• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

50 лв. ще е глобата за каране без включени фарове

Започната от VOLVO 480, Четвъртък, 02 Август, 2012, 21:40:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Joro - Сряда, 08 Август, 2012, 00:39:45
Поредната тъпотия.

     Ако можеш така накратко да кажеш, по-горе питах пак, тези които карат в мъгла, сумрак, че и през нощта без фарове. Как да им повлияем. Почти ще ти повярвам.

     В подобен дух, да питам: "Някой вярва ли че, ако се премахнат глобите за червен светофар и се остави на "по съвест", всички ще го спазват?!".


Цитат на: peev - Събота, 04 Август, 2012, 08:10:50
Ясно е, че ще се кара на фарове. Питайте възрастните колеги (над 60), дали не им пречат ксеноновите, щото на мен и сега ми пречат като съм с лека кола. А и КАТ ще ни "информира" винаги за изгоряла крушка. Не мога и да разбера, сега в жегата необходимостта от фарове. Но Европа, не ни е приела да и даваме акъл, а да и купуваме произведеното. Фарове, акумулатори и др. И да ставаме тъпи роботи като тях. Но излизам от темата.

     Честно не бях се сетил, че преди 5,5 години за това са ни приели!!! Купувам акумулатор на 3-4 години (социалистическите, трудно изкарваха половин) и крушки като другите, които карат без фарове. Дано съм добър европеец.
     Все си мисля, че при работещ двигател, генератора поема всичкия ток. Поне при мен на празен ход, всички светлини, климатик вентилатори не мърда от 14,2 Волта.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Максимус

Родните депутати ни задължиха да караме на къси светлини през деня. Дотук добре. Безопасност, човешки животи, сигурност и т.н.. Но колко струва това?
Измерих тока на зареждане на 2-3 масови автомобила на възраст 10-20 години с и без включени фарове. Разликата е около 10 ампера или около 130 вата. Но..
Електроенергията, получена от автомобилния генератор не е така евтина  ;) както наскоро поскъпналата такава от ел. мрежата. Първо к.п.д. на автомобилния генератор-алтернатор рядко достига 50% и то с тенденция на влошаване при ниски обороти на двигателя. От своя страна, автомобилния двигател също работи с к.п.д. под 50% и също с тенденция към влошаване на ниски обороти. Ако сумираме тези два фактора, ще докараме общо к.п.д. 10-15% ,което ще рече, че всеки автомобил губи около един киловат мощност, за да захрани два фара няколко лампички по таблото и два задни габарита, светещи абсолютно безмислено, в един жарък летен ден, да речем. Цената пък на това "удоволствие" ляга почти 2 лева на киловат/час. За сравнение- "свидливото" енерго иска "само" по 20 стотинки.... Но това не е всичко, както казват по телешопа.  ;D ;D ;D Още по-весело става, като се сетим, че всичко това се произвежда с вечно поскъпващите бензин или нафта. А най-веселото е, ако си представим в един час пик примерно 1 милион авомобила в България да отделят по 1 киловат мощност за фаровете си. Ми това прави 1000 мегавата мощност.( За момент се сетих за АЕЦ Белене....). Тия същите коли ако се движат по един час на ден ще изгорят над 100000 литра петролни горива. Всичкия този пушек четящите това ще го дишат плюс сегашния. Отделно отсега виждам как вносителите, производителите и дистрибуторите на акумулатори, крушки и генератори потриват доволно ръчички на гърба на и без това съдрания джоб на нашего брата българина. >:(

Максимус


Максимус

Днес си минавам спокойно покрай катаджиите и тия ме гледат  ;D когато погледнах, карал съм със загасени фарове.  ;D ;D Обаче нищо, размина ми се. Ще трябва да си го правя навик вече, включването на фаровете. ???

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Максимус - Сряда, 08 Август, 2012, 17:28:43
Днес си минавам спокойно покрай катаджиите и тия ме гледат  ;D когато погледнах, карал съм със загасени фарове.  ;D ;D Обаче нищо, размина ми се. Ще трябва да си го правя навик вече, включването на фаровете. ???

     На мен ми се случва да кажем един път в годината. Най-добре е със самото запалване, веднага да се включат. На които им е много трудно и това, с едната палят, другата на ключа за фарове. И да не се сваля, докато се включат.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

godji

Цитат на: driver1 - Петък, 03 Август, 2012, 10:49:31
Не, не е по-добре. Някои хора, разполагащи с повече информация и, предполага се, специалисти в тази област са преценили, че е по-добре да се кара на фарове. Ама на българина му дай да умува.
Извинявам се че не е  по темата ,но същите умове или такива като тях измислиха вчерашната забрана до 7,5 тона . Колко ли акъл е необходим за да се сметне колко е натоварването на ос на камион с 2 оси и на композиция с 5 оси ! А по темата  - аз на колата съм си монтирал DRL и мисля да помоля същия човек който го направи да измисли контролер и за камиона ! 
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

stoil nedev

Цяла Европа и цял свят карат на фарове от години насам, новите модели автомобили и камиони от 3-4 години насам ги правят с автоматично осветление. България трябваше да го приеме това преди поне 2г.
На нашенеца му дай да си чеше езика обаче.
Еййййй и ако има и една биричка с едно мезенце става супер.....обаче тогава и ние сме много силни ей.... ако е в повече супер силни смееее.
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

Tihomir78

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 08 Август, 2012, 03:01:28
     Ако можеш така накратко да кажеш, по-горе питах пак, тези които карат в мъгла, сумрак, че и през нощта без фарове. Как да им повлияем. Почти ще ти повярвам.

     В подобен дух, да питам: "Някой вярва ли че, ако се премахнат глобите за червен светофар и се остави на "по съвест", всички ще го спазват?!".


     Честно не бях се сетил, че преди 5,5 години за това са ни приели!!! Купувам акумулатор на 3-4 години (социалистическите, трудно изкарваха половин) и крушки като другите, които карат без фарове. Дано съм добър европеец.
     Все си мисля, че при работещ двигател, генератора поема всичкия ток. Поне при мен на празен ход, всички светлини, климатик вентилатори не мърда от 14,2 Волта.

Колега досега винаги мненията ти са били как да кажа компетентни, ама тука нещо .... електротехниката май ти куца. Не че нещо ама нещата не са точно така както ги описваш.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Tihomir78 - Сряда, 08 Август, 2012, 23:08:02
Колега досега винаги мненията ти са били как да кажа компетентни, ама тука нещо .... електротехниката май ти куца. Не че нещо ама нещата не са точно така както ги описваш.

     Все пак, повечето са били компетентни. Не ми стана ясно, къде точно не съм наясно. Колата която карам предимно, напоследък е Мерцедес. И никога акумулатора не е зареждан на зарядно. Въпреки че, дори два пъти не успях да запаля, при дълъг престой на къмпинг. Подават ми ток, паля. След това паля фаровете и 4-5 часа каране и готово.
     Понеже карам на фарове, от '93 година, това са: Москвич, Жигула, Трабант, Ауди, Опел, нищо кой знае по-различно.

     За автобусите, със 100% няма да се впечатлят от 300 Вт. Много от тях са с два, а има и три генератора.

      Камионите, не знам колко мощен е генератора, предполагам поне 2,5 кВт. При колите обикновено е от 1 до 1,5 кВт. Да се надяваме, че няма да спре камиона от това!

      При тролеите, по принцип ток доста. Особено руските, много неща работят на 24 В, хидравлика, компресор. Гаранция давам и за тях.

      Нищо не се писа, за мотоциклетите, дали издържа тяхната инсталация, лампи, акумулатор. Май в България, от преди '90 г, е така. Но по-добре късно от колкото никога, да се разисква проблема.

     Има велосипеди, които когато се движат, винаги светят. Някой да вижда проблем там?!

     От няколко години се кара целодневно на фарове, от 1.11 до 1.03 включително, най-добре е и това ли да се махне? Не прочетох мнение за този период.
      Или като цяло, летните условия са много по-тежки и е голям проблем?



     П.П. За колегата Tihomir78, специално. Напоследък малко ме интересува, какво впечатление създавам, за това, какъв шофьор, с какви електротехнически познания съм. Нямам спомени, да съм парадирал за такива. Освен в една тема за инвертори, беше споменато, че някой не различавал Волт и Ват. Бях споменал че, не ги познавам лично (Алесандро Волта и Джеймс Уат) и все още го твърдя!
     Ако държиш да разбереш, изпитай ме на лични!!!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

peev

#23
Както обикновено, всичко е за пари. Няма смисъл да си чешем езиците с нашите дискусии. Ще караме на фарове. Щом закона, Европа и др. казват те са по умни, щом ни управляват. Не знам колко време се занимаваха с цигарите, нищо съществено - изгубено време, надника върви, отпуски. Ние нека се припираме трябвало, ли или не фарове, тахографи, колани. Защо като е за нашата безопасност, не намалят глобите, да се усмихне малко човек, да намали напрежението. Който дойде на власт, глобите нагоре. Малки били. Палете фаровете, колеги за да намалим ПТП-тата и да не ни спират излишно.

bo4a

Абе колеги на мен ми е чудно, защо тези които трябва да дават пример се правят на велики. Сутринта с колата спирам на светофара до един полицай, а той си говори по телефона , без фарове и без колан. Та както ми беше криво, че не съм си доспал отварям прозореца и го подканвам и той да стори същото. След това като почнах с една лекция, а пък той само ме гледа и мига, и накрая ми вика:
- Абе ти не си тоя дето ще ми прави забележки. Ей това ми трябваше-що псувни отнесе лице в лице, но поне си пусна фаровете и остави телефона.

ET VIT-93

Цитат на: bo4a - Четвъртък, 09 Август, 2012, 17:45:03
Абе колеги на мен ми е чудно, защо тези които трябва да дават пример се правят на велики. Сутринта с колата спирам на светофара до един полицай, а той си говори по телефона , без фарове и без колан. Та както ми беше криво, че не съм си доспал отварям прозореца и го подканвам и той да стори същото. След това като почнах с една лекция, а пък той само ме гледа и мига, и накрая ми вика:
- Абе ти не си тоя дето ще ми прави забележки. Ей това ми трябваше-що псувни отнесе лице в лице, но поне си пусна фаровете и остави телефона.
Браво,ако е така ;D.И,къде именно се случва ицидента ??? ;D

bo4a

Цитат на: ET VIT-93 - Четвъртък, 09 Август, 2012, 17:53:27
                                                                                           Браво,ако е така ;D.И,къде именно се случва ицидента ??? ;D

В София на бул. Европа на светофара на триъгълника.

stanche

Цитат на: stoil nedev - Сряда, 08 Август, 2012, 21:04:55
Цяла Европа и цял свят карат на фарове от години насам, новите модели автомобили и камиони от 3-4 години насам ги правят с автоматично осветление. България трябваше да го приеме това преди поне 2г.
На нашенеца му дай да си чеше езика обаче.
Еййййй и ако има и една биричка с едно мезенце става супер.....обаче тогава и ние сме много силни ей.... ако е в повече супер силни смееее.


Колега не го приемай като заяждане, но би ли ми казал под това цяла Европа кои точно държави имаш в предвид, че аз не се сещам за много при които е задължително карането на фарове през светлата част от деня е задължително ... Сещам за около 3-4 държави от цяла Европа. Обаче едва ли въпросните 3-4 държави правят цяла Европа ...
Не карам бързо - летя бавно :) !!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: stanche - Четвъртък, 09 Август, 2012, 21:18:42

Колега не го приемай като заяждане, но би ли ми казал под това цяла Европа кои точно държави имаш в предвид, че аз не се сещам за много при които е задължително карането на фарове през светлата част от деня е задължително ... Сещам за около 3-4 държави от цяла Европа. Обаче едва ли въпросните 3-4 държави правят цяла Европа ...

     Даже аз се сещам само за една две!!!

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 03 Август, 2012, 00:51:02
     
     Прекопирано било от някакви държави, сещам се за една две: На Скандинавския полуостров - Норвегия, Финландия, Швеция; Прибалтика - Естония, Латвия, Литва; Полша, Чехия, Словакия, Австрия, Италия, Словения, Македония, Сърбия, Румъния. Съединените Щати, ако не бъркам от 20 години, е задължително новите коли да са с дневни светлини. Те още по-отдавна въведоха трети стоп, странични светлини, по-два аербега и т.н.
     

     Вече и България.

      Какво точно искаш да кажеш, че колегата се е обърка, може би?! И за кои 3-4 държави, се сещаш?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

stoil nedev

Цитат на: stanche - Четвъртък, 09 Август, 2012, 21:18:42

Колега не го приемай като заяждане, но би ли ми казал под това цяла Европа кои точно държави имаш в предвид, че аз не се сещам за много при които е задължително карането на фарове през светлата част от деня е задължително ... Сещам за около 3-4 държави от цяла Европа. Обаче едва ли въпросните 3-4 държави правят цяла Европа ...
Батка виж сега !!! Отваряш един нов атлас или поглеждаш една по-нова програма за навигация и ще видиш в изискванията и особенностите за всички европейски държави че карането на фарове през деня е задължително. Под всички имам в предвид цифра по-голяма от 27 или дали не беше 29 страни  не зная точно!!!
  Та поразгледай което ти препоръчах и тогава спори.
Освен ако не си като оня  шоп Вуте дето като видял жирафа в зоопарка и възкликнал " Е па оно такЪво животно нема!!!
:D :D :D ;D ;D ;D Смехът е здраве да знаеш ;)
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

stoil nedev

Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов