• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Сдобих се с ВАЗ 2105.

Започната от ИванТ, Понеделник, 10 Декември, 2012, 19:56:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ИванТ

Съвсем скоро се сдобих с този съветски автомобил, произведен през далечната 1989 година. Мнозина от вас си спомнят с носталгия за автомобилите от това време...
Автомобилът е снабден с двигател от 1294 кубически сантиметра, мощност от 48 kW и e със стандартното оборудване за модификацията. Всякаква допълнителна информация от потребител на форума е добре дошла, за да може да бъде осъществена правилна експлоатация.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

ИванТ

Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

Бриги Магнито

Значи требва си масълце,нещо от сорта на М8С или па М10Б,мое и некоя Пристица да се ливне като компромис и от там само газ,ма само газ.
Апропо арно е да се турне една дистрибутурна капачка у багажнико ей така да има.
И некоя свещица с високоволтово кабълче,чукче и наковалня и май те тва е.
АААААААААААА забравих,един вестник (сух) никога не е излишен да знааш.

Ако е бяла и номера завършва на ВК ,режи за скраб


Бриги Магнито



imter

Колега със здраве да си го караш,явно си ценител на ретро возилата :).

Люси

Преди 8-9 години карах една такава яка биячка ама я бях тунинговал страхотно,даже като ходих в кат да я регистрирам за смяна на цвета предния спойлер ми задра в канал та ме върнаха не искаха да ме пуснат,пусто ме е яд че не мога да намеря нито една нейна снимка!!! ::)

ИванТ

Подходящото двигателно масло не трябва ли да бъде с вискозитет "10w40" или "15w40", за да бъде напълно подходящо за температурния диапазон в нашия климатичен пояс?
Автомобил е с 4 предавки, което се явява проблем при продължителните пътувания. Всъщност първото ми пътуване с този автомобил е между град София и град Бургас през национален път "6" ("Подбалкански път"), като точен разход на гориво не е засечен.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

Zepp44

 Аз Май месец тази година се разделих с мойта 21011 беше 1976 г. Имах я 5-6 години и бях много доволен от нея, ако те интересува нещо конкретно питай.  ;)

caterpillar

Всеки неуспял шофьор става багерист!!!

Люси

Цитат на: ИванТ - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:23:07
Подходящото двигателно масло не трябва ли да бъде с вискозитет "10w40" или "15w40", за да бъде напълно подходящо за температурния диапазон в нашия климатичен пояс?
Автомобил е с 4 предавки, което се явява проблем при продължителните пътувания. Всъщност първото ми пътуване с този автомобил е между град София и град Бургас през национален път "6" ("Подбалкански път"), като точен разход на гориво не е засечен.
На руските машини им е най добре с минерално масло(15W40) с полусинтетика мотора почва да тече като лейка!!!

Zepp44

 Зависи колко е поддържана колата. На мойта си карах с полусинтетика нямах проблем в гаража под нея и капка нямаше .

Бриги Магнито

Цитат на: ИванТ - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:23:07
Всъщност първото ми пътуване с този автомобил е между град София и град Бургас през национален път "6" ("Подбалкански път"), като точен разход на гориво не е засечен.
Не се коси не е ламя,фискай си я.
По спомен обаче не е и икономична мисля,че под 7/100 не пада.

Недостатък е ,че поплавъка в карбуратора понякога обича да потъва .

Съскай си я смело не и се плаши,ако почне да загрева и смени делкото или и фисни центровка и си шест.
Джелезо е таз техника.
Провери и носачите и шарнирите .


driver70

Масло-Valvolin Maxlife,вярно малко скъпичко,но пък си заслужава.Трябва да имаш задължитено ,иглата на карбуратора под ръка,че често прави проблем.

Rammbon

Най-важното е, че има яко парно като за Сибир :)

admin

Като някогашен бивш горд собственик на ВАЗ 21013 ми се иска да изкажа мнение по темата, но се чудя откъде да започна.

1. Двигателите на тези автомобили имат пословичен апетит към моторното масло и обичат да си "похапват". Уж това се лекува с "френски" и "немски" гумички на клапаните, но все не се получава желаният ефект.
2. Често срещани повреди са бързо износване на съединителя и предните спирачни дискове. Освен това слабо място на спирачната система са предните спирачни маркучи. Често пъти са напукани и негодни за употреба.
3. Водната помпа също създава неприятности, особено ако автомобила се експлоатира с вода, вместо антифриз.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ИванТ

Третата точка се отнася генерално за всички автомобили, освен това предишният собственик предвидливо е завещал резервна водна помпа в багажното отделение.
Днес закупих странични огледала (нови), всяко по 10.00 лева!
Благодаря на Бриги Бичкията за споделената информация, но не разбрах с какво вестникът ще помогне?!
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

admin

Бих искал да добавя и малко размисли относно ходовата част на автомобила. Значи слабо място са тампоните на стабилизиращата щанга и втулките на носачите. Особено внимание трябва да се обърне на втулките на горните носачи, защото ако ръждясат в болта за закрепване, същият се вади само с рязане с флекс. По същият начин с флекс понякога се разглобяват и елементите на изпускателната уредба и най-вече средното към задното "гърне". Би било добре да обърнеш внимание и на "висящият" лагер, както и на гуменото каре в задната част на скоростите. При смяната на това каре по никакъв начин не трябва да се маха ламаринката, която го обхваща. Тя се маха едва след монтиране на болтовете.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!