• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Собствен камион или фирмен?

Започната от Kozzirago, Вторник, 08 Декември, 2015, 14:31:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Joro Stoqnow

Hino благодаря ти за широкото разяснение.
Явно има доста неща да доуточня преди да направя каквото и да е ..... хубаво е че има хора като теб в този форум които да подсказват и насочват вниманието в детайли които се пропускат .
Може би първо трябва да проверя за релацията която споменах долу за заплащане и натоварване и отново да правя сметки ,  Hino добре ме насочи ще проверя още няколко детайла и пак ще си правя сметката
Благодаря на всички и лека вечер от мен!

Joro Stoqnow


Hino


Моля Жоро, радвам се че съм бил полезен. Аз така го разбирам форума ;) .
Още нещо по темата - лицензи. Имайте ги и тези неща на предвид. Запознайте се с точните изисквания и си сметнете колко би ви излязло да ги изпълните. Естествено не на 100% де ( ясно, че няма да си построите сервиз или да направите плац само заради един камион :-) ). Това също е важно. Тоест без него въобще нищо неможе. Но предполагам, че ще ползвате фирма на някой познат. А това вече е до договорка. Колко струва и дали е възможно в момента в Бг, нека някой по-компетентен от мен да сподели. По принцип би било интересна информация.

nevega, 1,2 ти визирам Италия-Германия и обратно. И в момента има такива цени. И преди имаше. Визирам курсове от Северна/Централна Италия и цяла Германия. Нормален товар/ремърке. Без Мега и без Койл ( там знаеш, че винаги е повече). Не казвам, че е масово, а че има. Не е изключение ВЪОБЩЕ ;). Но говоря ако ТИ си търсиш товарите. Ако си се качил "на хорото" към някоя спедиция, съвършенно естествено, .....това "агнешко" няма да ти го дават на теб. Тоест, няма да ти го отчетат така. Вие ще сте на договор, а разликата си е за спедицията. Логично. Ако го играеш на сигурно ( което е абсолютно логичен вариант), цената е такава каквато се договорите със спедицията. Ако рискуваш и можеш да движиш нещата сам..... 1,00-1,20Е/км. С целият риск произлизащ от това. Ти си решаваш.
Борсите ги знаеш сигурно по-добре от мен. Само Тимо и Транс-а разгледай и ще ме разбереш какво искам да кажа.
Швейцария не е чак толкова скъпо. В смисъл.... зависи от теглото на товара, там се умножава. Също така, там Евро 6 е с добро предимство. А ако трябва да правиш .... Милано-Дортмунд примерно.... не виждам смисъл да обикаляш през Бреннеро и да го плащаш. Абе, дълга тема, всеки си знае, аз акъл не давам  ;D . Но 0,98 с платени от тях немски такси...... е повече от перфектно. Лично мнение. Още повече, че Франция болшинството я карат национал и става "перфе"  :D
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Joro Stoqnow

Здравей Hino, хубава дискусия завързахме с теб  :)
Няма причина да се обиждам на хора споделящи опита си с мен..... дори напротив .
Нямах време да ти отговоря за моите сметки за които ме критикува , та те са такива защото когато правя такива предварителни разчети винаги за приходите взимам ниски нива (0.85 евро на километър) ,а за разходите по високи(разход на гориво и цена на гориво) и когато дръпна чертата и съм на + значи има някаква светлинка в тунела
Това за големия обем на резервоара също съм го мислил  ;) има доста плюсове в него
Hino , ти от кой град си виждам че имаш доста идеи които можеш да ми споделиш при желание от твоя страна .... да не те натоварвам с писане де  ;)
Искам да благодаря и на nevega за неговото мнение и дадените цифри
Оказва се че не съм в тоя бизнес но по моя преценка има много от вас готови да помогнат на колегите си, това е много хубаво и отдавна мислих че няма почва в България

Hino


Жоро, радвам се че не се обиждаш, понеже... знам ли, често в България хората се обиждат като им кажеш мнението си, а те не го споделят. Но нормално, живота е такъв.

За сметките ти..... по-добре, както казах, някой да ти кажа НАВРЕМЕ къде грешиш, макар и по-остро, отколкото да се "набиеш" една здраво в този филм, дългосрочен филм и после......! Разбираш ме нали? Пак казвам, транспорта е много специфична и строго индивидуална дейност със собствени закони и правила. Без опит.... става много тежко и трудно. И определено тук има хора, които могат да споделят много повече от мен, понеже имат много по-голям и конкретен опит от мен. Ако искат де :-).

За сметките ти, да това е съвършенно правилна тактика. Да заложиш минимумите от двете страни и така да видиш какво би станало, но тук както ти казах ти изпускаш много неща. А те са структуроопределящи в този бизнес. Според мен.

Казваш да ти остане на финала "+". Е то ще ти остане, най-вероятно. Но изниква въпроса, дали си заслужава да се качиш на камион ( ако не си го правил досега, няма как да ме разбереш какво значи това буквално), да си заложиш имот или нещо друго, да рискуваш толкова много, а и си без никакъв опит, само и само, за да изкараш ...200-300Е повече, отколкото ако си просто обикновен шофьор към фирма? Според мен ....... меко казано не. А с визираната от теб възможност за 100Е реален кредит, ти можеш да вземеш точно 5 добри влекача втора ръка и да си направиш фирма и да си си у вас при семейството. Аз на твое място с такъв капитал, точно това бих направил, но това съм аз де, не ти, или някой друг. Както и да е ;).

N.B.- Когато съм в България, а отскоро съм за постоянно в БГ ( уж :-) ), съм във Велико Търново ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Kozzirago

Hino, виждам, че си много активен в темата, за което много се радвам. В един от твоите отговори ти спомена, че можеш да пишеш до утре за това каква композиция да изберем. Можеш ли да разясниш малко повече по тази тема? Коя марка влекачи да изберем, с какви характеристики, какви ремаркета и т.н. Всички тези неща предполагам, че зависят от това какви товари ще се превозват, но ти ще кажеш кое според теб е най-добре.
Само искам да кажа, че въпроса с марката на камиона ме интересува най-много поради ред причини.
Разбира се всеки друг може да изрази мнение ако е компетентен и желае.
Благодаря!

Hino


Kozzirago, отговор на този въпрос практически няма. Темата е толкова дълга, че дори и аз да тръгна да пиша моето мнение( което си е само мое), това не означава, че за теб или за някой друг, това би било правилно.
Но все пак..... първо отговори на няколко въпроса. Къде ще караш - маршрути, натовареност, специфика? Какъв влекач и ремърке ( отделна тема са ремъркетата) би искал да купиш - нов или употребяван. Ако е нов, какъв точно, ако е употребяван с какъв бюджет разполагаш и имаш ли предпочитания ( не толкова към марка , а като спецификация). Имаш ли доказано добър, доверен сервиз или нямаш. Имаш ли шофьор ( и какъв) или сам ще караш? Влияеш ли се от някой неща, като "показност", мощност, комфорт или държиш единствено и само на "счетоводството" :-))). Или си "посредата" на тези неща. Кое ти е на сърце, имаш ли марка която харесваш или не. И още ред неща......

Като цяло, аз винаги съм го казвал. Няма "най-добър" камион. Има най-добре избрана СПЕЦИФИКАЦИЯ, и то СПОРЕД КОНКРЕТНИТЕ НУЖДИ на собственика/шофьора....! И на второ място - ЗАПАЗЕН влекач ( а и ремърке също), а не задължително най-евтин!!! Това е много важно. Защото можеш да вземеш , примерно...... някоя топ марка, ама убита от бой. Както и , не толкова престижна марка, но супер запазена и поддържана. Ясна ти е кое би било по-добре....!
Както и друго - можеш да купиш нещо в добро състояние ( втора ръка говорим), но СЛЕД това, да инвестираш пари ( не особено малко) , за да смениш не малко неща ( тук дори и само т.н. "консумативи" да сложим, уж сравнително евтини, но "на финала" се стига до една не малка сума), но да си направиш композицията .... идеална от-до. Примерно говорим де.
Въобще, много дълга тема, но за да ти отговори който и да е, трябва поне да зададеш параметри. Без тях..... не би било възможно да се отговори дори и повърхностно, компетентно по темата.

;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Kozzirago

Предпочитам влекача да е Actros до максимум 55000-60000Е Нямам идея какво имаш предвид под "спецификация". С маршрути не искам да се ограничавам, като цяло мога да карам в цяла Европа. Относно сервизите имам доверен сервиз в България на мой роднина, не държа особено на мощност мисля че 440-460 коня ме устройват идеално, от към екстри държа само на голяма кабина и големи резервоари (можеш да ми препоръчаш някоя друга полезна екстра).

Hino


Kozzirago, аз съм последният човек, който ще ти каже нещо хубаво за следните две марки - ДАФ , Мерцедес ( в по-малка степен). Но все пак, придържайки се конкретно по темата за Актрос и не отклонявайки се от нея, скромно ще ти отговоря.

Ако искаш да караш един от най-импотентните камиони произвеждани някога - Актрос е твоя камион. Ако искаш да ти е мъка абсолютно винаги когато си тежък, или идва баир, или искаш да изпревариш ( ако въобще успееш) - Актрос е твоя камион. Ако искаш да платиш една много сериозна сума за който и да е Актрос, понеже те винаги струват МНОГО - Актрос е твоя камион. Ако нямаш ЧЕСТЕН и КОМПЕТЕНТЕН сервиз и искаш да влезеш във филм с поддръжка ( в зависимост от това колко те лъжат) - Актрос е твоя камион. И т.н., и т.н.  ;) .

Сега, положителните черти. Колкото и да го ненавиждам...... Актроса си има и положителни черти. Струва много, но и си държи цената много добре. Разхода на гориво - импотентен до безкрайност, но икономичен ( най-вече ако не е натоварен до макс, или ако не караш тежки маршрути).  Защо е икономичен ли ? Ето защо според мен. Мотора на Актрос ( не на Аксор) е ОМ501. Генерация от ... може би когато си се родил  ;D . Максималният му въртящ момент , както и при почти всички Мерцедеси от този клас през последните няколко десетилетия, е на 1080/1. Това ще рече, че ДО тази граница и СЛЕД нея........ повтарям ДО и СЛЕД , има една "мъка", да "стигнем" 1080/1 и после да ги "изпуснем". Незнам дали ме разбираш какво точно искам да ти кажа. Кривата на въртящият момент е като ...връх Мон Блан. Само нагоре и само надолу. Нищо общо с камионите които "държат" момента и/или просто го имат при много по "плоска" крива. Разбираш ли ме или не?
Тоест..... този мотор, ако успееш да го държиш "там", или около това "там" ( как ще стане , особено с тази кутия, не ми е много ясно :-) ) , то тогава ще караш не един от .... ами безспорно най-икономичният камион създаван някога. И това не е шега. Обективен съм. Доказано е един от най-икономичните камиони. Само с условието, или да не е пълен, или пътя да е по възможност по равен, или шофьора да е изключително компетентен, че да може да го "държи" около това "там" 1080/1. Всичко ИЗВЪН тези режими е ......мъка. Това е и причината, в Бенелюкс например, това да е камиона рекордьор по нисък разход. Или въобще по такива равни терени. Там найстина няма конкуренция. Незнам и дали някога ще има. Но това е там и никъде другаде. "Забий" го в една Швейцария примерно и ...... си приготви една молитва и няколко кръста, че положението става..... :-).
Друго - кутията. Ако е Телиджънт, еле пък първите поколения....... там импотентността е по две. НЯМА камиони с по бавна и откровенно малоумна кутия. Ако не си карал  и/или нямаш база за сравнение, незнам как да ти го обясня. Трябва да се усети. При Пауършифт и версиите му 1,2,3 положението е отчетливо по-добро, в положителен смисъл. Запомни - Актрос се кара на мануал (особено в баири). Номера е да го можеш и да знаеш кое-как-защо!!!

От техническа гледна точка..... ако е поддържан както трябва, това е относително доста непретенциозен камион и техника. Ако всичко е правено навреме рядко ще те изненада, факт. Но ако не е , можеш в сериозен филм да се вкараш.
Цените на частите са поносими, а понякога и много добри, това също е факт. Важен при това. Но сервиза, както и добре избраният екземпляр е по важното.
Кабината , ако е МегаСпейс е една от мнного добрите кабини.

Казваш, че не държиш особенно на мощност? Мощността е много дълга тема..... и не е важно колко е точно, а колко време можеш да я ползваш и до каква степен. Супер дълга тема. Както е и дълга темата за предавателни числа ( кутия, диф, гуми и тн.). Мощността не е самоцел, а НУЖДА, но нужда според това какво ти трябва, какво искаш и какво може да ти даде определената версия на камиона. Мощност и тяга ( въртящ момент) принципно са две различни понятия.

Резевоарите са ясни - колкото повече, толкова повече :-).

Друга полезна екстра - РЕТАРДЕР - задължително. Особено ако си по нов, просто задължително. Според мен де.
Аааа и да не забравя..... сядал лиси в Актрос? Карал ли си? Ако не ..... да знаеш... не случайно му казват Тракторс. Стойката вътре е просто ..... :-).

И последно - аз продължавам да твърдя, че суми от този визиран от теб порядък , както и каквото и да е над 20-25Е абс.макс за влекач, особено за "новак", е ..... ритуално убийство. Пък кой каквото ще да ми говори. Най-безмисленото нещо на света.
Но това си е мое мнение де и никого неискам да обвързвам с това. Както и всичко което написах до тук.

P.S. - От техническа гледна точка, с написаното от мен сега, НЕ визирам V8 версиите на Актрос . Те са съвсем друга тема.... !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Joro Stoqnow

Hino, страшен си ,браво за изчерпателния отговор
Гледам и при новия си мотор OM471 не са подобрили много нещата ,но връх Мон Блан малко са го поизгладили  ;D
погледнато само от към криви на въртящия момент наистина са си зле примерно сравнени с VOLVO или SCANIA, a все пак според мен въртящия момент и разположението му в по голям диапазон от обороти е ключово за приятно каране
Но както каза всеки си има своите + и - и ако икономията на гориво при Мерцедес е с литър спрямо другите това си е голям +
16 литровите мотори значително по висок разход ли дават в сравнение с  13 литровите ???

Hino


Жоро, това е около30% от нещата които мога да кажа специално за Актрос :-). Но е малксимално кратко по същественото.
От новите им мотори, трябва да се прави разлика. Имат 10,7 (430 коня), и 12,8 (420 и 450 са по разпространените). Вече редови 6 цилиндрови, а не V-образни 12-ки. И вече са Комън-Рейл, а не помпЕН-дюзЕН  ;D. Да не говорим, че големия е и турбокомпаунд. Както и да е, темата едва ли е за Евро 6, но от тях, едноличен лидер по разход в най-общи сравнения е ... 1842, 12.8 с най малкото мощност - 421 ( 2100+300 нютона при 1100/1 ..... пак не е "плоска" кривата и пак не "държи" много).

Връх Мон Блан никога не им е била сила на Щутгардци. В това отношение, от Дойц ( Курсора на Ивеко е оттам) са ненадминати лидери, години наред. "Държи" между 1000 и 1500 ( +- 50/100 об. според модификацията) нон стоп. При това от 15+ години насам  ;D ;) . Волво и Скания ( Волво традиционно малко повече от "Вабис"-ите) също.
Това за това колко и как държи не е само за приятно каране, ами и за много други неща ;) .

Един литър не е. Повече е, дори доста повече, към и над 3 литра може да отиде, колкото и да е относително, стига да го "хване" шофьор ( с достатъчно нерви  ;D) и да позволяват условията. И друго..... средна скорост 5+ км. по-ниска МИНИМУМ. Само за сведения, това за ден е около 45-50км. За месеца гони 1000км..... Тънки сметки, ама.....
А това за 5+ км. по-ниска средна скорост важи при идентични условия с други конкуренти, а не за "задължителното условие" на Мерцедес, че икономичният режим е 85км/ч и нито един км повече . А "наистина икономичният режим" бил 82км/ч :-))). Не е шега това.

Имам едни тестове... по идентични трасета, проведени през последните... около 15 години Немски са. Не че значат нещо особено, но поне дават реална представа при идентични трасета. Всички марки и доста модификации има. Ако някой му е интересно мога да напиша тук някой от резултатите. Това най-вечче за сравнение с големия мотор на Бенц. В някой случай дава идентични резултати. То какво в някой.... само в един - 1848 ( ОМ501) , срещу 1851, най-малкото мощност на големия V8. Евро 5 това. А 1844 ( най-балансирания Актрос) им дава 2-3 литра под 1855 и 1860. Но пак казвам относително е това.

При по старите V-8, до и включително Евро 3 , имаше една специфика доста интересна. Практически единственият влекач, с изключително къс диф. и практически двоен овърдрайв. Никой друг не го използваше това. Получава се , нещо от рода на между 4 и 5 към 1 корона/пиньон, при крайно отношение на 16-та  около 0,6. От което "на финала"  се пада под 3, дори към 2,60 някъде според зависи от версията ( мога да проверя). Това беше част от идеологията на Мерцедес за "максимално бързо достигане на круизна скорост". Нещо което само те правиха и считаха за "резолюционно". И толкова беше "революционно", че от Евро 5 насам, минаха само на класически варианти , около 3,00 и директ драйв крайна .  ;D Както и да е .
Но че V8 е съвсем друга бира в сравнение с 501-цата, това е вън от всякакво съмнение.

  ;)

P.S. - Сега, само някой да не ме попита и за Дафинка Чифутова, че съвсем ще започна да бълвам змий ;D !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Joro Stoqnow

За Дафинка няма да питам  ;D
Но за тестове за който говориш имам интерес към 1851 с OM471 двигател и Пауършифт3
и може би за VOLVO с D13C500/540 мотори
Видяло се че ще ти дължа една почерпка  :)

Boroman21

Последното волво има страшно кекава електроника , практически няма електронен компонент дето да не прави проблеми. Плюса му е разхода и вървежа дори и при малките двигатели.
Автоматика с двойният съединител е перфектен  .

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Hino


Жоро, според това което имам само от това издание, 1851 ( Евро 6 да уточним, редовия, Комън Рейл, 510/1800 и 2500/1100 фикс) им дава на тяхното трасе ( уточнявам т.н. "ново", защото в базата си данни имат  и от старото трасе , но не за този 1851, а за старите V8-ци)  ..... среден тотал 33,8/100. При 32,7 на магистрала, 25,5-минимален магистрала и 38,6 т.н. "ландщреке" или смесено извънградско различно и 10-15% друга магистрала. Всичко това е около Кьолн. Както знаем, в Германия по принцип разхода винаги е по-голям, тоест висок. Композициите им от тези тестове, винаги са 40тона бруто, но пък и в 9 от 10 случая в тези им тестове (началото си водят от края на 90-те години и за тях имам данни), съм забелязал че ремъркетатат са т.н. "аеродинамик", тоест...знаеш, предпоставка за по-нисък разход.
Специално Евро 6 , 1851 в конкретният случай е с ГигаСпейс кабина, 12-степенен ПауърШифт 3 ( то не че има друг де :-) ) , гуми на 70, тегло нетто ( чисто нетто приравнено, тоест без гориво дори в единия резервоар)-7450кг, корона/пиньон - 2,73, директ-драйв едно към едно последна 12-та скорост, а на 80км/ч, му идва 1179/1 ( средна бира горе долу :-) ).

Мога да изпадна в подробности в сравнение на 1851 с ...1843 ( 10,7 литровия), и 1842 (12,8) и 1845 (12,8), но едва ли някой толкова го интересува. Горе долу извода е, че 12,8 литровия, в която и да е спецификация, при фул 40-тона и тяхното трасе е горе долу с един и същ разход. Тотала им е 32,5, 33,7, 33,8, в отделните етапи няма съществени разлики. Докато 1842 е с 31,6 и 2 до 4 литра предимство в отделните етапи спрямо другите ;).

За да сме още по педантични, нека да отбележа някой от другите конкуренти какво правят на същото трасе и при същият товар - фул 40 тонна композиция.
- МашиненфабрикАугсбургНюрнберг - ТГХ, ХХЛ, 12,4-480 -авт.12, 315/70, 2,71 + ДД (80км/ч - 1172/1), тегло около 6850.... тотал -31,6/100 (по етапи - 28,9/22,3/36,4)
- Ивеко Стралис Hi-Way , 11.1 Е6 но 420 , с бавния диф. 2,64, ДД, гуми 70, пак малко под 7 тона ( 6850) нетто, автомат 12, при 80 е 1139/1 , тотал 33,0 ( 40-те тона му идват множко) и по етапи - 29,7/22,3/38.8. Апропо, 460 и ОСОБЕННО 480 , правят около и под 30/100!!! Което е почти рекорд ;) !
- Скания Е6 , R450 , Стриимлайн, Топлайн, 12.7 Комън Рейл, фиксирана геометрия на турбината ( без ЕГР, но с АдБлу) 2,59 ДД, гуми 70 ( отпред 80, 315-ки), 6900кг., 1120/1 на 80км/ч .... 30,7/100 тотал (29.9/23,0/35,2) - един от най-икономичните камиони в момента. Апропо , Г410 Хайлайн в същата спецификация техническа, но с 410к.с. е 30,0 тотал и по етапи - 26,1/20,8/36,9.
Имам и други данни, но не ми се пише сега.

Волво , новото, го има също, но на друго трасе ( незнам защо). Също така и с различно натоварване. Но не е често и обективно да се сравнява с изложените горе, понеже не е на идентично трасе, респективно няма как да се направи обективно сравнение.

Като цяло искам да кажа нещо. Тези данни показват ЕДИНСТВЕНО И САМО разликите МЕЖДУ КОНКРЕТНО тези ( а и всички тествани от това издание) модели и модификации. и НИЩО ПОВЕЧЕ! Това е важното и този е извода който трябва да се прави. Защото това е обективното. И пак да кажа - това колко дава по това трасе даден камион ( защото аз имам и доста данни от същото трасе на много различни марки и модели .....тоест две трасета де... за последните 15 години)незначи нищо друго, освен това как се представят ПОМЕЖДУ си. Разхода там винаги е по-висок и нека да не си мислят хората, че ..."йок" еди кой си камион ( без дори да гледат спецификация), харчи точно толкова. Няма такова нещо. Харчи толкова, в този си вариант на това трасе и нищо повече. На друго трасе ще харчи различно. С друг товар също.

Азбучна истина е, че с по малко товар има огромни разлики, както и на по-леко трасе. Това тук показва горе долу максимума, защото и тонажа е 40 тона бруто и трасето е тежко. С по-лек товар има огромни разлики и "мача" става коренно различен. Например.....почти само тази нова версия на Скания Е6-цата, дава толкова добър разход. Другите които ги имат тествани, не са нищо особено като разход. Силно се съмнявам обаче, че ако се карат по поне малко по-лек терен и с 5, да не говорим 10 тона по нисък тотал, резултатите ще са такива. В смисъл, то ясно, че няма да са, но тогава вече всичко се обръща наопаки. Последния може да стане първи и обратното..... Затова, имайте го на предвид.
На същото това трасе, старите камиони Е5, дават средно 2-3 литра по-висок разход. Мога да тръгна да ги изброявам, но ще стане много дълго, а и няма смисъл.

Извън темата за разхода...... в момента, до 3 годишен Е6, според зависи, може да се намери на около 60-65Е ( +- де, зависи от 100 неща). А запазено Е5, че и ЕЕВ най-често, на до 500хил.км (полу "девствен" все още :-)) ) е между 17 и 25 средно. И ако сте новаци, хич не ми е ясно защо искате да наливате един вагон с пари за Е6 при това положение. Но вие си знаете де....

Апропо, новото Волво е ПРЕКРАСНО от-до. Не съм чувал за проблеми с него, но и не се занимавам професионално с това, така че не съм атестат за мнение конкретно. Наблюдавам обаче, от чисто любопитство, че горе долу излизат до 2 годишни на нива 60-65Е с нормални километри, тоест не двойна езда. А на фона на почти 90-те евро в магазина и ФАКТА, че Волво държи цена изкключително добре, това е един от най-изгодните камиони Е6. Естествено ако се взима на лизинг при това с минимална 1-ва вноска. Само и единствено тогава си заслужава. Лично мнение.
Както и друг феномен - На новите Ивекота Е6, цената не им пада толкова бързо колкото преди, което е интересно. То не че има защо да им пада де, но това е друга тема.

И последно - личното ми мнение е, че най-балансираният влекач от-до, но и най-вече като цена, втора ръка Е5 е - Рено Магнум (новата кабина след 2008 края, 2009 ). "Полу" Волво за без пари. Доказано здраво и комфортно. Старата кабина между 10 и 15Е, новата 15-25..... без коментар просто. Отделно Волво Унгария има в момента лот от 30+ Магнума Е5 ЕЕВ Меги на 500хил.км, 2011, с история за 27500Е обявени нетто ( разбирайте го 25Е поне крайна). Отделно и по-нови Волва , различни на перфектни цени.
И Ви обръщам внимание на една друга оферта. Предполагам много от вас не харесват Ивеко, но тези които знаят за какво става въпрос ..... една полска фирма има лот от 20-тина Стралиса, 2010 и 2011. Километри 350 и 250 хиляди доказани и с история. Най-важното - РЪЧКИ и истински. Цени... между 20 и 24Е ( с 6 нови гуми, тоест около 3000Е включени в тази цена, смятайте го). Практически, няма по евтин камион на ТАКИВА километри и такива години. Замислете се, че на цената на Актрос 2012 , двойна езда, 500+ хиляди километри, можете да вземете два до три Стралиса на половината километри......ръчки, които не се чупят и са доказано икономични. Как е?

Хайде пак се отплеснах, надявам се да съм бил полезен. Лек ден на всички  ;) .
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

ivopifeca

Колега добре си се насочил към Мерцедес-вземи Е5,много здрав катър.Само гледай с каква мощност е печката,че в една фирма карах такъв със слабата печка,и играх кючеци нощеска ;)Другият ти правилен избор е Ивеко.

Kozzirago

Нямам особено голям опит, но съм карал actros mp3 E5 и mp4 E6, като цяло имам само добри впечатления, но затова реших да попитам и вас по-опитните. Благодаря за съветите, ако има нещо повече можете да добавите, следя темата редовно, а и аз ако се сещам нещо ново ще пиша. :)

Kozzirago