• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Нямало такива кръстовища! А, май има?!

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Събота, 23 Март, 2024, 21:27:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Изумявал съм се на незнанието на професионалните шофьори. При задачка на картинка с две, три ППС-та и естествено НЕЗНАНИЕ. Се заключава мъдро - няма такова кръстовище. Щом няма, значи няма нужда да се дава отговор. След такъв отговор се чудя, наистина ли са толкова глупави или въобще не гледат , ако изобщо карат? За тези кръстовища нататък. Ето едно в Гърция, Схиматари, Инофита, в този район с 4 СТОП-а. Вероятно сте чували, че има по света такива. Скоро питах мой съученик живеещ в Калифорния и каза, че най-често са такива. Първи минава най-рано пристигналият, след пълно спиране. Набързо погледнах, ама не срещнах такова. Та засега това или някое от Франция.

https://maps.app.goo.gl/ettR6gAajM2LNccn6
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

Да, много са ефективни 4-та стопа, защото се самоконтролираме. Всеки който закове гумите, почва да гледа останалите които ще заковат след него, и тръгва преди тях.
Ако някой не закове, а тръгне се наказва със свирене с клаксона.

отдолу има табелка която казва колко навлизащи в кръстовището имат същия знак, може да е 3, или 5, най-често 4.



Слагат се на кръстовища на които е станала беля с жертви. Независимо колко са главни.

Когато светофарите откажат, се изпълнява/действа все едно че има такъв стоп.
smoking gun

American

smoking gun

admin

А спазва ли се задължението за спиране на знак "Стоп"?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Петък, 29 Март, 2024, 21:25:34
А спазва ли се задължението за спиране на знак "Стоп"?

     За това е нужна някаква дресировка, не исках да кажа култура. Ето в Америка има пояснителна табела, а в Гърция няма схема на кръстопътя. В Гърция кой спира на СТОП? Много са ми смешни някой като каже: - ама в Гърция спазвате нали? Питам го: явно не си виждал, не си и чувал, ама предполагаш.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

Цитат на: admin - Петък, 29 Март, 2024, 21:25:34
А спазва ли се задължението за спиране на знак "Стоп"?

Аз понеже съм Българин при наближаване ако няма коли мога да мина бавно, но ако идва и друг се предполага че един от двамата трябва да е пръв, тогава немога да си позволя да не спра.
Разбираш ли ситуацията ? По горе казах че тези 4 стопа ни правят да се самоконтролираме.
smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ

     Точно за такива кръстовища е тази тема (снимка 1). Част от нямащи си понятие от правилата, а явно, ако въобще се движат по пътя и като пешеходци блеят. Ето така: бееееееееееее! Твърди се, че на едно кръстовище не може да има двата знака за пресичане на път с предимство - знак "СТОП" и обърнат триъгълник - затруднява ли се, а и нямало такива кръстовища. В Плевен сигурно са над 10, веднага се сещам за поне 7. Ще ги покажа нататък, че едва ли такива могат да възприемат толкова информация накуп. Зарадвахте ли се, само в Плевен? Не, на много други места в България. На всички държави където сте ходили - уж. Тези с тези твърдения, дори да са "милиони' километри и левове, с "десетки" години стаж и много трудно взели категория "С" - 4 години, забелязва се много често липсата на общообразователни предмети. В кавички е защото хич не им вярвам на писаниците им и приказки. Да си мълчат или най-много да кажат: тези дни взех книжка и още всичко ми е "мъгла", и не забелязвам нищо. Не малко са които отричат напълно правилото на дясностоящия, прилага се много по-рядко отколкото виждаме НЛО. Ако до това заключение се стига след "учене" на 4 години само за "С", в този живот няма да го научат и аз не се наемам. Въпреки че не ми е свързано с работата (тя е паткопасене), ама се сещам за 3 случая в което се прилага правилото на дясностоящия: когато пътят с предимство си променя посоката, за тези с предимство помежду си и тези без предимство, също помежду си - този случай. При едновременно престрояване (снимка 3), отново дясностоящия е с предимство. От такива дискусии има твърдящи, че нямало такива случаи и... Какво да кажа, освен че наистина простотията няма граница и гаранция са с огромно самочувствие, за познания и можене. Третият случай е за това което наричат "нерегулирано" кръстовище. Сега се нарича, кръстовище с равнозначни пътища. Само това последното име е сменено. За тези които са взели книжки "онова" време, всички друго си е оттогава така. По-вероятно е и тогава да не сте знаели, отколкото забравили.

    Май, май, ако знаците за без предимство са напълно еднакви, има някакъв шанс дясностоящия да преминава предпоследен? Да, ама той разпознавал, че другият на пътя без предимство е със знак "СТОП" и му го отнемаш. Да попитам, ако двата знака са еднакви и са с различна големина, поне 3 размера има. Тогава по-големият с по-голямо непредимство или по-голямо предимство е? Понеже в Правилника и Закона не дава такова тълкуване, затова да почерпя "знания" които от "опит" знаят, могат да "четат" между редовете. Майтап, тези нито могат да четат, нито опитват да го правят. А и имало неписани закони, които се мислят на момента и помага да се оправдаят: незнаещи, неможещи.. и задължително с огромно самочувствие.

    Ама той докато спре... аз ще мина. Ама не разбрах все пак с предимство ли е или не? Той не знае, ама се измъква, така както десет годишни. Райбер 777 (или Голямо Лайно) е на подобна ментална възраст, ама той е хитрец и никога не би си изказал мнения, иначе за всичко останало има. Ако на някой има някаква искра надежда да проумее, ще цитирам: който се намира или приближава отдясно ". Така че, ако желаеш да спазиш правилата ще го чакаш да спре да пропусне или да се убеди, че няма по пътя с предимство и след него (дясностоящия) преминаваш.

    В заключение ще кажа, а бре ТЪПАЦИ (сами казвате, че сте такива и сте много горди с това), сериозно ли си мислите, че правилото на дясностоящия се прилага с някакви условия? С предимство е, ама ако знакът му е такъв, онакъв, по-малък, по-голям не се прилага. Наистина ли си мислите, че някой ще очаква така сложна мисловна дейност от вас? Ако към дясностоящия няма видимост, висока сграда, ако в момента когато сте спрели и погледа е в една равнината с тази на знака? Нямате си идея какво написах нали? Ще виждате една вертикална чертичка, нищо друго. Ако знаете, че е със знак "СТОП" - чакал всички, ама му го сменят. Ще спрете преди да преминете и да видите, ако не е сменен - газзззз.


    На снимка 2, можете да намерите или не, знак номер 1 и 36. Освен това и  споменатото "нерегулирано кръстовище", правилата не са се сменяли.

    Снимка 4, има и трамвай. Някой да ми каже редът на преминаване, пътят с предимство не си изменя посоката? И голяма подсказка: трамваят е с предимство пред всички, но на равнозначни пътища.

    На снимка 5, вече не са 2, а 4 ППС-та. Дали е сложно? Първи са пътя с предимство, като прилагат правилото на дясностоящия. Когато те преминат, тези от пътя без предимство също прилагат правилото на дясностоящия. Само кажете реда. Още няколко подсказки: на никой не му свършва, рязко или изведнъж предимството и не сте длъжни или може да не виждате знакът на другите, има схема на кръстовището с допълнително табела.

    За всички отговори правилно може да има почерпка. Както казва Йетел: разумно потребление. В нашия случай, разумен брой (не съм оптимист за голям брой) и разумно количество почерпка.
   
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

    Може ли да има кръстовище, което пътят с предимство променя посоката си и светофар с "чиста" светлина без стрелки. Тоест принципно се различава преминаването със и без работещ светофар. Последното за хора които са чели правилата поне един път, вероятно и без тези учили 4 години за "С" и с "милиони" километри. Тази задача е има като картинка на снимка 1. Някой от "великите" при работещ светофар, обяснява как автобусът е на пътя с предимство... Евентуално когато леко започва да осъзнава, че е тъпак, се съобщава: няма такова кръстовище. Това е в Ловеч, малко под болницата. Бившата болница, сега сме в Европейски съюз и нашите "партньори" мислят за нас.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!