• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

admin

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 03 Януари, 2013, 14:48:11
Два пъти го теглих, и все ми дава грешка в Part4  при отваряне, дали причината ми се крие в моя телевизор.

Опитай и трети път. Файлът вече е коригиран.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Големи благодарности на Админ и Матадора за качените документи!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 24 Декември, 2012, 13:55:29
Краси, по правило след като пристигнеш при камиона/квартирата,  трябва да минат поне 9 часа /намалена почивка/ преди да имаш право да започнеш нов работен ден.
Дано съм бил по-ясен от МиЛко, че за неговите коментари впрягам цялата си енергия, след което доста рядко придобивам желания резултат...


     Мен, ако ме питаш 45 часа е законното и си почва пълна седмица!


    Гледах, гледах няма наскоро някой Милко, да е публикувал. Та си помислих понеже има съвпадение на 4 от 5, може мен да имаш в предвид. Сравнително скоро, колега от Форума, май ме наричаше така. Надявам се не си тръгнал в посока неговия интелект?!

    Ще кажа за кой ли път, по друг начин, който може да разбере.
Цитат:
"Член 8
1. Водачът ползва дневни и седмични почивки.
2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна почивка или седмична
почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка"

    Това ще рече, ако си имал 15 часов ден. Колко остава до 24?! Точно за това е глобен колегата използвал е деветките и е направил 15 часа. И въпреки че е почивал 11 часа са отчетени като 9 часа.

    Петнайсе часов работен ден може да се прави, когато можеш да направиш 9 часа почивка. И това е три пъти в седмицата. Или когато имаш 3 часа непрекъсната почивка. Понеже, след това правиш 9 часа почивка, във варианта 3+9. По последния казус всички са съгласни, а защо? Така са им казали! А, правилото е, защото можеш да направиш 9 часа почивка, както и три пъти безусловно. С тази уговорка, че след 15 часа почивката я броиш за 9 часа, както е потвърдено с глобата на колегата в Румъния!


    Тук, мисля сме на едно мнение, как не го разбираш?

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 12 Ноември, 2012, 00:27:04
Хахахаха Как да няма как? Шофирам 10 часа с две паузи по 45 мин, правя 9 часа пауза и излитам...
Само ще повторя, спрете на пишете глупости и по тая тема нема да пусна и емотка повече. Срам ме е!

    Тук сме на различно мнение! Смятам че, повече от 9 (или 10) часа в едно денонощие по Гринуич, не мога да правя.
    Някъде преди те бях питал, тогава беше "ваканционно" настроен, може и да не си го забелязал!
    Въпроса ми е: Спрял си четвъртък вечер, за 45 часа, двуседмично ти каране е около 89 часа. В събота след обяд, като направиш 45 часа, "отлиташ ли"? Или чакаш, до понеделник 1.00 часа?
    Така ти е логиката?! Мисля че е същото, в събота тръгваш!


Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

МиНко, съжалявам за техническата грешка и на най-добрите ни се случва...  ::)
Относно разбирането. Аз те разбирам в повечето случаи защото смея да твърдя съм си научил урока поне за Мн. Добър 5, но се съмнявам, че тези за които е мътна Индия успяват. Как и да е, не съм целял да те обидя, а да ти обърна внимание, пък ти си решавай. Ако имах смелостта на десет поста да коригирам минимум един, поне бих се замислил над забележката...

Сега по темата, би ли обосновал с цитат нововъведените си в 561 като понятия "Денонощие" и "По Гринуич"!
Благодаря предварително!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Неделя, 20 Януари, 2013, 13:44:10
...

Сега по темата, би ли обосновал с цитат нововъведените си в 561 като понятия "Денонощие" и "По Гринуич"!
Благодаря предварително!

     Това денонощие точно за теб го употребих. Някъде обясняваше, като е дневно каране, не мога ли през нощта да карам.
     В Регламента, освен седмица:
"и) "седмица"  означава периодът,  включващ времето от 00:00  часа в понеделник до
24:00 часа в неделя;"
Няма понятия, денонощие по Гринуич. Не знам по кои, директиви цифровите тахографи отчитат времето по Гринуич. И както се съобразяваш за двуседмичното каране.  Така подлежи на контрол "ДНЕВНИЯ" период от 0.00 до 24.00 по Гринуич!

      Пак не отговори, ще тръгнеш ли в "онази"събота?! Поне за трети път питам!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 20 Януари, 2013, 14:33:31
И както се съобразяваш за двуседмичното каране.  Така подлежи на контрол "ДНЕВНИЯ" период от 0.00 до 24.00 по Гринуич!

Пак не отговори, ще тръгнеш ли в "онази"събота?! Поне за трети път питам!

Дневния период е оказан като 24-часов, а не като денонощие от 00 до 24 часа. Период баце, пе-ри-од. Никъде няма условия кога да започне и кога да свърши. Това с понятието за седмица няма ни-що общо в случая. Питах къде и у кой регламент виде понятие "денонощие" или "Гринуич", ама нейсе...

Ами или не съм те разбрал или не съм те прочел. Но дори и в момента когато те прочитам, не разбирам за какво ме питаш!?  ::)

МИНКО ИЛЧЕВ

     Много хора смятат седмицата като най-много 6 карания. Като чета в Регламента пише шест, 24 - часови периоди или 144 часа!
     Днес ме спират на Карансебеш, румънските контроли. Докато чаках проверка, си мислех дали е вярна моята теория. Провериха ме никакви забележки. Предната седмица и по-предната имам по 7 карания и и спирах 143 час и 40 и няколко минути!
     Колега от фирмата работил и в СО МАТ и ПолМат. Между другото, личи че не самоуки от ЕШК и са завършили някаква професионална школа. Той сподели, че е карал и по 8 и 9 пъти в седмицата. Имал е проверки в Германия и Франция. И така са ги обучавали спиране най-късно след 144 час.

     Някой от твърдящите обратното, глобяван ли е някога или само е чувал?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

borgir1111

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 11 Февруари, 2013, 23:52:42Много хора смятат седмицата като най-много 6 карания. Като чета в Регламента пише шест, 24 - часови периоди или 144 часа!
     Днес ме спират на Карансебеш, румънските контроли. Докато чаках проверка, си мислех дали е вярна моята теория. Провериха ме никакви забележки. Предната седмица и по-предната имам по 7 карания и и спирах 143 час и 40 и няколко минути!
     Колега от фирмата работил и в СО МАТ и ПолМат. Между другото, личи че не самоуки от ЕШК и са завършили някаква професионална школа. Той сподели, че е карал и по 8 и 9 пъти в седмицата. Имал е проверки в Германия и Франция. И така са ги обучавали спиране най-късно след 144 час.

     Някой от твърдящите обратното, глобяван ли е някога или само е чувал?!
А за един 24 часов период нали може да имаш един работен ден?тогава как става да пускаш два работни дни за един период?

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 12 Ноември, 2012, 09:42:09Дай подробности, къде пътуваш с кораб, да умуваме.
Чивита-Барса кораба е 22 часа.

vasvvv

Здравейте,намесвам се защото ми е интересен и на мен този казус.Според мен нямаш право да тръгнеш в събота,зашото втората седмица изтича в 24.00 ч в неделя или ако тръгнеш можеш да караш(според примера по-горе) около един час докато станат 90 ч. за двете седмици.По-назад шефчето беше качил едни тълкования на регламента и там въпросът със седмичните почивки е обяснен много добре според мен.Когато и да ползваш седмична почивка понятието седмица си остава така както е дефинирано в регламента.Т.е и в четвъртък да ползваш 45ч. можеш да караш нови шест периода ,но седмицата ти свършва в неделя.Така е според мен ,а дали съм прав ще кажете Вие.

LKW

Цитат на: vasvvv - Вторник, 12 Февруари, 2013, 20:02:00
Здравейте,намесвам се защото ми е интересен и на мен този казус.Според мен нямаш право да тръгнеш в събота,зашото втората седмица изтича в 24.00 ч в неделя или ако тръгнеш можеш да караш(според примера по-горе) около един час докато станат 90 ч. за двете седмици.По-назад шефчето беше качил едни тълкования на регламента и там въпросът със седмичните почивки е обяснен много добре според мен.Когато и да ползваш седмична почивка понятието седмица си остава така както е дефинирано в регламента.Т.е и в четвъртък да ползваш 45ч. можеш да караш нови шест периода ,но седмицата ти свършва в неделя.Така е според мен ,а дали съм прав ще кажете Вие.

Не е така.В момента в който направиш 45часа или 24часа(ако може) ,ти започва нова 6 дневна РАБОТНА СЕДМИЦА.Примерно ако 45те часа ти свършват в четвъркък и ти започваш работа в 10 сутринта(в четвътък) можеш да работи до 10 сутринта в сряда.Като за това време не трябва да правиш повече от 6 работни дни(дневна почивка+работен ден).
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

admin

Седя и си мисля дали е много трудно да се програмират тахографите в съответствие със законодателството и автоматично да следят тези неща, а водача да получава ясна и лесноразбираема информация кога и колко може да шофира? Напоследък ми писна с разните тъпи регламенти и свързаните с тях глоби.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

kanchev59

#206
Колеги немога да разбера,какво не е ясно в този регламент?
    1)Нормално разрешното време за каране е 9ч.Два пъти в седмицата може да се удължи МАХ до 10ч.
    2)За дадена седмица общото време за каране НЕ МОЖЕ да надвишава 56ч.А именно:9+10+9+10+9+9=56ч.
    3)За всеки две последователни седмици общото време за каране или работа не може да надвишава 90ч.Примерно:
1седмица               )(2седмица              )(3седмица         )(
           34часа                  56часа                  34часа
1+2=90ч                                           2+3=90ч.
     4)В рамките на 24часа считано от края на предната почивка(дневна или седм.)има нова дневна почивка.Пример:
пон.6:00ч(старт)работа+шофиране)(45мин.пауза)(работа+шофиране)(11ч. дневна почивка)(вторник 6:00ч слдващ старт.
      Най-важното е ,че в границите на 24ч.е разрешено само веднъж да караш 9 или 10ч.
      5)Дневните почивки са:
            Обикновена от МИН.11ч и намалена от МИН.9ч.Намалената дневна не се компенсира,но е ограничена до МАХ.3 пъти в седмицата.Може и да се разпределя през раб.ден,но в този случай 1период е мин.3ч,а 2период е мин.9ч.
              Обикновената почивка може да бъде прекъсвана не повече от 2 пъти за качване и сл
изане от фери. и влак.,но общото време е МАХ 1 ч.
   6)Седмична почивка:Пълна(обикн.)седм.поч. от мин.45ч.и намалена от по-малко от 45ч,но мин 24ч.Забранено е 2 поредни намалени почивки!!!!!!
    7)Обем на работното време:
    -делнично:9ч(по изкл. макс.10ч)
    -седмично:48ч(по изкл.60ч)
    -месечно  :208ч
Поради експлоатационни изисквания раб.време може  да се удължи до 60ч,но след това трябва да се гарантира,че в рамките на 16седм.ще се спазват средно 48ч/седмично.
    В чисто национални пътни движения могат да важат по-строги правила по отношение времената за работа,шофиране и почивка.Те трябва да се изяснят и да се спазват.

Дано съм бил полезен на някой колега.Ако някой има въпроси към мен до края на април съм си вкъщи и мога да отговоря.След това мисля и аз да поработя малко.Лека и спокойна работа.
Живота е обидно кратък- днеска те има а утре те няма, затова живей кратко, но луксозно!

kanchev59

#207
Съединяване на поредни публикации.
Живота е обидно кратък- днеска те има а утре те няма, затова живей кратко, но луксозно!

kanchev59

#208


Съединяване на поредни публикации.
Живота е обидно кратък- днеска те има а утре те няма, затова живей кратко, но луксозно!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: borgir1111 - Вторник, 12 Февруари, 2013, 13:55:16
А за един 24 часов период нали може да имаш един работен ден? Тогава как става да пускаш два работни дни за един период?

     Максимално работа плюс почивка е 24 часа. Защо да не можеш да работиш 2 часа и да почиваш 11 (общо 13 часа) и след това започваш наново. Най-малко работа и почивка може да е 11,01 часа (9,01) и максимално 24. Няма изисквания за най-малко или брой работни периоди в седмицата. За това смятам е по-правилно да се каже: "След началото на седмицата се спира след най-късно 144 часа (6х24). И естествено може по-рано!"


Цитат на: borgir1111 - Вторник, 12 Февруари, 2013, 13:55:16
Чивита-Барса кораба е 22 часа.

     Ако беше 24,30 часа вероятно се признава за намалена седмична почивка. Не съм срещал, да може да се прекъсва седмичната почивка, единствено нормалната дневна (11 и може би 3+9). Така че, в този случай май не става.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!