Книжки на 16 години
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 18 Април, 2024, 12:44:29 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Анкета
Въпрос: Одобрявате ли управление на лек автомобил от 16-годишни водачи с придружител?
Одобрявам - 3 (8.3%)
Не одобрявам - 33 (91.7%)
Нямам мнение - 0 (0%)
Общ брой гласове: 35

Страници: 1 2 [3]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Книжки на 16 години  (Прочетена 11809 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #30 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 19:58:03 »
ОтговорОтговор

Аз бих предложил  да се дават книжки на 21години.Курсовете да станат поне 6 месеца и по 1000лв.Така хем ще сме малко по-разумни ,  а и евентуално дългият срок на обучение плюс високата цена  ще ни направят още по-отговорни.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #30 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 19:58:03 »

 Активен
Volvo FH16 700
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +21/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 3



Активност
0%

Volvo FH™ Trucks Fan


WWW Ел. поща
« Отговор #31 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 20:04:15 »
ОтговорОтговор

Не знам в момента по колко се купуват книжките но предполагам,а и не знам дали по принцип да си я купиш е по-скъпо отколкото да си я изкараш,защото аз моята съм я взел с труд и желание.но ако станат 1000лв. книжките ми е интересно колко ли ще струват на черно и дали ще е по-изгодно да си я купиш.обаче ще кажа едно-за някои хора парите не са проблем и затова със сигурност купуването на книжки няма да спре.И все пак трябва да се вземат някакви сериозни ефективни мерки

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Форум на българските шофьори
« Отговор #31 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 20:04:15 »

 Активен
vasil
Начинаещ
*

Рейтинг: +4/-2
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 35
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #32 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 20:49:33 »
ОтговорОтговор

поне 20 години 6 месеца курс и поне 5 изпитващи от кат

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
старото агри
Начинаещ
*

Рейтинг: +4/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 6
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #33 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 21:54:09 »
ОтговорОтговор

Не важи....!!!!!Трябва да се възстанови Старата Система:ТРИ месеца обучение,Пълен полигон и Вътрешни Изпити!!Повтарям някои неща Ама те са  Истината по Казуса!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2366/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #34 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 22:21:35 »
ОтговорОтговор

Не важи....!!!!!Трябва да се възстанови Старата Система:ТРИ месеца обучение,Пълен полигон и Вътрешни Изпити!!Повтарям някои неща Ама те са  Истината по Казуса!!!

Съгласен съм. Три месеца са напълно достатъчни, за да може един нормален човек да се подготви и да се яви на съответните изпити. Но като казвам изпити, имам предвид наистина изпитване, а не само отбиване на номер.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Volvo FH16 700
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +21/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 3



Активност
0%

Volvo FH™ Trucks Fan


WWW Ел. поща
« Отговор #35 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 22:59:34 »
ОтговорОтговор

Не важи....!!!!!Трябва да се възстанови Старата Система:ТРИ месеца обучение,Пълен полигон и Вътрешни Изпити!!Повтарям някои неща Ама те са  Истината по Казуса!!!

Съгласен съм. Три месеца са напълно достатъчни, за да може един нормален човек да се подготви и да се яви на съответните изпити. Но като казвам изпити, имам предвид наистина изпитване, а не само отбиване на номер.
Ми как да стане това,обясни ми,всички около мен приятели които в момента карат курсове ми казват че учат листовките,а не правилника.учат ги наизуст,някак си успяват така да вземат изпита и като излязат на пътя нищо няма да знаят и ще се чудят какво да правят.ще се оправят де,нали уж всички се пишат отракани,обаче точно щото са отракано и затова стават инциденти постоянно.питам ги що учиш листовките а не правилника,а те моля ти се ми отговарят "за какво да го уча него като имам въпросите от листовките".викам "ми щото въпросите от листовките се съдържат в правилника,там са обяснени".И ви давам пример-ако задам въпрос от листовка на някой който е наизустил листовките,ще каже кой е отговора,но като го попитам защо така,той ще ми каже "ми щото е така" което за мен е най-малоумното обяснение което мога да получа.ще го попитам пак защо е така,и той пак ще ми каже защото е така.е,така не се става шофьор.аз ако съм изпитващ,или инструктор,при такъв отговор директно го изхвърлям от колата такъв тип.
Още нещо искам да добавя-преди няколко години като бях ученик и тъкмо изкарах книжката,имах мерак да карам автобус,а в момента мечтая да карам камион.тогава от някого дочух че за D категория трябва да си поне на 27 ако не се лъжа ми бяха казали,и си казах защо пък трябва да чакаш толкова(освен че защото живота не на един-двама а на поне 20-30 минимум човека е в твоите ръце).а сега искат B категория да я получават на 16.и при кола и при автобус,отговорността е все голяма,не зависимо от броя пътници,някой ако си мисли че с по-малко превозно средство носиш по-малка отговорност-събудете се,не е така,научете се да бъдете отговорни,и тогава излезте на пътя.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2366/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #36 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 23:14:29 »
ОтговорОтговор

Чл. 151. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр.
51 от 2007 г.) Минималната възраст за издаване на свидетелство за управление на
моторни превозни средства или за замяна на свидетелство по чл. 162, ал. 6 е:
      1. 16 години - за управление на моторно превозно средство от категория М;
      2. 17 години - за управление на моторно превозно средство от категориите Ткт
(колесен трактор), А1 и В1;
      3. (изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) 18 години - за управление на моторно превозно
средство от категориите А, В, В+Е, С1 и С;
      4. 20 години - за управление на моторно превозно средство от категория С1+Е;
      5. 21 години - за управление на моторно превозно средство от категориите С+Е,
D1, D, D1+Е, D+Е, Ттб (тролейбус) и Ттм (трамвайна мотриса).

В интерес на истината, не знаех, че и за С+E трябват навършени 21 години. Мислех, че това изискване е само за категория D.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Volvo FH16 700
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +21/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 3



Активност
0%

Volvo FH™ Trucks Fan


WWW Ел. поща
« Отговор #37 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 23:23:07 »
ОтговорОтговор

Благодаря за полезното инфо.аз изкарах книжката юли-август 2006 а тези изменения са около година по-късно.затова и аз не знаех че C съм можел да изкарам още на 18.а между другото когато баща ми е карал курс преди вече 31-32 години,ми каза че тогава е можело да се изкара направо C и с нея автоматично вземаш B.Но това за 16-те години е абсурд просто,ще бъде най-голямата простотия която може да се случи,бъдете сигурни

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2366/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #38 -: Четвъртък, 11 Август, 2011, 23:27:09 »
ОтговорОтговор

Дори и да го приемат, аз продължавам да се чудя какъв ще е този придружител и с какво точно ще помогне на "шофьора"? По цял ден съм на пътя и направо се плаша, като гледам какви инструктори има. Само преди няколко дни една такава учебна кола ми отне предимството и беше цяло чудо, че не стана ПТП.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Красимир Иванов
Младши потребител
**

Рейтинг: +22/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 72
Теми: 4



Активност
0%


WWW Ел. поща
« Отговор #39 -: Петък, 12 Август, 2011, 07:57:38 »
ОтговорОтговор

О не и аз съм против 16 годишните да взимат книжки. Та те не знаят къде са намират.
Admin и аз точно това съм се чудил. Тоя придружител може да ми е приятел(на един акъл да сме) и дори да карам с 200 пак може да не ми каже нищо. Пак не можаха да го измислят.
Определено подкрепям идеята, че курсовете трябва да са с по-голяма продължителност.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Заповядайте в групата на форума във Vbox-http://vbox7.com/groups/driversbg/.
Volvo FH16 700
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +21/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 3



Активност
0%

Volvo FH™ Trucks Fan


WWW Ел. поща
« Отговор #40 -: Петък, 12 Август, 2011, 08:24:20 »
ОтговорОтговор

Абе нали ви казвам,за такова нещо на собствения си родител не можеш да разчиташ да е безпристрастен(всмисъл че по-скоро ще ти помогне да вземеш книжката отколкото да те научи как да се държиш на пътя цивилизовано),а камо ли на приятел Шокиран кво си говорим,времената какви станаха,че сега и законите Млъкнал

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

driver
Начинаещ
*

Рейтинг: +3/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #41 -: Петък, 12 Август, 2011, 23:01:16 »
ОтговорОтговор

Не важи....!!!!!Трябва да се възстанови Старата Система:ТРИ месеца обучение,Пълен полигон и Вътрешни Изпити!!Повтарям някои неща Ама те са  Истината по Казуса!!!

Съгласен съм. Три месеца са напълно достатъчни, за да може един нормален човек да се подготви и да се яви на съответните изпити. Но като казвам изпити, имам предвид наистина изпитване, а не само отбиване на номер.
Ми как да стане това,обясни ми,всички около мен приятели които в момента карат курсове ми казват че учат листовките,а не правилника.учат ги наизуст,някак си успяват така да вземат изпита и като излязат на пътя нищо няма да знаят и ще се чудят какво да правят.ще се оправят де,нали уж всички се пишат отракани,обаче точно щото са отракано и затова стават инциденти постоянно.питам ги що учиш листовките а не правилника,а те моля ти се ми отговарят "за какво да го уча него като имам въпросите от листовките".викам "ми щото въпросите от листовките се съдържат в правилника,там са обяснени".И ви давам пример-ако задам въпрос от листовка на някой който е наизустил листовките,ще каже кой е отговора,но като го попитам защо така,той ще ми каже "ми щото е така" което за мен е най-малоумното обяснение което мога да получа.ще го попитам пак защо е така,и той пак ще ми каже защото е така.е,така не се става шофьор.аз ако съм изпитващ,или инструктор,при такъв отговор директно го изхвърлям от колата такъв тип.
Още нещо искам да добавя-преди няколко години като бях ученик и тъкмо изкарах книжката,имах мерак да карам автобус,а в момента мечтая да карам камион.тогава от някого дочух че за D категория трябва да си поне на 27 ако не се лъжа ми бяха казали,и си казах защо пък трябва да чакаш толкова(освен че защото живота не на един-двама а на поне 20-30 минимум човека е в твоите ръце).а сега искат B категория да я получават на 16.и при кола и при автобус,отговорността е все голяма,не зависимо от броя пътници,някой ако си мисли че с по-малко превозно средство носиш по-малка отговорност-събудете се,не е така,научете се да бъдете отговорни,и тогава излезте на пътя.
Абсолютно не си прав, в автобуса отговаряш за 40-50-60 понякога и за повече пътници, от които поне 10% перманентно са едва кретащи пенсионери с бастуни. Я си представи за миг какво ще стане ако някой някой (кола или пешеходец ) ти сече пътя и ти се наложи да спреш внезапно... ти трябва да го предвидиш, затова има психотестове, които на места се вземат доста трудно. И какво става-оня си хваща оная работа под мишница, а ти ще плащаш огромни обезщетения на безработни наследници, каквито винаги се намират в подобни случаи. Законите в Абсурдистан за разлика от Европа са такива, че в повечето случаи е виновен шофьорът на автобуса. ВЕрвай ми, имам цялата азбука в книжката без трамваите,живота ми мина по пътищата, а съм само на 42 и много трупове съм видял на пътя. Спрях да карам камиони, в ГТ ми е добре, тук, във Варна пък дори и в София, ако щеш,  е пустинята Сахара в сравнение с големия град и движението, където съм бил. И съвсем немаловажен е фактът, че повечето от пишман-шофьорите разчитат на високите категории да ги пазят по пътя, без да си дават сметка, че автобусът или натовареният камион могат, но не бива да спират внезапно (с включен ретардер на Мерцедеса 405-автоматик, който карам ще вляза с 60 км/ч. в джоба на спирката и ти като пътник дори няма да го усетиш). Това с любителите е масова практика и трябва час по-скоро да се промени. И според мен трябва да се въведе отново практиката на доказания стаж при кандидатстване за по-висока категория, а не на навършени години, които в никакъв случай не са гаранция за опит. Против съм и за придобиването на кат. "С" на 18г. , както беше-сега движението, пък и камионите нямат нищо общо с нещата отпреди 20 години. И запомнете-най-важното нещо са огледалата-очите ви постоянно трябва да са там. Защото двете М- Малоумниците и Мотористите са навсякъде.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Петък, 12 Август, 2011, 23:46:06 от driver » Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2243/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #42 -: Събота, 09 Юли, 2022, 18:31:19 »
ОтговорОтговор

Сега на младите главите им не увират и на 22 г , какво остава на 16 да карат коли, като се има предвид , че играят на ралита и като се качат на колите и дърветата са тяхни.


     Списание БТА ПАРАЛЕЛИ, някъде преди 90-та година, цитат по спомен: "Сега младите само за забавления мислят, към нищо не се отнасят сериозно!" Точно така! Ама това е било писано някъде преди 2 000 години. Не мога да отрека, че оглупяването е световно и целенасочено. Каквото кажат по телевизора - това е абсолютната истина! Мисъл, четене, мислене са напълно излишни. Разбира се много с прекалено голяма охота са съгласни и дори ЯКО се престарават да глупеят.


А като копираме от Америка, защо не въведат забрана като там за употреба на алкохол до 21-годишна възраст? Нали уж всичко се прави за "доброто на хората"? Ей, какви са лисици тези наши управници.....

     За алкохола в България дори и на 16 години да пропиват неконтролируемо ще е постижение. Съвсем нормално се приема, дете на 3-4 години да започва или да има стаж с вино и бира. Колко е различно на 18 да е пиян на гъз и да се качи в кола?! Вече сме с еврогейски ценности и дрогата е добродетел и само тъпаци не употребяват. Все още много като разберат, че изобщо не пия имат очаквания с няколко думи да ме убедят да пробвам или поне да се чувствам като аутсайдер за този сериозен "недостатък".

      В Съединените щати не само от край време взимат книжка на 16, ами могат да почнат да карат на 15 с придружител. Вероятно има начин, макар че напоследък само лоши примери мога да дам оттам. В Австрия ми се струва карат от 17 години с придружител и имат знак "L17".
     За обучението - няма лошо. Ама тези с "30" годишен стаж и "милиони" километри? А освен че са много прости и нищо не знаят и почти толкова могат. В България на практика се санкционира само превишена скорост, значи караш бавно - защото не можеш, пиян си, дрогиран и трите - БЕЗОПАСЕН И ДОБЪР ШОФЬОР СИ!!!

     Да ми помогнете да сметна, ако хипотетично на 50 години взема книжка, млад или стар шофьор ще бъда?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: 1 2 [3]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!