• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

С 85км/ч или 89км/ч

Започната от chefolini, Събота, 13 Април, 2013, 11:46:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

American

Е добре де, с 85 на коя предавка ?

Защото аз ще трябва да съм на 9та, от 10 :(
smoking gun

American

smoking gun

chefolini

#16
...доста логични мнения прочетох и тъй като сега камиона ми е на 89 ще го давам по яваш,понеже посления път аха..аха да не покрия нормата..да не говорим че ми фръкна икономията!...Зададох темата така защото при последната диагностика (явно несъзнателно) ми занулиха ограничителя което първоначално ме зарадва..после следейки си разхода ми напрваи впечатление че няма разлика..+/-0.2,0.3 към главната скорост което не сметнах за кой знае каква разлика..!?..Карам със 87км/ч защото още не съм напълно сигурен..но относно показателите от 85 до 87..никаква разлика...Ще следиме,пък ще покаже!! ::)



Цитат на: American - Събота, 13 Април, 2013, 20:59:06
Е добре де, с 85 на коя предавка ?

Защото аз ще трябва да съм на 9та, от 10 :(
...еми по нашия стандарт на 12та 1200..1300 оборота!!Аз карам Актрос.. :-\

chefolini

#16

chefolini

#17
Поредни публикации!!!

American

Цитат на: chefolini - Събота, 13 Април, 2013, 21:08:11
...еми по нашия стандарт на 12та 1200..1300 оборота!!Аз карам Актрос.. :-\

Моя е най ефективен при 1500rpm там му е пик-а на въртящия момент, и турбото там най-добре "надува"

Не ми изглежда хубаво да се кара на тези обороти по-цял ден.
smoking gun

Roshko

Цитат на: admin - Събота, 13 Април, 2013, 20:20:01
Ще засегна и още един фактор, предизвикан от по-голямата скорост. И този фактор е шумът. Понякога ми се е струвало, че шумът при 90 км/ч става причина за особен дискомфорт и поражда желание за по-скорошно приключване на пътуването.

Откакто карам с 83-84 се родих. Не мога да кажа дали от шума имам допълнителен дискомфорт, обаче това постоянно да си като на тръни, постоянно да застигаш някого, да се дразниш на по-бавните при забрана за изпреварване... Е, останаха неприятен спомен. Понякога ми се налага да карам с 90 и ми е доста неприятно. В идеални условия /каквито не се срещат, освен нощем/ се "печелят" 60км за 10 часа каране, което от своя страна са 40 минути. Едно задръстване и дотам с "печалбата".

Rammbon

Ето как работим при нас. Камионите са настроени на 90км/ч , новите машини след 2007г, а по старите на 88км/ч. Дали разхода ще е 1 или 2 л гориво повече на 100км, не е от значение, когато се гони срок на доставка. По пътищата само камионите на Биомет се движат с над 88км/ч, поне само те ми се опъват и немога да ги изпреварвам по магистралите, с другите летим еднакво или други са по на зад. Правихме експеримент за разход на гориво , за спиране само със спирачка и комбинирано -спирачка с моторна, на композиция с 24 т и влекач Волво 4х2 420к.с. .Единия курс по 1 начин, другия по другия начин. Маршрута Бургас-София-Видин и обратно , 1270км .  Този , който спираше само със спирачка имаше 3 л икономия. Един и същи камион с 1 водач.

Roshko

Цитат на: Rammbon - Неделя, 14 Април, 2013, 01:05:45
Ето как работим при нас. Камионите са настроени на 90км/ч , новите машини след 2007г, а по старите на 88км/ч. Дали разхода ще е 1 или 2 л гориво повече на 100км, не е от значение, когато се гони срок на доставка. По пътищата само камионите на Биомет се движат с над 88км/ч, поне само те ми се опъват и немога да ги изпреварвам по магистралите, с другите летим еднакво или други са по на зад. Правихме експеримент за разход на гориво , за спиране само със спирачка и комбинирано -спирачка с моторна, на композиция с 24 т и влекач Волво 4х2 420к.с. .Единия курс по 1 начин, другия по другия начин. Маршрута Бургас-София-Видин и обратно , 1270км .  Този , който спираше само със спирачка имаше 3 л икономия. Един и същи камион с 1 водач.

Ветъро и трафик условията едва ли са били същите. 3 литра икономия за 1270км могат да се причислят и към статистическа грешка и към различно зареждане на резервоарите, особено пък ако е и от различни колконки или бензиностанции... Сега остава някой да подскаже има ли основание да се търси логико-техническа връзка. :)

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: dimich87 - Събота, 13 Април, 2013, 18:03:53
До голяма степен си прав с това че въздушното съпротивление се увеличава с квадрата на скоростта. В предния си пост споменаваш че за увеличаване на два пъти скоростта, кинетичната енергия става 4 пъти повече. Това увеличаване на кинетичната енергия изисква определена мощност за да се достигне дадената скорост. Но кинетичната енергия няма нищо общо с движението. след като се достигне скоростта кинетичната енергия си остава същата и за поддържане на скоростта е необходима мощност за преодоляване на съпротивлението от предвижване. При него е без значение каква е скоростта.

     За кинетична и потенциална енергия, става на въпрос при пресечен терен. И възможността да се използва спускането за предвижване, а не само за загряване на спирачките. По равен път и дори и продължително изкачване няма значение. Това бяха теоретични разсъждения, практиката при мен го е доказала, същото.

Цитат на: dimich87 - Събота, 13 Април, 2013, 18:03:53
Ако скоростта се увеличи 2 пъти и то се увеличава 2 пъти
Челното съпротивление е нещо много по-важно. Наподобява малко кинетичната енергия, но за да се предвижваме, постиянно трябва да изразходваме мощност за да го преодоляваме. При кинетичната енергия се увеличава с квадрата на скоростта, а при челното съпротилвение с кубика на скоростта. Което е при два пъти увеличаване на мощността за преодоляване на челното съпротивление е 8 пъти повече.

     Челното съпротивление зависи на втора степен,за обичайните скорости. А при малки скорости на първа степен - линейно. На трета степен е при много големи скорости. Нямам спомени какви.
     Съпротивлението при движението, от деформацията при въртене на гумите и вътрешните части. Е общо взето постоянна величина, там скоростта не участва във формулата.
     При увеличаване на скоростта, предимно челното съпротивление е променлива. И понеже при малка скорост, двигателя не е натоварен КПД-то му е малко. Най-икономично е около 70 км/ч






Цитат на: Rammbon - Неделя, 14 Април, 2013, 01:05:45
. Дали разхода ще е 1 или 2 л гориво повече на 100км, не е от значение, когато се гони срок на доставка.

Единия курс по 1 начин, другия по другия начин. Маршрута Бургас-София-Видин и обратно , 1270км .  Този , който спираше само със спирачка имаше 3 л икономия. Един и същи камион с 1 водач.

     При курс 600-700 километра, става на въпрос за 10-15-20 литра. Всяка фирма да си преценява, кое е важно.

     При моторната, този "ефект" се получава когато е автоматик. Това е заради "междинната газ", почва да "сваля" до 7-8 предавки. Бившия ми шеф, държеше да се кара в ръчен режим. Предполагам е затова. Във Франция, по национали може би 2 л/100 км дава отгоре, ако се кара на автоматичен режим и предимно само на моторна.
     Рено/Волво могат безпроблемно да се карат така. МАН, гасне в много случаи при спиране и новите също.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

дядката

Цитат на: admin - Събота, 13 Април, 2013, 20:20:01
Ще засегна и още един фактор, предизвикан от по-голямата скорост. И този фактор е шумът. Понякога ми се е струвало, че шумът при 90 км/ч става причина за особен дискомфорт и поражда желание за по-скорошно приключване на пътуването.
Аз съм на 80.Двигателите на почти всички камиони при 1300 оборота;мъркат;и не се харчи много гориво.При ускорение или изкачване да не се надвишават1500.Разликата от 80до90км/ч за деня е примерно 15минути+една туба гориво.Обяснявам ви го просто,а не по научно.Да не говорим за спестените нерви и напрежението при движение с висока скорост.КОЛЕГИ!СПАЗВАЙТЕ ДИСТАНЦИЯ ЗАЩОТО В КЪЩИ ВСЕ НЯКОЙ ВИ ОЧАКВА!!!!!!!!

dimich87

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 14 Април, 2013, 01:52:15
     Челното съпротивление зависи на втора степен,за обичайните скорости. А при малки скорости на първа степен - линейно. На трета степен е при много големи скорости. Нямам спомени какви.
     Съпротивлението при движението, от деформацията при въртене на гумите и вътрешните части. Е общо взето постоянна величина, там скоростта не участва във формулата.
     При увеличаване на скоростта, предимно челното съпротивление е променлива. И понеже при малка скорост, двигателя не е натоварен КПД-то му е малко. Най-икономично е около 70 км/ч
Независимо от скоростта на движение челното съпротивление зависи от трета степен на скоростта.
Формилата е Fb=S*cx*V^2
Fb-силата на въздуха която оказва върху превозното средство
S-челно съпротивление на превозното средство
cx-коефицент на обтекаемост от въздуха. (за леки автомобили е 0,3-0,4)(за товарни 0,4-0,6)
V-скоростта на движение. (във тази формула е на втора степен и се взема стойността в m/s)

За да се получи необходимата мощност за преодоляване на въздушното съпротивление
формулата е Pb=Fb*V
Pb-мощност за преодоляване на въздушното съпротивление
Скоростта също трябва да е m/s

За леки автомобили практически до 50км/ч не оказва съществено влияние, а за товарните поради размерите им до 35-40км/ч


Много е важен момента с мощността на двигателя. Даже и предавките на практика не трябва да оказват влияние на разхода. Защото независимо от коя предавка, на превозното средство му е необходима една и съща мощност за предвижване. Вече чрез предавките се определя в кой честотен диапазон на двигателя ще бъде постигната и съответно специфичния разход на гориво.

abator

Така ... темата я докарахме до икономията. Аз от тези формули нищо не разбирам. Та карах един Щаер с ниска кабина, при който най-икономичната скорост беше 76 км/ч. После карах едно ТГА с най-голямата кабина и там най-голямата икономия я постигнах при 85 км/ч. Та ако може да ми го сметнете и да ми го обясните как е станало това.  ;D

ruskov

Според мен има разлика от скоростта и разхода на гориво но не е толкова значително. По-скоро от тонажа и маршута,вятър,дъжд.

loshdancho

"Няма значение размера на гумите, предавателното число на диференциала и скоростите, челното съпротивление, брутното тегло, оборотите на двигателя, използваната предавка, състоянието на пътя  и тех. състояние на камиона икономичен режим на мотора, въртящ момент, релеф.....и т.н."
Все маловажни неща... какво значение имат, като има формула...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Виц на деня - "По пътищата само камионите на Биомет се движат с над 88км/ч "   ;D

Цитат на: loshdancho - Неделя, 14 Април, 2013, 15:14:46
"Няма значение размера на гумите, предавателното число на диференциала и скоростите, челното съпротивление, брутното тегло, оборотите на двигателя, използваната предавка, състоянието на пътя  и тех. състояние на камиона икономичен режим на мотора, въртящ момент, релеф.....и т.н."
Все маловажни неща... какво значение имат, като има формула...

Ми формулата си е формула ,баце ! Пишеш я на таблото ако не можеш да я запомниш и караш :)  Какво ти трябва да слушаш двигателя !
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: loshdancho - Неделя, 14 Април, 2013, 15:14:46
"Няма значение размера на гумите, предавателното число на диференциала и скоростите, челното съпротивление, брутното тегло, оборотите на двигателя, използваната предавка, състоянието на пътя  и тех. състояние на камиона икономичен режим на мотора, въртящ момент, релеф.....и т.н."
Все маловажни неща... какво значение имат, като има формула...

     Темата е каква е разликата между 85 и 89 км/ч. Не вярвам някой да променя изброените неща, при промяната на скоростта.

     Пак не ми стана ясно, как във формулата скоростта е на втора степен, ама по принцип е от трета.

     Няма ли на някой да му е по-икономичен при 90 км/ч?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!