Закачане и разкачане на ремаркета
Форум на българските шофьори
Събота, 20 Април, 2024, 03:16:38 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 4 5 [6]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Закачане и разкачане на ремаркета  (Прочетена 35556 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-2965
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #75 -: Сряда, 31 Декември, 2014, 15:23:21 »
ОтговорОтговор

   за да не забравя и късам кабели аз не блокирам ремаркето и не изтеглям напред влекача, а просто първо разкачам кабелите (след като съм отключил лафета!), ремаркето самоблокира и сваляйки диференциала излизам напред. Но съм улеснен от фигурата си, та не ми е проблем влизането между кабината и борда. С хладилните ремаркета работата е друга заради агрегата и тогава твоят метод е почти неизбежен.
   Не съм сигурен дали моят начин е абсолютно правилен, но не ме е подвел никога досега.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #75 -: Сряда, 31 Декември, 2014, 15:23:21 »

 Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #76 -: Сряда, 31 Декември, 2014, 16:45:48 »
ОтговорОтговор

Е да, така е. Това описание е за фриго. Със щора директно закачвам, място има достатъчно.
Понякога като откачиш въздуха паркинга не сработва, рядко има такива ремаркета, ама се случва.
Аз също така мога и на фриго да му разкача кабелите без да разкачвам, ама много се цапам

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #76 -: Сряда, 31 Декември, 2014, 16:45:48 »

 Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #77 -: Четвъртък, 01 Януари, 2015, 02:05:00 »
ОтговорОтговор

Проверка на. заключването на лафета се прави при пуснати крака . До този извод стигнах след няколко неприятни случки.
Също може да добавя че,  композиция не се разкачва когато е нивелирана а когато е максимално повдигнат задният мост на влекача . Това също съм го разбрал след като не можах да подпъхна влекача под едно пълно Berger Light ремарке.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-2965
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #78 -: Четвъртък, 01 Януари, 2015, 02:23:54 »
ОтговорОтговор

    Boromaп, не е съвсем така, но въпрос на предпочитание. При напреднало износване на заключващия механизъм на лафета (а понякога и при нов), ако първо повдигнеш със задните възглавници, после не можеш да отключиш лафета, ако не си го направил предварително.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #79 -: Четвъртък, 01 Януари, 2015, 14:44:43 »
ОтговорОтговор

Изобщо не е така.. такива дето са ми задигнали ремаркето при разкачване, много ги сърби гъзеца после Усмивчица
Може да се тества и при пуснати крака, но задължително трябва да са повдигнати от земята, например с диференциала. Впрочем проверяваш заключването? 3-та, съединител, газ газ газ и пускаш рязко съединителя? Не е нужно просто Усмивчица

Базикам се, не ми се връзвай, но съм виждал колеги докато не превъртят 5-6 пъти гуми, не го броят за заключено.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #80 -: Четвъртък, 01 Януари, 2015, 15:25:29 »
ОтговорОтговор

Не си ме разбрал , исках да напиша че се повдига максимално ремаркето  след като първо се отключи лафета . Ако не е идеално нивелирана композицията трудно или дори невъзможно се отключва лафета.
Ето го всъщност реда на откачане на полуремарке/натоварено/:
1/ Избираме хубаво място , така че композицията да седи изпъната и права. Винаги оглеждайте настилката под ремаркето  , не откачайте   на  кална и мека повърхност . Това че не потъват гумите не е знак че повърхността е здрава/ повърхността та гумите и тази на контактната площ на краката  е различна/ . Ако все пак трябва да се разкачи на меко е допустимо да се подложи  плоскост/стоманена плоча например/ увеличаваща до толкава повърхността на  лапите че да се избегне затъване.
Та избрали сме място , сигурни сме че основата е стабилна и следва да слезем и да дръпнем паркинг спирачката на ремаркето също така и да го подсигурим с клинове/кучки/.
2/Отключваме лафета
3/ Максимално повдигане на задния мост на влекача. Защо!?
Ами ако приемем че товара е повечето съсредоточен пред краката на полуремаркето  се получава провисване и от там проблеми с измъкване или промъкване на влекача под ремаркето.
4/Пускане на краката да опрат в земята
5/Изпускаме налягането от възглавниците на задният мост така че да отлепи плочата на лафета от контактната площ на ремаркето.
!!! Не спускайте до край или не нивелирайте влекача защото  често се получава царският болт да закача по ключалката на лафета и да я повреди.
6/Издърпайте влекача на около метър /вече можете да нивелирате влекача/ и започнете да откачате електрическите и въздушни магистрали . При електрическите кабели няма огромно значение реда на откачане и закачане но при въздуха има. Откача се първо червена и след това жълта , закача се първо жълта и после червена .
!!!Винаги правете тези действия при дръпната паркинг спирачка
!!!При откачане на жълт маркуч  често се получава един лек "скок" на ремаркето/породено от частичното автоматично повдигане на окачването с  няколко сантиметра при  ремаркето . Това е факт забелязан при по новички Шмитц ремаркета/ при което е възможно  ако имате закачени някакви аксесоари по борда на ремаркето като стълби , пожарогасители и т.н. да ви ударят и наранят зле. Това е много опасно особено ако откачате/закачате без  да сте оставили място между  борда и кабината.
Закачане:
1/Нагласяте влекача идеално спрямо ремаркето като още не се подпъхвате под него. Следва оглед на ремаркето за дръпнат паркинг/червен бутон/ и поставени клинове.Отчитаме  височината на най-ниската  предна част на ремаркето при  борда дали не е по ниска от  височината на гумите . Поглеждаме дали ръчката на лафета не се е върнала в заключено състояние и се подпъхваме под ремаркето но без да закачаме.
2/Закачаме електрическите магистрали , въздушни такива/жълта първо и после червена/ .
3/ Повдигаме задният мост така че  плочата на лафета да опре в ремаркето и ако може да повдигне даже  за повече сцепление .
4/Тук вече осъществяваме самото физическо закачане като то трябва да става плавно без резки и бързи движения  и най-вече без удари
!!! Слушайте за щракащ звук идващ зад кабината , това обикновено подсказва за заключването на  лафета
5/Проверка на заключването се прави на ниска предавка/само напред/ и при пуснати крака. Защо !?
Защото ако  заключването е неуспешно и сте вдигнали краката  при пробата ще изпуснете ремаркето долу . При нормално пробване на закачането допълнителното натоварване над краката е минимално  , самите лапи на краката са конструирани да се тества закачането по този начин.
6/Вдигнете краката до край и подсигурете тяхната манивела за предвидените за това места. Нивелирайте композицията.
7/Освободете първо паркинг спирачката  на ремаркето преди да махнете  обезопасяващите  клинове. Защо!?
Честа грешка е  след пробата дали е закачил лафета  в бързината не се дърпа паркинга/в кабината/ и така след освобождаване на червения бутон /ремаркето/ композицията тръгва по посока наклона ако има такъв.
8/Добре огледайте ремаркето преди път за стърчащи  дъски  , не добре укрепени аксесоари по него , гуми и други  носещи непосредствена опасност за другите участници в движението и пешеходци.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Mandor
Потребител герой
*****

Рейтинг: +516/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 740
Теми: 33



Активност
0.2%


« Отговор #81 -: Понеделник, 05 Януари, 2015, 09:23:41 »
ОтговорОтговор

Имам една дребна забележка. Краката са стоманени. Когато подложим стоманена плоча или камък, е възможно да се подхлъзнат. По-добре е да се подложи нещо дървено.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
hunter_75
Старши потребител
****

Рейтинг: +97/-31
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 324
Теми: 3



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #82 -: Понеделник, 26 Януари, 2015, 20:41:41 »
ОтговорОтговор

Димич, тебе съм те запомнил с една тема, в която колега счупил лафет. Да не е същия лафет като на тоя дето го описваш сега? Излиза, че май проблема не е в шофьорите ви. И това дето го пишеш за краката на ремаркетата, че ги подпирате с трупчета. Никога не го казвай на друго място, че ще ти се смеят. Или ще те изгонят от работа. Като не ви работят краката сменете ги, продават се по магазините.

Колегата дето ще ходи в Ким. Ако не си се прецакал да отидеш - иди в МГ Транспортес. Имат обяви в джобса. Мисля, че ще ти хареса повече отколкото при Ким - и като пари и като работа

Аз Димича съм го запомнил като един недооценен виртооз в маневрирането на полуремаркета,чудно как Министерство на транспорта не се е самозерирало още и не му е издало необходимата тапия,да да му олекне и на него.Или пък както спомена някой пише тук глупости за да олиже гъзъ на шефа си,истината е някъде там

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2247/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #83 -: Неделя, 29 Август, 2021, 00:45:14 »
ОтговорОтговор

Караваните (както и по големите ремаркета) имат маневрено колело с него лесно се закача и разкача, добре е терена да е равен, а на асфалт е най добре. Против кражби се  продават едни заключващи кутии  които се поставят върху лапата за теглича, иначе на един градски му дигнаха платформата и още не е намерил като гледам...

     Понеже преди време един млад пенсионер питаше нещо за закачане на ремаркета. Ама какво точно ме питаше така и не разбрах. Мога да му препоръчам такива ремаркета да закача, вероятно е забогатял достатъчно.
     Както се вижда най-важното е ДИСТАНЦИОННОТО!

https://www.facebook.com/Ixplorstore/videos/312727822661828/

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Screenshot_2021-08-29-00-45-56-210_com.facebook.katana.jpg (806.36 KB, 2340x1080 - видяно 93 пъти.)

* Screenshot_2021-08-29-00-48-29-602_com.facebook.katana.jpg (536.15 KB, 2340x1080 - видяно 90 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: 1 ... 4 5 [6]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!