• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Ток и приложения

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Събота, 26 Октомври, 2013, 21:08:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 26 Октомври, 2013, 19:04:55
... ако те не правят магнитна индукция,че ме запростиш технически неграмотен съм а относно прав и крив ток съм толкова бос,...


    Токът се разделя на два вида постоянен и променлив (стари неправилни прав и непостоянен).
    Всички превозни средства с електродвигател, използват постоянен ток. При тролейбуси и трамваи, по стандарт 550 Волта, но обикновено поддържат по-високо напрежение в мрежата до 700 Волта. Електрокарите, поне по-старите бяха на 72 Волта, постоянен ток. От акумулаторна батерия се получава само постоянен ток. Има тролеи с превключване на акумулатори и те са на 72 В. При влаковете, на мрежата е мисля 20 000 Волта променлив ток и той се преобразува на постоянен (изправя се). Въртящият момент при постоянно токовите двигатели е много по-голям.

    Променливия ток е много по-удобен за преобразуване от по-високо към по-ниско напрежение и обратно. В Европа е стандарт 50 Херца или за една секунда започва от нула, достига максимум, започва да намалява, преминава през нула и тръгва в другата посока и от този минимум (максимално по модул), пак до нула. Това е един цикъл има 50 за секунда и се нарича синусоидален ток. Не съм сигурен, мисля генераторите в електроцентралите са на 6,3 кВ. Много е важно да бъде синхронизиран по фаза в цялата държава, инак ще потекат "страшни" токове между генераторите! Оттам се преминава в повишаващи станции в България, най-високото напрежение за пренос е 400 кВ, масовите са на 110 кВ. По света има до 1 000 000 Волта. Повишаването на напрежението се прави, за да бъде по-слаб тока. Така по далекопроводите загубите са по малки (съпротивлението на даден проводник е постоянно, а загубата е пропорционална на силата на тока). Трансформаторите са с много голямо КПД - над 90% и нямат подвижни части. При електрожена тока е много силен, с ниско напрежение и кабелите са дебели за по-малко съпротивление, съответно загряване.
    Променливия ток е много удобен при синхронните двигатели, при тях честотата на въртене е съобразена с честотата на мрежовия ток и така искренето между четки и колектор е много малко.

    При автомобилите електроинсталацията е 12 Волта, при камиони и автобуси е 24 Волта, за да са по-тънки кабелите. Като при автобусите е по натоварена и те са с два, а има и три генератора. При камионите с много допълнителни фарове едва ли "смогва" генератора.
    При руските тролеи, инсталацията е на 27 Волта - те (руснаците) винаги са различни.
    Съвременните генератори са трифазни променливотокови, трите трифазни намотки са в статора, а на ротора чрез четките (те са цели и е много надеждно) към колектора се подава ток и при въртенето си индуцира ток в статора. После със схема на Грец (с 6 диода) се преобразува в постоянен.
    Преобразуването на постоянен ток в друго напрежение е по-сложно. При повечето тролеи е с двигател на високо напрежение, той върти генератор на ниско 24 (27) Волта. При трамваите, които изобщо имат ниско е по друг начин, вероятно импулсен трансформатор ("накъсва" тока на импулси). Такъв се използва в преобразователите 12,24/220 Волта.  

    При тока има съвсем просто правило, колкото влиза толкова и излиза - Закон на Кирхоф или няма затворена верига няма ток. При домашните мрежи единия проводник е Земята, при трамваи и влак са релсите. При метрото е обикновено между двете релси.
    Скоро чух, че при камиона единия акумулатор се зареждал по-добре от другия. Няма как да стане през единия да мине един ток, през другия друг!

    Електромагнитната индукция се използва в индукционните бобини, при двигателите с принудително запалване (бензинови и газ). През първичната намотка има постоянно напрежение и протича ток. При завъртане на двигателя, на определен ъгъл, чрез чукчето (или електронно) се прекъсва веригата. Магнитното поле създадено от първичната намотка започва да се променя (намалява) което предизвиква явлението индукция (промяната на магнитния поток, предизвиква електродвижещо напрежение). И се получава много къс импулс от високо напрежение над 20 000 Волта и се подава към свещите.


     П.П. Слаб е Интернетът, не мога да направя справка. Може да бъркам някъде, карам на спомени!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Скоро четох някъде за някакъв проблем в Германия с 50.1 или 50.2 херца, идващ от фотоволтаиците. Трябва да потърся статията, за да разберем какъв е точно проблема с тези честоти.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Бриги Магнито

Аааа ИЛЧЕВ,ша са караме с теб,кат си решил да ме ограмотяваш е важно да знаеш,че:
1 Сака ми свирнеш да вляам у час оти за две бройки и тоя да изпущим
2 Илчев я тоците мое и да не ги знам,ма нема и да ги научим
3 Колко и да не ги знам сме се срещали и стискали ръцете(неприятен момент,предполагам знаеш),с други думи познаваме се лично (тъй да се кае)
4 Умрем да научим нещо,но за жалост до ден днешен всичко ,което ми е влезнало у бръмбаро го знам от самоукство(нема такава дума знам),бе колко и да ми обяснява някой,толко съм бавно нагряващ,че си немаш и идея
5 Колко и да не ги знам тоците ги барам смело  ;) у некой ТКЗС-та съм познат като Ники жицата,апропо връзвам магнет у дръгел само с половин инсталация от автомобил АЗЛК(тва съвсем сериозно)
6 Толкова съм жица вече,че барнем ли нейде ток оня губи обхват и от уплах метка искри

Бе с неколко думи ,тенкс,че си си направил труда да осветлиш Бичкията,но за жалост нема шанс тва да стане -загубена кауза съм да науча нещо  :'(
Но наистина мерси Илчев,мое да е всичко,но обясни нещо неясно на глъм човек като мен,а това е все по-рядко срещано явление тия дни.


Mandor

Цитат на: admin - Събота, 26 Октомври, 2013, 21:13:59
Скоро четох някъде за някакъв проблем в Германия с 50.1 или 50.2 херца, идващ от фотоволтаиците. Трябва да потърся статията, за да разберем какъв е точно проблема с тези честоти.
Цяла Европа, включително Турция и Украйна са в обща система и честотата е една навсякъде. Това че е в границите 49.5-50.5 е нормално и не е проблем.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Събота, 26 Октомври, 2013, 21:13:59
Скоро четох някъде за някакъв проблем в Германия с 50.1 или 50.2 херца, идващ от фотоволтаиците. Трябва да потърся статията, за да разберем какъв е точно проблема с тези честоти.

     Фотоволтаиците произвеждат постоянен ток и в последствие се преобразува в променлив.


Цитат на: Mandor - Сряда, 06 Ноември, 2013, 20:43:45
Цяла Европа, включително Турция и Украйна са в обща система и честотата е една навсякъде. Това че е в границите 49.5-50.5 е нормално и не е проблем.


      Не разбрах как се движи между 49,5 и 50,5 Херца? Може, но ако става навсякъде така (цялата система). Според натоварването може да има колебание в честотата. Те са синхронизирани не само по честота, но и по фаза (т.е. преминаването да кажем през нулата да е едновременно и в една и съща посока)! Май ти занимаваш с такива неща?


     Може би не за всички известен факт е. При обичайните електрически вериги (без електролити). Действителната посока на тока е от минус към плюс. Което е от това, че носителите на електричество са електроните и те се отблъскват от минуса и се привличат от плюса. Това не пречи да се решават сложни задачи на електрически вериги с много разклонения, като се приеме, че тока се движи от плюс към минус.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Mandor

Ще се опитам да обясня.
Знаете че електричеството не се съхранява. Тоест производството във всеки момент е равно на консумацията. Понеже постоянно се включват и изключват консуматори, регулаторите на генераторите постоянно променят подаваната към турбините пара/вода.
Като пример - автомобил, работещ на празен ход. Когато включите консуматор, например отопление на задно стъкло- оборотите на двигателя намаляват. После компютъра на колата ги стабилизира с подаване на повече гориво. Нещо подобно се случва и енергийната система, просто е в по-голям мащаб.
Фототволтаиците наистина произвеждат "прав" ток. После, с устройство наречено "инвертор" се получава базовата честота о 50 херца.
Понеже е електроника, графиката не е плавна синусоида, а на стъпала, но влиянието това е в зависимост от процента на ток, получен по този начин спрямо общото натоварване на системата.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

МИНКО ИЛЧЕВ

      Поводът е, че днес се предложи устройство за намаляване разхода на гориво до 20%, тук във Форума. От месеци се рекламира устройство което намалява сметките за ток до ЧЕТИРИ ПЪТИ!!!

http://btvnews.bg/article/bulgaria/ikonomika/revolyutsionno-ustroistvo-po-magazinite-uzh-namalyava-smetkite-za-tok.html

,,Изпълнен е достатъчно добре, за да бъде безопасен, но не ни помага да си намалим сметката на електромера. Ако има някакъв ефект, той се проявява в загряването на проводниците, но това е в малка степен и едва ли ще даде отражение с повече от няколко стотинки в показанията на електромера", обяснява доц. Милушев след теста.

     От коментарите малко се усъмних дали точно такова устройство са тествали. Но вероятността да работи е почти никаква!


     Слушам хора купили си радиатори за отопление (специални) и работещи само с нагревател - Много по-икономични!!!
     Да ви кажа, ако ми вярвате. Нагревател по никакъв начин не можеш да го направиш по-икономичен. Отделената енергия от него зависи от напрежението и големината на тока. И колкото искаш да получиш, толкова и даваш!

     Термопомпите са съвсем друго нещо. Там от една среда, се прехвърля енергия (топлина) към друга. И най-разпространените термопомпи са въздух-въздух, обикновено им казваме климатици!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!