• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Часове работа и шофиране ЕС

Започната от mitko55, Неделя, 08 Юни, 2014, 19:20:17

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mitko55

Здравейте всички,

виждам че има голям проблем с тези часове и че много хора ги смятат грешно и органите на реда и те.

1 Точка работно време
- работното време е периода на положен труд : то включва дейности като шофиране, проверка и други дейности извършвани от работника

2 Правила и закони:
- Кодекс на труда за продължителност на работният ден и почивка, Правила за Водачи на ЕС, Правила за Работната седмица на ЕС

линкове:

- Английски работна седмица http://www.theguardian.com/money/2006/nov/06/workandcareers.europeanunion  ,  http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2002:080:0035:0039:en:PDF , Директива ЕС за 48 часова седмица https://osha.europa.eu/bg/legislation/directives/provisions-on-workload-ergonomical-and-psychosocial-risks/osh-related-aspects/directive-2003-88-ec  , http://en.wikipedia.org/wiki/Working_Time_Directive  ,  http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/ALL/;jsessionid=l1bbTJ6cjHLvQh3WcbCk453Z0JJY1hrrC592TSk9njr4ZWmLRvL5!-1991583355?uri=CELEX:32006R0561

- Български работно време http://balans.bg/2844-rabotno-vreme/ , http://www2.parliament.bg/bg/eudocs/ID/14228 , http://www.parliament.bg/pub/ECD/78044COM_2009_57_BG_ACTE_f.pdf

************************************************************************
Възможността за ,,неучастие"
Посочената в член 22, параграф 1 от директивата възможност за неучастие
понастоящем позволява на държавите-членки да предвидят възможност работникът да
даде пред своя работодател съгласието си да отработи повече часове от установения 48-
часов лимит, при условие че са спазени определени условия за защита. В измененото
предложение се предвижда тази дерогация да отпадне след определена дата, като
междувременно се прилагат допълнителни условия за защита.
************************************************************************

http://www.mlsp.government.bg/bg/news/news.asp?newsid=1285

Евроинтеграция и международни отношения
   30-03-2010   
         Европейската комисия прави първа стъпка към преглед на правилата в областта на работното време





Днес Европейската комисия покани представителите на работниците и работодателите да изразят становищата си относно възможностите за преглед на правилата на ЕС в областта на работното време. По време на първия етап от консултацията се очаква европейските социални партньори да се произнесат относно необходимостта от действие на равнището на ЕС по отношение на Директивата за работното време (2003/88/ЕО), както и относно обхвата на такова действие. Тази инициатива представлява първата стъпка към пълен преглед на директивата и идва след като предишните опити за преразглеждане на съществуващото законодателство достигнаха до задънена улица през април 2009 г.

Ласло Андор, комисар на ЕС, отговарящ за заетостта, социалните въпроси и социалното приобщаване, заяви: ,,Миналогодишният неуспех в опита да се постигне споразумение за преразглеждане на законодателството в областта на работното време не означава, че проблемите във връзка със съществуващите правила са изчезнали. Ние все така се нуждаем от балансирано решение в отговор на истинските потребности на работниците, предприятията и потребителите през ХХІ век". Той подчерта: ,,Нуждаем се от пълен преглед на правилата, основан на задълбочена оценка на въздействието със силно изразен социален аспект. Днес приканваме социалните партньори да обмислят в общ план този изключително важен въпрос и да излязат с новаторски предложения, които да надхвърлят безплодните дискусии от миналото".
През 2004 г. след обширни консултации Комисията представи предложение за изменение на Директива 2003/88/ЕО. Предложението бе насочено към преодоляване на поредица проблеми, останали неразрешени в рамките на съществуващото законодателство и на съдебната практика на Съда, а именно — да се изясни прилагането на директивата по отношение на времето, през което работниците в някои сектори на трудовия пазар трябва да бъдат на разположение на работодателя, да се предостави повече гъвкавост при изчисляването на седмичното работно време и да се преразгледа възможността за индивидуални изключения от правилото за 48-часова максимална продължителност на работната седмица. През април 2009 г. обаче правителствените представители и Европейският парламент стигнаха до заключението, че въпреки продължителните преговори не могат да постигнат съгласие по предложението.
Междувременно към дискусията бяха добавени други въпроси, които отразяват фундаменталните промени, настъпили в света на трудовата заетост през последните двадесет години. Така например средният брой на отработените часове седмично в ЕС е намалял от 39 часа през 1990 г. на 37,5 часа през 2006 г., а делът на работниците на непълно работно време в работната сила се е увеличил от 14 % през 1992 г. до 18,8 % през 2009 г. Освен това се наблюдава все по-съществена разлика в индивидуалното работно време в рамките на годината и на целия професионален живот, което отразява по-голямото внимание, отделяно на такива мерки за постигане на баланс между професионалния и личния живот, като системите на гъвкаво работно време и времеви кредити, както и нарасналата самостоятелност на работниците, развиваща се успоредно с разрастването на икономиката, основана на знанието.
Вследствие на всичко това Комисията планира да направи пълен преглед на съществуващите правила в областта на работното време, започвайки със задълбочена оценка на съществуващите разпоредби и възникналите при прилагането им въпроси, преди да обмисли различните възможности за намиране на решение. Прегледът ще бъде обусловен от набор от цели в рамките на политиките, в това число за защита на здравето и безопасността на работниците, подобряване на баланса между професионалния и личния живот, предоставяне на предприятията и на работниците на гъвкавост без допълнителна и ненужна административна тежест за предприятията, особено за МСП.
Първият етап на консултацията със социалните партньори е важна стъпка към пълен преглед на Директивата за работното време. Социалните партньори разполагат с шест седмици, за да изложат становищата си пред Комисията. Успоредно с консултациите Комисията ще извърши задълбочена оценка на въздействието, в това число разглеждане на правното прилагане на директивата в държавите-членки и проучване на социално-икономическите аспекти, които са от значение за пълен преглед на директивата.
Контекст
Първият етап на консултация със социалните партньори на равнището на ЕС е предвиден в член 154, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС). На този етап Комисията се обръща към социалните партньори, за да получи техните становища във връзка с необходимостта от предприемане на действие на равнището на Европейския съюз относно Директивата за работното време и с обхвата на такава инициатива.
Комисията ще проучи изразените в рамките на този първи етап становища и впоследствие ще вземе решение дали е препоръчително предприемането на действие от страна на ЕС. Ако Комисията реши, че това е обосновано, тя ще започне втори етап на консултация със социалните партньори на равнището на ЕС. На този етап, в съответствие с член 154, параграф 3 от ДФЕС, ще бъде разгледано съдържанието на евентуално предложение за действие.
За допълнителна информация
Директива за работното време
http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=706&langId=bg&intPageId=205


За контакти: Cristina Arigho 02/298 53 99; Maria Javorova 02/299 89 03


*************************************************************************



Директивата за 48ч(60ч) седмица е закон вече в много Държави Великобритания ( http://www.rmt.org.uk/about/health-and-safety/health-and-safety-resources-for-reps/working-time-regulations-road-transport/ ) , Германия ( http://psl-sat.verdi.de/kraftfahrerinformationen/arbeitszeitgesetz , http://www.hk24.de/servicemarken/branchen/verkehrsplatz_hamburg/tipps_unternehmen/tipps/375904/lenk_arbeitszeiten.html , http://komnet.nrw.de/ccnxtg/frame/ccnxtg/danz?lid=DE&did=3982   )

Какво означава това:
- първо се пресмятат часовете работно време за седмицата и след това важат времената за шофиране на ЕС отнотно 56ч/90ч седмично/две седмици



пример:

позволена работна седмица 48ч ( средно 6дни х 8 часа) може да бъде удължена до 60часа при условие че за период от 17 седмици средната работна седмица е в рамките на 48ч(трябва да се компенсира с по малко време)

Закона казва може да се шофира максимум 9 часа( или макс 10часа 2 дни )
и тука идва математиката - няма как да шофирате 9 часа на ден ако работната седмица ви е 6 дена и 48 часа

6 дни х 9 часа шофиране = 54часа което е повече от работната седмица от 48часа

В българия все още не е въведено като закон 48ч(60ч) и незнам какво кодекса на труда казва за работната седмица и евентуално човек може да работи 13 часа на ден от които 9ч(10ч) са шофиране но в други държави това не важи, най-интересното е че органите на реда не следят за работната седмица часове, а за часовете на шофиране - което е грешно

изрично посочено че работното време е важно

Англия : https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/208091/rules-on-drivers-hours-and-tachographs-goods-vehicles-in-gb-and-europe.pdf  Анекс 2 страница 46 ,  http://www.rmt.org.uk/about/health-and-safety/health-and-safety-resources-for-reps/working-time-regulations-road-transport/ , http://www.hgvcity.com/Regulations/Working_Time_Directive.htm (a limit of an average of 48 hours a week which a worker can be required to work        (though workers can choose to work more if they want to).      a limit of an average of 8 hours work in 24 which night workers can be required to work.)

Германия: http://komnet.nrw.de/ccnxtg/frame/ccnxtg/danz?lid=DE&did=3982 ( Gem. § 21 a Arbeitszeitgesetz darf die Arbeitszeit wöchentlich 48 Stunden nicht überschreiten. Sie kann auf bis zu 60 Stunden verlängert werden, wenn innerhalb von vier Kalendermonaten oder 16 Wochen im Durchschnitt 48 Stunden wöchentlich nicht überschritten werden. ) , http://www.bag.bund.de/DE/Navigation/Rechtsvorschriften/Arbeitszeitregelungen/arbeitszeitregelungen_node.htmlhttp://www.bag.bund.de/DE/Navigation/Rechtsvorschriften/Arbeitszeitregelungen/arbeitszeitregelungen_node.html , http://psl-sat.verdi.de/kraftfahrerinformationen/arbeitszeitgesetz

Великобритания най-добро описание на Английски :
http://www.rmt.org.uk/about/health-and-safety/health-and-safety-resources-for-reps/working-time-regulations-road-transport/  

Преведено на Български през Гоогле Транслейт:
https://translate.google.bg/translate?sl=en&tl=bg&js=y&prev=_t&hl=bg&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.rmt.org.uk%2Fabout%2Fhealth-and-safety%2Fhealth-and-safety-resources-for-reps%2Fworking-time-regulations-road-transport%2F&edit-text=&act=url  


За Германия:
http://www.hk24.de/servicemarken/branchen/verkehrsplatz_hamburg/tipps_unternehmen/tipps/375904/lenk_arbeitszeiten.html
Преведено :
https://translate.google.bg/translate?sl=de&tl=bg&js=y&prev=_t&hl=bg&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.hk24.de%2Fservicemarken%2Fbranchen%2Fverkehrsplatz_hamburg%2Ftipps_unternehmen%2Ftipps%2F375904%2Flenk_arbeitszeiten.html&edit-text=&act=url


Вие какви работни времена спазвате? ( часове работна седмица? )




mitko55


American

При нас в USA & Canada също има лимити които нетрябва да се прекрачват, иначе става лошо при проверка от полицията.
Последно закона беше променен и вече ако хванат шофьор да кара след като часовете са му изтекли го арестуват.

Макс шофиране на ден 11 часа (като след четири часа и половина непрекъснато каране трябва 30 минути почивка).
Макс работен ден (шофиране + друга работа) 14 часа.
След работния ден задължително 10 часа на леглото.
Макс работна седмица (шофиране + друга работа), 70 часа през последните 8 дена.

За изчистване на часовете на работната седмица предварително, имаме право на "рестарт"
Той може да стане ако направя 36 часов Off Duty (отпуск) на хотел или вкъщи.
smoking gun

American

smoking gun

Красимир Тодоров

Колега, за вас в САЩ знаеме как е, казал си го мисля в една две теми. А тази касае ЕС, не щатите.
Относно цялото това писане - не виждам какво се коментира толкова. Хубаво ще направят да ги махнат тия простотии, но за сега ги има и се спазват

Темата започва с ИМА ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ. Всъщност къде е проблема? Кой те кара да караш 9 или 10 часа? Някъде написано ли е че трябва да си караш часовете за каране задължително.
Аз например в Англия (за колегата уточнявам, че това е в ЕС все още) съм подписал декларация че съм съгласен да работя над 48 часа седмично. Това не значи че карам толкова часове, карането ми е по-малко.

loshdancho

Цитат на: American - Неделя, 08 Юни, 2014, 20:19:48
При нас в USA & Canada също има лимити които нетрябва да се прекрачват, иначе става лошо при проверка от полицията.
Последно закона беше променен и вече ако хванат шофьор да кара след като часовете са му изтекли го арестуват.

Макс шофиране на ден 11 часа (като след четири часа и половина непрекъснато каране трябва 30 минути почивка).
Макс работен ден (шофиране + друга работа) 14 часа.
След работния ден задължително 10 часа на леглото.
Макс работна седмица (шофиране + друга работа), 70 часа през последните 8 дена.

За изчистване на часовете на работната седмица предварително, имаме право на "рестарт"
Той може да стане ако направя 36 часов Off Duty (отпуск) на хотел или вкъщи.
Още малко и вас ще ви вкарат в регламент ЕО561.  Пък и тахографи ако ви сложат......
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

c4ko

Здравейте колеги , искам да ви споделя, нещо което ми се случи скоро и единствената  възможност която ми остана е да се обърна към вас . Работех до скоро в белгийска фирма , на Български договор и седалище на фирмата в България фирмата е 100% собственост на Белгиец лиценза е български а камьоните с белгийска регистрация,последният ми курс преди да напусна беше за България и на Църна маца ме спряха от ДАЙ за проверка  съвсем нормално часове документация всичко беше наред и господата ми задават въпроса с какъв договор рабоя и ми го изискаха съответно след като им дадох договора който имах ми казаха , че трябва да ми съставят акт защото съм нямал право да управлявам МПС с чужда регистрация при положение че съм с Български трудов договор започнах лудо звънене на всеки един човек на когото имах телефона от фирмата но те съответно не ми обърнаха внимание казаха ми че акта ще бъде обжалван и така в последствие се оказа ,че акта е 1500 лв и  от фирмата не получих никакво съдействие разговарях с двама трима човека от офиса но всичко беше напразно не знам какво да правя взеха ми талона и реално те ми взеха хляба не че не карам но всеки път треперя да не ме спрът и да ми съставят още един акт че карам без талон а и 1500 лв заделени за актове нямам пазете се и ако някой има някаква идея да помогне ще съм му много благодарен .

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: c4ko - Сряда, 23 Юли, 2014, 20:40:37
Работех до скоро в белгийска фирма , на Български договор и седалище на фирмата в България фирмата е 100% собственост на Белгиец лиценза е български а камьоните с белгийска регистрация,...

     Нямам идея дали наистина има проблем. При нас съвсем доскоро имаше на белгийски регистрации с договор на българският клон. Не съм чувал да има проблеми. С какъв лиценз е, да не е заради това? Преди време и аз за кратко бях на белгийска регистрация, но не са ме проверявали.
      След като имаш представа за глобата, вероятно НП ти е излязло. А след като се притесняваш за талона (официална глоба 10 лв.) вероятно си изпусна седем дневният срок за обжалване на НП. Тогава не би могло нищо да се направи. Принципно един месец караш с акта. Мисля и с решението на НП може още един месец. Преди седем години имах точно 1 500 лв. глоба от ДАИ, НП излезе за 5-6 дена Хасково-Плевен, а София-София обичайно по 3-4 месеца.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Красимир Тодоров

Колега, несериозно е да задаваш такива въпроси, значи на самия акт е описано какво си нарушил и по кой член от кой закон ти е нарушението.
Де направи си труда и го напиши това нещо, иначе ми изглежда като виц, глобили те, че караш кола с чужда регистрация, глупости на таркалета.
Аз утре като си ида до България с колата ми с английска регистрация пак ли ще ме глобят?
А както Минко вика, ако знаеш и колко е глобата ти в левове, значи имаш и НП. Е там вече няма как да не е написано по кой член си глобен.
И ако сега не се включиш да напишеш повече подробности, приемам че си дошъл да ни правиш на балами, а ти приеми че съм ти теглил една псувня.

c4ko

Здравейте благодаря за вниманието проблема е че с Български лиценз управлявам белгийско превозно средство а камиона който карах беше на белгийска фирма с седалище в Белгия и белгийска регистрация реално бях отдаден като шофьор под наем което реално е незаконно сега съм дал на адвокат да прегледа и да каже възможно ли е да се направи нещо по въпроса

Красимир Тодоров

Бе колега, ти български разбираш ли, ЧЛЕН знаеш ли какво е?
лично мене ме боли фара дали си го дал на адвокат или не, аз до твоя адвокат достъп нямам. Ма като си казал А, кажи и Б и В, та по кой член и по кой закон или каквото е там те глобиха бе майка му стара?!
Отвори си акта или НП и просто напиши един ред, иначе ни занимаваш с твоите си лични проблеми, че някой си те бил глобил... баш ми дреме..
Ако искаш да си полезен, за 10-ти път те моля да напишеш точно какво е написано в акта или НП..

Егаси, ако и сега не си ме разбрал...

Отварям скоба,ако са ти го написали точно така, че управляваш бг превозно средство с белгииски лиценз, без да впишат с подробност състава от закона, тогава брат, ти просто немаш акт, повервай ми. Което е типично за оранжевите малоумници.

godji

Цитат на: c4ko - Сряда, 23 Юли, 2014, 20:40:37
Здравейте колеги , искам да ви споделя, нещо което ми се случи скоро и единствената  възможност която ми остана е да се обърна към вас . Работех до скоро в белгийска фирма , на Български договор и седалище на фирмата в България фирмата е 100% собственост на Белгиец лиценза е български а камьоните с белгийска регистрация,последният ми курс преди да напусна беше за България и на Църна маца ме спряха от ДАЙ за проверка  съвсем нормално часове документация всичко беше наред и господата ми задават въпроса с какъв договор рабоя и ми го изискаха съответно след като им дадох договора който имах ми казаха , че трябва да ми съставят акт защото съм нямал право да управлявам МПС с чужда регистрация при положение че съм с Български трудов договор започнах лудо звънене на всеки един човек на когото имах телефона от фирмата но те съответно не ми обърнаха внимание казаха ми че акта ще бъде обжалван и така в последствие се оказа ,че акта е 1500 лв и  от фирмата не получих никакво съдействие разговарях с двама трима човека от офиса но всичко беше напразно не знам какво да правя взеха ми талона и реално те ми взеха хляба не че не карам но всеки път треперя да не ме спрът и да ми съставят още един акт че карам без талон а и 1500 лв заделени за актове нямам пазете се и ако някой има някаква идея да помогне ще съм му много благодарен .
В случай че лиценза е на друга фирма трябва да имаш договор за наем на камиона ! Правили са ми такъв акт , който обжалвах и представих договор , което превърна акта в такъв за забравен документ и стана 50 лв. ;)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

Лиценза е български а камионите с белгииска регистрация......
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

vasil

Един  колега каза ,че е съдил ,,ДАИ,, и е спечелил.  Съдил ги е за съставен акт ,а именно;Българин с немски договор и испанска регистрация.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Събота, 26 Юли, 2014, 02:51:11
Лиценза е български а камионите с белгииска регистрация......
Мани ми и са на Белгийска фирма,мани и тва па бил под наем с договор.Баси смехо.
А бре колега,къв лиценз кви 5лева бре,1500пари са мноо,но в такива ситуацийки обикновенно дръгела нощува в ДАЙ,напрао се чудим ,как се шлеве Лошио.

Сефте чуем да се отдават под наем лиценз и шофер,ма те чух и тва.
Под наем стаа само камион и шофер,лиценз и шофер не стаа.
Бацин мое си си мислил,че имаш лиценз,но повярвай ми,това не е така


American

Живея в щата Илиной, и ако направя регистрация на моя камион само за този щат нямам право да напускам границите му.

За да включа допълнителни щати към регистрацията плащам допълнителни пари (прави се година за година)

В момента имам на регистрацията 47 US щата (без Калифорния) и всички Канадски провинций.

Тоест, за да оперирам някъде, трябва да имам вписана държавата (щата) където работя, на регистрацията.

Доколкото разбирам четейки тук, вие не плащате нищо за да оперирате някъде си ?
И съответно чуждите камиони не плащат на БГ за да преминат през страната ?

Някой ще ми каже ли ?
smoking gun

Бриги Магнито

Американ,при вас безплатен обяд има ли,оти у БГ няма,за да премине който и да е си цака минетка.
Ако питаш нещо друго,молим те ,дай го по-разбираемо
В ЕС лиценза ти дава право да оперираш из цялото континент и служи само с една цел и тя е,че имаш право да го правиш,за тва му викат лиценз,всичко останало е кръстено,пътни,митнечески,порт,карго и т.н. такси.Зацепваш ли,кво ти пеем


Бриги Магнито