• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Пътуване с личен камион в ЕС, а и извън ЕС

Започната от Madmax, Вторник, 24 Май, 2011, 10:45:29

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Madmax

Здравейте колеги,

Работя във Франция от > 10 години като инженер и искам да си се върна в БГ, нещо не ми понася тука вече, родината зове, та тъй като имам доста багаж, купих един камион МАН 19 тона, 2-осен, самосвал с кран, който след това да ползувам да си построя къща в БГ, много се кефя, като по-млад в БГ имах една ГАЗ-ка,  бих желал да запитам, понеже сега се притеснявам как ще минавам границите (Хърватско и Сърбия или пък Румъния-Унгария), досега съм мианвал само с лек автомобил, трябва ли да чакам заедно с другите тирове, камионът ми е на мое име, личен, талон, застраховка и шоф. книжка ок, карам си личен багаж, и другото което е, камионът няма тахограф или подобни устройства, това проблем ли е, като пак повтарям, че камионът е на частно лице и не извършва превоз срещу заплащане, изобщо мога ли да си го карам както си карам лек автомобил без да се съобразявам там с разни почивки (във Франция мога да си го карам както си искам) естествено като се съобразявам със забраните за движение за товарни автомобили в определени дни от седмицата за съответната държава. Благодаря и поздрави, Максим Василев

Madmax


НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Баце не съм мноо в час ма с това 19 тонно камионче,май май ще ти се наложи да спазваш всичко и да се редиш при всички,а тахо вземи му сложи ,че ще ти требва да знааш.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ


admin

Добре дошъл във форума. Аз също мисля, че такъв камион трябва задължително да бъде оборудван с тахограф. Обаче пък си мисля и нещо друго. Как се класифицира управлението на новозакупен камион например от Германия до България? Естествено е, че няма как камиона да има лиценз, преди да е пристигнал в България. Малко объркано се получава, но пък в Закона за автомобилните превози никъде не е записана възможност за превоз на личен багаж.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Са нищо,че не съм компетенция па да мъцна,нов камион си го карате с договор за покупко продажба или там какво си имате,товарите си го ма с кво си искате и си го довозвате в BG,НО (нарочно с големи букви) регламент 561 се спазва отвсекъде от де се сетите инак,че Ви излезе златен.

admin

За карането на нов камион или новозакупен такъв и превоза му до България без лиценз се съгласих. Но натоварването му с какъвто си искаш товар някак ми се струва против правилата. Може и да бъркам.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: admin - Вторник, 24 Май, 2011, 11:36:42
За карането на нов камион или новозакупен такъв и превоза му до България без лиценз се съгласих. Но натоварването му с какъвто си искаш товар някак ми се струва против правилата. Може и да бъркам.
Товариш си го шеф ,като пич ич не ти пука,един мой приятел си беше натоварил-бусче и понезе е фургон беше разглобено,тоест бусчето беше у собствения си фургон,2 перални 1 сушилня,куфари с багаж,неколко ,,Правеца,,моторетка и забележете 3 паленца от неква спедиция с некви части за трактор та да му помогне с пътните разноски,спиран е 4 пъти за проверка и е отнесъл една глобичка в Австрия за неправилно паркиране иначе приличаше камионетката на катун(бе българска ни работа)

admin

Ами явно в развитите държави от ЕС най-голямо внимание се обръща на времето за управление. Всичко останало също подлежи на контрол, но някак е по усмотрение на контролните органи. Малко съм объркан от цялата ситуация, но след като е очевидно, че колегата иска да си превози собствения багаж до България, не виждам причина да има някакви затруднения с това. Даже си мисля в първия работен ден да звънна до ИААА и да попитам какво мислят за този казус. Стана ми интересно и искам да разбера как стоят нещата.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Madmax

Супер сте, благодаря на всички за отговорите, чакам с нетърпение продължение  :)

BoBy_BoY

  Колега, те маймуните от гората излизат да станат хора, ти се връщаш пак у гората! Как си решил ;)!
  Относно по темата:
     Мислим, че ще имаш проблеми и по двата маршрута! За мене по-удачно е да си минеш през Гърция с ферибота. За по-сигурно си набави нужните документи за стоката, нищо че ти е личен багаж. Не знаеш кви артисти си имаме тука по БГ ГКПП :o! Що се отнася до тахото, трябва да си го вардиш! Опс, ако камиона ти е с транзитни номера нямаш право да извършваш ,,обществен транспорт", защото камиона ти все още няма СМR застрховка!
  Карахме един багаш на един счетоводител във Виена. Даже и врати, прозорци, абе цяла къща от вътре! И на Надлак като се почна едно чупене на пръсти, китки се пукат,... През ферито няма да имаш никакъв проблем ;), мислим!!!

admin

Още един глас за пътуване през Гърция. През Унгария и Сърбия или Румъния рискуваш доста повече въпроси и запитвания.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SOLAR


ГЛАВА І
УВОДНИ РАЗПОРЕДБИ

Член 2
1. Настоящият регламент се прилага към автомобилен превоз:
а) на стоки, когато максимално допустимата маса на превозното средство, включително всяко ремарке или полуремарке, надхвърля 3,5 тона,

Член 3
Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
ж) превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на техническо разработване, ремонт или поддържане, и нови или възстановени превозни средства, които не са въведени в експлоатация;


Според подчертаното - може, но с товар ?

А питал ли си как тълкуват в National Gendarmerie? Навярно знаеш езика?

ЛЕКИ ПЪТИщА !

SOLAR