• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Защо замръзва нафтата

Започната от naum4o, Петък, 03 Януари, 2014, 09:41:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

loshdancho

Парафина (най-общо казано)  е показател за ниско качество гориво напомпано с подобрителни за да се постигне цетановото число. Което говори за нискокачествен продукт още в рафинерията.
 Тъй като в горивната система на дизела механичните части се мажат само от горивото, нещата не са толкова прости.
 Имам някакви спомени от училище в които ни обясняваха как влияе и промененият вискозитет на горивото върху износването и вероятността от аварии.  С две думи(по шофьорски). По-гъстата нафта  износва повече елементите (помпите) заради по-голямото съпротивление на триене и от там по-голямото налягане.
Wikipedia
ЦитатДизеловите двигатели работят с по-тежко гориво от бензиновите - то е съставено от по-тежките фракции, получени при преработката на петрола. Дизеловото гориво се състои главно от парафини - наситени въглеводороди с формула CnH2n+2, при n>20 (до 75%) и циклични въглеводороди. Способността на дизеловото гориво да се възпламенява в двигателя се измерва по скала с мерна единица т.нар. цетаново число. Като еталон за висока възпламенимост се приема веществото цетан (хексадекан C16H34), на което се дава цетаново число 100, а за най-ниска се приема възпламенимостта на нафталина (0). Дизеловите двигатели са пригодени да работят с гориво, чието цетаново число е около 40-50.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

gadinka

Цитат на: naum4o - Петък, 03 Януари, 2014, 09:41:51
http://fakti.bg/avto/85047-zashto-zamrazva-naftata-ili-nishto-novo-pod-slanceto?fb_action_ids=10201174064898650&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B14

Много хубава статия с изчерпателни изводи.
Тук ще споделя един случай от моя опит, само че става въпрос за бензин. 2002 година мисля че беше януари, голям студ минус 18-20 по целзий. Угасвам за гориво на 10-15м от бензиностанция, дават ми лейка и наливам за 5 лв(тогава около 4л). Докато стигна до колата бензина беше на каша. Който иска да вярва.

driver1

     Тук май му е място да попитам ако някой има информация и знае: Има ли разлика в качеството на нормалното дизелово гориво и т.нар. червена нафта - индикираното безакцизно гориво за селскостопански машини и др?
    После ще обясня какво имам предвид.

admin

Цитат на: driver1 - Петък, 03 Януари, 2014, 11:17:33
     Тук май му е място да попитам ако някой има информация и знае: Има ли разлика в качеството на нормалното дизелово гориво и т.нар. червена нафта - индикираното безакцизно гориво за селскостопански машини и др?
    После ще обясня какво имам предвид.

Със сигурност червената нафта не отговаря на изискванията за Евродизел. Съдържанието на сяра в процентно съотношение е по-голямо.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Не би трябвало да има.
Но, към тъй наречената червена нафта(без акцизна) могат да се причислят и нафтата за отопление( на "български"- газьол)
и лекото корабно гориво.
Не съм запознат  дали се оцветява  нафтата за локомотивите .
Отделно  не знам каква еврокатегория се изисква за селскостопанските машини(дали въобще се изисква).
Тъй както при емисиите изгорели газове има еврокатегория, и при горивата има такава(някога  в България имаше даже табелки на пистолетите, сега вече няма по-малка от Е4).
Та ако не се  изисква  еврокат. за селскостопанските машини не се знае каква е нафтата може и да е без еврокатегория.
Разликата, е че старата нафта има повече сяра, което не  се препоръчва  за новите Е4- Е5 камиони (нали са екологични).
Даже от производителите има изрични указания да се карат  само с гориво отговарящо на техният екологичен клас.
Излиза, че нищо не знам....

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Има разлика и то голяма. Друг е въпросът дали за определени трактори собствениците не си поръчват оцветен в червено евродизел.

http://saksa-bg.com/bg/products/euro-diesel

P.S. Всъщност съдържанието на сяра за превозни средства е еднакво.

http://saksa-bg.com/bg/marked-fuels/diesel-heating
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Това трябва да се знае какво купуваш, дали оцветен евродизел или газьол.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

driver1

       А сега да кажа за какво става въпрос и защо питам: Известно е, че червената нафта не влияе на работата на двигателите на камионите, па били те и от категорията Евро4 и Евро5.
      Колата ми е Peugeot 207 HDI - 1600куб.см., 90 к.с. Имах неблагоразумието на празен резервоар да налея около 8л. червена нафта. След около десетина километра, двигателят влезе в авариен режим на работа (компютъра не му позволява да се изфорсира и колата да развие повече от 80км/ч.) а на дисплея се изписва "antipollution fault".
     Сега съм в паника. Не знам това трайно ли е, или ще отшуми с изчерпването на неподходящото гориво. Но се притеснявам да няма трайни увреждания на филтри, както и на катализатора...

ceko1969

Мой приятел има трактор и чат пат ползва от тази червената нафта и казва че при транспорт няма разлика, но при натоварване (оране, дисковане и т.н.) се усеща, че с червената нафта мощността е по малка  ???

loshdancho

Както се казва не питай старило...
 След като изразходиш нафтата, ако не се оправи(тъй като това е грешка за запушени филтри- ниско налягане) отиваш на смяна на филтрите. Остава глупавите западняци да са сложили някакъв материал(вещество)  във филъра да реагира  с оцветителя и да  го запушва. (фантазирам си)
 Пиши после  как се развива ситуацията.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

driver1

Цитат на: loshdancho - Петък, 03 Януари, 2014, 12:09:04Както се казва не питай старило...
 След като изразходиш нафтата, ако не се оправи(тъй като това е грешка за запушени филтри- ниско налягане) отиваш на смяна на филтрите. Остава глупавите западняци да са сложили някакъв материал(вещество)  във филъра да реагира  с оцветителя и да  го запушва. (фантазирам си)
 Пиши после  как се развива ситуацията.

    Ох, то ако се размине само със смяна на филтрите, това си е нищо. Страхувам се да не е нещо по-сериозно. Ще трябва да имам търпението да изразходвам докрай това гориво, да налея чисто и да видя какво ще стане. Имам намерение тогава и да прекъсна за кратко връзката с акумулатора с надеждата да се нулират грешките в бордния компютър. Ако не се оправи - отивам в сервиз...Ще информирам за развитието.
    А на вас препоръчвам: НЕ ПРАВЕТЕ КАТО МЕН!

naum4o

Цитат на: loshdancho - Петък, 03 Януари, 2014, 12:09:04
Както се казва не питай старило...
След като изразходиш нафтата, ако не се оправи(тъй като това е грешка за запушени филтри- ниско налягане) отиваш на смяна на филтрите. Остава глупавите западняци да са сложили някакъв материл(вещество)  във филъра да реагира  с оцветителя и да  го запушва. (фантазирам си)
Пиши после  как се развива ситуацията.
И аз така мисля. Най-вероятната причина е в оцветяването, което може да съдържа допълнителни субстанции, запушващи филтрите. Източи го в някой гараж, някои френски коли имат отпред помпа за обезвъздушаване и можеш от там да източиш нафтата. Или доливай непрекъснато.
Някой беше питал за локомотивното гориво. Съсед е машинист и ми е показвал искрящо зелена нафта.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

loshdancho

Защо не източиш горивото направо от помпата , като свалиш маркуча преди филтъра или излишното гориво.
Има вероятност да се дозадръстят филтрите и да угаснеш  на пътя.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Цитат на: driver1 - Петък, 03 Януари, 2014, 11:59:17
      А сега да кажа за какво става въпрос и защо питам: Известно е, че червената нафта не влияе на работата на двигателите на камионите, па били те и от категорията Евро4 и Евро5.
      Колата ми е Peugeot 207 HDI - 1600куб.см., 90 к.с. Имах неблагоразумието на празен резервоар да налея около 8л. червена нафта. След около десетина километра, двигателят влезе в авариен режим на работа (компютъра не му позволява да се изфорсира и колата да развие повече от 80км/ч.) а на дисплея се изписва "antipollution fault".
     Сега съм в паника. Не знам това трайно ли е, или ще отшуми с изчерпването на неподходящото гориво. Но се притеснявам да няма трайни увреждания на филтри, както и на катализатора...

Пробвай като начало с изчистване на грешките в компютъра. Аз съм си купил OBD устройство с блутут връзка и си ги чистя с Андроид приложението Torque.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!