може да бъде прекъсната с друга работа, но не и управление)
Важно! Автоматичните аналогови техографи ще чертаят ,,управление" по тахо-шайбата дори когато се движите в режим "Друга работа"  , тоест когато се използват ,,чукчета", автомобилът трябва да е в покой. (което е в противоречие с т.4)
,,Друга работа" се доказва и с бележка от работодателя
Как се попълва тахографски лист, смяна и вписване на обстоятелства   
Четливо, без задраскване, повтаряне и триене, като:
1.   Изписват се име и фамилия (или обратно), така както са в свидетелството за правоуправление (не е задължително да се изписват трите имена). Имената не се съкращават. Годината от датата може да е само с две цифри (10/2010)
2.   Изписва се града за начало и край, ако не се знае точния град – най-близък по-голям град или район (при дигиталните тахокарти това не е възможно да се напише, само в някои страни се указва областта) Ако името е дълго, не се съкращава, а се изписва на гърба на тахо-шайбата. Не се изисква по наредба  да се изчисли километража за деня, но всичко останало се записва!
3.   Смяна на тахо-шайбите - Преди започване на всеки превоз водачът е длъжен да постави тахографски лист в тахографа в случай на монтиран аналогов тахограф. Тахографският лист не се сваля преди края на работния период. При продължителност на превоза над 24 часа водачът е длъжен да заменя тахографския лист с нов не по-късно от 24 часа от поставянето на предишния. (Това означава, че няма значение, кога се сменява шайбата, но обикновено става преди началото на работния ден. Може и по време на смяна за каране.  При пауза без тахо-шайба – бележка от работодателя. Ако дневната пауза се начертае на две шайби се счита за непълноценна почивка, но не е грешно)
4.   Ако в случай на извънредни обстоятелства се налага управление на повече от 4:30 или да се намали периода на почивка , то обстоятелството се вписва на гърба на тахошайбата и не се прекалява (природно бедствие, катастрофа, повреда)

Примери за управление   
Соло: 4:30(45') 4:30 или 1:00(15') 3:00(30') или 3:00(45') 3:00(45') 3:00(45') 1:00  (мин. 11 ч. дневна пауза)
Екипаж: I - 4:30II - 4:30(45') I - 4:30II - 4:30( мин. 9 ч.  дневна пауза) В някои държви държат да има 15 минути при първото сменяване на водачите, но това е реално технологичното време за смяна на дигиталните карти)

При преминаване на граничен пункт – движението се осъществява в режим управление на автомобила, не се движим нито на чукчета, нито на квадратче, аз преди време мислех, че опашки по границите трябва да съм на "Разположение", но е грешно, движиш ли камиона - режима е "управление" т.е. работа. Което ни остава единствената опция - копче или магнит.. това е

kkkvd