Електрически камион направи 3000 км курс с 20 тона товар
Форум на българските шофьори
Събота, 13 Април, 2024, 22:12:40 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Електрически камион направи 3000 км курс с 20 тона товар  (Прочетена 2821 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2236/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2119
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Събота, 11 Февруари, 2023, 22:23:54 »
ОтговорОтговор

Швейцарска компания за автомобилен транспорт е изминала 3000 км с електрически камион, пътуващ от Швейцария до Испания и обратно.

Въпреки че разстоянието, изминато от електрическия камион Volvo на Krummen, засега е рекордно постижение в историята на електрическия автомобилен транспорт, то също така е показало слабостите в наличната пътна инфраструктура.

Швейцарската компания за автомобилен товарен транспорт Krummen Kerzers твърди, че е изпълнила предизвикателство, което никоя компания не е правила досега - покриване на международно пътуване с дължина 3000 километра с електрически камион.

Рекордното пътуване от Швейцария до Валенсия и обратно е било успешно. Борис Йост, собственик и управляващ директор на Casa del Mas, верига от швейцарски магазини, продаващи цитрусови плодове, и Питър Крумен, съуправляващ директор на компанията за автомобилен товарен транспорт Krummen Kerzers, са посрещнали Volvo FH Electric в Цюрих след приключението.

„Пътуването до Испания поставя нови стандарти. Уверени сме, че електрическите камиони ще бъдат част от ежедневието ни при пътуванията на дълги разстояния след няколко години“, казва с гордост Питър Крумен. Casa del Mas транспортира цитрусови плодове с Krummen Kerzers от години.

„В допълнение към органичното отглеждане на нашите плодове, устойчивият транспорт до Швейцария е важен за нас. Затова сме особено доволни, че тестът с е-камиона беше успешен,” добавя Борис Йост от Casa del Mas.

Докато пилотното пътуване ясно доказа, че електрическият тежкотоварен автомобил е също толкова способен да извършва транспорт на дълги разстояния, колкото и дизеловите камиони, друг важен извод е, че дори при задълбочено планиране, зареждането е предизвикателство при наличната инфраструктура.

Когато компанията започна да чертае маршрута си до Испания, стана очевидно, че докато пътуването от Керцерс, Швейцария до Барселона, Испания е осъществимо, последните 450 километра до Камалс са трудни, защото има само няколко станции за зареждане по маршрута и те са труднодостъпни с тежкотоварен автомобил.

А шофьорът Балинт Шнел, който работи с Крумен Керзер от пет години, наистина е имал трудни моменти, когато се е сблъскал с липсата на инфраструктура. Точно преди да стигне до последната точка за зареждане преди финалната си дестинация, камионът е бил с толкова ниска енергия, че вече нищо не е работело нормално, се казва в прессъобщението на Krummen.

Но това не е било единственото приключение за шофьора по време на пътуването му:

„В Испания шофьори блокираха главен път, защото излязоха да видят електрическия камион“, спомня си Шнел. Когато обобщава резултатите, компанията се сблъсква с някои разочароващи факти. Пътуването до Испания отнема един ден повече, отколкото с дизелов камион, разходите за гориво са по-високи, и графикът е по-интензивен.

Въпреки това курсът е определен. С разширяването на мрежата от станции за електрическо зареждане по европейските магистрали, и напредъкът в технологията за батериини пакети, е-камионите ще играят важна роля в транспорта на дълги разстояния.

„Рекорд или не, това, което е решаващо за нас, е фактът, че това пътуване ни даде важна представа за използването на е-камиони в курсовете на дълги разстояния, а освен това бяха спестени почти 3 тона CO2“, казва Питър Крумен.

     Източник: Камиони

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Събота, 11 Февруари, 2023, 22:23:54 »

 Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +192/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 832
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #1 -: Неделя, 12 Февруари, 2023, 00:05:04 »
ОтговорОтговор

имам следната идея мисля да я патентовам (шегувам се)

голяма фирма като амазон може да го реализира

батерийте и ел двигателите да бъдат на ремаркетата
влекачите без съществена промяна, само да се добави контрол на ремаркето (пушера)

защо ?
ремаркетата стоят дълго време на доковете за товарене и разтоварване, през това време може да се зареждат батерийте
идва влекача, закача натоварено ремарке което е и съответно заредено по време на товаренето
закарва го на адреса и пак го откача на дока за разтоварване на товара и зареждане на батерийте, след което взима друго натоварено ремарке

какво ще кажете ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Неделя, 12 Февруари, 2023, 00:05:04 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2236/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2119
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #2 -: Събота, 18 Февруари, 2023, 23:32:29 »
ОтговорОтговор

Първата напълно електрическа Scania 25L с комбинирана конструкция на кран и компактор започна своята работа по улиците на Копенхаген, Дания. Scania 25L е напълно електрическа, като всички компоненти са електрически задвижвани, а кранът може лесно да работи цял ден с едно зареждане. Тя ще бъде използвана  от компанията за управление на отпадъци Urbaser, а основната задача на този електрически кран ще бъде да обслужва подземни контейнери за отпадъци, които са разположени главно около улици и площади в новите квартали на столицата Nordhavn, Sydhavn и Amager.
Повече за напълно електрическата Scania 25L можете да научите тук:
 
https://bit.ly/3E7fJag.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2236/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2119
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #3 -: Събота, 22 Април, 2023, 13:22:41 »
ОтговорОтговор

Scania достави 66-тонен електрически камион на Норвежка фирма

Scania достави най-големия електрически камион в Норвегия за работа в кариерата Verdalskalk във Verdal, Норвегия. С общо тегло от 66 тона, той ще транспортира годишно около 120 000 тона вар от кариерата до пристанището за износ. Предходното потребление на изкопаеми горива по маршрута ще бъде намалено с 58 800 литра, а емисиите на CO2 със 156 тона.

„Много горди, че сме пионери в тази област“, казва Кетил Акснес от Verdalskalk. „С новия камион в експлоатация очакваме и по-малко шум за жителите по нашия 20-километров транспортен маршрут.“


Камионът от серия P 45 с три оси и капацитет на батерията 300 kWh, е част от програмата Pilot Partner на Scania – сътрудничество с избрани клиенти за електрически транспортни решения, които все още не са представени на пазара. „Scania вече разполага с редица тежки превозни средства с различни текущи решения за развитие, но това е първото, което пускаме в експлоатация в Норвегия“, казва Тони Сандберг, директор пилотен партньор в Scania.


Конфигурацията е първата доставка в най-тежките сегменти на камионите, с общо тегло от 66 тона. Вече има над 100 електрически камиона Scania по норвежките пътища.

„Норвегия е страна пионер в транспортните решения с фокус върху намаляването на въздействието върху климата и съм сигурен, че ще доставим повече превозни средства Pilot Partner на Норвегия“, казва Тони Сандберг.


След дълго и надеждно сътрудничество с Verdalskalk, беше естествено и логично да се свържем с тях, за да предложим възможност за тестване на електрически камион за техните транспортни нужди. Verdalskalk винаги ни е предизвиквал да намерим добри и алтернативни решения, а намаляването на емисиите е на дневен ред от много години“, казва Rune Wuttudal от Scania в Норвегия.


Камионът ще се зарежда в съоръжението на Verdalskalk на пристанището и ще се поддържа в сервиза на Norsk Scania във Verdal.  Сервизните техници са преминали курс за новия продукт и необходимото оборудване е налице, така че той се чувства уверен, че вече ще управляват технологията на утрешния ден. „Ние сме много горди за предоставената възможност и очакваме с нетърпение да започнем и да натрупаме опит с електрически камиони за такъв тежък транспорт“, казва Анар Индал.

Техническа спецификация:

 

·        Конфигурация: P 45 B6X2/4NB

·        Кабина: CP17N

·        Колесна формула 4550 mm

·        9 Батерии 300 kWh

·        Elлектрически мотор: 450kW, 3500nm непрекъсната мощност

·        6-степенна скоростна кутия

·        Заден мост с редуктор на главината

·        31 тона общо тегло на автомобила (10 + 12.7 + 8.3)

·        74 тона техническо бруто тегло

·        Капацитет на зареждане: 130 kW

Надстройка:

 

·       Самосвално ремарке със страничен накрайник от Maur Bilpåbygg

·        Хидравличен сенник покрив от Robol

·        4-осно самосвално ремарке


 
   Източник: Scania

     Копиран текст, без поправка на техническите грешки. Писалият не е много наясно, дано тези които са конструирали камиона са наясно?! Ще бъдат "спестени" CO2 със 156 тона! Как ли са изчислени? Ток получен от ТЕЦ, АЕЦ или евентуално от панели разположени на обработваема земя, после ще ядем бръмбари. Или от ветрогенератори, които отслабват въздушните течения и променят климата, убиват много птици (вероятно ще бъдат полазени от червеи - чудесна храна за "хора") - яко екологично!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2236/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2119
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #4 -: Сряда, 11 Октомври, 2023, 13:06:26 »
ОтговорОтговор

"Мерцедес показаха днес новият еActros 600
Той е с нов, изчистен дизайн с ясни линии и аеродинамична форма и може да изминава 500км без зареждане. Тъй като е много тих на пътя и за да се гарантира, че по-специфичните участници в движението, като пешеходци и велосипедисти ще го чуват, той е оборудван с външна акустична система за предупреждение при движение напред и назад. Нови сензори увеличават обхвата на наблюдение с до 7 метра отпред, 30 метра отзад и 4,25 метра отстрани. Специална система автоматично насочва камиона обратно в лентата си, ако има риск от сблъсък, когато например водачът иска да отклони наляво, за да изпревари, но е пропуснал превозно средство, приближаващо се отзад. Системата „Live Traffic“ следи трафика в реално време и позволява да се намали времето за пътуване, както и да се планира по-прецизно времето на пристигане. Продажбите на електрическия камион започват тази година, а стартът на серийното производство е планиран за 2024 г."



      Източникът

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* FB_IMG_1697018290287.jpg (77.03 KB, 1080x720 - видяно 84 пъти.)

* FB_IMG_1697018295403.jpg (62.68 KB, 1080x720 - видяно 83 пъти.)

* FB_IMG_1697018299489.jpg (50.26 KB, 1080x720 - видяно 84 пъти.)

* FB_IMG_1697018303153.jpg (69.41 KB, 1080x810 - видяно 85 пъти.)

* FB_IMG_1697018307840.jpg (61.36 KB, 1080x720 - видяно 81 пъти.)

* FB_IMG_1697018312822.jpg (93.91 KB, 1080x720 - видяно 83 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +488/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0.2%


« Отговор #5 -: Сряда, 18 Октомври, 2023, 20:36:22 »
ОтговорОтговор

"Мерцедес показаха днес новият еActros 600
Той е с нов, изчистен дизайн с ясни линии и аеродинамична форма и може да изминава 500км без зареждане. Тъй като е много тих на пътя и за да се гарантира, че по-специфичните участници в движението, като пешеходци и велосипедисти ще го чуват, той е оборудван с външна акустична система за предупреждение при движение напред и назад. Нови сензори увеличават обхвата на наблюдение с до 7 метра отпред, 30 метра отзад и 4,25 метра отстрани. Специална система автоматично насочва камиона обратно в лентата си, ако има риск от сблъсък, когато например водачът иска да отклони наляво, за да изпревари, но е пропуснал превозно средство, приближаващо се отзад. Системата „Live Traffic“ следи трафика в реално време и позволява да се намали времето за пътуване, както и да се планира по-прецизно времето на пристигане. Продажбите на електрическия камион започват тази година, а стартът на серийното производство е планиран за 2024 г."



      Източникът

Уф, изтръпнах! Заприлича ми в моцуната на една недолюбвана от мен марка. Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2236/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2119
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #6 -: Събота, 28 Октомври, 2023, 01:17:48 »
ОтговорОтговор

Уф, изтръпнах! Заприлича ми в моцуната на една недолюбвана от мен марка. Ухилен

     На френско-шведската ли и то предния модел? Ако и отвътре прилича повече на тази марка, това е комплимент. Обикновено са най-непредпочитаната марка, освен ако не е пълен комплект допълнителни неща или са направили революционен скок.
     В много държави е проблем спирането през деня, какво остава и мрежа за зареждане. Могат да работят на кратки разстояния и зареждане във фирмите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +488/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0.2%


« Отговор #7 -: Събота, 28 Октомври, 2023, 11:40:54 »
ОтговорОтговор

    На френско-шведската ли и то предния модел? Ако и отвътре прилича повече на тази марка, това е комплимент. Обикновено са най-непредпочитаната марка, освен ако не е пълен комплект допълнителни неща или са направили революционен скок.
И какво му е комплимент? Ако искаш вярвай, но ако си свалиш багажа от Ивекото в рендето не можеш да го събереш. Друса повече и е пълно с чекмедженца в които може да се съберат само кутия цигари, а па за хладилника да не говорим, бутилка 500мл. права не стои и ако няма ток не може да го отвориш. Има още 1100 недомислици като например, печката духа по малко в кабината и повече в лицето ти(ако спиш с главата към шофьорската седалка)и в лявата "буза" където колегите си държат храната, защото в дясната и котлона не се събира....... С две думи- тясно, неудобно, но претрупано с ненужни глупости. За да тръгнеш на задна, правиш чикия с две врътки на лостчето за включване .... нема такъв инжинерен гений като създателя на това чудо Смотан Смотан Смотан :

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!