Здравейте колеги,
Работя във Франция от > 10 години като инженер и искам да си се върна в БГ, нещо не ми понася тука вече, родината зове, та тъй като имам доста багаж, купих един камион МАН 19 тона, 2-осен, самосвал с кран, който след това да ползувам да си построя къща в БГ, много се кефя, като по-млад в БГ имах една ГАЗ-ка, бих желал да запитам, понеже сега се притеснявам как ще минавам границите (Хърватско и Сърбия или пък Румъния-Унгария), досега съм мианвал само с лек автомобил, трябва ли да чакам заедно с другите тирове, камионът ми е на мое име, личен, талон, застраховка и шоф. книжка ок, карам си личен багаж, и другото което е, камионът няма тахограф или подобни устройства, това проблем ли е, като пак повтарям, че камионът е на частно лице и не извършва превоз срещу заплащане, изобщо мога ли да си го карам както си карам лек автомобил без да се съобразявам там с разни почивки (във Франция мога да си го карам както си искам) естествено като се съобразявам със забраните за движение за товарни автомобили в определени дни от седмицата за съответната държава. Благодаря и поздрави, Максим Василев
Баце не съм мноо в час ма с това 19 тонно камионче,май май ще ти се наложи да спазваш всичко и да се редиш при всички,а тахо вземи му сложи ,че ще ти требва да знааш.
Добре дошъл във форума. Аз също мисля, че такъв камион трябва задължително да бъде оборудван с тахограф. Обаче пък си мисля и нещо друго. Как се класифицира управлението на новозакупен камион например от Германия до България? Естествено е, че няма как камиона да има лиценз, преди да е пристигнал в България. Малко объркано се получава, но пък в Закона за автомобилните превози никъде не е записана възможност за превоз на личен багаж.
Са нищо,че не съм компетенция па да мъцна,нов камион си го карате с договор за покупко продажба или там какво си имате,товарите си го ма с кво си искате и си го довозвате в BG,НО (нарочно с големи букви) регламент 561 се спазва отвсекъде от де се сетите инак,че Ви излезе златен.
За карането на нов камион или новозакупен такъв и превоза му до България без лиценз се съгласих. Но натоварването му с какъвто си искаш товар някак ми се струва против правилата. Може и да бъркам.
Цитат на: admin - Вторник, 24 Май, 2011, 11:36:42
За карането на нов камион или новозакупен такъв и превоза му до България без лиценз се съгласих. Но натоварването му с какъвто си искаш товар някак ми се струва против правилата. Може и да бъркам.
Товариш си го шеф ,като пич ич не ти пука,един мой приятел си беше натоварил-бусче и понезе е фургон беше разглобено,тоест бусчето беше у собствения си фургон,2 перални 1 сушилня,куфари с багаж,неколко ,,Правеца,,моторетка и забележете 3 паленца от неква спедиция с некви части за трактор та да му помогне с пътните разноски,спиран е 4 пъти за проверка и е отнесъл една глобичка в Австрия за неправилно паркиране иначе приличаше камионетката на катун(бе българска ни работа)
Ами явно в развитите държави от ЕС най-голямо внимание се обръща на времето за управление. Всичко останало също подлежи на контрол, но някак е по усмотрение на контролните органи. Малко съм объркан от цялата ситуация, но след като е очевидно, че колегата иска да си превози собствения багаж до България, не виждам причина да има някакви затруднения с това. Даже си мисля в първия работен ден да звънна до ИААА и да попитам какво мислят за този казус. Стана ми интересно и искам да разбера как стоят нещата.
Супер сте, благодаря на всички за отговорите, чакам с нетърпение продължение :)
Колега, те маймуните от гората излизат да станат хора, ти се връщаш пак у гората! Как си решил ;)!
Относно по темата:
Мислим, че ще имаш проблеми и по двата маршрута! За мене по-удачно е да си минеш през Гърция с ферибота. За по-сигурно си набави нужните документи за стоката, нищо че ти е личен багаж. Не знаеш кви артисти си имаме тука по БГ ГКПП :o! Що се отнася до тахото, трябва да си го вардиш! Опс, ако камиона ти е с транзитни номера нямаш право да извършваш ,,обществен транспорт", защото камиона ти все още няма СМR застрховка!
Карахме един багаш на един счетоводител във Виена. Даже и врати, прозорци, абе цяла къща от вътре! И на Надлак като се почна едно чупене на пръсти, китки се пукат,... През ферито няма да имаш никакъв проблем ;), мислим!!!
Още един глас за пътуване през Гърция. През Унгария и Сърбия или Румъния рискуваш доста повече въпроси и запитвания.
ГЛАВА І
УВОДНИ РАЗПОРЕДБИ
Член 2
1. Настоящият регламент се прилага към автомобилен превоз:
а) на стоки, когато максимално допустимата маса на превозното средство, включително всяко ремарке или полуремарке, надхвърля 3,5 тона,
Член 3
Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
ж) превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на техническо разработване, ремонт или поддържане, и нови или възстановени превозни средства, които не са въведени в експлоатация;
Според подчертаното - може, но с товар ?
А питал ли си как тълкуват в National Gendarmerie? Навярно знаеш езика?
ЛЕКИ ПЪТИщА !