• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

admin

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Неделя, 11 Ноември, 2012, 20:20:11
Кога че спрете да пишете глупости?
Продължителността на почивката НЯМА отношение към карането!!!

Обясни тогава кога какви почивки следва да се правят. Ще ти бъда благодарен, ако ми разясниш това. При последното ми пътуване на "двойка" правихме само и единствено 9-часови почивки, което според мен е нарушение на регламента. Колегата обаче твърдеше, че "така е правилно" и той носи отговорност при проверка.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Roshko

Цитат на: admin - Неделя, 11 Ноември, 2012, 20:37:11
Обясни тогава кога какви почивки следва да се правят. Ще ти бъда благодарен, ако ми разясниш това. При последното ми пътуване на "двойка" правихме само и единствено 9-часови почивки, което според мен е нарушение на регламента. Колегата обаче твърдеше, че "така е правилно" и той носи отговорност при проверка.

При двойката няма намаление на почивка, тя винаги си е 9 в рамките на 30 часа. Всъщност ти почиваш и 9-те часа каране на колегата ти или повече колкото единичка за един една седмица. Колко почиваш по време на движение е друга тема, но тя не касае регламента...

Roshko


admin

А при "единичката" как стоят нещата с 9-те и 11-те часа почивка?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: admin - Неделя, 11 Ноември, 2012, 22:51:56
А при "единичката" как стоят нещата с 9-те и 11-те часа почивка?

   9 часа каране - 9 часа почивка. Но не повече от 3 пъти в шестдневния перод.
   10 часа каране - 11 часа почивка, но не повече от 2 пъти в шестдневния период.
   

admin

Цитат на: driver1 - Неделя, 11 Ноември, 2012, 23:01:35
   9 часа каране - 9 часа почивка. Но не повече от 3 пъти в шестдневния перод.
   10 часа каране - 11 часа почивка, но не повече от 2 пъти в шестдневния период.
   

Малко объркващо си го написал. Кое не може да е повече от 2 пъти или 3 пъти в шестдневния период? Карането или почивките?

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: driver1 - Неделя, 11 Ноември, 2012, 23:01:35
   9 часа каране - 9 часа почивка. Но не повече от 3 пъти в шестдневния перод.
   10 часа каране - 11 часа почивка, но не повече от 2 пъти в шестдневния период.
   

     Тук много не съм съгласен. Десет часа е нормално да направиш в по-дълго работно време. А, при 15 часа работа, колко остават до 24 часа? И 13 и 14 часа да се почива, все едно са 9. Когато имаш 3 часа престой, също не е нужно повече от 9 часа, понеже 3+9 са нормална почивка. При 13 часов ден е за предпочитане да се направят 11 часа (и, ако има 3 часа почивка са 9 часа и няма значение 15 или 13 часов е бил деня), за да имате право на 9 часова почивка - съответно 15 часов работен ден.

     Росен, много точно каза, продължителността на управление и почивката, нямат връзка!

     В Австрия, преди време ми правиха подробен контрол на карта, след 14 и нещо часа работен ден, управление девет и половина часа и 9 часа почивка. Нищо не казаха, въпреки че за друго ме глобиха 300 евро, едва ли щяха да пропуснат да се "възползват".

Цитат на: admin - Неделя, 11 Ноември, 2012, 23:18:44
Малко объркващо си го написал. Кое не може да е повече от 2 пъти или 3 пъти в шестдневния период? Карането или почивките?

     Другото правилно е написал колегата. Три пъти намалени почивки (9 часа), не се изисква компенсация. И два пъти в седмицата до 10 часа.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

driver1

Цитат на: admin - Неделя, 11 Ноември, 2012, 23:18:44
Малко объркващо си го написал. Кое не може да е повече от 2 пъти или 3 пъти в шестдневния период? Карането или почивките?



 Да, наистина не съм го написал добре. Не повече от 3 пъти в шестдневния цикъл почивката може да бъде 9 часа. Не повече от 2 пъти в шестдневния цикъл шофирането може да бъде 10 часа със задължителна почивка след това - 11 часа.
  Продължителността на управление и почивката имат съвсем пряка връзка - в случай, че си шофирал 10 часа, последващата почивка трябва задължително да бъде не по-кратка от 11 часа. Няма как да шофираш 10 часа и да почиваш след това 9 часа. Елементарно е.

loshdancho

Сори но това  е от старата конвенция за екипажитеот 95 год. и е променено с новата- регламент 561 от 2006 год..
Не се изисква компенсиране с почивка на каране.
Ето старата конвенця от 1995год.
http://www.rta.government.bg/n_uredba/eseps.html




Време на кормуване

     1.  Общата продължителност на кормуване между две всекидневни почивки или между всекидневна и седмична почивка, наречена по-долу "период на всекидневно кормуване", не трябва да надвишава 9 часа.  Тя може да достигне до 10 часа 2 пъти седмично.

     След един максимум от 6 периода на всекидневно кормуване водачът трябва да си вземе седмична почивка, както е определено в чл. 8, ал. 3.

     Периодът на седмичната почивка може да се премести в края на шестия ден, ако общата продължителност на кормуване в продължение на шест дена не надвишава максимума, който съответства на шест периода на всекидневно кормуване.

     В случаите на международни превози на пътници, различни от редовните служби, думата "шест" в ал. 2 и 3 се замества с "дванадесет".

     2.  Общата продължителност на кормуване не трябва да надвишава 19 часа за период от две последователни седмици.

     Член 7

     Прекъсвания

     1.  След кормуване от четири часа и половина водачът трябва да спази прекъсване от най-малко 45 минути, освен ако той не започва период на почивка.

     2.  Това прекъсване може да бъде заместено от прекъсвания от най-малко 15 минути всяко, вмъкнати в периода на кормуване или непосредствено след този период, по такъв начин, че да се спазят разпорежданията на ал. 1.

     3.  По време на тези прекъсвания водачът не може да върши други дейности.

     Времето за чакане и времето, което не е заето с кормуване, а е прекарано в движещо се превозно средство, ферибот или влак, не се смятат за други действия.

     4.  Прекъсванията, разглеждани в този член, не могат да бъдат смятани за ежедневна почивка.

     Член 8

     Време за почивка

     1.  За всеки период от 24 часа водачът разполага с време за всекидневна почивка най-малко от 11 последователни часа.  Това време може да бъде намалено до 1 минимум 9 последователни часа максимум 3 пъти седмично при условие, че като компенсация ще бъде отпусната съответната почивка в края на следващата седмица.

     В дните, когато почивката не е намалена съобразно ал. 1, тя може да бъде ползвана през два или три периода от време в течение на периода от 24 часа, като един от тези периоди трябва да бъде най-малко 8 последователни часа.  В този случай минималната продължителност на почивката достига 12 часа.

     2.  През всеки период от 30 часа, през който има най-малко двама водачи на борда на превозното средство, всеки от тях трябва да ползва всекидневна почивка най-малко 8 последователни часа.

     3.  В течение на всяка седмица единият от периодите от време, посочени в ал. 1 и 2, достига до общо 45 последователни часа в качеството му на седмична почивка.  Този период на почивка може да бъде намален до 1 минимум от 36 последователни часа, ако се ползва в обичайното място на регистрация и престой на превозното средство или местопребиваването на водача, или до 1 минимум от 24 последователни часа, ако се ползва извън тези места.  Всяко намаление се компенсира от равностойно време за почивка, взето наведнъж преди края на третата седмица, следваща въпросната седмица.

     4.  Период на седмична почивка, който започва през една седмица и продължава през следващата, може да бъде прикрепен към едната или другата седмица.

     5.  В случай на превози на пътници, при които се прилага ал. 1 и чл. 6, ал. 4, периодът на седмичната почивка може да се отнесе към седмицата, следваща тази, през която той е трябвало да бъде ползван, и да се прибави към седмичната почивка през тази втора седмица.

     6.  Всеки период от време, който е взет за компенсиране на намалението на периоди от всекидневна и/или седмична почивка, трябва да бъде прибавен към някоя друга почивка най-малко 8 часа и трябва да бъде предоставен по молба на заинтересувания на мястото на престой на превозното средство или на местопребиваването на водача.

     7.  Всекидневната почивка може да бъде ползвана в превозно средство, ако то е оборудвано с кушетка и е в покой.

     8.  Неспазване на разпорежданията на ал. 1 може да има в случай, когато при превози на стоки или пътници водачът придружава превозното средство, превозвано с ферибот или влак.  Тогава всекидневната почивка може да се прекъсне един-единствен път, ако са изпълнени следните условия:

     частта от всекидневната почивка, ползвана на сушата, трябва да може да предхожда или да следва частта от всекидневната почивка, ползвана на борда на ферибота или във влака;

     периодът между двете части на всекидневната почивка трябва да е възможно най-кратък и в никакъв случай не може да бъде повече от един час преди или след натоварването, като митническите формалности са включени в товарно-разтоварните операции;

     по време на двете части на всекидневната почивка водачът трябва да има на разположение легло или кушетка.

     Всекидневната почивка, продължена по този начин, се удължава с 2 часа.

     Член 9

     Отклонения

     При условие, че не застрашава безопасността на движение и за да му се позволи да достигне до удобно място за спиране, водачът може да се отклони от тази спогодба в рамките на необходимостта, за да осигури безопасността на хората, целостта на превозното средство или товара му.  Водачът трябва да впише вида и причините за отклонението в регистрационния лист на контролния уред или в неговите служебни регистрационни документи.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: driver1 - Неделя, 11 Ноември, 2012, 23:57:25
  Да, наистина не съм го написал добре. Не повече от 3 пъти в шестдневния цикъл почивката може да бъде 9 часа. Не повече от 2 пъти в шестдневния цикъл шофирането може да бъде 10 часа със задължителна почивка след това - 11 часа.
  Продължителността на управление и почивката имат съвсем пряка връзка - в случай, че си шофирал 10 часа, последващата почивка трябва задължително да бъде не по-кратка от 11 часа. Няма как да шофираш 10 часа и да почиваш след това 9 часа. Елементарно е.

     То преди и аз бях чувал, не може първия и последния ден да караш 10 часа (сега за последния мога да се съглася, ако нямаш повече от 9 - часовите почивки). Два последователни дни не можело, след това задължително 12 часа почивка. Може и да е било така някога! Тогава съм карал тролеи, градски автобуси, те са в изключенията.
     Обикновено даваш доста смислени обяснения, в случая "елементарно е", други такива: "Така са ми казвали", "Защото е така"!

     Сигурен съм, няма такова изисквания. В по-горната публикация дадох пример за контрол в Австрия. Предполагам не смяташ, че там не са наясно.


     Някой да е чел изменение на Регламента, че компенсация се добавя само към 45 седмична почивка(да е най-малко 66 часа)  и не може да се добавя към дневна или намалена дневна (32 съответно 30 часа). Чух от колега във фирмата, че имало изменение, поисках да ми го покаже, не можеше в момента.


     П.П. Дано повече хора обърнат внимание, че колегата loshdancho, е публикувал стар, неактуален регламент. Инак биха им се потвърдили някой от ЕШК.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

Цитат на: driver1 - Неделя, 11 Ноември, 2012, 23:57:25
 Да, наистина не съм го написал добре. Не повече от 3 пъти в шестдневния цикъл почивката може да бъде 9 часа. Не повече от 2 пъти в шестдневния цикъл шофирането може да бъде 10 часа със задължителна почивка след това - 11 часа.
  Продължителността на управление и почивката имат съвсем пряка връзка - в случай, че си шофирал 10 часа, последващата почивка трябва задължително да бъде не по-кратка от 11 часа. Няма как да шофираш 10 часа и да почиваш след това 9 часа. Елементарно е.

Хахахаха Как да няма как? Шофирам 10 часа с две паузи по 45 мин, правя 9 часа пауза и излитам...
Само ще повторя, спрете на пишете глупости и по тая тема нема да пусна и емотка повече. Срам ме е!

driver1

   Глупости пишеш ти. Това, че караш по този начин и не са те хванали не означава, че това е правилното.
 СЛЕД 10 ЧАСА ШОФИРАНЕ ПОСЛЕДВАЩАТА ПОЧИВКА ТРЯБВА ДА БЪДЕ НЕ ПО-КРАТКА ОТ 11 ЧАСА.
  Написах го така за да не бъда обвинен в двусмислици и съм категоричен в това си твърдение.
   И една малка уговорка: Ако през първите 3 работни цикъла си кормувал по 9 часа и почивал по 9 часа, а на четвъртия ден си кормувал 10 часа, колко часа почивка следва да направиш след тези 10 часа кормуване?

Roshko

Цитат на: driver1 - Понеделник, 12 Ноември, 2012, 00:42:37
  Глупости пишеш ти. Това, че караш по този начин и не са те хванали не означава, че това е правилното.
 СЛЕД 10 ЧАСА ШОФИРАНЕ ПОСЛЕДВАЩАТА ПОЧИВКА ТРЯБВА ДА БЪДЕ НЕ ПО-КРАТКА ОТ 11 ЧАСА.
  Написах го така за да не бъда обвинен в двусмислици и съм категоричен в това си твърдение.
   И една малка уговорка: Ако през първите 3 работни цикъла си кормувал по 9 часа и почивал по 9 часа, а на четвъртия ден си кормувал 10 часа, колко часа почивка следва да направиш след тези 10 часа кормуване?

Отговора е ясен, нема нужда от глупости. Сто пъти е написан само на тази страница.
Само едно не ми е ясно, щом толкова "добре" сте научили регламента
през последните шест години, как аджеба разбирате за какво са ви глобили!?!?!  :D :D :D

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: driver1 - Понеделник, 12 Ноември, 2012, 00:42:37
   Глупости пишеш ти. Това, че караш по този начин и не са те хванали не означава, че това е правилното.
  СЛЕД 10 ЧАСА ШОФИРАНЕ ПОСЛЕДВАЩАТА ПОЧИВКА ТРЯБВА ДА БЪДЕ НЕ ПО-КРАТКА ОТ 11 ЧАСА.
   Написах го така за да не бъда обвинен в двусмислици и съм категоричен в това си твърдение.
   И една малка уговорка: Ако през първите 3 работни цикъла си кормувал по 9 часа и почивал по 9 часа, а на четвъртия ден си кормувал 10 часа, колко часа почивка следва да направиш след тези 10 часа кормуване?

     С последното изречение съм съгласен, в такива случаи правя дори 24, 45, 66 часа. Все на Росен отговаряш на мен, не. Не казваш, това изисквания на фирмата или на Регламента? Явно ние с Росен, не сме го чели.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

driver1

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 12 Ноември, 2012, 01:28:59

...Само едно не ми е ясно, щом толкова "добре" сте научили регламента
през последните шест години, как аджеба разбирате за какво са ви глобили!?!?!  :D :D :D


   Просто е - не ни глобяват. Защото го спазваме. :)

borgir1111

А някой знае ли дали може да се изкара седмичната почивка на кораба?

borgir1111