• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Възможно ли е?

Започната от ivopifeca, Неделя, 01 Декември, 2013, 00:11:53

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

Може ли да бъдеш толко запознат с устройството на камионите,да си вещ технически-компетентен,и в същото време да си абсолютен новобранец,като шофьор?

ivopifeca


Pando85

Възможна е бре Иво, има всякакви вундеркинди. Нали знаеш едно е да си чел, друго е да си го можеш. За всичко трябва да пипнеш. Четеш, четеш ама като не бараш - нестава, макар че и да бараш пък без грам знание пак се не връзват нещата.  ;)

Pando85


rider777

Проба-грешка ,,,, проба-грешка и в Надин  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Механик-водач

 ;) ;) ;)Теорията е когато се знае всичко, но нищо не работи. Практиката е когато всичко работи, но не се знае защо.
Тук ние съчетаваме теорията с практиката, при което нищо не работи и никои не знае защо! ;) ;) ;)
Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!

znamc

Аз имам приятел на който, теорията му е страшна ,може да ти обясни и за автомобила как е направен, как да се експлатира ,как е правилно да се кара и като го слушаш си викаш" еейй тоя е голям шофьор " ,а като се кача да ме вози с колата си съм като на" влакчето на ужасите."

sek.1

На времето в ДАПовете на колегите на които им вземеха книжките за алкохол обикновено отиваха да си "излежат присъдата" като монтьори в сервиза . Някои на които им беше писнало да вдигат прах по пътищата въобще повече не се качваха на камион . Така че имаше доста колеги които освен доста дълъг стаж на волана имаха и доста години като монтьори . Или започнали като мене преди казармата като  като монтьори и после като взех книжка като шофьор . Имаше и доста монтьори в сервиза които нямаха книжки така че възможности много .

Бриги Магнито

sek.1 баце ,а според теб кое по-възможно да се случи с добър успех шофьор да стане монтьор или монтьор да стане шофьор?


sek.1

Според мене лично а и защото аз минах по този път по вероятното е от монтьор да стане добър шофьор много по бързо от колкото ако почнеш шофьор от нищото . Като си бил монтьор много добре познаваш устройството на машината която караш и знаеш какво не трябва да правиш за да не се чупи . От шофьор също не е трудно да станеш монтьор защото много неща са ти се случвали на пътя викал си неволята много пъти и си станал почти монтьор . Това ако си минал като нас по старите през ЗиЛ ; МАЗ ; Камаз ; Мадара ; Европа и други соц. машини щото на новите дигащ кабината и гледаш двигателя като голям камък .

gadinka

Цитат на: sek.1 - Петък, 13 Декември, 2013, 18:42:28
Според мене лично а и защото аз минах по този път по вероятното е от монтьор да стане добър шофьор много по бързо от колкото ако почнеш шофьор от нищото . Като си бил монтьор много добре познаваш устройството на машината която караш и знаеш какво не трябва да правиш за да не се чупи . От шофьор също не е трудно да станеш монтьор защото много неща са ти се случвали на пътя викал си неволята много пъти и си станал почти монтьор . Това ако си минал като нас по старите през ЗиЛ ; МАЗ ; Камаз ; Мадара ; Европа и други соц. машини щото на новите дигащ кабината и гледаш двигателя като голям камък .
И  на сън да можете да разглобявате и сглобявате ЗиЛ, МАЗ, КАМАЗ и т.н.- по пътищата на Европа не търсят монтьори. Карат знаещи, можещи, познаващи, разбиращи. За аварии и поддръжка има сервизи. Автомонтьорите са там. От шофьорите се иска да стигнат там, за където са изпратени. Очаква се от тях да познават правилата, пътищата, да се ориентират и да комуникират с възможно най-много езикови групи. Преди 40 години, за да подкараш един камион е трябвало да си го сглобиш, но в България. Времената се менят и ние трябва да сме в крак с времето. И да не забравяме най-важното: шофьор се ражда. Или го имаш, или се  напъваш докато те ,,изплюе шайбата".

Бриги Магнито

Цитат на: gadinka - Петък, 13 Декември, 2013, 19:24:11
И  на сън да можете да разглобявате и сглобявате ЗиЛ, МАЗ, КАМАЗ и т.н.- по пътищата на Европа не търсят монтьори. Карат знаещи, можещи, познаващи, разбиращи. За аварии и поддръжка има сервизи. Автомонтьорите са там. От шофьорите се иска да стигнат там, за където са изпратени. Очаква се от тях да познават правилата, пътищата, да се ориентират и да комуникират с възможно най-много езикови групи. Преди 40 години, за да подкараш един камион е трябвало да си го сглобиш, но в България. Времената се менят и ние трябва да сме в крак с времето. И да не забравяме най-важното: шофьор се ражда. Или го имаш, или се  напъваш докато те ,,изплюе шайбата".
Тоест знаещите и можещите сте по Европа,ясно.Само не ми стана ясно ние пънещите се докато ни ,,изплюе шайбата" за кви сме раждани ?


driver70

Цитат на: gadinka - Петък, 13 Декември, 2013, 19:24:11
И  на сън да можете да разглобявате и сглобявате ЗиЛ, МАЗ, КАМАЗ и т.н.- по пътищата на Европа не търсят монтьори. Карат знаещи, можещи, познаващи, разбиращи. За аварии и поддръжка има сервизи. Автомонтьорите са там. От шофьорите се иска да стигнат там, за където са изпратени. Очаква се от тях да познават правилата, пътищата, да се ориентират и да комуникират с възможно най-много езикови групи. Преди 40 години, за да подкараш един камион е трябвало да си го сглобиш, но в България. Времената се менят и ние трябва да сме в крак с времето. И да не забравяме най-важното: шофьор се ражда. Или го имаш, или се  напъваш докато те ,,изплюе шайбата".
Камиони има не само Европата,там ясно как са нещата.Интересното е когато има някаква случка с дръгела по нашенско.

gadinka

Цитат на: driver70 - Петък, 13 Декември, 2013, 19:47:23
Камиони има не само Европата,там ясно как са нещата.Интересното е когато има някаква случка с дръгела по нашенско.
Защо виждаме, разбираме, но продължаваме? Ние сме единствените, които разбираме от всичко, можем всичко и накрая никаквата. В Европа не че не могат да си сменят гумата- те викат пътна помощ, защото на тях за това им се плаща. Там всеки се занимава с това, от което разбира. Днес ще плати да му сменят маслото или гумата, утре те ще дойдат при него и ще си платят за това, което прави. Благодарение на това съществуват и са добре.

sek.1

Цитат на: gadinka - Петък, 13 Декември, 2013, 19:24:11
И  на сън да можете да разглобявате и сглобявате ЗиЛ, МАЗ, КАМАЗ и т.н.- по пътищата на Европа не търсят монтьори. Карат знаещи, можещи, познаващи, разбиращи. За аварии и поддръжка има сервизи. Автомонтьорите са там. От шофьорите се иска да стигнат там, за където са изпратени. Очаква се от тях да познават правилата, пътищата, да се ориентират и да комуникират с възможно най-много езикови групи. Преди 40 години, за да подкараш един камион е трябвало да си го сглобиш, но в България. Времената се менят и ние трябва да сме в крак с времето. И да не забравяме най-важното: шофьор се ражда. Или го имаш, или се  напъваш докато те ,,изплюе шайбата".
В Европа добре ама не само там се пътува . На кой ще се обадиш в Иран или Либия и как ще се разбереш с гавгалите ? Тия където само могат да карат от Кешкемет надолу не слизат надолу сме само тъмните балкански субекти . На времето на албанската граница на един холандец очите му изпаднаха като ни гледаше двама човека как сменяме лагери на предна главина на Шкода Европа . Сменихме ги и си продължихме пътя не умряхме. Тука действителността е друга .

gadinka

Цитат на: sek.1 - Петък, 13 Декември, 2013, 21:01:49
В Европа добре ама не само там се пътува . На кой ще се обадиш в Иран или Либия и как ще се разбереш с гавгалите ? Тия където само могат да карат от Кешкемет надолу не слизат надолу сме само тъмните балкански субекти . На времето на албанската граница на един холандец очите му изпаднаха като ни гледаше двама човека как сменяме лагери на предна главина на Шкода Европа . Сменихме ги и си продължихме пътя не умряхме. Тука действителността е друга .
Ключовата дума или по-точно израз е: ,,на времето". Само нашите камиони са морги и ги ремонтираме  по пътищата. И само тук трябва да си повече монтьор, отколкото шофьор.

sek.1

И на нов камион не може да се спука гума или да ти се задръсти горивен филтър ? Или не дай боже да ти изгори предпазител  ;D

sek.1