• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос към професионално компетентните

Започната от znamc, Вторник, 23 Декември, 2014, 11:42:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

znamc

Здравейте колеги, от известно време се чудя ,ако аз имам професионална компетентност за ръководител транспортна дейност и съм назначен като такъв в една фирма, на съответната длъжност,но също така притежавам всички необходими документи за шофьор, имам ли право да управлявам товарни МПС или не?
И втория ми въпрос е при какви условия или нарушения могат да ми отнемат професионалната компетентност (тази за ръководител)?
Благодаря предварително!

znamc


admin

Не, нямаш право да управляваш товарни МПС, попадащи в изискванията за притежаване на карта за професионална квалификация. Документът, който имаш е за съвсем други неща.

По втория въпрос не съм компетентен.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

bobikat

Щефе, мисля, че колегата питаше, ако е ръководител тр. дейност дали има правото да кара и камион, ако има необходимите документи. Това би трябвало да значи, че има и карта на водача. Ако е така, никаква пречка няма да работи и на 2-те длъжности. Относно вторият въпрос, не виждам какво може да попречи да му се отнеме удостоверението. По вероятно е да отнемат лиценза и т.н.

naum4o

Колегите изчерпателно ти отговориха - трябват ти две различни квалификации. Ако ги имаш, можеш и да караш, и да ръководиш.
Относно второто - само съдът е компетентен  да реши, че не си компетентен. Трябва да си извършил престъпление, свързано с работата ти. Например:
При поставянето на лицето под пълно или ограничено запрещение, осъждане с влязла в сила присъда за извършено умишлено престъпление или лишаване от право да заема длъжността ръководител на транспортна дейност.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

bobikat

Колега, относно втория въпрос, това пише ли го някъде?
Аз понеже го разбирам така:
1.Осъждан ли си, има пречка за издаване на лиценз.
2. В последствие, след издаден лиценз, осъден ли си, отнемат лиценза.
3. Не могат да ти вземат удостоверението, освен ако се докаже, че си си го платил (това ме съмнява).
Все едно съдът да ти отнеме дипломата от основното, средното, висшето...

znamc

Благодаря колеги.
1.Имам всички необходими документи: Карта за квалификация на водач, психо, дигитална карта и СУМПС СЕ. Но в трудовия договор не пише шофьор.
2.Някъде из учебника мисля ,че бях чел ,че може да се отнеме при присъда или сериозни нарушения на фирмата,та се чудех какво е това сериозно нарушение?
Благодаря ви за изчерпателните отговори.

naum4o

Цитат на: bobikat - Вторник, 23 Декември, 2014, 21:19:04
Колега, относно втория въпрос, това пише ли го някъде?
Аз понеже го разбирам така:
1.Осъждан ли си, има пречка за издаване на лиценз.
2. В последствие, след издаден лиценз, осъден ли си, отнемат лиценза.
3. Не могат да ти вземат удостоверението, освен ако се докаже, че си си го платил (това ме съмнява).
Все едно съдът да ти отнеме дипломата от основното, средното, висшето...
Правилна ти е логиката. Един път вече компетентен орган те е признал за компетентен.
В България, по конституция, само съдът е компетентен да отнема временно вече получена квалификация и да я обяви за нищожна. Ако се докаже тежко умишлено престъпление, част от наказанието може да бъде отнемане. Плюс това само съдът е компетентен да провери правилността на вече издадено експертно решение, ако се наложи. Значи изводът в случая, е, че само съд може да отнеме такава компетентност.
Като цяло въпросът е доста абстрактен. Има нормативен документ относно речните превози и професионалната компетентност за тях, където изрично са посочени случаите, в които се отнема компетентност, при което всички случаи са свързани с решение на съд. Ако ти се занимава да четеш тонове нормативни документи, ще ти ги пратя на лични.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

bobikat

Цитат на: naum4o - Вторник, 23 Декември, 2014, 21:56:19
Ако ти се занимава да четеш тонове нормативни документи, ще ти ги пратя на лични.
Аааа, не, благодаря ти. Мисля да се придържам само към шофьорлъка. ;)
Цитат на: znamc - Вторник, 23 Декември, 2014, 21:47:22

2.Някъде из учебника мисля ,че бях чел ,че може да се отнеме при присъда или сериозни нарушения на фирмата,та се чудех какво е това сериозно нарушение?

Това изглежда съм го пропуснал от учебника.
П.С. Помня, че едно от условията да ти отнемат лиценза е, ако с камионите на фирмата по време на стачка се препречва пътя.

admin

Закон за автомобилните превози

Чл. 11. (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г.; изм., бр. 85 от 2006 г.; в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз, изм., бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.; доп., бр. 17 от 2011 г.) Правата, произтичащи от лиценза за извършване на превоз на пътници или товари на територията на Република България или от лиценза на Общността, се прекратяват:

1. по решение на лицензиращия орган, когато:

а) (изм. - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г.; изм., бр. 85 от 2006 г.; в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз;) лицензът за извършване на превоз на пътници или товари на територията на Република България или лицензът на Общността е издаден въз основа на неистински документи или на документи с невярно съдържание;

б) (изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г., изм., бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г.) превозвачът престане да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 2;

в) (изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г.; изм., бр. 85 от 2006 г.; в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз) при осъществяване на дейността от превозвача са нарушени този закон и подзаконовите нормативни актове, двустранните и многостранните договори, по които Република България е страна, паспортният и митническият режим в Република България или в чужбина;

г) (нова - ДВ, бр. 11 от 2002 г.) са използвани неистински документи или документи с невярно съдържание при осъществяване на дейността;

д) (нова - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.; изм., бр. 85 от 2006 г.; в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз; oтм., бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.);

е) (нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) не са спазени сроковете за представяне на документи за доказване на финансова стабилност, указани в наредбата по чл. 7, ал. 3.

2. (изм.- ДВ, бр. 85 от 2006 г.; в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз;) по молба на неговия притежател;

3. (изм. - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г.; бр. 85 от 2006 г.; в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз;) с прекратяване на юридическото лице на притежателя на лиценза за извършване на превоз на пътници или товари на територията на Република България или на лиценза на Общността;

4. с прекратяване на дейността на едноличния търговец;

5. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г.; в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз;) с изтичане на срока, за който е издаден;

6. (Отм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г.).

Изисквания към автомобилните превозвачи с оглед лицензирането и регистрирането им по ЗАвтП - преглед на водещата съдебна практика (19 анотации)
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!