• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

DeDo Vi

Цитат на: admin - Неделя, 23 Юни, 2013, 19:33:55
Дедо, питанката ми беше дали мога да си прекъсна почивката заради качване или слизане на и от ферибот, но приемам мнението на Рошко за вярно.
Можеш да прекъснеш почивката за качване или слизане на ферибот, но трябва да си настроил тахографа на "Ферибот-Влак". Нали знаеш, как се въвежда от менюто на тахографа?

DeDo Vi


admin

Цитат на: DeDo Vi - Понеделник, 24 Юни, 2013, 13:59:52Можеш да прекъснеш почивката за качване или слизане на ферибот, но трябва да си настроил тахографа на "Ферибот-Влак". Нали знаеш, как се въвежда от менюто на тахографа?

Само при прекъсване на почивката ли се въвежда това или изобщо при пътуване с ферибот или влак? И как точно се въвежда, защото не зная как става?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Roshko

Цитат на: admin - Понеделник, 24 Юни, 2013, 14:15:22
Само при прекъсване на почивката ли се въвежда това или изобщо при пътуване с ферибот или влак? И как точно се въвежда, защото не зная как става?

Най-добре според мен е след като си вземеш билетчето за превключиш от чукчета на легло и да въведеш "корабче". След като се натовариш - същата прочедура. Ако не си набавил нужните 11 часа след разтоварването от кораба - отново същата процедура. Важно е да си пазиш билета! Дори и само веднъж да си въвел "корабче", не вярвам да имаш проблем.
Въвеждането става с натискане на ОК, след това долна стрелка която ти изрежда три подменюта за принтиране, след което три менюта за въвеждане - на водач 1, на водач 2 и на камиона. Натискаш ОК на въвеждане на камиона и от там избираш иконката с "корабче" и пак ОК. Тоест, където си въвеждаш държава на започване и държава на приключване на работния ден, още два пъти стрелката надолу отиваш на въвеждане на камиона. Това е по спомен на най-разпространените дигитални тахографи.

LKW

Цитат на: admin - Понеделник, 24 Юни, 2013, 14:15:22
Само при прекъсване на почивката ли се въвежда това или изобщо при пътуване с ферибот или влак? И как точно се въвежда, защото не зная как става?


Най добрия ватиант за въвеждане на "корабче" на дигитал , когато се качиш на кораба.В момента в който тръгнеш "корабчето изчезва от дисплея на тахографа.Иначе се въвежда винаги когато се возиш на кораб или влак , независимо прекъсваш или не прекъсваш пауза.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Roshko

Цитат на: LKW - Понеделник, 24 Юни, 2013, 16:56:42

Най добрия ватиант за въвеждане на "корабче" на дигитал , когато се качиш на кораба.В момента в който тръгнеш "корабчето изчезва от дисплея на тахографа.Иначе се въвежда винаги когато се возиш на кораб или влак , независимо прекъсваш или не прекъсваш пауза.

Не че е от голямо значение, но ако не ти трябва да се ползваш от преференциите за това, че си се возил на кораб/влак, изобщо не е задължително да го въвеждаш! Можеш да го въведеш колкото пъти е нужно - веднъж, дваж, триж...

LKW

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 24 Юни, 2013, 19:54:49
Не че е от голямо значение, но ако не ти трябва да се ползваш от преференциите за това, че си се возил на кораб/влак, изобщо не е задължително да го въвеждаш! Можеш да го въведеш колкото пъти е нужно - веднъж, дваж, триж...

Контролите от белите страни почти никога няма да се заядът за това , но наще ДАЙ няма да простят сетят ли се да го гледат.Имаше един период ДАЙ Видин и Враца правеха удари точно заради това.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

DeDo Vi

Цитат на: LKW - Понеделник, 24 Юни, 2013, 20:34:09
Контролите от белите страни почти никога няма да се заядът за това , но наще ДАЙ няма да простят сетят ли се да го гледат.Имаше един период ДАЙ Видин и Враца правеха удари точно заради това.
Да, така е. Наскоро в Англия ме проверяваха, И нямах проблеми въпреки, че не съм въвеждал в тахографа тази иконка (корабче) докато съм се возил на ферибота.
Доколкото знам, (сега не ми се рови из литературата) когато си на кораб и си въвел "корабче",  времето на ферибота се счита за почивка ако е над 4 часа и на ферибота си имал каюта с легло. И някой власти, могат да ти поискат билета за доказателство, че си бил на кораб. Лично аз не въвеждам "корабче" когато съм за и от Англия. Защото ферибота пътува по-малко от 4ч. и няма каюта.

Roshko

Аз не знам за такова условие за продължителността на плаването, виж за каютата е вярно!
Може да направиш 4:30ч пауза преди качването, 2 часа плаване и 4:30 след слизането. Така мисля аз.

SOLAR

ЦитатРегламент 561
ГЛАВА ІІ
ЕКИПАЖИ, ВРЕМЕ НА УПРАВЛЕНИЕ, ПОЧИВКИ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА И ПОЧИВКИ
Член 9

1. Чрез дерогация от член 8, когато водач придружава превозно средство, което е транспортирано с ферибот или влак, и ползва нормална дневна почивка, тази почивка може да бъде прекъсвана не повече от два пъти с други дейности с обща продължителност не повече от един час. По време на такава дневна почивка водачът следва да има достъп до койка или кушетка.

Липсата на "достъп до койка или кушетка" не е нощна почивка, зачита се за дневна пауза. Доказателство е билета, а в случай че си забравил да маркираш "бот/трен" няма да те глобят. Отнася се за белите страни.
Така, че след преминаването през Ламанш, а там липсва легло, по закон спираш и си правиш 9/11 ч. нощна или 24/45 ч. седмична пауза. Може в случая да се зачита 3+9 часа, в случай, че е пътуването надвиши 3 ч.

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

DeDo Vi

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Вторник, 25 Юни, 2013, 14:02:15
Аз не знам за такова условие за продължителността на плаването, виж за каютата е вярно!
Може да направиш 4:30ч пауза преди качването, 2 часа плаване и 4:30 след слизането. Така мисля аз.
Баце аз винаги правя 11ч. след слизане от кораба. Хич не ми дреме за шефове и срок доставки. Значи, ако слезна от гемията в 01:00ч. тръгвам най-рано в 12:00ч. и така съм спокоен и бодър. А какво пише в дебелите книги, не ме грее.
Истината е, че няма да те глобят за по-голяма пауза, или за по-малко каране. Нали.

Roshko

Каква е разликата между дневна и нощна почивка?  ::)
Щом можете правете и 45 часа след кораба, лошо нема.
Въпросът беше конкретен и мислим отдавна му отговорихме.
Сега се опитваме да го усложним и да го превърнем в ЕШК.

DeDo Vi

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Четвъртък, 27 Юни, 2013, 22:24:36
Каква е разликата между дневна и нощна почивка?  ::)
Щом можете правете и 45 часа след кораба, лошо нема.
Въпросът беше конкретен и мислим отдавна му отговорихме.
Сега се опитваме да го усложним и да го превърнем в ЕШК.

Мхм, Ти пак се правиш на всезнайко май а.

Roshko

Цитат на: DeDo Vi - Събота, 29 Юни, 2013, 14:15:37
Мхм, Ти пак се правиш на всезнайко май а.

Обоснови се!
Ти отговаряш на конкретни въпроси с изява на собственото си его...
Темата и въпросът на който отговаряме касае един законов документ,
а не волята, действията и хрумките на отделни индивиди...   :D

Красимир Тодоров

Шо бе, на ферито си е почивка, кога съм пътувал по 19 часа съм си броил 11-ка пауза, кога съм пътувал примерно дания-германия съм си броил 45 минутна. За кво хем да дрема на лодката, хем да дрема на пристанището.. и да ме изтарашат на Патра примерно...  слизам и газ!

admin

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 01 Юли, 2013, 20:24:33
Шо бе, на ферито си е почивка, кога съм пътувал по 19 часа съм си броил 11-ка пауза, кога съм пътувал примерно дания-германия съм си броил 45 минутна. За кво хем да дрема на лодката, хем да дрема на пристанището.. и да ме изтарашат на Патра примерно...  слизам и газ!

Ами ти така правиш, ама Дедо виж по-горе какво е писал. Той пък си прави допълнителна пауза след слизане от кораба. Ей, тая Европа ще фалира от простотии и бюрокрация.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!