• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Размисли и "страсти" относно цените.....

Започната от Hino, Вторник, 05 Февруари, 2013, 18:26:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

milenj

Цитат на: dimich87 - Сряда, 06 Февруари, 2013, 10:55:42
Мога да дам следния пример. Познат има фирма за транспорт вътрешно в БГ с 3-4 камиона. Почна с един Щаер 97 година произведен. Поддържан е камиона постоянно в добро състояние без много проблеми с не много разходи. Взема след това още 2 щаера. Единия му блокира двигателя. Реши да купи нов камион с който да пътува Румъния-Гърция. Камиона беше Ивеко Стралис купен през 2007г нов. След една година се запали от печката на един паркинг. Разхода на гориво на този камион беше с няколко литра повече от на щаера и подръжката излизаше много скъпа. Накрая след пожара беше в пълна загуба.
Сега аз да ти кажа...когато започнах като шофьор 98г карах Ивеко турбо стар 420, на който разхода му беше от 36 нагоре.Да не казвам че през курс влизаше в сервиз за различни неща.В момента карам Волво 440, който съм получил нов и на който средния разхода до момента е 29!Не помня да съм влизал за сериозен ремонт освен съединител.Така че няма как да ме убедиш че по старите имали по добър разход или издържали повече.Аз знам как е било, знам и сега как е така че не можеш да ме убедиш.

milenj


Hino

Цитат на: dimich87 - Сряда, 06 Февруари, 2013, 10:55:42
Мога да дам следния пример. Познат има фирма за транспорт вътрешно в БГ с 3-4 камиона. Почна с един Щаер 97 година произведен. Поддържан е камиона постоянно в добро състояние без много проблеми с не много разходи. Взема след това още 2 щаера. Единия му блокира двигателя. Реши да купи нов камион с който да пътува Румъния-Гърция. Камиона беше Ивеко Стралис купен през 2007г нов. След една година се запали от печката на един паркинг. Разхода на гориво на този камион беше с няколко литра повече от на щаера и подръжката излизаше много скъпа. Накрая след пожара беше в пълна загуба.


  Здравей, този пример които си дал е само един от многото който могат да се дадат. Аз мога да дам още десетки в обратната посока. Мисля, че и доста хора тук могат да ме подкрепят. Личното ми мнение е, че КАТЕГОРИЧНО старите камиони поради ред причини харчат ПОВЕЧЕ. Да, има и отделни случай, пак казвам поради ред причини, когато стара машина харчи по-малко. Но за едно, само едно едничко сравнение, за да сме коректни трябва да сравняваме примерно.......една марка, две генерации модели с поне 10 години разлика, еднаква мощност, диф, кабини, ремърке товар и МАРШРУТ и т.н. Евентуално и един тип ( доколкото е възможно) шофьори. Тогава много ми е трудно да повярвам, че старият ще харчи по-малко. Да в някои случай както казах ако сравняваме "единични" случай може би, но като цяло не.
И най- вече , в темата за разхода съм написал доста неща снощи, така че......разхода си е мнооого дълга тема като цяло.  ;)
Поздрави  8)

И апропо - винаги съм се чудил на тези хора който карат сравнително нови, или чисто нови камиони, за по над 100хил.лв.......как ги карат БЕЗ каско. То струва малко над 1000лв., а камиона ти 100.....и ти караш с пълният риск...... Пълно безумие!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

dimich87

И каското какво ти покрива ако може да сме на чсно. Този пример дето дадох, новия камион е бил с каско, но на лизинг. И така всички вноски внесени са загубени и остатъка покрит от каското. Камиона е тотална щета и за нищо не става. Какво се прави в такава ситуация.
Мога да дам пример с лек автомобил фолцваген голф с 50% първоначална вноска и за остатъка лизинг. Искал е каското да е за стойността на колата, но са му отказали. Така каското се склучва за остатъка. След 2 месеца автомобила беше разпилян от един ненормалник. Тотална щета и каското покрива част от щетите. В крайна сметка освен че нищо не ставаше от колата, ами и около 3000лв трябваше да доплати собственика за удоволствието.
Друг пример с каско. На братовчед ми зафирата 2007 година произведена. Купена от него 2009. Направи и каско. По време на път се пропуква предното стукло. От каското го сменят в сервиза. След няколко месеца от камион хвръква камъче и спуква пак стъклото. Дават част от съмата и остатъка трябва да се доплати. Една вечер му счупват предното и страничното стъкло. За предното са заявили че не могат да поемат повече щетата. В крайна сметка щетите покрити са по-малко от платената сума. На следващата година искат за каското по-висока цена поради изплащане на доста щети за предната година. Това коректно ли е? Каското се опитват да ни съберат парите, а като стане време за плащане се скатават.

Hino


Здравей, това което посочваш като примери за коли се случва. Между другото в почти цяла Европа е същото що е отнася до настъпване на повторно събитие и плащане на по висока следваща полица. Без значение виновен ли си или не. Но там всичко се прави поради други причини. Като цяло не е точен примера , особенно с колите. НЕ казвам, че не се случва ежедневно, но когато хората се оставят да бъдат шантажирани от фирмите е така.
Относно каското, всичко, ама ВСИЧКО зависи от застрахователният агент. Аз НИКОГА съм нямал проблеми защото съм имал насреща ЧОВЕК ( жена де  ;D). Знам ( знаех допреди няколко години де) буквално всяка точка от полицата. И въпреки всичко, при проблем ( от всякакво естество) до месец парите са ми били в сметката. Това е положението.
Това, че болшинството от агентите играят по свирката на застрахователните компании е проблема. Ако си решен да си отстояваш позициите и си НАЯСНО......наемаш си адвокат и ....гледаш сеир :-))). 
Сега, много е важно да се прави каското в доказаните компании. Направи я при някой мутренска компания и после се чуди защо не плащали. Еми няма да плащат....манталитет.....мутренски. "Ако мине номера".
А и особенно когато става дума за сравнително нов камион ОЩЕ ПОВЕЧЕ НА ЛИЗИНГ, просто няма как да стане да не ми платят. Сега, ако реалната му стойност е примерно 40евро, а аз съм го застраховал ( за да спестя 200-300 лева) на минимума .....което е горе долу на 50% от реалната му стойност и/или това е сумата която ОСТАВА да се дължи към лизинга......това вече си е изцяло МОЙ проблем.
Естествено не е възможен вариант, да си купил камион за 65 евро, да плащаш лизинг 3 години и на 4-тата, да стане нещо.....тотална щета и после да си искаш 65-те хиляди евро. Можеш да претендираш и те са длъжни да ти платят РЕАЛНАТА към момента на постъпване на застрахвателното събитие стойност. Това е положението.
Изключение може да има когато наример шофьора е направил нещо ( катастрофа промерно) и се ДОКАЖЕ, че е употребил алкохол. Или като цяло, че не е имал право да кара ( примерно, невалидни категорий, магнит на тахографа или просрочие на дигитала и т.н.). Също и ако например е без валиден преглед... примерно. При такива неща, или при ДОКАЗВАНЕ на УМИШЛЕНА вина, естествено, че застрахователя няма да плати. Но при реално събитие.......е ДЛЪЖЕН.
Има и друго, ако го застраховаш на 50, очаквай не повече от 35 ( 70% от застрахователната сума). Това при тотал. А ако до момента са ти изплащали нещо по каското ......и по малко.
;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

admin

Цитат на: Hino - Сряда, 06 Февруари, 2013, 23:27:20
Изключение може да има когато наример шофьора е направил нещо ( катастрофа промерно) и се ДОКАЖЕ, че е употребил алкохол. Или като цяло, че не е имал право да кара ( примерно, невалидни категорий, магнит на тахографа или просрочие на дигитала и т.н.). Също и ако например е без валиден преглед... примерно. При такива неща, или при ДОКАЗВАНЕ на УМИШЛЕНА вина, естествено, че застрахователя няма да плати. Но при реално събитие.......е ДЛЪЖЕН.

И като стана въпрос за шофьори, които са употребили алкохол и в последствие са предизвикали ПТП, как стоят нещата след като застрахователната компания откаже съвсем правомерно да изплати щета?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SEMPER

 
Цитат на: dimich87 - Сряда, 06 Февруари, 2013, 22:24:01
И каското какво ти покрива ако може да сме на чсно. Този пример дето дадох, новия камион е бил с каско, но на лизинг. И така всички вноски внесени са загубени и остатъка покрит от каското. Камиона е тотална щета и за нищо не става. Какво се прави в такава ситуация.




Пие се една студена вода, Димич

И само  защото на чорбаджи му е толкоз акъла.


Щото той работи единствено за банката, ако се съмняваш виж сметките на човека - относително точни са. Според простата сметка, евентулно за патрона могат останат 2-3-4-5-6-7 стинки на километър, ма той от тях пък обикновено си покрива лизинга на Q-5ицата или X-5ицата

Понеже е много умен чорбаджи докато трае лизинга банката му взима  кажи речи всичко, а той се надява да почне да печели кога изплати камиона. Само че е толкоз умен, чен е се святка, че на това вече му се вика амортизационни, а не печалба.

Отделно де застахователите у нас са по големи хиени и от банките, и авантаж не пущат лесно - и да, не е коректно, ама като ни е толкова акъла кой искаш те предпази.


И аз имам познат изгорял точо по същия начин . на третата година камиона с стоката  малко краднат, застраховката покрива всичко, а той остава с славата  че е работил 3 години с една машина за банката. Ама кой му е крив, че е чок тарикат и вози на 0,95-1 евро, а не на 1,20 за да му остават пароци и за него.



Даже не си мисли че чорбаджи печели на твой гръб,когато ти реже от пароците.

С твоите пари той избива собствената си некадърност и загубите от неадекватно управление на товарите си и изобщо на автопарка си.






Админе , много е проста аритметиката -  застрахователя, който  е поел гражданската на невинния почва да гони шоферо до дупка.

Фирмата , която е наела пияндето също има право да почне да го гони в  съда за щетите де и е нанесал.

Почти 99% съм убеден че Гаранционниот фонд не поема алкашки изпълнения...
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Hino


Админ, логичното е шофьора да бъде съден. Веднъж ще си поеме заслуженото по линия на държавата "от-до". След това понеже застрахователя НЯМА да плати и стотинка на собственика след като шофьора им е пил, самият собственик трябва да съди шофьора. А ако по някаква причина застрахователя плати нещо ( вероятността клони към 1%), то след това ТЯ ще съди шофьора.
Общо взето е така. А и личното ми мнение е, че така и трябва да бъде. Пиенето по почивките, зад волана НЕ. Естествено това не важи за кафетата :-)).

За написаното от Семпер съм на 100% съгласен. От умственият капацитет на по голямата част (естествено не всички) от "управителите", през "отчисленията" за амортизация, до лизинга на така обичаният от всички маркетингов БОКЛУК наречен Х5, примерно :-).  А и винаги съм казвал едно мое мнение - че както шофьорите изкарват курсове за да управляват композиция, както изкарват стаж, както минава и време за да се доказват и учат, така и подобна процедура трябва да има за "шефовете". Неможе технически неграмотен, нямаш никаква представа от транспортен бизнес индивид да реши да става "превозвач". Да си купи някоя готова фирма, да вземе "някакви" композиции и да почне да печели милионите, защото ...."при тировете се изкарват здрави пари".
Най-лошото е, че на такива смешници съм продал не един и два камиона преди години ( не толкова отдавна). И още по-лошото е, че след като им обяснявам "от-до" кой точно влекач от предлаганите е подходящ за еди какво си, какви са силните и слабите му страни, какви са точните му спецификаций и т.н., .....отговора е в 90% от случайте един и същ --> "абе момче, не ме интересува, кажи ми пак сега за цената.....какво още можем да направим" !!! Да не говорим, че в 95% от случайте резонната фраза като допълнение е "добре, но ще ми намериш още един комплект втора ръка гуми.....ей там виждам едни".....и след като им обяснявам, че "тея ей там" са 15-20% остатъчен грайфер и не стават за нищо те редовно "идеални са, пренарязваме ги и газ, с това ще карат". Простоооо....
А ние тук коментраме точни разчети, поддръжка, амортизация, остатъчна стойност, заплати......КАСКО.......
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

American

От къде идва разликата в лихвения процент, и защо не приемеш че таралясниците са изплатени одавна на банката, и тогава отново да теглиш чертата ?
smoking gun

Hino


:-), Разликата в лихвеният процент идва от действителността в БГ. А и не само. Разбира се може да има разлики, но считам, че това са реалните условия който се предлагат. Поне масовите. Може и по-нагоре, може и по-надолу, но горе долу е това.
А няма как да приема, че таралясниците са изплатени отдавна на банката, понеже темата е друга. В смисъл, че имам предвид горе-долу реално ценообразуване на база моментната действителност , но и най-вече ако СЕГА се закупуват тези три различни композиций. Да се види как стоят нещата ОТТАМ насетне  ;).
Разбира се, че ако при визираният от мен Вариант 1 , композицията е закупена преди 10-13 години и досега е била при един и същ собственик, и той примерно се е грижил перфектно за нея и т.н. , и т.н. всичко би било коренно различно. Но не това е темата по която съм си направил труда да пиша.
Може и да имам грешки ( сигурно), но горе долу считам, че дава реална представа за някой неща, а и за насоки за размисъл относно стари ( добри/лоши) композиции и заплащане.....     Иначе ако не съм се изразил правилно, наистина моля да бъда извинен.....

Поздрави  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

rider777

2 страници изписани с ненужни приказки и на най-големият тъпак му е ясно, че от Транспорт се печели, иначе нямаше да го има. Та моето питане е такова,,, как мога да прескоча посредниците примерно BAS Truck в закупуването на камион втора ръка, след като си в бизнеса можеш да дадеш някаква насока за търсене. Ето този камион http://www.bastrucks.com/search/vehicle.php?id=47325&cat=7&Merk=MAN&ConfiguratieID=105&bouwjaar_min=0000&bouwjaar_max=9999  на който искат в обявата 24 200€ като им се обадих по телефона и попитах мога ли да го взема за 20 000€  те ми казаха да идвам направо с парите, което ме навежда на мисълта, че те не са го взели за повече от 17 -18 000€, та една полезна информация ако споделиш в сайта ще ти бъдем благодарни поне няколко Човека и ако си от София можем да седнем някъде на каса бира и пържени картофки ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,  ;)
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

admin

Опасявам се, че точно тази тема никак не е "две страници ненужни приказки", но след като за теб е така, спокойно би могъл да я прескочиш и да зачетеш друга по-интересна тема. Естествено, че от транспорт се печели, но не това е основната идея на темата.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Hino


Rider777, моите уважения към теб наистина, но ако темата е две страници ненужни обяснения, значи по скоро аз не съм написал нещата правилно. И/или съм останал неразбран какво точно искам да кажа. Както и да е.
Админ мерси ;)

За БАС и употребяваните камиони. Аз тема щях да пусна, за да бъда полезен, но като гледам тук и особенно в темата за разхода на гориво какъв интерес има, счетох че е безмислено. Или е прекалено дълго и на никои не му се чете.

Райдър, специално на конкретният ти въпрос ще отговря с удоволствие. Те по телефона са ти казали "идвай", защото това им е коронната практика. И на БАС и на Клаин, камо ли на Де Гроот. Като дойдеш, най-често се оказва, че си говорил "с колегата", че "има огромен интерес към точно този влекач", "че чакаме трима поляци утре, но те не са го капарирали, така, че може да измислим нещо" и т.н. ЗАПОМНИ от мен едно нещо. Холандците са НАЙ-ГОЛЕМИТЕ МОШШЕННИЦИ след чистите еврей ( защото всъщност холандците имат евреиска жилка също).
Мога да говоря много както за пазара в Бенелюкс ( където съм "практикувал", но за себе си), но подозирам, че ще стане много дълго и няма да е интересно, с оглед колко хора пишат по тази тема....
За камионите от БЕНЕЛЮКС и в частност Холандия, моето мнение е, че точно оттам можеш да вземеш най-доброто на което можеш да се надяваш. Какво имам предвид? АКО Е КАРАН САМО вътрешно, камиона ще е перфектен. Поддръжката е на отлично ниво. Много малко известен ФАКТ е, че официалната скорост по холандското законодателство при теглене на ремърке ( БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ какво) е 70км/ч ( словом СЕДЕМДЕСЕТ КИЛОМЕТРА В ЧАС). Друг е въпроса, че няма да те спре ченге ако караш с до 80-85. Но средно си карат с около 80. Средно казвам. Знаеш значението на това. Второ - нямат ГРАМ баир. Равно е като тепсия. Няма да коментирам сериозността на този факт. Прибавяме поддръжката и факта, че ако го е карал задоволеният холандски шофьор, просто няма какво повече да искаш.
Друго - 95% от камионите при БАС и Клаин НЕ СА ХОЛАНДСКИ. Тези който са холандски си личат по номерата ( само на тях не свалят табелите). И ако са холандски гледай прегледа дали е валиден ( казва се АПК) и докога. Най-перфектният камион е такъв. Само, че с малката разлика, че от 100 оферти ЕДИН само е такъв. И цената определено е поне, ама ПОНЕ казвам 5+ вечноумрели европейски президента  ;D ;).
Още - освен, че камионите предлагани от тях са 90% чужд внос, трябва да се има на предвид ФАКТА, че болшинството от тях идват при БАС и Клаин С НЯКАКЪВ ПРОБЛЕМ. Виж им само халетата. Разходи се ( няма да те пуснат вътре за нищо на света, недей да пробваш ;D), но това което ще има следващият месец в сайтовете им, в момента е в сервизните им халета. И не за "освежаване" и мивка :-)).
Хубавото на това е, че поне в повечето случай си вършат добре работата и на типичен боклук по трудно би попаднал.
Методологията им на купуване е следната. Имат контакти с десетки хиляди компаний ( не е грешка - хиляди са) и изкупуват всичко що им е изгодно. Особенно веднага излезли от лизинг. Плащат веднага и проблеми няма. Такива оферти на цели паркове еднотипни машини имат редовно. Това е добър вариант да закупиш, особенно ако са от немска фирма. Има обаче и много единичини оферти дошли от  испански, полски, дори и румънски произходи. Така че...
Организацията им е много добра и за тях работят поне по 30 "изкупни дилъри". Не е малко.
Най-добрият вариант е както казах да си купиш камион от Бенелюкс или в частност точно Холандия. Но от ЧАСТНИК или ДИРЕКТНО от фирма. Логично за 99% от клиените това е невъзможно. Аз обаче го правих. Въпрос на контакти и "можене". Имах между 3 и 10 налични ( освен леките коли) + възможност за развеждане на клиента по различни фирми ( с който имам контакти) и избиране между десетки други ХУБАВИ, ИСТИНСКИ камиони ( не само влекачи). Друг е въпроса, че българският клиент все още живее 20 години назад и си мисли че може да се сваля цената наполовина.......( що срам съм брал с такива, що нерви...не е истина).

Питаш ме за това как може да се "прескочи" БАС. Еми много просто. Аз редовно го правих. Просто не ме бърка да обикалям като луд ежедневно, да създавам контакти и да платя малко повече за истински холандски камиони и след това респективно да го продам малко по евтино.
За конкретният Манчони ще ти кажа моето мнение. Първо, това ТЕ за колко го купуват няма абсолютно НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ. Това им е работата. Те или аз няма значение, могат правят го. Както и те ( или аз преди) никога няма да те попитат, .....( ти ако си си сам шеф) как така изкара оня месец 5000Е от хубави товари и навло, така и това те какво печелят ( или губят) няма значение. Въпроса е да има коректност.

За Ман-а - първо: виж му годината края на 2008, за да го продават сега, значи е излязал от лизинг 10.2012. Незнам от кога стой при БАС и дали му е правено нещо. Километрите му изглеждат реални. Най-вероятно е немски внос. Което е добре. Мега е, което е важно уточнение. РЪЧКА е, а това е по-скоро МИНУС. Все по малко клиенти искат ръчки. Прецени си километража му. Не че е много , напротив нормален е, но имай на предвид, че точно след границата "излизане от 1-ви лизинг", което е между 500 и 800хил.км., най-често има скорошна инвестиция. Я съединител, я датчици, клапанчета, ЕЛЕКТРОНИКА ( особенно на последните модели), я катализаторите, я спирачки ( всички), я нещо друго. Това не са малко пари. Точно и затова хората си ги карат или от чисто нови до ТОЧНО ТОЗИ МОМЕНТ, или ОТ този момент нататък, сменят всичко необходимо "от-до" и си карат нови 500+ хил.км., сравнително безпроблемно. Имай ги тези неща на предвид. Не са маловажни.
Друго за тази оферта - гумите му са горе-долу....."стават". До края на лятото може и да те изкарат, евентуално. 3+ евро отдели и за това. Виж му ТЕГЛОТО - 8 тона не е никак малко. Може и да не те бърка, но все пак е много. Мотора предполагам знаеш - 10-ка е 440 коня. В болшинството от случайте е прекрасен вариант. А като е и ръчка може и да понавървява, въпреки, че това не му е от силните страни. Ако си внимателен и опитен ( нещо което не се съмнявам), предпоставката да имаш перфектен разход е налице. Моето мнение обаче е, че най-добрият мотор на Ман е 12-ката, а тя е от 480 коня. Разликата в много отношения е огромна. И не се чуди защо има много оферти за малкия, но не и за големия мотор. Не е случайно :-)). Още повече и цената.

За това кой как прескача и колко "изкарват", както казах това си е тяхна работа. Сега ще ти кажа нещо. Знам защо ме питаш. Искаш да знаеш за колко го купуват и евентуално да им "изкараш душата" с "оферта". Нормално е. Всеки клиент го иска. Само, че има едно НО. Тези хора си работят от 100 години и си имат граница. Такава огромна фирма НЕ РАБОТИ НА 10% горница. Няма как да стане. от 24 обявен, ако въобще ти го дадат за 20, смятай надолу ПОНЕ 20%. Ако им е "на 15" нето на тях, това незначи, че ще ти го продадат на теб ( още повече , че си непознат) за 16........за да "изкарат хиляда евро". Това няма как да стане. Или ако стане, значи нещо с машината не е наред. Всичко си има граници просто.

Един съвет. Разгледай офертите на Клаин. По принцип винаги са по-скъпи от тези на БАС, но поне можеш лесно да се ориентираш за конкретното състояние на машината. От миналата година ги сертифицираха по ТЮВ Норд и дават реална оценка по доста параметри на конкретната машина. Може да ти е от полза.

Ако имаш някакви други въпроси с радост ще ти отговоря. Това което написах до момента е под 10% от общата информация така че.......наискам да ставам досаден.
Бих се радвал ако съм помогнал, поне с малко. И не, не съм от София, а и не пия като цяло ( дори и бира ;D) но благодаря за предложението. Някой път може и да се засечем някъде и ще ми е приятно да си поговорим. Успех ;)!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

rider777

Благодаря ти за изчерпателният отговор брат, абсолютно си прав за еврейската жилка при Оландците  ;) МАН ми харесва като марка, но точно тази мега няма да е моят камион със сигурност,,, по цял ден минавам покрай буквално стотици сервизи във Франция където продават що годе читави камиони ама още не съм се решил да скачам в тигана,,,трябва да намеря нещо наистина без пари за да го взема,,,, сигурно и в мен тече еврейска кръв   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  И аз не пия ама по едно бире в месеца не разваля картинката,,, ще ми бъде драго ако някой ден се срещнем да поприказваме,,, Успех брат
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Hino

Цитат на: rider777 - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 19:11:43
трябва да намеря нещо наистина без пари за да го взема,,,, сигурно и в мен тече еврейска кръв   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  

Надявам се това не беше сарказъм ::)  ;).
Иначе се радвам ако съм бил полезен поне малко. А за "оландците" ( и във Франция май ги изговаряха като в Италия, без "х" нали?) ....те са просто без коментар . Като им видиш имената на градовете - Хуйзен, Путен, Вагенинген, Хуй и т.н.., а и като чуеш как е "добър ден", а именно "хуй ми дах".....ти става ясно за доста неща. Отделно от темата пък, нагоре, след Цволе 90% от мъжете ( особенно по старите) немогат да си напишат името. Всичко това въобще не е бъзик, а реален факт!!!
Поздрави  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)