• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Червена и жълта шлауфка (лула)

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Вторник, 23 Октомври, 2012, 22:02:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Цитата да фане требва да се дърпа и ръчна и онуй на таблото
бутоньо се вика- требебе да дръпнеш бутоньо, а на него пише браке значи може да го бракуваш :D
ЦитатЧетем тука как с комадваща лула се пълни спирачна система,четем тука как на ръчна Ви държели сите търкала,не че няма такива,но да Ви светнем на 90% от ремаркетата след 2002 г. на ръчна държат само два моста
Не бъркай ръчната на камиона,която действа чрез командният въздух на мембраните на цялото ремарке и ръчната на ремаркето(червеният бутон) ,която изпуска въздуха от блокиращите цилиндри
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 15:15:40
бутоньо се вика- требебе да дръпнеш бутоньо, а на него пише браке значи може да го бракуваш :DНе бъркай ръчната на камиона,която действа чрез командният въздух на мембраните и ръчната на ремаркето(червеният бутон) ,която изпуска въздуха от блокиращите цилиндри
А па ли бъркам нещо,а от не легнете си скивате спирачните цилиндри по ремаркето колко са двукамерните и колко са едно камерните.
Се тая каруци бол


Бриги Магнито



loshdancho

Я ми обясни принципа на задействане на спирачките с командния въздух когато дръпна ръчната,кое от къде подава,и кое по какъв начин блокира?
Като насока има един кран....роза му се вика, иначе се казва-спирачен кран влекач-ремарке.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 15:30:02
Я ми обясни принципа на задействане на спирачките с командния въздух когато дръпна ръчната,кое от къде подава,и кое по какъв начин блокира?
Като насока има един кран....роза му се вика, иначе се казва-спирачен кран влекач-ремарке.
А и ко не ти е ясно да ти го разясним?  :D :D :D :D
Язека съм готвач по диплома бре.

Обаче твърдо твърдим,че ръчната и работната спирачка взимат командата посредством въздуха подаван от комадващата лула,а са той кво бута ,та да отвори или затвори из розата не съм се свирал ,та да ти каем,ма играчка ми е ако требва,че разкършим да видим за ко иде реч.


loshdancho

ЦитатОбаче твърдо твърдим,че ръчната и работната спирачка взимат командата посредством въздуха подаван от комадващата лула
Е как тогава, действа само на две от осите.......Не е възможно.
За ремаркето: Няма разлика в действието, на спирачка и ръчна тогава са под налягане мембраните.
Блокиращите цилиндри влизат в действие когато задействаш червения бутон на ремаркето.
Направи опит да завъртиш бугето на  ремаркето на някой когато е на ръчна...Само не наVOLVO.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

 ;) А са да видим как на едните действа ,а на другите не ?
Магия неква казвам аз,вие ко че мъцнете ?



loshdancho

В понеделник имаш за задача, да завъртиш всички бугета на ремаркета докато си на рампата, да видиш сам.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: stoil nedev - Събота, 24 Ноември, 2012, 12:04:08
Единственно мога да се съглася че съм написал неправилно "пускане" - само за това си прав . Трябвало е  да напиша задействане на ръчната ОК.
Относно лулите: Оня ден сутринта малко ми се спеше, та закачам МАН 480 ТГХ модел 2011г. към Крьоне , производство същата година ,кабели и шлауфки отзад пооплетени малко. Хванал съм жълтата да я слагам на червената ..... е не можах поради причината която написах по -горе. Не че не знам кое къде се слага , просто се заблудих а и си спомних подобна ситуация преди години . Пак не се получи.
...
А карането т.е. спирането на влекача само с ползуването на един мост , понеже другия нещо си му има е полуготово самоубийство . Чорбаджия оставил камиона в това положение е за обезглавяване. Или шофьор продължаващ да шофира така продължително време и не е направил нищо , абсолютно е за същото!!! Мое лично мнение не го налагам на никой!

     Прав си за лулите, имат някакви жлебове и на влекача и на ремаркето. На онова бяха износени. Камиона който карам е също МАН ТГХ - 440, триосен, модел края на 2011г., регистрация началото на 2012 г. Попитах за ръчната колега, той ми каза, че е карал Мерцедес хенгер и на преден, заден и буге е държала. И за Волво влекачите, знае че е така. Карал съм Магнум, с Волво двигатели, не знам как е. Не мога да разбера държи ли ръчната на повдигащия се мост. Като задействам ръчната не се върти, този колега който питах (10 години е бил монтьор), каза че, спирачните цилиндрите са малки, на този мост.

     По последната част. Не разбра ли че е шега, как на един мост ще спирам. При мен са два или три, като е закачена жълтата лула и ремаркето има спирачка.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Да слуша Бригадира:
ЦитатНе мога да разбера държи ли ръчната на повдигащия се мост. Като задействам ръчната не се върти, този колега който питах (10 години е бил монтьор), каза че, спирачните цилиндрите са малки, на този мост.,
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

stoil nedev

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 24 Ноември, 2012, 18:16:21
      Не мога да разбера държи ли ръчната на повдигащия се мост. Като задействам ръчната не се върти, този колега който питах (10 години е бил монтьор), каза че, спирачните цилиндрите са малки, на този мост.

     По последната част. Не разбра ли че е шега, как на един мост ще спирам. При мен са два или три, като е закачена жълтата лула и ремаркето има спирачка.
Добре , както и да е за шегата.....! Ръчната на повдигащият мост ( бугето) ако всичко е нормално държи при нейното задействуване. МАН -ът за който писах по-горе е също триос с повдегащо буге ,но неуправляемо от волана!!!
За сравнение само ДАФ 105ХФ двигател EEV , с какъвто бях преди няколко седмици с буге управляемо от волана, ръчната му също държи и на повдигащият мост. Мисля че е произведен в началото на тази година.
На "Ферарито" т.е. "Ивеко" :) също триосо с два диферинциала , ръчната държи и на трите моста също.
Там също при падане на въздуха под 6 бара трябва да се отблокирва от въртяща се кнопка което става след като камиона вдигне налягане над 8.5 бара но това са вече ...... подробности и т.н.
Няколко примера посочих само.
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

матадора

Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 12:43:53
...ще ти каже дали блокира ремаркето когато влекача е VOLVO щом не ми вярвате....
При задействане на паркинга блокира само влекачът.Когато въздухът в системата на композицията падне под 5.5 атм./поне при моят е така/бутонът Brake на таблото изскача със силно съскане и блокират и втори и трети мост на полуремаркето.Първият мост е с обикновени спирачни камери,без блокаж.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: матадора - Събота, 24 Ноември, 2012, 20:46:33
При задействане на паркинга блокира само влекачът.Когато въздухът в системата на композицията падне под 5.5 атм./поне при моят е така/бутонът Brake на таблото изскача със силно съскане и блокират и втори и трети мост на полуремаркето.Първият мост е с обикновени спирачни камери,без блокаж.

     За Скания ли имаш в предвид. Скоро карах 114L и тя беше така. Преди повече от 5 години ходих до Англия, с нова R500, нямам спомени освен да пусках ръчната друго да правя.
     Някой от Сканийте, имат лост за спирачка на ремаркето, а ръчната да не ги "държи"?! На много хлъзгаво, няма ли възможност да тръгне?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Скания държи и ремаркето на ръчна.
При старите Дафове 3300 2800 3600 имаше такива на които им държат само предните и диференциала без ремаркето.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

матадора

Не,Волво имах предвид.
Освен това ми се върти нещо в главата.При Даф,като дърпаш навън лоста на паркинга докато го задействаш,спирачното усилие действаше само на колелетата на полуремаркето.Не действаше върху диференциала.Имам някакъв спомен,че това го пробвах дали е така и при Волвото,и май реагираше по същия начин.Вие пробвали ли сте?
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

loshdancho

Пробвал съм да го пробвам ама все няма кой да гледа кое първо задейства и дали може да се ползва за ватманка....
Щото ако хване първо диференциала на хлъзгаво мъка ми е какво ще стане.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.