• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

50 лв. ще е глобата за каране без включени фарове

Започната от VOLVO 480, Четвъртък, 02 Август, 2012, 21:40:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

VOLVO 480

Най-вероятно от другата седмица автомобилите ще трябва да се движат целогодишно с включени къси светлини.
Тогава се очаква да влязат в сила новите промени в Закона за движение по пътищата, които въвеждат това изискване. Глобата за нарушителите ще бъде 50 лева, обяви пред Дарик главен комисар Бойко Рановски, който е началник сектор в ,,Пътна полиция".

,,След обнародването в Държавен вестник се предвижда всички моторни превозни средства да се движат през деня с включени дневни или къси светлини.  Очакваме всеки момент законът да бъде обнародван в Държавен вестник, да влезе в сила. Не се предвижда специална акция за контрол на използването на светлини при движение през деня, но това си е част от ежедневната работа на служителите на Пътна полиция и те ще го контролират при рутинните ежедневни проверки след влизане на закона в сила", обясни Рановски.
,,Имаме готовност при влизане на закона в сила, как да се процедира и да се изпълнява", допълни той..

По думите му Пътна полиция подкрепя всички предложения, които биха повлияли да доведат до подобряване на пътната обстановка в страната.
,,Считаме, че използването на светлините целогодишно е един от факторите, които могат да повлияят върху пътната безопасност. Относно притесненията на някои шофьори, че така ще се повиши разходът на автомобила, специалистите казват, че е така, но все пак пътната безопасност е по-важна отколкото разходът на автомобила", добави още главен комисар Рановски.

През юли депутатите приеха промени в Закона за движение по пътищата. Автомобилите на водачи, които са били заловени да карат без книжка, вече ще бъдат спирани от движение за един месец, предвиждат поправките в закона. Увеличени са и глобите за шофиране в нетрезво състояние.

VOLVO 480


!.!.!

Цитат на: VOLVO 480 - Четвъртък, 02 Август, 2012, 21:40:04
Най-вероятно от другата седмица автомобилите ще трябва да се движат целогодишно с включени къси светлини.
Тогава се очаква да влязат в сила новите промени в Закона за движение по пътищата, които въвеждат това изискване. Глобата за нарушителите ще бъде 50 лева, обяви пред Дарик главен комисар Бойко Рановски, който е началник сектор в ,,Пътна полиция".

,,След обнародването в Държавен вестник се предвижда всички моторни превозни средства да се движат през деня с включени дневни или къси светлини.  Очакваме всеки момент законът да бъде обнародван в Държавен вестник, да влезе в сила. Не се предвижда специална акция за контрол на използването на светлини при движение през деня, но това си е част от ежедневната работа на служителите на Пътна полиция и те ще го контролират при рутинните ежедневни проверки след влизане на закона в сила", обясни Рановски.
,,Имаме готовност при влизане на закона в сила, как да се процедира и да се изпълнява", допълни той..

По думите му Пътна полиция подкрепя всички предложения, които биха повлияли да доведат до подобряване на пътната обстановка в страната.
,,Считаме, че използването на светлините целогодишно е един от факторите, които могат да повлияят върху пътната безопасност. Относно притесненията на някои шофьори, че така ще се повиши разходът на автомобила, специалистите казват, че е така, но все пак пътната безопасност е по-важна отколкото разходът на автомобила", добави още главен комисар Рановски.

През юли депутатите приеха промени в Закона за движение по пътищата. Автомобилите на водачи, които са били заловени да карат без книжка, вече ще бъдат спирани от движение за един месец, предвиждат поправките в закона. Увеличени са и глобите за шофиране в нетрезво състояние.




Глоби , глоби и пак глоби :(Що не вземат да раздадат на всички дето имат МПС по 10 комплекта крушки ??? Ей така като бонус ;)
Аз съм си Аз. Свиквайте. :)

!.!.!

Аз съм си Аз. Свиквайте. :)

Бриги Магнито

Е оти летото по скъпо от есента бре,есента и зимата е по 30 кинти са стана 50  :D :D :D :D :D

Държава цицаща стинки с глоби ,тц не ме кефи.


VOLVO 480

Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 02 Август, 2012, 23:04:00
Е оти летото по скъпо от есента бре,есента и зимата е по 30 кинти са стана 50  :D :D :D :D :D

Държава цицаща стинки с глоби ,тц не ме кефи.



Бацин щом не те кефи забегвай на нейде де нема да сакат пароци ! ;)

МИНКО ИЛЧЕВ

     Не разбирам какъв е проблема? Палиш и включваш фаровете и толкова. Според някой, излиза, все едно 50 лв е таксата, а не глоба. В другата подобна тема не можах да се включа, там едва ли не, подобно на пушачите, отнемат й единствената радост - да карат без фарове!!! Някой от противниците, ще каже ли някой, как тези дето карат в сумрак (понеже те виждат) и други на намалена видимост, могат освен със закон да бъдат задължени. И при неизпълнение - глоба.

     Прекопирано било от някакви държави, сещам се за една две: На Скандинавския полуостров - Норвегия, Финландия, Швеция; Прибалтика - Естония, Латвия, Литва; Полша, Чехия, Словакия, Австрия, Италия, Словения, Македония, Сърбия, Румъния. Съединените Щати, ако не бъркам от 20 години, е задължително новите коли да са с дневни светлини. Те още по-отдавна въведоха трети стоп, странични светлини, по-два аербега и т.н.
     От къде точно е прекопирано?!

     Във всяка подобна тема, се дава пример Германия, Франция, Англия.
     За последната Англия, там престъпността е голяма. Нека я настигнем и задминем по този показател, на тази логика?!
     В Германия не сте ли забелязали, че по магистралата почти всички карат "на фарове", а при дъжд, съвсем всички.
     Във Франция, паркират върху пешеходни пътеки, минават на червено, карат някой в сумрак, мъгла без фарове. Това ли да вземем за пример или другите 95% прекрасни неща?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Бриги Магнито

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 03 Август, 2012, 00:51:02
    Не разбирам какъв е проблема?

И не само ти не го разбираш,тези прекопирали този закон откъдето и да е също не виждат проблем. :D :D :D :D :D :D :D
Проблема е географско положение съчетан с местни особености,безопасност и екология дори като щеш. ;)
Цитат на: VOLVO 480 - Четвъртък, 02 Август, 2012, 23:15:33
   


Бацин щом не те кефи забегвай на нейде де нема да сакат пароци ! ;)
Баце мъцни де не карат на фарове да стегам куфара.


admin

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 03 Август, 2012, 00:51:02
     Не разбирам какъв е проблема? Палиш и включваш фаровете и толкова. Според някой, излиза, все едно 50 лв е таксата, а не глоба. В другата подобна тема не можах да се включа, там едва ли не, подобно на пушачите, отнемат й единствената радост - да карат без фарове!!! Някой от противниците, ще каже ли някой, как тези дето карат в сумрак (понеже те виждат) и други на намалена видимост, могат освен със закон да бъдат задължени. И при неизпълнение - глоба.               

Проблемът е, че отиваме към "1984" от Джордж Оруел. Време, в което правителството мисли вместо нас. Не е ли по-добре аз да си преценя дали да карам с включени фарове или не?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: admin - Петък, 03 Август, 2012, 10:37:36
Проблемът е, че отиваме към "1984" от Джордж Оруел. Време, в което правителството мисли вместо нас. Не е ли по-добре аз да си преценя дали да карам с включени фарове или не?

Не, не е по-добре. Някои хора, разполагащи с повече информация и, предполага се, специалисти в тази област са преценили, че е по-добре да се кара на фарове. Ама на българина му дай да умува.

Tihomir78

С фарове и без фарове нямаме елементарна култура на шофиране, пък и не само .... Така че не очаквам някаква промяна, по скоро още една причина да си искат "авансче".

admin

#9
Цитат на: driver1 - Петък, 03 Август, 2012, 10:49:31
Не, не е по-добре. Някои хора, разполагащи с повече информация и, предполага се, специалисти в тази област са преценили, че е по-добре да се кара на фарове. Ама на българина му дай да умува.

А както знаем, България разполага с огромен брой специалисти. Имаме най-добрите специалисти в света. Толкова добри, че мога да се обзаложа кога ще бъде следващата промяна на Закона за движение по пътищата. Като са толкова добри, кое налага постоянното променяне на правилата? Дори имам усещането, че и този закон не е приет с необходимия кворум. Сигурно депутатите пак са били заети със своите лични неща. Обзалагам се, че поне половината депутати няма да могат в едно интервю да дадат своите смислени обяснения кое точно налага шофирането с постоянно включени светлини.

P.S. Ето какво открих в един сайт.

Депутатите решиха да караме на запалени светлини през цялата година. Доста хора ще трябва да почерпят. Например вносителите на акумулатори, на автомобилни крушки и алтернатори... Но първо др. Златев. Между другото, за последния няма и месец той дигна цените с 14 ст. И сега се движим към нов републикански рекорд. Е, от запалените фарове няма да тече чак така, но ще капе. На сайта http://dadrl.hit.bg са изчислили, че ако 2.8 млн. автомобила у нас карат на фарове, ще иде 33 млн. литра бензин повече. По лев да остават за ,,ЛУКойл", са си 33 млн. от въздуха. Но понеже Дянков начислява акциз на всеки литър, та и той да почерпи... И КАТ да почерпи...

А колкото до това, дето ни разправят, как ще намалеят катастрофите, туй е вятър и мъгла. В цитирания сайт можете да се запознаете в подробности.

- Хърватска от 2009 г. дневните светлини са отменени.

- В Австрия са отменени от 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% след въвеждането им.

- В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочили с 5.7%.

- В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключава, че "светлините нямат статистически значима полза".

- Във Финландия, където първи въвеждат запалените светлини през 1972 г., статистически безспорно е само, че са намалели инцидентите с лосове и елени.

Но запалените светлини не са просто безсмислени. Те са и опасни. Привличайки вниманието на водача, те правят малко или повече ,,невидими" другите участници в движението. Това е практически доказано от увеличеният брой инциденти с мотоциклетисти в Щатите, с велосипедисти в Англия и с пешеходци в Австрия. И може би ще виждаш по-добре насрещната кола, но няма да забележиш пресичащия улицата малчуган.

Е, ще кажете, това се прави по препоръка на ЕС. Да, така е. Но, от една страна, те и нормативите до колко да е крива една краставица, за да е права, също бяха от ЕС. И още колко глупости наложиха европейските лемури... И, от друга страна, борбата с престъпността и корупцията, които Брюксел иска от нас, някак все не стигат до ушите ни...

Източник: http://www.reduta.bg/?p=3461
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Петък, 03 Август, 2012, 10:37:36
Проблемът е, че отиваме към "1984" от Джордж Оруел. Време, в което правителството мисли вместо нас. Не е ли по-добре аз да си преценя дали да карам с включени фарове или не?

     Точно за това са правилата. Първо, далеч не всички могат да мислят. Второ много дори да смятат за правилно, ако другите не го правят (за фаровете например) и те така.
     Къде е преценката, за осветеност, видимост в мъгла. Съвсем просто решение, винаги включени.
     Мога да твърдя, че не спиране на безсмислен "Стоп". Е десетки пъти по-безопасно от каране в мъгла или сумрак, понеже някой си ползва правото да "мисли" или другите карат така.

     Това че, се увеличава горивото е така, не стана ясно за порядъка. Сега не ми се смята, ще дам пример с съчленен автобус. Преди години го смятах, за 9 часа габаритни и къси (около 300 Вт), около 300 милилитра нафта (няколко тръгвания и ускорение до 50 км/ч). Късите са насочени в земята, на американските коли, мисля че някой от дневните светлини са 21 Вт обикновени крушки. Което значи, че потока светлина е повече от три пъти по-малко, но правилно насочен, от халогенни и ксенонови, които са, с много по-голямото КПД. А новите, светодиодни дневни фарове, са около 10 Вт (всички). Това ще рече около 10 мл за9 часа. Смешен аргумент.

     За Хърватия, чувал съм, че се кара на фарове не съм ходил. За Австрия, явно още не знаят за отмяната, всички са на фарове!!!

     Извода е: Ако икономията е на най-най-първо място. Изключете фаровете (сега е пълнолуние и нощта се вижда), не спирайте на червено, пешеходна пътека и стопове!!! Може и да има пострадали, но най-важното, ще е факт.

     
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Trucker_Boy

Не знам какво се оплаквате, но за миналата година съм сменил 3-4 крушки и то на габаритите.
На който му горят често или да гледа какво купува или да си види тоците в колата. ;)
И да явно има смисъл от включените фарове за намаляването на катастрофите. - http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1253.0
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

peev

#12
Ясно е, че ще се кара на фарове. Питайте възрастните колеги (над 60), дали не им пречат ксеноновите, щото на мен и сега ми пречат като съм с лека кола. А и КАТ ще ни "информира" винаги за изгоряла крушка. Не мога и да разбера, сега в жегата необходимостта от фарове. Но Европа, не ни е приела да и даваме акъл, а да и купуваме произведеното. Фарове, акумулатори и др. И да ставаме тъпи роботи като тях. Но излизам от темата.

bo4a

От петък 10.08.12 влиза в сила карането с включени светлини целогодишно.

Joro

#14
Поредната тъпотия.

Joro

#14