Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Ремаркета => Темата е започната от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 23 Октомври, 2012, 22:02:08

Заглавие: Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 23 Октомври, 2012, 22:02:08
     На мен, не ми е много ясно как точно действат. Знам че, като се откачи червената, блокира. Както и ако се маневрира наблизо, може само да се закачи само червената. А, жълтата какво прави, чувал съм, че връща обратен въздух?! Как се задейства работната спирачка на ремаркето. Подава се въздух или се отнема? А, спирачката за паркиране? Възглавниците, от къде взимат въздух?


     Днес се скъса, червената шлауфка, в случая съм с контейнер. Вързах я със свинска опашка, да не изпуска и разблокирах с черния бутон. Понеже бързах да товаря, нито имам резервна, нито инструмент, тръгнах така. След време, започна да "задържа", слязох сложих жълтата лула, да "напомпи", откачих я и пак черния бутон. Въздух, предполагам губи от регулирането на възглавниците, но не може да се остави в положение "спряно", след малко минава на саморегулиране, шасито е LAG. Това ли е начина?
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Boroman21 - Вторник, 23 Октомври, 2012, 22:30:12
Червен - снабдява с въздух , без него няма мърдане е или поне докато затегне хептем.
Жълт - контрол на спирачките , закачаш за да разблокираш спирачките поради една или друга причина
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: kron - Сряда, 24 Октомври, 2012, 07:44:16
Както е писал колегата Червената снабдява ремаркето с въздух,Жълтата подава команден въздух за спирачките.Кога откачиш червената лула ремаркето блокира(както и като се скъса)може да разблокираш докато има въздух ремаркето ;D
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: American - Сряда, 24 Октомври, 2012, 15:00:16
Ако караш празен и се откачи червения, може да видиш в един момент как ремаркето ти почва да те изпреварва  ;D

дано не ти се случва
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: kron - Сряда, 24 Октомври, 2012, 17:57:55
Е колега ти пък ще те изпревари да е зима лед иди до иди,късал съм червената лула ремарке на дискови спирачки закова на място
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Boroman21 - Сряда, 24 Октомври, 2012, 18:26:24
Чак пък да скърши композицията не вярвам . Аз като скъсах на ремаркето маркуча  затегна чак след известно време  , в смисъл не от веднъж .
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 24 Октомври, 2012, 21:41:12
Бацета не ги разбирам много,но мислим ,че ремарке блокира само тогава ,когато се откъсне пълнещият ,,шлаух,, докато при откъснат командващ нищо не става освен,че ремаркето вече не спира.
Принципно в момента на откъсване на пълнещият ,ремаркето трябва да изкърти асфалта от спиране(да блокира),то това му е идеята ако случайно се разкачи и откъсне лулите и най-вече пълнещата да блокира та да се поспре по увреме.

Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 02:30:09
     Надявах се Данчо, да каже! Червената захранва бутилките, възглавниците и разблокира спирачките (от 6-7 атмосфери, нагоре). Жълтия подава въздух за спирачките, така ли? А, ръчната, също ли?
     А, жълтия, защо подава въздух, като е само за спирачките? Днес продължих да карам така: Закачам жълтата, на мястото на червената. Чакам да "избие" балансьора. Жълтата после не я закачам, черния бутон и тръгвам. Вързах с тел, ръчката за регулиране на възглавниците, да не отива сама на саморегулиране. Така карам, около 50 минути и пак същото.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: American - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 05:10:12
Това е какафония, отиди в севиз, чий е този камион ?
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 07:07:53
 :D :D :D :D Ма баце сори,че ти оспамих темата бре,друг път като чакаш да ти мъцне Данчо па си пиши аз от де да знам какво чакаш.
Само докато въртиш и помпаш или там кво правиш не те знам гледай да не избие и некой друг балансьор.
М дааааааааааааааа успех баце в начинанията професионални,ша са застараем да ти не мъцам мойте простотии.
Само баце Фнимавай да не случиш ремарке или лули де аз съм ги пипал,че при тех мое се получи две жълти или па две червени ,а най често ич си немат и цвет,че тогава ко ша правим бем ли го.

Лошио запоследно го мернах на околовръстното беше лъснат и бръснат и каза по станцията,че се е залетел да товари у Мерник(тва що то не знаеше с кой говори),което означава ,че ако не найде нет,а той почти не намира ,къде петък ,задължително ше ти мъцне.
Апропо да ти мъцнем видел ти е темичката вервай ми,ма сигур е бърззал и не ти мъцна.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: kron - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 08:17:32
Когато си на паркинг и на жълтата лула има постоянно въздух.Та колега маркучи има от път и на път що не си купи един или да беше разменил здравия да го сложиш на червената лула(захранващ въздух)и другия не вярвам да е скъсан през средата да го направиш (стопляш шлауфката и си я вкарваш на нипела) на командния въздух и нямаш никакви ядове ще те закара до гаража ако не ви дават да купувате.Та да поясним на Бати Бригадира и да няма червена и жълта лула как да разберем коя е постоянния въздух.Та на всички камиони до сега които съм карал и виждал кога застанеш зад  кабината от ляво е Жълтата лула(команден въздух),от дясно е Червената лула(постоянен въздух) ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 18:07:15
По червената шлаука(както са ти писали) е постоянният въздух за ремаркето. Мисля си, че се водеше 3-ти кръг и нямаш манометър на него.
Почва да има въздух в нея когато минат 6bar и отвори четрипътният кран за да подаде въздух на розата и от от там на ремаркето.
По жълтата шлаука е командният въздух за ремаркето. Идва също от розата и от там се регулира. По него има въздух когато са задействани спирачките или ръчната, налягането е точно определено и варира в зависимост от натискането на педала или ръчната.
Ако се скъса жълта шлаука -нямаш спирачки, защото въздуха си отива в атмосферата.... Ако имаш късмет да не те настигне ремаркето при натискане на спирачка.... след като падне въздуха на влекача -той ще блокира.
Същевременно, ако в ремаркето имаш повече въздух от влекача ще блокира и ремаркето... Невъзможно е да се върне въздух по червената шлаука към влекача... има обратен клапан с кран точно за този случай и ремаркето ще блокира.... но не веднага, а когато има разлика в налягането.
При старите ремаркета има малки цилиндри и при откачане на червената шлаука те блокират само до като има въздух в ремаркето.
При новите има да кръга.... единият(жълта шлаухка) команда за спирачки и ръчна от влекача.
Другият кръг е червена шлаухка ръчна на самото ремарке. При откачане на шлаухката се изпуска въздуха от блокиращата част на цилиндрите на ремаркето и то блокира. Същата функция изпълнява и червеният бутон на ремаркето.
С черният бутон се подава въздух  от бутилките на ремаркето към  спирачките (предната част с мембраната командвана от чжълтата шлаухка).И ремаркето разблокира.
Значи червената шлаухка е заедно с червеният бутон- имат обща функция. Дали ще откачиш лулата или дръпнеш бутона е едно и също.
Жълтата шлаухка е с черният бутон ако няма въздух по шлаухката.... можеш да разблокираш с черният бутон.
Има варианти с жълта вместо червена и червена в место черна....
За да си сигурен , коя е команда и коя е постоянен въздух .... на командата има въздух само на спирачка или ръчна.
На постоянният въздух има само над 6bar в 1-ви и 2-ри кръг(манометрите на таблото).


Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 20:18:47
Цитат на: kron - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 08:17:32
Та да поясним на Бати Бригадира и да няма червена и жълта лула как да разберем коя е постоянния въздух.Та на всички камиони до сега които съм карал и виждал кога застанеш зад  кабината от ляво е Жълтата лула(команден въздух),от дясно е Червената лула(постоянен въздух) ;D ;D ;D
Мерси баце ,че ме светна ,че шех да тъпеем да го еба,а само да те запитам сменял ли си местото на планката държаща нипелите за въздух на влекач FH12 стар чешит да е по -нависочко  ,но без да удължаваш шлаухките,питам оти има един тънък момент и левото става десно ,туй естественно оти се прави за набързо настред пъто и нема железарница.
Бе както и да е,вече ше ги гадаем по цвет ,по лево десно.
Лошио чудесно разяснение бацин чак  и аз го зачетох,но за жалост нищо не запомних.
Крон ,дори и през средата да е скината шлаухката се лекува с бърза връзка или твоя способ с нагреването ,но и се набива тръбичка,но колегата го влече да надува,само той си знае що.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 27 Октомври, 2012, 03:13:04
Цитат на: American - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 05:10:12
Това е какафония, отиди в севиз, чий е този камион ?


      На фирмата е камиона, нямам оплаквания, засега.

Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 07:07:53
:D :D :D :D Ма баце сори,че ти оспамих темата бре,друг път като чакаш да ти мъцне Данчо па си пиши аз от де да знам какво чакаш.
Само докато въртиш и помпаш или там кво правиш не те знам гледай да не избие и некой друг балансьор.
М дааааааааааааааа успех баце в начинанията професионални,ша са застараем да ти не мъцам мойте простотии.

     За тази тема си мислех отдавна, не бях наясно. Повече ме интересуваше, принципа на работа. Явно по този начин успях да се придвижа. Първо ми беше питането за принципа на работа, повода беше, че имам проблем. Все пак го бях сложил на второ място!

     Да, повечето теми ги оспамваш. В случая нямах нищо против. Видно е, че знаеш много неща. Ама не винаги става диалог.


Цитат на: kron - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 08:17:32
...Та колега маркучи има от път и на път що не си купи един или да беше разменил здравия да го сложиш на червената лула(захранващ въздух)и другия не вярвам да е скъсан през средата да го направиш (стопляш шлауфката и си я вкарваш на нипела) на командния въздух и нямаш никакви ядове ще те закара до гаража ако не ви дават да купувате... ;D ;D ;D

     Карам камиона от няколко дена. За повечето неща идва сервиз. И нямам инструменти. За смяна, ремонт е необходим гаечен ключ 21, а по-скоро два. Казаха ми да купя, комплекта лула и шлауфка (има ли име) и ако мога да ги сменя. И аз бях с впечатления, че има под път и над път. Скъса се като тръгнах от Плоещ (Ploiești), Румъния, към Нехой (Nehoiu), северно от Валени де Мунте. След това към Сибиу и Арад. Е, нямаше по бензиностанциите. И дори с един ключ вероятно нямаше да стане.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: DENINI - Събота, 27 Октомври, 2012, 23:57:40
Къде камионджийски части по бензиностанции.На мен ми се наложи тази седмица да търся такъв в София и пак на 4-тия Камионджийски магазин открих.Ти за бензиностанция говориш.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 28 Октомври, 2012, 07:24:47
Ма за какво требва да има по магазините ,като на никой не му трябва ..............

Илчев стара партия сме бацин с теб я ме светни как помпи това ремарке с командващият шлаух,оти по него въздух няма ако не си налегнал спирачки или дръпнал ръчна,питам ,че ми стана интересно,ако искаш ми мъцай ако ли пък не недей.
Апропо Бацко нищо не знае само си ломотим колко да спамим из темите.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:33:08
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 28 Октомври, 2012, 07:24:47
Ма за какво требва да има по магазините ,като на никой не му трябва ..............

Илчев стара партия сме бацин с теб я ме светни как помпи това ремарке с командващият шлаух,оти по него въздух няма ако не си налегнал спирачки или дръпнал ръчна,питам ,че ми стана интересно,ако искаш ми мъцай ако ли пък не недей.
Апропо Бацко нищо не знае само си ломотим колко да спамим из темите.

     Нещо не съм видял питането, сега стана на въпрос за, шлауфките за това сега отговарям.
     За помпането не съм се затруднявал. В повечето случаи, като слизам гледам да задействам ръчната. Инак, както ми се избистриха нещата, разбрах, може и да се държи на спирачка. Чудех се като пуснех ръчната, защо блокира - тогава вече няма въздух. Сетил съм се, че ако можеш да караш на ръчна (да кажем на влекача задния мост не "държат" спирачките, без предните). Можеш да закачиш жълтата лула на мястото на червената. И ускоряване няма проблеми, за спиране само предния мост на влекача и моторна/ретардер.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:37:49
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:33:08
     Нещо не съм видял питането, сега стана на въпрос за, шлауфките за това сега отговарям.
     За помпането не съм се затруднявал. В повечето случаи, като слизам гледам да задействам ръчната. Инак, както ми се избистриха нещата, разбрах, може и да се държи на спирачка. Чудех се като пуснех ръчната, защо блокира - тогава вече няма въздух. Сетил съм се, че ако можеш да караш на ръчна (да кажем на влекача задния мост не "държат" спирачките, без предните). Можеш да закачиш жълтата лула на мястото на червената. И ускоряване няма проблеми, за спиране само предния мост на влекача и моторна/ретардер.
Сигурен ли си,или го изпита кои колела загреват,Милчо
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: admin - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:50:48
Цитат на: ivopifeca - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:37:49
Сигурен ли си,или го изпита кои колела загреват,Милчо

Колегата се казва Минко, а не Милчо и ако не престанеш моментално със спама, ще отнесеш отново бан! Дори няма да те предупреждавам с лични съобщения както преди!
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:57:09
Цитат на: admin - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:50:48
Колегата се казва Минко, а не Милчо и ако не престанеш моментално със спама, ще отнесеш отново бан! Дори няма да те предупреждавам с лични съобщения както преди!
ААА това е полезно за шлауфките-мое си мнение-кои колела загреват при определени манипулации,не съм удобен ли нещо ???
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:33:08
     Нещо не съм видял питането, сега стана на въпрос за, шлауфките за това сега отговарям.
     За помпането не съм се затруднявал. В повечето случаи, като слизам гледам да задействам ръчната. Инак, както ми се избистриха нещата, разбрах, може и да се държи на спирачка. Чудех се като пуснех ръчната, защо блокира - тогава вече няма въздух. Сетил съм се, че ако можеш да караш на ръчна (да кажем на влекача задния мост не "държат" спирачките, без предните). Можеш да закачиш жълтата лула на мястото на червената. И ускоряване няма проблеми, за спиране само предния мост на влекача и моторна/ретардер.
Как как ,,, нищо не разбирам ??? Първо: Ако всичко е както трябва жълтата от камиона ще я сложиш на червената на ремаркето когато си видиш ушите без огледало. Същото важи и за червената, има и на камиона и на ремаркето на всяка от шлауфките по един жлеб така поставен че да не се бъркат жълта с червена.
Второ: Повечето влекачи при пускане на ръчната спирачка блокират и двата моста.
Трето : Полуремаркето при пусната ръчна спирачка променя положението си спрямо влекача.
На ретардер и един мост да спираш си е безобразие най-малкото , да не използвам друга дума. Ако въобще потеглиш, поне така както си го описал!?
Дори на 50 % да съм разбрал всичко написано на 100% е абсолютно несъвместимо.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 24 Ноември, 2012, 00:27:34
Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16
     Как как ,,, нищо не разбирам  Първо: Ако всичко е както трябва жълтата от камиона ще я сложиш на червената на ремаркето когато си видиш ушите без огледало. Същото важи и за червената, има и на камиона и на ремаркето на всяка от шлауфките по един жлеб така поставен че да не се бъркат жълта с червена.

     Това не съм го знаел. Без особени затруднения можеш да ги размениш, поне с това ремарке което бях, по-точно шаси с контейнер.


Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16
     Второ: Повечето влекачи при пускане на ръчната спирачка блокират и двата моста.

     Това също не го знам. Благодаря, ще се интересувам. Наистина ли мислиш, че ще опитвам на ръчна да карам?! Януари, камиона ще направи една година.


Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16

     Трето : Полуремаркето при пусната ръчна спирачка променя положението си спрямо влекача.


     Каква е причината? Това съвсем не го разбрах.


Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16

     Дори на 50 % да съм разбрал всичко написано на 100% е абсолютно несъвместимо.


     Ако прочетеш цялата тема, ще си по-скоро на 100% наясно. Тъкмо мислех, че съм вече наясно и вече съм замислен!
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 05:53:15
Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16Как как ,,, нищо не разбирам ??? Първо: Ако всичко е както трябва жълтата от камиона ще я сложиш на червената на ремаркето когато си видиш ушите без огледало. Същото важи и за червената, има и на камиона и на ремаркето на всяка от шлауфките по един жлеб така поставен че да не се бъркат жълта с червена.
Стара ти е информацията, само на швейцарската система и старите български ремаркета.Вече разликата е само в цвета.

ЦитатВторо: Повечето влекачи при пускане на ръчната спирачка блокират и двата моста.
И все си мисля, че при пускане на ръчната ......разблокираме, би трябвало да е:при задействане
Напротив, на много малко; на Волво задължително(но не блокира ремаркето), при останалите влекачи е опция при закупуването .
ЦитатТрето : Полуремаркето при пусната ръчна спирачка променя положението си спрямо влекача.
Това и аз не го разбрах??
ЦитатНа ретардер и един мост да спираш си е безобразие най-малкото , да не използвам друга дума. Ако въобще потеглиш, поне така както си го описал!?
За теб може,  ама си видял малко,Пример-швейцарски влекач, работеше само с командата за ремаркето вързана на мястото на постоянния въздух, ако не знаеш швейцарската система командата изпуска въздух за да надуят спирачките.
 
ЦитатДори на 50 % да съм разбрал всичко написано на 100% е абсолютно несъвместимо.
Не е препоръчително, даже опасно, но си е съвместимо.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 24 Ноември, 2012, 09:08:28
М да швейцарски вариант па нашенски,па жълти лули,па червени,некой мое ли ме светне къв чешит е спирачна система за ремарке с един маркуч(лула) ?
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 09:53:52
Еднокръгова.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 24 Ноември, 2012, 10:00:21
Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 09:53:52
Еднокръгова.

Meрси.


Илчев те с такава да си немаш работа бацин.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: stoil nedev - Събота, 24 Ноември, 2012, 12:04:08
Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 05:53:15
Стара ти е информацията, само на швейцарската система и старите български ремаркета.Вече разликата е само в цвета.
И все си мисля, че при пускане на ръчната ......разблокираме, би трябвало да е:при задействане
Напротив, на много малко; на Волво задължително(но не блокира ремаркето), при останалите влекачи е опция при закупуването .Това и аз не го разбрах??За теб може,  ама си видял малко,Пример-швейцарски влекач, работеше само с командата за ремаркето вързана на мястото на постоянния въздух, ако не знаеш швейцарската система командата изпуска въздух за да надуят спирачките.
Не е препоръчително, даже опасно, но си е съвместимо.
Единственно мога да се съглася че съм написал неправилно "пускане" - само за това си прав . Трябвало е  да напиша задействане на ръчната ОК.
Относно лулите: Оня ден сутринта малко ми се спеше, та закачам МАН 480 ТГХ модел 2011г. към Крьоне , производство същата година ,кабели и шлауфки отзад пооплетени малко. Хванал съм жълтата да я слагам на червената ..... е не можах поради причината която написах по -горе. Не че не знам кое къде се слага , просто се заблудих а и си спомних подобна ситуация преди години . Пак не се получи.
Швейцарската система: знам такава изключително стара и допотопна, не съм я виждал -вярно.
Относно влекача- все някой нещо е направил "помагарил" ако нещо си не е било в ред за да го продадат.
Преди време карах из СНГ пространството Волво ФХ 12 420 от 1995г. При задействане на ръчната сперачка на влекача , блокираха всички мостове на камиона и на полуремаркето. Абсолютно убеден съм понеже се наложи веднъж в Турция да сменям бърдук и отделно от това мембрана на ремаркето което беше "Фрьоф" ако си спомням правилно.
И последно -промяна на положението на ремаркето спрямо влекача при задействане на ръчната спирачка- Имал съм в предвид че , при празно ремарке след като задействуваш ръчната, при блокажа на колелетата се издуват нагоре и възглавниците и така задницата му е доста по-нависоко . На 80 % от полуремаркетата е така.
А карането т.е. спирането на влекача само с ползуването на един мост , понеже другия нещо си му има е полуготово самоубийство . Чорбаджия оставил камиона в това положение е за обезглавяване. Или шофьор продължаващ да шофира така продължително време и не е направил нищо , абсолютно е за същото!!! Мое лично мнение не го налагам на никой!
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 12:43:53
Е Бригадира ще ти каже дали блокира ремаркето когато влекача е VOLVO щом не ми вярвате.
Това, че си сменял и е било блокирало не означава, обезателно, че причината за блокирането е ръчната.Когато падне въздуха на ремаркето и то е с големите блокиращи цилиндри, ще блокира, но това няма  да е поради това, че си дръпнал ръчната, а поради това, че няма въздух да свие пружината в цилиндъра.
Тука има и представители на марката, и най-добре могат да кажат: Има ли влекач VOLVO на който при дърпане на ръчната му блокира ремаркето?
По мой сведения няма такъв оригинално но е въпрос на  квалифициран въздухар да почне да блокира.
Специално съм питал в Горубляне братята дали може да се получи и отговора беше:
-Може стига да му се заплати и го прави.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: stoil nedev - Събота, 24 Ноември, 2012, 14:33:23
loshdancho, ти си технически грамотен човек, просто споделям някой неща в които съм уверен от личен опит.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 24 Ноември, 2012, 14:44:04
Па Бичкията бутате из шамарите,а той е у потрес.
Четем тука как с комадваща лула се пълни спирачна система,четем тука как на ръчна Ви държели сите търкала,не че няма такива,но да Ви светнем на 90% от ремаркетата след 2002 г. на ръчна държат само два моста.
Са относно влекач Волво дали като му дръпнете ръчната ще фане и ремаркето,да Ви светнем,че фане чак кога му избега ветъро,но ако при вас лови нема грам да се учудим.
За да фане требва да се дърпа и ръчна и онуй на таблото инак дедов,че държи само влекачо.
Апропо оня ден гледах един колега как си регулира тресчотките на влекача,пича въртеше болта на спирачният цилиндър,тва сигур е нов метод,бем ли го.

Обаче арно пишете кой какво,продължавайте,че мноо си простеем,требва ви гоним със знанията.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 15:15:40
Цитата да фане требва да се дърпа и ръчна и онуй на таблото
бутоньо се вика- требебе да дръпнеш бутоньо, а на него пише браке значи може да го бракуваш :D
ЦитатЧетем тука как с комадваща лула се пълни спирачна система,четем тука как на ръчна Ви държели сите търкала,не че няма такива,но да Ви светнем на 90% от ремаркетата след 2002 г. на ръчна държат само два моста
Не бъркай ръчната на камиона,която действа чрез командният въздух на мембраните на цялото ремарке и ръчната на ремаркето(червеният бутон) ,която изпуска въздуха от блокиращите цилиндри
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 24 Ноември, 2012, 15:24:06
Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 15:15:40
бутоньо се вика- требебе да дръпнеш бутоньо, а на него пише браке значи може да го бракуваш :DНе бъркай ръчната на камиона,която действа чрез командният въздух на мембраните и ръчната на ремаркето(червеният бутон) ,която изпуска въздуха от блокиращите цилиндри
А па ли бъркам нещо,а от не легнете си скивате спирачните цилиндри по ремаркето колко са двукамерните и колко са едно камерните.
Се тая каруци бол
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 15:30:02
Я ми обясни принципа на задействане на спирачките с командния въздух когато дръпна ръчната,кое от къде подава,и кое по какъв начин блокира?
Като насока има един кран....роза му се вика, иначе се казва-спирачен кран влекач-ремарке.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 24 Ноември, 2012, 16:29:12
Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 15:30:02
Я ми обясни принципа на задействане на спирачките с командния въздух когато дръпна ръчната,кое от къде подава,и кое по какъв начин блокира?
Като насока има един кран....роза му се вика, иначе се казва-спирачен кран влекач-ремарке.
А и ко не ти е ясно да ти го разясним?  :D :D :D :D
Язека съм готвач по диплома бре.

Обаче твърдо твърдим,че ръчната и работната спирачка взимат командата посредством въздуха подаван от комадващата лула,а са той кво бута ,та да отвори или затвори из розата не съм се свирал ,та да ти каем,ма играчка ми е ако требва,че разкършим да видим за ко иде реч.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 16:39:52
ЦитатОбаче твърдо твърдим,че ръчната и работната спирачка взимат командата посредством въздуха подаван от комадващата лула
Е как тогава, действа само на две от осите.......Не е възможно.
За ремаркето: Няма разлика в действието, на спирачка и ръчна тогава са под налягане мембраните.
Блокиращите цилиндри влизат в действие когато задействаш червения бутон на ремаркето.
Направи опит да завъртиш бугето на  ремаркето на някой когато е на ръчна...Само не наVOLVO.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 24 Ноември, 2012, 16:46:58
 ;) А са да видим как на едните действа ,а на другите не ?
Магия неква казвам аз,вие ко че мъцнете ?

Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 16:58:56
В понеделник имаш за задача, да завъртиш всички бугета на ремаркета докато си на рампата, да видиш сам.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 24 Ноември, 2012, 18:16:21
Цитат на: stoil nedev - Събота, 24 Ноември, 2012, 12:04:08
Единственно мога да се съглася че съм написал неправилно "пускане" - само за това си прав . Трябвало е  да напиша задействане на ръчната ОК.
Относно лулите: Оня ден сутринта малко ми се спеше, та закачам МАН 480 ТГХ модел 2011г. към Крьоне , производство същата година ,кабели и шлауфки отзад пооплетени малко. Хванал съм жълтата да я слагам на червената ..... е не можах поради причината която написах по -горе. Не че не знам кое къде се слага , просто се заблудих а и си спомних подобна ситуация преди години . Пак не се получи.
...
А карането т.е. спирането на влекача само с ползуването на един мост , понеже другия нещо си му има е полуготово самоубийство . Чорбаджия оставил камиона в това положение е за обезглавяване. Или шофьор продължаващ да шофира така продължително време и не е направил нищо , абсолютно е за същото!!! Мое лично мнение не го налагам на никой!

     Прав си за лулите, имат някакви жлебове и на влекача и на ремаркето. На онова бяха износени. Камиона който карам е също МАН ТГХ - 440, триосен, модел края на 2011г., регистрация началото на 2012 г. Попитах за ръчната колега, той ми каза, че е карал Мерцедес хенгер и на преден, заден и буге е държала. И за Волво влекачите, знае че е така. Карал съм Магнум, с Волво двигатели, не знам как е. Не мога да разбера държи ли ръчната на повдигащия се мост. Като задействам ръчната не се върти, този колега който питах (10 години е бил монтьор), каза че, спирачните цилиндрите са малки, на този мост.

     По последната част. Не разбра ли че е шега, как на един мост ще спирам. При мен са два или три, като е закачена жълтата лула и ремаркето има спирачка.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 18:20:59
Да слуша Бригадира:
ЦитатНе мога да разбера държи ли ръчната на повдигащия се мост. Като задействам ръчната не се върти, този колега който питах (10 години е бил монтьор), каза че, спирачните цилиндрите са малки, на този мост.,
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: stoil nedev - Събота, 24 Ноември, 2012, 19:12:06
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 24 Ноември, 2012, 18:16:21
      Не мога да разбера държи ли ръчната на повдигащия се мост. Като задействам ръчната не се върти, този колега който питах (10 години е бил монтьор), каза че, спирачните цилиндрите са малки, на този мост.

     По последната част. Не разбра ли че е шега, как на един мост ще спирам. При мен са два или три, като е закачена жълтата лула и ремаркето има спирачка.
Добре , както и да е за шегата.....! Ръчната на повдигащият мост ( бугето) ако всичко е нормално държи при нейното задействуване. МАН -ът за който писах по-горе е също триос с повдегащо буге ,но неуправляемо от волана!!!
За сравнение само ДАФ 105ХФ двигател EEV , с какъвто бях преди няколко седмици с буге управляемо от волана, ръчната му също държи и на повдигащият мост. Мисля че е произведен в началото на тази година.
На "Ферарито" т.е. "Ивеко" :) също триосо с два диферинциала , ръчната държи и на трите моста също.
Там също при падане на въздуха под 6 бара трябва да се отблокирва от въртяща се кнопка което става след като камиона вдигне налягане над 8.5 бара но това са вече ...... подробности и т.н.
Няколко примера посочих само.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: матадора - Събота, 24 Ноември, 2012, 20:46:33
Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 12:43:53
...ще ти каже дали блокира ремаркето когато влекача е VOLVO щом не ми вярвате....
При задействане на паркинга блокира само влекачът.Когато въздухът в системата на композицията падне под 5.5 атм./поне при моят е така/бутонът Brake на таблото изскача със силно съскане и блокират и втори и трети мост на полуремаркето.Първият мост е с обикновени спирачни камери,без блокаж.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 24 Ноември, 2012, 20:57:04
Цитат на: матадора - Събота, 24 Ноември, 2012, 20:46:33
При задействане на паркинга блокира само влекачът.Когато въздухът в системата на композицията падне под 5.5 атм./поне при моят е така/бутонът Brake на таблото изскача със силно съскане и блокират и втори и трети мост на полуремаркето.Първият мост е с обикновени спирачни камери,без блокаж.

     За Скания ли имаш в предвид. Скоро карах 114L и тя беше така. Преди повече от 5 години ходих до Англия, с нова R500, нямам спомени освен да пусках ръчната друго да правя.
     Някой от Сканийте, имат лост за спирачка на ремаркето, а ръчната да не ги "държи"?! На много хлъзгаво, няма ли възможност да тръгне?
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 21:15:37
Скания държи и ремаркето на ръчна.
При старите Дафове 3300 2800 3600 имаше такива на които им държат само предните и диференциала без ремаркето.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: матадора - Събота, 24 Ноември, 2012, 21:59:17
Не,Волво имах предвид.
Освен това ми се върти нещо в главата.При Даф,като дърпаш навън лоста на паркинга докато го задействаш,спирачното усилие действаше само на колелетата на полуремаркето.Не действаше върху диференциала.Имам някакъв спомен,че това го пробвах дали е така и при Волвото,и май реагираше по същия начин.Вие пробвали ли сте?
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 22:15:00
Пробвал съм да го пробвам ама все няма кой да гледа кое първо задейства и дали може да се ползва за ватманка....
Щото ако хване първо диференциала на хлъзгаво мъка ми е какво ще стане.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: матадора - Неделя, 25 Ноември, 2012, 06:09:12
Да,точно като ватманка действаше при ДАФ.Пробвах го в гаража,там не е чист асфалт,а има доста дребен чакъл и най-добре си проличава,когато блокират колелетата.Действа само на полуремаркето,но за съжаление бързо пада въздуха в системата.При Волвото скоро ще го пробвам,че иде зима и може да потрябва.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 25 Ноември, 2012, 14:59:52
Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16
Първо: Ако всичко е както трябва...

Бацин тука всичко ,както трябва ли е?
(http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/301311_424608457597000_665991235_n.jpg)

Илчев един съвет баце,не оди при Англетата,че там лули нема  ;)
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: stoil nedev - Неделя, 25 Ноември, 2012, 20:34:07
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 25 Ноември, 2012, 14:59:52
Бацин тука всичко ,както трябва ли е?

Щом ти бацин си го снимал и публикувал ....... значи всичко е огИн!!!
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: abator - Неделя, 25 Ноември, 2012, 20:41:34
Тц, не е наред. Шланговете трябва да са на обратно май.  :)
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 10 Ноември, 2013, 20:04:14

Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 24 Ноември, 2012, 14:44:04
Па Бичкията бутате из шамарите,а той е у потрес.
Четем тука как с комадваща лула се пълни спирачна система,четем тука как на ръчна Ви държели сите търкала,не че няма такива,но да Ви светнем на 90% от ремаркетата след 2002 г. на ръчна държат само два моста.

Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 15:15:40
Не бъркай ръчната на камиона,която действа чрез командният въздух на мембраните на цялото ремарке и ръчната на ремаркето(червеният бутон) ,която изпуска въздуха от блокиращите цилиндри

     Аз щом го разбрах (отне ми малко време). Обяснява, че между блокаж (червен бутон, разкачена червена или малко въздух) и ръчна има разлика!




Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 25 Ноември, 2012, 14:59:52
Бацин тука всичко ,както трябва ли е?
(http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/301311_424608457597000_665991235_n.jpg)

     Ако не можеш да ходиш ,,патешки" как ги свързваш или махаш?


Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 25 Ноември, 2012, 14:59:52
Илчев един съвет баце,не оди при Англетата,че там лули нема  ;)

     Е, дано не е сериозно! Тъкмо мислех скоро време (близките години) да отида в Англия и ако си харесам каравана да си взема. Та по този повод да питам, как е по-добре на лули или на бърза връзка да бъда? Или да карам като повечето, без никаква?!
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 10 Ноември, 2013, 20:21:46
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 10 Ноември, 2013, 20:04:14
        Е, дано не е сериозно! Тъкмо мислех скоро време (близките години) да отида в Англия и ако си харесам каравана да си взема. Та по този повод да питам, как е по-добре на лули или на бърза връзка да бъда? Или да карам като повечето, без никаква?!

Малииииииии Илчев вземеш ли караванка с лули или бързи връзки  баце,че те признаем,тва си тристаен плюс кухненски бокс и килер бре я пет живота да живеем таквоз тц нема а спастрим да узмеем.
Но Илчев ,ти я вземи баце с бързи връзки,па я че ти мъцнем как,че я тамъним.А да и за да я довлечеш нали знаш у едното сака се дуне,че гуметките ша одат зян. ;)
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 21 Юни, 2014, 16:42:00
Преди 15-тина дни,закачих ремаркето на колегата,камиона му беше в сервиз,оказа се,че лулите спрямо шлауфките требва да са на "кръст",нема лева нема десна,нема жълта и бенбена...Още при закачането се усеща ,дали си е на местото... :)
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 21 Юни, 2014, 17:02:59
Има команден и постоянен въздух. и стандарт, ама  дападжиите са му е....... майката на всичко стандартно.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 21 Юни, 2014, 17:10:58
Дападжии мападжии,нема значение...тука нема жълто и червено,само на кръст,беше верното.Това е.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 13 Септември, 2014, 20:22:48
Оня ден, колега при закачане на полуремарке,след като си закачи кабелите и маркучите,почна да го проверява със сецане напред назад...Щеше да откърти лапите-вика бутона за блокиране не му работел ???Сетих се,че може би е бил водач на МПС задвижвано от електричество,понеже там "шлауфките"не са им много ясни,и му казах,като го пробва със заклащане е хубаво да откачи,или не закача пълнещия въздух.Откачихме го,ремаркето блокира и...вече бяхме сигурни,че е зключил лафета.Та,като видите полуремарке със липсващи или разбити лапи,да знаете от кво е това :)Най сигурно е да не закачате нищо,като подхождате към царския болт,и закачате :)
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: kron - Събота, 13 Септември, 2014, 21:27:38
Защо бе колега,ако искаш закачай маркучите ако искаш недей ама дръпнат ли е червения бутон ремаркето си остава блокирано.Не знам какви са тея модерни машини които кормувате ама при нас е така дръпнат ли е подчертавам червения бутон няма тръгване,друго е вече ако не е дръпнат или е само статично сложен ;D
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 13 Септември, 2014, 21:41:46
Ми че той бутона,както казах ,нещо бил повреден,тоест,като го пипаш не действа по предназначение...тъй ми каза колегата ;DИли тоз бутон е невъзможно да не действа,ако нещо се е прецакал?
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: kron - Събота, 13 Септември, 2014, 21:52:58
А дали въпросния специалист не е пропуснал да го дръпне предварително  ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 13 Септември, 2014, 21:59:17
Ами явно е бил донякъде в час...защото и след това в гаража "началника"му каза,че прди тва изришно бил казал,че не действа,били правени интервенции...А и друго,карал съм ремарке на което тоз бутон заедно с целия панел липсва ???Кво блокираш тогава,с кой бутон ;D
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 13 Септември, 2014, 22:03:26
Оооо забравих да споделя,ми един му гръмна дздна гума и го откърти целия..сасе ръчки и бутони...така си и остана,закрепиха го,свързаха,изолираха,абе остана без ТОВА,е така,да не мое се свалят и дигат възглавници,па камо ли да може да се блокира...колкото да движи.А ми сега кой бутон требва да се налега ,за да го блокираме?
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 14 Септември, 2014, 09:33:32
Е европейските шофьори бе бутони не могат.....
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 07 Март, 2015, 17:18:04
При въртене на пета в отвратително тесни пространства,откачете командния шлаух(често жълтата лула),кабелите за АБС,токовия,и този за задна светлина,оставете само пълнещата(тва,ако немате бутони,за разблокиране)по този начин избегвате оплитането,разтягането,или късането на тях.Поне е по малка вероятността.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: loshdancho - Събота, 07 Март, 2015, 20:27:54
Некой май се е .... Колко ти струваха кабелите и маркучите после.
Заглавие: Re:Червена и жълта шлауфка (лула)
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 07 Март, 2015, 21:00:17
Не съм все още...сетих се,да кажа какво правя в такъв момент.А и мразя да са ми заплетени кабелите и маркучите,слагам и по некой ластик да ги раздалечава.